PDA

צפייה בגרסה מלאה : מדחס מזגן לא עובד - בעיה חשמלית



yuvalaz
17-04-13, 14:39
הסליל של הממסר מקבל 12V מכיוון החיישן אבל כנראה לא מקבל (-) בצד שני כיוון שכשאני
מחבר לו מינוס מהגוף הממסר נתפס והמדחס עובד. האם המינוס לסליל מגיע ישירות מהכפתור
ברכב או שעובר עוד איזשהו רכיב שאולי תקול (דיודה?)
ואם אחבר לו מינוס קבוע האם יגרם איזשהו נזק?
אני חושב שכשהכפתור מכובה בכל מקרה לא מגיע פלוס לחיישן אבל האם צריך איזושהי הגנה?
תודה
יובל

ניר גרינולד
21-04-13, 13:41
יובל שלום
לא ציינת סוג רכב ולדעתי התכוונת לממסר כשכתבת "חיישן"
היום באמת משתמשים בחלק מהרכבים במינוס ממחשב הרכב שעובר דרך כפתור ההפעלה לממסר שמאפשר לפלוס שמגיע לממסר להפעיל את סליל המדחס .
המינוס הוא גם הגנה חשובה - אם חסר גאז אם המנוע מתחמם אם הטרמוסטט לא תקין או מזהה תקלה אם כפתור ההפעלה לא תקין מפלי מתח ...להמשיך ?
- מינוס קבוע במקרה זה יפעיל קבוע את המדחס ללא הגנה עד הקפאה 4 מעלות וללא יכולת להפסיק אותו
אם תכריח מינוס מכפתור או מהגוף לא יפעלו המאווררים והמדחס ייהרס
אנחנו לא מוסך וממליץ לך לפנות למוסך שאתה מכיר או אם תתקשר אפנה אותך למוסך באזור שלך שמכיר את סוג הרכב

ניר גרינולד
http://www.greenvald.co.il (http://www.greenvald.co.il/)

yuvalaz
21-04-13, 15:21
ניר שלום
ראשית תודה רבה על העזרה
התכוונתי לחיישן
מדובר בגלופר 99 ואני לא בטוח לגבי מחשב...
צרפתי סקיצה של המעגל רק לגבי מה שאני בטוח בו:
לאחר לחיצת הכפתור מגיע מתח דרך הפיוז וחיישן שיושב על צינור הלחץ (לא יודע גבוהה או נמוך) וממנו ישירות נותן (+) לסליל של הממסר כך שלדעתי זו ההגנה בפני קפיאה.
ה(-) מצד שני של הסליל מגיע ככהנ לכפתור או לגוף דרך דיודה כשאני בודק קצר (צפצוף ברב מודד) אני לא מקבל צפצוף אלא קריאה של 500 בערך ולכן אני חושב שיש דיודה (לא מבין את משמעות הקריאה)
ה(+) לא קבוע ועובר גם דרך החיישן וגם דרך הכפתור ולכן אני חושב לחבר ישירות (-) אבל מנסה להבין אם יש עוד דיודה או רכיב אחר שאני מפספס.
מקווה שהמצב יותר בהיר עכשיו ולקבל עצה
שוב תודה
יובל
73590

-->