צפייה בגרסה מלאה : בלמי דיפנדר לדיסקו - נסיון שיפור הבלמים.
שלום לכלל הפורום , מאחר ואני מעוניין לשפר את הבלמים בדיסקו הוצעה לי אוםפציה די מענינית והיא רפידות של דיפנדר , נאמר כי זה יביא לשינוי די מהותי בבלימה של הרכב , אני מעוניין שהרכב יגיב לדוושת הברקס באופן חד יותר ומאחר ואני עם צמיגים מוגדלים במעט והרכב אוטומטי בלימת המנוע בשטח לא מעולה וגם שם בלמים "נושכים" יותר יעזרו.
אשמח מאוד לשמוע מניסיונכם הרב על הסט אפ הזה ואת דעתכם הכללית בעיניין , וחשוב לא פחות זה כמה אמור לעלות כל העיניין המדובר? :roll:
תודה רבה עומר :o
לא מכיר את הנושא ו/או ההבדל בין רפידות של זה מול זה ... ואם זה בכלל מתאים ?
אבל ! ...
ידוע לי שיש מקומות ( אני מכיר בחיפה אבל בטוח יש בכל העולם ) שם מכינים לך רפידות בלימה לפי דרישה רכות יותר או פחות כאשר אחד בא על חשבון השני, כלומר רפידה רכה יותר שתופסת חזק יותר גם תיגמר מהר יותר וכו' ...
יכול להיות שפה הפתרון שלך.
מצד שני, מהנסיון האישי שלי, צמיגי 235/85/16 וחוצמיזה האוטו סטנדרטי ( טרנספר / בלמים ) ואני מצאתי שרפידות חדשות ( מג'קי ) שיפרו את המצב באופן דרמטי ביותר. כניראה ( השערה לא יודע באמת ) רפידה דקה מידי מתחממת מהר מאוד ובולמת חרא ... רפידה חדשה = רפידה עבה שמתחממת לאט יותר ולכן עוצרת טוב יותר ..
זה בכל אופן המצב אצלי.
זה לא רפידות שונות
הדיסקים בדיפנדר שונים,
אלו דיסקים מאווררים וזה מחייב החלפה של הקליפרים בנוסף
כלומר זה לא יסתיים ב 150 שקל רפידות
לא תמיד. יש דיפנדרים עם דיסקים לא מאווררים מקדימה (אםן איני טועה - עד 95), וגם אז יש שני סוגי קליפרים קדמיים, כאלו עם בוכנות בקוטר גדול יותר וכאלו עם קוטר בוכנות קטן יותר.
אגב ההבדל בקליפרים הקדמיים, בין המאווררים ללא מאווררים, אם איני טועה, הוא בתוספת ספייסר בין שני חצאי הקליפר; לכן יתכן ואין צורך בהחלפת הקליפר כולו, אלא בהכנסת ספייסר כנ"ל.
**** ע"פ הוראות היצרן - אין לפרק ולהפריד את שני חצאי הקליפר****
בנוסף, ככל שזכור לי יש הבדל בקליפרים האחוריים בין 90 ל110: ב110 קוטר הבוכנה גדול יותר.
עמי
מדובר על בלמי דיפנדר לדיסקו
ספייסר לבלם הוא לא הפיתרון
עמי
מדובר על בלמי דיפנדר לדיסקו
כתבת שהדיסקים בדיפנדר שונים, ושהם מאווררים - זה לא בהכרח נכון.
עמי
ספייסר לבלם הוא לא הפיתרון
לא הבנתי מה אתה רוצה להגיד. אם בטעות הבנת שאני מתכוון לספייסר לבולם (???) - אז זה לא מה שאמרתי; אם הכוונה להסב את הקליפרים של הדיסקברי (למעשה קליפרים של דיפנדר 90 מוקדם) לקליפרים שיכולו ל"ארח" דיסקים מאווררים - אז יתכן בהחלט שספייסר כזה ייתן פתרון שאינו מצריך החלפת הקליפר כולו.
אני יודע שלפחות אצלי, מודל 94, הדיסקיםה הקדמיים מאווררים.
התכוונתי שההבדל הוא בין דיפנדר לדיסקו
אם להחליף אז לא מספיק רפידות אלא דיסקיות בלם מאווררות
אכן לא הבנתי שמדובר בספייסר בין שני חצאי הקליפר
אני יודע שלפחות אצלי, מודל 94, הדיסקיםה הקדמיים מאווררים.
הכוונה ל90. ב110 תמיד היו מאווררים מקדימה.
הבנתי את העיניין , תודה על התשובות הממצות.
כמה להערכתכם יעלה לי בלמי דיפדנר (דיסקים מאוררים) קדימה ואחורה לדיסקו?
שוב תודה עומר
הדיסקים המאווררים רק מקדימה.
רפידות חדשות (פרודו) קד'+אח': 250-300 ש"ח
דיסקים קד' + אח' (מאיכות טובה): 600-700 ש"ח
קליפרים משופצים (אם אתה מוסר את הקיימים תמורתם): להערכתי 400-500 ש"ח לאחד ואולי פחות (מפרוק).
נוזל בלמים - כמה עשרות שקלים
עבודה (אם אתה נרתע מלעבוד בעצמך על מערכת הבלמים): עוד כמה מאות שקלים.
אהלן עומר.
נתנו לך המון תשובות נפלאות, מקצועיות לפתרון "הבעיה"...
אבל האם באמת קיימת בעיה? לפני שאתה רץ לעשות את השינוי הזה ולבזבז את כספך, אולי שווה שמישהו מקצועי יביט על מערכת הבלימה הנוכחית שלך, תשמע נהגתי 4 שנים בדיסקו על 31X10.5 ג'נטים ברזל אופסט, הרכב בטיולים היה עמוס מאד, וכמובן אוטומטי, מעולם ואני מדגיש מעולם לא היתה לי בעית בלימה.
תראה אולי אתה משתתף בתחרויות ואולי אתה נוסע על הגבול אין לי מושג, אבל ברמה "השפויה" של נהיגת כביש ושטח, בחיי לא מבין על מה אתה מדבר.
בכל מקרה
בהצלחה
יואב
יואב ידידי אני נוסע עם צמיגים בקוטר של אלו ששלך ושוקל להגדיל ל32" (כרגע עם 245/75/16) והבלימה בשטח במורדות תלולים לא הכי טובה (אוטומטי) הייתי מעוניין בבלמים נושכים וחזקים יותר , האם קיים שינוי מסויים בין הבלמים האחוריים של הדיפנדר לבין אלו של הדיסקו? אולי ניתן להתקין בלמים קידמיים של דיפנדר (דיסקים מאווררים) ללא בלמים אחוריים?
כי בכל מקרה המחיר לא רחוק בכלל אם כי שווה לסט בלמים מלא של EBC שהוא כולל גם דיסקים מאווררים.
עומר
לדיסקים של EBC, ולא מנסיון אישי, אין כל יתרון ברכבי שטח, אולי בכאלו שמשתתפים במירוצי ראלי.
מה שמייחד אותם, בין היתר, הוא היותם מחורצים או מנוקבים, ולכך יש חשיבות לעניין יכולת פיזור החום ולא לעניין יכולת הבלימה (רק בעקיפין - באמצעות מניעת התחממות ברמות שממילא לא תגיע אליהן עם דיסקברי, ואם תגיע - מגיע לך). אין קשר בין זאת לבין היותם מאווררים.
לפני שאתה רץ להחליף דיסקים, רפידות או קליפרים, בדקת את משאבת הוואקום? את הבוסטר? את צינורות הבלמים? את צינור הוואקום? את השסתום האל-חוזר בכניסה לבוסטר? את תקינות הקליפרים (בוכנות תקועות, נזילות ושאר ירקות)? את הרפידות? חופש במיסבי הגלגל?
אני יודע שזה כיף להתעסק עם מערכות הרכב, בטח כיף להתהדר במערכת בלמים "משופרת" "מתוגברת" או "מחוזקת" - רק שלא תגלה אח"כ שהבעיה לא נפתרה והיא נעוצה במשאבהת הוואקום שעולה עוד 1400 ש"ח או בשסתום שעולה רק 20 ש"ח.
עמי-תודה על התשובה הממצה .
אשמח מאוד להסבר קצר וקולע לגבי איך ניתן לדעת עם מערכת המתלים בדיסקו לא עובדת בשיאה , כלומר איך לדעת אם המערכת בלמים אינה מספקת את הבלימה הכי טובה שהיא מסוגלת לייצר?
שוב תודה רבה , עומר.
עמי-תודה על התשובה הממצה .
אשמח מאוד להסבר קצר וקולע לגבי איך ניתן לדעת עם מערכת המתלים בדיסקו לא עובדת בשיאה , כלומר איך לדעת אם המערכת בלמים אינה מספקת את הבלימה הכי טובה שהיא מסוגלת לייצר?
שוב תודה רבה , עומר.
מערכת הבלמים אינה חלק ממערכת המתלים, אלו שתי מערכות שונות.
הבדיקה הטובה ביותר לטעמי - קח סיבוב על רכב דומה והשווה, כמובן שאפשר גם במכון - אבל אז אתה צריך למצוא כזה שיש לו מתקן שמתאים לרכב עם הנעה 4X4 קבועה.
כמובן שמערכת הבלמים זה לא מערכת המתלים , בעודי מתלבט לגבי מערכת מתלי הכנסתי את המילה "מתלים" במקום "בלמים" :oops: .
בכל מקרה תודה עמי - אבדוק את העיניין.
עומר
אהלן עומר.
נסעתי ביומיים האחונים כ-200 ק"מ על דיסקו 31X10.5 בעל קליפרים של 110 מקדימה.
אין שיפור משמעותי בבלימה, ככה חד משמעית אני עונה לך.
מה שכן אורך החיים של הרפידות יעלה משמעותית בגלל שטח המגע הגדול בהרבה ב-110.
האם שווה להשקיע את הכסף?
לא
יואב
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.