PDA

צפייה בגרסה מלאה : טיימינג ב ZX 1400



BackDoorMan
20-10-12, 18:38
עברו 4 שנים מאז שעשיתי לאוטו טיימינג.
ההוראות קובעות כל 60000 או 3 שנים מה שבא קודם,
אז היום סוף סוף התפניתי לטיפול, כולל החלפת משאבת מים חגורה ומותחן, מחזיר שמן לגל הזיזים וחגורות אלטרנטור ומזגן.
התחלתי מאוחר ולא סיימתי, אז מחר מקווה לסיים.

בהתחלה, שכחתי איך משחררים את רצועת האלטרנטור, עד שמצאתי את הברגים המתאימים, והרצועה נשלפה.

גם רצועת המזגן לקח לי זמן מהתבוננות להבין איך לכווץ את המותחן, וגם היא ירדה.

אח"כ הגעתי לנעילת המנוע:
ב TU בשונה ממנוע ה XU כפול הקמשפטים, הסיפור קצת שונה.
קודם צריך לנעול את גלגל התנופה בעזרת פין בקוטר 6 מ"מ בחור שנמצא על הבלוק בפינה נסתרת,
הקוטר נתן ע"י היינס, מעשית זה היה 5 מ"מ.
למרבה הכעס סיטרואן קדחו חור אחר קרוב מאוד לחור הנעילה האמיתי, כנראה במטרה לבלבל
מכונאים מתחילים, וכמובן שנפלתי בפח הזה, עד שהבנתי שהפין לא משתחל בשום אופן במהלך סיבוב הקרנק, עברתי לחור הנכון
והצלחתי סוף סוף לנעול את גלגל התנופה.
אח"כ צריך לנעול את גלגל השיניים של הקמשאפט, בחור שבגלגל השיניים, ננעץ פין נירוסטה שפורק מידית של מגירה בקוטר 10 מ"מ בדיוק.
המותחן שוחרר והחגורה שהייתה מעט רפויה לטעמי ירדה בקלות,
מבט בוחן ברצועה ונדהמתי, היא נותרה כמעט כמו ביום שהרכבתי אותה, חדשה, כל הכבוד ל GATES HSN !
חגורה מעולה.

בניגוד לאזהרות הנזפניות בהיינס, שנראה כי חובר ע"י עדת דודות פולניות, התעלמתי מהאיסור להשתמש בנועלים בזמן פירוק גלגל השיניים,
מאיפה אני אבנה מכשיר לנעילת הגלגל על ההיקף ?
בקיצור מנסיון קודם זה אפשרי בהחלט, והגלגל הכבד יצא לאחר מאבק שקול של ראצ'ט עם דרייב חצי ובוקסה 22 כנגד הבורג האימתני.

זהו, נשאר להחדיר למחזיר השמן 2 ברגים קודחים או ברגי עץ, אנא עארף ?
ולמשוך החוצה את מחזיר השמן הישן, יש סימנים של קצת שמן, לא הרבה והמצב בכללותו נראה מעולה.
אבל החושך ירד ואיתו המוטיבציה..

מחר בזבוז הזמן העיקרי יהיה על החלפת משאבת המים, שטיפת המערכת ומילוי מחדש של נוזל הקירור.
כל השאר די ידוע.
תמונות בקרוב אם מענין מישהו..

-->