התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סדר בבלאגן - יחסי העברה



אביעד_הלאלי
26-03-05, 08:49
שלום לכולם...
עם כל מה שקראתי פה נהיה לי קצת בלאגן בנושא של יחסי העברה.

מצד אחד הרבה מדברים פה על שינוי יחסי העברה בטרנספר (כמו מה שכתוב גם במדריך של ג'יפולוג) אבל לפי מה שהבנתי ניתן לשנות גם יחסי העברה בסרנים... (או שלא הבנתי נכון?).

אשמח לקבל הסברון קטן:
א. האם הכתוב לעיל נכון?
ב. מה ההבדלים בין שינוי יחסי העברה בסרנים לשינוי יחסי העברה בטרנספר? (כמובן מבחינת השפעה על המכלולים השונים ומבחינת נסיעה).
ג. האם יש קשר בין נפח והספק המנוע לבין המהירות הסופית המושגת בעת שימוש ביחסי העברה?

תודה לעונים,
אביעד

אלון_ק
26-03-05, 17:30
א. כן, זה נכון. תיאורטית אתה יכול לשנות כל יחס העברה שקיים ברכב, כולל בגיר - זה בעיקר פונקציה של מוצרי המדף הקיימים, כי ייצור גג"שים לבד יהיה יקר באופן מגוחך.

ב. ההבדל הראשון והמכריע, מבחינתי, הוא שיחסי העברה בטרנספר מאפשרים הפחתה משמעותית מאוד בLOW ועם זאת פגיעה מינורית בHI. כשאתה בוחר בין מצבי הטרנספר (4H, 2H, 4L) אתה מחליף בין סטים של גג"שים, לכן מתאפשר לך לעשות שינוי מסויים ביחס עבור מצב H ואחר לLOW. בסרן, לעומת זאת, יש רק סט אחד של גג"שים שפועל בכל רגע נתון, ולכן החלפה שלו משפיעה באותו האופן על כל מצבי הטרנספר, שזה אומר שאתה מקבל את אותה ההפחתה בH ובL. זה גם אומר שאתה יכול לשכוח מהפחתות קריטיות בסרן (נאמר 80% תוספת להפחתה, לדוגמא) כי האוטו לא יזוז על הכביש.
מבחינת העומסים, החשבון הוא פשוט - וכאן גם טמון החסרון של שינוי יחס בטרנספר. כל מערכת שנמצאת אחרי הפחתת היחס תקבל תוספת עומס ביחס ישיר להפחתת היחס (הפחתת ב20%? כל מערכת אחרי ההפחתה תעבוד עם 20% יותר עומס). לדוגמא, אם הפחתת בטרנספר, אזי תושבות הטרנספר, הצלבים, הדרייבשאפטים, הדיפ' והציריות יועמדו כולם תחת עומס גבוה יותר יחסית למהירות נתונה. אם תחליף רק בסרן, אזי רק הציריות מקבלות את עומס היתר הזה.

ג. כן, אבל רק במקרי קיצון של רכבים אנמיים במיוחד שצריכים יותר כח ממה שיש להם (סמוראי, לדוגמא). בכל רכב נורמלי לא אמור להיות שום קשר, מעבר לשינוי במהירות הסופית ביחס ישר לשינוי ביחס ההעברה.

אביעד_הלאלי
30-03-05, 23:39
תודה רבה לך נקסוס על התשובה המורחבת...

אז מתשובתך הבנתי שכעיקרון עדיף לשנות יחסי העברה בטרנספר אם רוצים לבצע פגיעה מזערית כאשר נוסעים גם בכביש (מהירויות גבוהות יחסית), אך מאבדים מחוסן המכלולים.
אם חוסן הוא המבוקש, אז העדיפות לשינוי יחסים בסרנים.

ושוב תודה...

-->