התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חיישן חמצן תקוע , רעיונות כיצד לשחרר אותו?



dudik5
28-09-12, 14:58
במזל טוב , אחרי 140000 ק"מ החיישן חמצן שלפני הממיר הקטליטי החזיר נשמתו לבורא.

כל הנסיונות לפרק אותו לא צלחו , והוא פשוט תקוע לו וצוחק עלינו.

אשמח לדעת אם למישהו יש רעיון יצירתי , נתקל בזה בעבר?

כי השלב הבא זה לפרק את כל הסעפת פליטה :(

ד"א המליצו לי על דנסו DOX 0109
או על NGK oza 624-e4

גרנד ויטרה 2003 1.6 אוטומט דגם מנוע G16B

raanan
28-09-12, 15:32
גם אני נתקלתי בעבר באותה בעיה.
ניסרתי אותו ועם בוקסה קצרה ומנוף ארוך השתחרר לבסוף הנבלה .
רסס זז קל אולי יסייע במקצת.

בהצלחה
רענן

dudik5
28-09-12, 15:45
רענן , תודה
חשבתי גם על הרעיון הזה.
השתמשת במשורית ברזל קצרה אני מתאר לעצמי...
החיישן "מתנסר" בקלות?

asafk
28-09-12, 21:18
ניסית חימום?

אסף.

raanan
28-09-12, 21:58
השתמשת במשורית ברזל קצרה אני מתאר לעצמי...
החיישן "מתנסר" בקלות?
כבר לא זוכר באיזה משורית, אבל זה כבר היה קל אחרי שהתעצבנתי ...
פשוט עם מפתח פתוח אין מספיק מנוף לפתיחה.

רענן

motorica.net
28-09-12, 22:17
אחרי שתצליח לפרק אותו , הסיכויים שתצטרך לעבור עם מברז על ההברגה הפנימית הם גבוהים.
יש מברזים ייעודיים לכך.
אם החיישן מותקן על הסעפת תיזהר בפירוק אתה עלול לסדוק אותה.

dudik5
29-09-12, 02:16
החיישן אכן מותקן על הסעפת פליטה.

האם כדאי לפרק אותה ולהתעסק עם חילוץ החיישן שהסרעפת בחוץ?

על פניו פירוק סעפת הפליטה לא נראה לי משהו מסובך מדי - אשמח לשמוע ממישהו שהתנסה בזה

motorica.net
29-09-12, 09:14
לא ממליץ לפרק סעפת בשביל פירוק חיישן למבדה.
אתה עלול לגזור גוזון בחיבור לראש ותצטרך אטם פליטה חדש.
תרסס לילה קודם בנדיבות בספריי שיחרור כלשהו את החיישן בבסיס ותשיג לך מפתח ייעודי לחיישני למבדה. אל תשתמש במפתחות פתוחים!

בהצלחה

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

raanan
29-09-12, 09:28
לא ממליץ לפרק סעפת בשביל פירוק חיישן למבדה.
אתה עלול לגזור גוזון בחיבור לראש ותצטרך אטם פליטה חדש.
תרסס לילה קודם בנדיבות בספריי שיחרור כלשהו את החיישן בבסיס ותשיג לך מפתח ייעודי לחיישני למבדה. אל תשתמש במפתחות פתוחים!

בהצלחה

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

1+

רק דיויד, מה זאת אומרת מפתח ייעודי ? יש "חיה" כזאת ? או שאתה מתכוון לבוקסה ארוכה לאחר חיתוך הצמה ?
בכול מקרה חייבים רינג או בוקסה כדי שכול צלעות האום ישתתפו במאמץ הפתיחה.
אין מספיק גישה ומנוף לפתוח עם רינג. לכן הפיתרון של בוקסה עם ידית כוח ארוכה זה הפתרון המיטבי שהשתמשתי .

רענן

motorica.net
29-09-12, 09:53
1+

רק דיויד, מה זאת אומרת מפתח ייעודי ? יש "חיה" כזאת ? או שאתה מתכוון לבוקסה ארוכה לאחר חיתוך הצמה ?
בכול מקרה חייבים רינג או בוקסה כדי שכול צלעות האום ישתתפו במאמץ הפתיחה.
אין מספיק גישה ומנוף לפתוח עם רינג. לכן הפיתרון של בוקסה עם ידית כוח ארוכה זה הפתרון המיטבי שהשתמשתי .

רענן

בוודאי שיש , הנה כמה דוגמאות לכאלה

raanan
29-09-12, 10:01
בוודאי שיש , הנה כמה דוגמאות לכאלה
וואלה חדש לי.
בכול אופן לא רואה טעם לרכוש כלי כזה . סה"כ זה בוקסה ארוכה עם פתח להוצאת הצמה החשמלית.
עבור פתיחה, אין בעיה להשמיד החיישן התקול גם כך.
עבור סגירה, אין בעיה לסגור עם פתוח או רינג.

רענן

asafk
29-09-12, 13:48
הסגירה עם הפתוח הורסת קצת את המשושה. ואז קשה לפתוח. בגלל זה משתמשים במפתח ייעודי - או מפתח ניפלים, או בוקסה ייעודית.

ואני חוזר על מה שכתבתי למעלה וגם בשרשור אחר בנושא שונה - כאשר מדובר במתכות שונות, חימום עובד מצויין.

אסף.

motorica.net
29-09-12, 17:48
מעבר למה שציין אסף לא פעם יש בעיית מקום/גישה בעייתים ואז אין ברירה לרכוש כלי כזה ייעודי.
בשביל לחלוץ wb lambda מסיאט לאון 1.8 הייתי חייב כלי ייעודי, למשל.

כזה
http://www.ebay.com/itm/Franklin-Tools-22mm-Oxygen-Lambda-Sensor-Wrench-/180737644639?pt=UK_Hand_Tools_Equipment&hash=item2a14cd985f

AdiVitara02
29-09-12, 21:29
ריסוס WD40 ודומיו על הסעפת פליטה לא קצת מסוכן??? ד"א כמה עולה לך חיישן חדש ומאיפה?

ישי.פ
29-09-12, 23:54
מרססים כאשר הסעפת קרה, אני גם ראיתי שמרססים על סעפת חמה ללא דרמות, אולי קצת עשן אבל ברגש לא להציף בשמן שעלול להתלקח

dudik5
30-09-12, 13:10
מצאתי פתרון פשוט ,שעובד מצויין!
נסעתי לרמי "רמוראי" !!
לא יותר משלוש דקות והחיישן בחוץ.
כמה עלה , אתם שואלים ? גם אני שאלתי והייתי בהלם !
רמי לא מוכן לקחת גרוש!! ותאמינו לי שניסיתי לשלם לו , ולא הצלחתי.
רמי תודה ענקית - אתה אדם גדול :)

-->