PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה תפקידה של החוגה בדיפרנציאל?



mfdx30
17-03-13, 16:43
יצא לי להיתעסק עם דיפרנציאלים אך אף פעם לא הבנתי מה תפקידם של החוגות? על מה הם משפיעות ומה קורה אם הורכבו לא נכון?

tomer s
17-03-13, 18:08
הידוק של המייסב
אם הן סגורות הן מהדקות ודוחפות את המיסב. ואיתו את כיוון הקורונה ביחס לפניון.

sofanish
17-03-13, 19:30
החוגה מזיזה את הקורונה (הצלחת הדולה עם השיניים) על הציר האופקי - מה שבעצם קובע את המרווח המובנה בין הקורנה לפיניון , בשפה המקצועית "בקלאש"
לפני נתוני היצרן , ישנו תחום חופש מובנה אליו יש לכוון את הדפרנציאל
כל סטייה שלילית או חיובית תגרור נזקים לקורנה והפניון

האם אתה שואל לידע כללי או שאתה עומד בפני כיוון דפרנציאל ?
אם האפשרות השניה נכונה , תזדקק לכלי מדידה יעודיים וידע מקדים בנושא

איתי

התמונות באדיבות ד"ר טושי

712077120871209

shlomomos1
17-03-13, 20:45
הרחבה למה שכתוב בתשובות 2 ו - 3:
סגירת חוגה אחת ופתיחת השניה - תזיז את הקורנה והקייס ותשנה את הכיוון (מרווח) של קורונה / פיניון.
סגירת שתי החוגות זו מול זו בלחץ - יוצרת עומס מוקדם וקבוע (PRE LOAD) על המיסבים.
שני הכיוונים חשובים לאורך החיים של הדיפרנציאל.
שלמה

mfdx30
18-03-13, 02:01
אני אסביר לכם למה אני שואל:
לפני כ 3 שבועות התקנתי נעילת לוקרייט אחורית בג'ימיני. נעשו כל הסימונים וכל הכיוונים האפשריים ללא חריגות והכל הוחזר למקום. הנעילה עבדה כמו שצריך עד לפני 3 ימים שהרכב הוכנס למוסך להתקנת הגבהה 2 וחצי אינצ'. מייד עם סיום ההתקנה וביציאה מהמוסך אותו בחור בעל הג'ימיני החל לשמוע רעשים מכיוון הדיפרנציאל והגלגלים האחוריים החליטו שהם לא מישתחררים בכזו קלות ומיתקיימת נעילה ופתיחה לסירוגין במצבי נסיעה שהם גם בסיבובים וגם ישר ולא כמו שאמור להיות. היו הרבה תקיעות של הנעילה. אתמול זה כבר היה השיא. הבחור מיתקשר אליי ואומר שהדריישאפט האחורי עובד על ריק. הלגלגלים לא זזים. שמכניסים הילוך פשוט כלום, המהירות עולה במקום ושום תזוזה. ניגשתי לבדוק וזה אכן המצב. הטרנספר תקין, הדריישאפט תקין אך שום תגובה מהדיפרנציאל. בדקתי חופשים בדריישאפט אך כמו מסמר בקיר בלי חופש כלל. בתיחקור שלי את הבחור הוא סיפר שההגבהה נעשתה עם לא מעט דפיקות פטיש באיזור הסרן ומוט המייצב שגם לו עשו הגבהה. האם יכול להיות שהתקנת ההגבהה דפקה את כל העסק? האם חוסר החופש בדריישאפט כניראה יצר מצב שהפיניון נישבר? אשמח לשמוע את דעתכם למרות שמחר אני מוריד לו שוב את הדיפרנציאל לראות את הנזק.
תודה.

tooshey
18-03-13, 06:47
כאשר מתעסקים בצורה כלשהי בדיפרנציאל, אפילו אם זה "רק" לטובת התקנת נעילה קטנה, יש לוודא כיוון נכון.
סימון החוגות יכול לעזור כדי להחזיר אותך בערך למקום הנכון, אבל אינו מהווה תחליף לכיוון ובדיקה.
אני משוכנע שהדיפרנציאל שפירקת, היה משומש, נסע כמה מאות אלפי קילומטרים לפני התקנת הנעילה, ולפיכך גם כבר לא היה מכוון.
כאשר פותחים דיפרנציאל לטובת התקנת נעילה יש לבדוק את הדברים הבאים:
1. כאשר הקייס בחוץ - לבדוק ולכוון עומס מוקדם של מיסבי הפיניון, ואח"כ לבדוק האם זזים חלק.
2. רצוי להחליף מחז"ש.
3.כאשר מרכיבים את הקייס חזרה יש לכוון בקלאש .
4. לכוון עומס מוקדם למיסבי הקייס.
5. הכי חשוב - בדיקה סופית - בדיקת התאמת השיניים בעזרת צבע.
6. כמובן לבדוק את מרווחי הנעילה לפי הוראות היצרן.

ההבדל בין כיוון טוב לכיוון לא טוב יכול להיות ההבדל בין 500 ק"מ ל 500,000 ק"מ נסיעה.

לשאלתך
מכיוון שלא בדקת ותיעדת את התקנת הנעילה, אינך יודע בוודאות שהורכבה נכון.
אולי השלושה שבועות נסיעה הם אלו שחיסלו את הדיפרנציאל ?

עכשיו אתה צריך לפרק, בצורה מבוקרת ויסודית כדי למצא את הבעיה ולנסות להבין לאן לשייך אותה.
יתכן והיתה בעיה בהתקנת הנעילה וכיוון הדיפרנציאל, יתכן ובמוסך השני גרמו נזק בזמן התקנת ההגבהה, ויתכן שיש עוד משהו שאינך יודע או אינך מספר לנו.

בברכה,טושי

mfdx30
18-03-13, 07:30
תודה על התגובה טושי,
אני יכול להגיד שהכיוון המדוייק עליו אתה מדבר בעזרת צבע לא נעשה אך לפני הכל נעשו שיעורי ביית והורדו פרוייקטים מהאינטרנט שנעשו על ג'ימיני במיוחד בהתקנות נעילה שכאלה ובאף פרוייקט לא מצוין כיוונים מסוג זה אלא רק ע"י סימונים מדוייקים של החוגות ושאר המיכלולים המרכיבים את הדיפרנציאל לביית שלו. גם לאחר ההרכבה ובדיקה באויר לפני נסיעה הכל הלך חלק. מחזירי השמן תקינים והוחלף שמן דיפרנציאל שהקודם שבו היה כבר כמו גריז. מה שמפחיד אותי יותר זה הצירוף מיקרים שדווקא בסיום התקנת ההגבהה והורדת הרכב לכביש התחילו להישמע רעשים מחרידים והגלגלים האחוריים לא תיפקדו כמו שצריך. אני היום כניראה אפתח את הדיפרנציאל בשנית ואשתדל לצלם את מה שקרה שם ואני מקווה שהנזק הוא מזערי ובר תיקון.

shahar_jimny
18-03-13, 08:41
שאלה, לפני שהתקנת את הנעילה, שייפת את הקוביה/ וושרים?

סופת המדבר
18-03-13, 19:28
לא חושב שיש קשר בין הגבהה לכשל בנעילה
משהו קרה בתוך הנעילה אולי הקרוס שאפט נשבר ושבר את השיניים של הפיניון או משהו כזה
אבל תפתח וצלם מעניין מה קרה שם
אולי חוגה אחת נפתחה וכל הקייס זז לצד

mfdx30
18-03-13, 19:39
אכן שייפתי את הקובייה. שיוף עדין שאיפשר את פתיחת הנעילה בסיבובים כמו שצריך וללא דפיקות כלל. אני מחר אתחיל במלאכת הפירוק ואעלה תמונות עד כמה שניתן בעניין מה שקרה שם. הלוואי וזה סיפור של חוגה שניפתחה בלבד. האם שמבצעים הגבהה אין צורך לבצע כיוון פיניון קורונה מחדש? אני מניח שהדריישאפט מקבל זוית קלה לא?

asafk
18-03-13, 21:34
בהחלט יכול להיות שבהתקנת נעילה גרמו לנזק בדיפרנציאל.
אבל צריך באמת לאפיין את הנזק.
האם בהתקנת ההגבהה סובבו את הסרן? האם זווית הדרייבשפט השתנתה?

אסף.

mfdx30
18-03-13, 21:46
אני לא יכול להעיד במדוייק אם סובבו את הסרן כי לא הייתי בזמן התקנת ההגבהה. לגבי הזוית של הדריישאפט אני מניח שהיא הישתנתה כי אפילו החופש הקטן שהיה בכניסה לדיפרנציאל בוטל לחלוטין.

jordanmeir
19-03-13, 19:55
מישהו אולי יודע מה תפקידה של הקובייה בדיפרינציאל ??
ולמה צריך לשייף אותה ולתת לה קצת חופשים ??

סופת המדבר
19-03-13, 20:31
לא פתחתי אף פעם סרן של גימני \סמוראי
על איזה קובייה מדובר?

jordanmeir
19-03-13, 20:43
לא פתחתי אף פעם סרן של גימני \סמוראי
על איזה קובייה מדובר?

אם אתה לא יודע על איזו קוביה מדובר, לא תדע לענות לי..

תחפש קצת תמונות של התקנת דפיריאנציל ותראה איך הכל עובד

סופת המדבר
20-03-13, 07:43
דרפנציאל פתחתי מאה פעם אבל לא נתקלתי בשום קוביה שמצריכה שיוף

mfdx30
20-03-13, 07:59
בחלק הכי פנימי של הדיפרנציאל איפה שנימצאים 4 הפינים ישנה קובייה שהפינים האלה ניכנסים לתוכה. כאשר מתקינים לוקרייט בגימיני צריך לשייף את החורים של הקובייה על מנת שהפינים של הנעילה החדשה יוכלו להיכנס אליה. בסמוראי זה הולך חלק יותר.

מוני אורבך
20-03-13, 08:36
לא צריך לשייף את החורים !
צריך לשייף את הקוביה עצמה.
ליתר דיוק את העובי שלה.
החורים עצמם לא מהווים את הבעיה.

כאשר מכניסים את הנעילה מוסיפים שני שיבות גדולות בין הקוביה לגלגל השינים המקורי של הדיפ.
העובי הכולל לא תמיד מתאים. לפי הוראות ההרכבה גם בסמו (הנעילה מיועדת לסמו) זה יכול לקרות.
מה שצריך לעשות הוא פשוט להוריד עד מילימטר מהעובי של הקוביה (מכל צד בהתאם!) עד שכל העסק מתאים.
אפשר לגלח את הקוביה בזהירות עם דיסק (פני הקוביה לא חייבים להיות ישרים באופן מושלם)
יש הוראות מפורטות על התהליך הזה בחוברת ההתקנה של הנעילה (רק משום מה אף אחד לא טורח לקרוא אותה)
מצורף הקישור
http://www.richmondgear.com/0002pdfs/1000706MID.pdf

ראו דף 14 בחוברת.

כמו שכתבתי לא סיפור גדול, אבל נדרש לעשות זאת, אחרת יכולים לאכול הרבה קש ולא להבין למה...

tooshey
20-03-13, 10:33
ראיתי פעם ג'ימיני שהותקנה בו הגבהה ( "2 אם איני טועה).
לא היתה התיחסות לצינורות בלם ולכבל בלם חניה.
בהרמת האוטו על ליפט, בפתיחת מתלה מלאה, צינור בלם אחורי וכבל בלם חניה נמתחו מאד.


לפי טענתך שהבעיה בסרן האחורי החלה מיד לאחר הגבהת הרכב, אני מניח שיש קשר ישיר בין השניים.

תרשה לי להעלות ניחוש פרוע לגבי התקלה שלך.
יתכן שבעקבות ההגבהה נוצר מתח בכבל בלם חניה והגלגלים לא הסתובבו בצורה חלקה או שהיה הבדל בסיבוב של הגלגלים.
מצב זה גרם לנעילה להשתחרר ולהשתלב באופן מחזורי גם בנסיעה בקו ישר, ולא רק בסיבובים.
בלאי מואץ כזה של הנעילה בשילוב עם כיוון לא אופטימלי וחלקי דיפרנציאל משומשים, יכלו לגרום לכשל פנימי גם בזמן קצר של שלושה שבועות.

הוראות יצרני הנעילה דורשות שמידת הגלגל ולחץ האוויר יהיו זהים על אותו סרן .

לפני שאתה מפרק את הביצה, כאשר הרכב באוויר, בדוק שהגלגלים מסתובבים חופשי אין מתחה של בלם החניה או נעילה של הצלב בגל הינע.

בברכה,טושי

shahar_jimny
20-03-13, 16:55
מסכים עם מוני. הבעיה היא בעובי של הקוביה ולא קשורה לחורים של הפינים. מעבר לזה, הבעיה קיימת בודאות בהתקנה על ג'ימני, ולרוב לא קיימת בהתקנה על סמוראי (למרות שיש סמוראים שגם אצלהם הייתה בעיה).
במידה ולא משייפים, הנעילה עובדת בלחץ גבוה מדי והפינים נשברים תוך זמן די קצר וזה גורם לתופעות דומות למה שתואר כאן..

mfdx30
20-03-13, 21:53
ערב טוב...
אז כמו שהבטחתי עידכון: הורדנו אתמול את הדיפרנציאל ופתחנו אותו לגורמים ומה שהיתגלה זה סדום ועמורה. הפינים גזורים לחצאים והקפיצים מפוזרים להם ברחבי הנעילה.
ככל הניראה הקובייה לא שוייפה כמו שצריך. קנינו קובייה חדשה אצל מורי בעלות סימלית והוא גם עשה לנו את ההשחזה והרכבנו שוב הכל מחדש והנעילה כמו חדשה. פשוט תענוג. הנה 2 תמונות של ה "סדום ועמורה" :
http://srv2.jpg.co.il/6/514a13b6edbd8.jpg
http://srv1.jpg.co.il/3/514a142a175f8.jpg

ישי.פ
20-03-13, 22:12
למה היה צריך לשייף את הקוביה?
הנעילה לא מתאימה לגימיני?

jordanmeir
20-03-13, 22:21
למה היה צריך לשייף את הקוביה?
הנעילה לא מתאימה לגימיני?

הנעילה במקור באה רק לסמוראי, זה שאומרים שהיא מתאימה לגימני זאת "המצאה"
אבל 90אחוז מהדפריאנציל של סמוראי דומה לשל הגימני, לכן עם קצת שינוי של הדיפריאנציל הנעילה כן מתאימה

הקוביה צריכה קצת לקבל שיוף ולהוריד מהגובה של הקוביה
זה מאפשר את החופש הקטן שדורשת הנעילה בכדי להשתחרר..

tooshey
20-03-13, 22:25
יפה.
מה לדעתך גרם לתקלה ?

הפעם עשיתם כיוון מסודר ומתועד לדיפרנציאל ?
הידוק למומנט, בקלאש, פרלואוד למיסבים, בדיקת שטח מגע שיניים ?

בצילום לא רואים סימני שיוף על הקוביה. יש לך תמונה של הקוביה החדשה אחרי שיוף ?

בברכה,טושי

mfdx30
20-03-13, 22:32
מצטער, אין לי תצלום של הקובייה המשוייפת ומפאת לחץ זמן גם לא ממש תיעדנו את התהליך. כל שאר הכיוונים נעשו על פי סימונים שהוכנו לפני פירוק הדיפרנציאל כך שהכל הוחזר במדוייק למקומו וניבדק שוב בזמן ההרכבה. הנעילה עובדת הרבה יותר טוב וחלק ממה שעבדה לפני התקלה. מה שאני מאמין שגרם לתקלה זה עניין הקובייה שלא שוייפה כמו שצריך. לפתוח ולראות את הנזק פשוט לא להאמין!

jordanmeir
20-03-13, 22:46
מצטער, אין לי תצלום של הקובייה המשוייפת ומפאת לחץ זמן גם לא ממש תיעדנו את התהליך. כל שאר הכיוונים נעשו על פי סימונים שהוכנו לפני פירוק הדיפרנציאל כך שהכל הוחזר במדוייק למקומו וניבדק שוב בזמן ההרכבה. הנעילה עובדת הרבה יותר טוב וחלק ממה שעבדה לפני התקלה. מה שאני מאמין שגרם לתקלה זה עניין הקובייה שלא שוייפה כמו שצריך. לפתוח ולראות את הנזק פשוט לא להאמין!


אבל אל תשכח שפיצנו על השיוף של הקוביה בכך שהורדנו 2 טבעות עווי שהיו בין הגלגלי שיניים לבית עצמו של הדיפריאנציל...

mfdx30
20-03-13, 23:01
לא שוכח, אך עדיין כניראה זה לא יצר את החופש הנחוץ לעבודה תקינה ואידיאלית של הנעילה והדיפרנציאל.

סופת המדבר
21-03-13, 20:38
הבנתי מה היא הקוביה מה היא עושה ולמה משייפים
אבל לא הבנתי דבר אחד למה האוטו לא נסע?
אם הקורונה פיניון לא נפגעו והקורונה מסתובבת- מסובבת את הקייס- הקייס מסובב את הקרוס שאפט
והקרוס שאפט אמור לדחוף\ללחוץ את הנעילה לצדדים לנעול את חלקי הנעילה על הסייד גירס
ולהעביר תנועה לציריות גם אם אין פינים וקפיצים
משהו לא מסתדר לי...

עריכה..
עכשיו בהסתכלות שוב בתמונה הבנתי למה לא נסע כי הקרוס שאפט לא לוחץ את הנעילה הוא רק מסובב אותה
פשוט בלוקרייט בסופה למשל החריץ \תעלה שבה עובר הקרוס שאפט הוא לא בידיוק חצי עיגול אלא הקצוות שלו מושחזות משהו בצורה כזאת ()
שככה שהקרוס שאפט נוגע בנעילה הוא לא רק מסובב אותה אלה גם מנסה ''לעבור'' בתוך הנעילה וככה גם דוחף\ לוחץ אותה לצדדים
לנעילה חזקה יותר

mfdx30
21-03-13, 20:44
אתה צודק. לא ציינתי פרט קטן נוסף. ברגי הקורונה הישתחררו.

asafk
21-03-13, 21:03
. ברגי הקורונה הישתחררו.
אני חושב שהתעלומה נפתרה.

אסף.

tooshey
21-03-13, 21:42
אתה צודק. לא ציינתי פרט קטן נוסף. ברגי הקורונה הישתחררו.

וזו בדיוק הסיבה שכתבתי שיש לעשות כיוון ולתעד.
לתעד זה לא לצלם.
לתעד זה להכין רשימה עם הנתונים שאליהם צריך להגיע ולובדוק שאכן הגעת אליהם ולתעד את הערך אליו הגעת.

ברגי חיבור הקורונה לקייס נסגרים למומנט עם לוקטייט אדום.
יש דיפרנציאלים עם פחיות אבטחה לברגי הקורונה, אבל אני מעדיף לא להשתמש בהן.

בברכה,טושי

mfdx30
21-03-13, 22:05
תיעוד ורישום מדוייק נעשה מההתחלה ועד הסוף והותצאה בהתחלה גם הוכיחה את עצמה יפה. הקובייה פשוט מלכתחילה לא שוייפה כמו שצריך וזה מה שדפק את כל העסק בהמשך והביא את המצב לאן שהןא הגיע.

-->