PDA

צפייה בגרסה מלאה : שמן מנוע - זקוק להדרכה ועצות.



LIOR B
28-05-05, 23:31
שלום לכולם.
אני עומד בפני טיפול גדול לרכב ומעוניין לדעת על איזה שמן מנוע אתם ממליצים ( עושה טיפול כל 10,000 ק"מ ) ? האם חצי סנטטי? האם סנטטי מלא? האם 5W40 ? אם לא אז כמה? וחשוב לא פחות מבחינתי של איזה חברה?
תודה רבה מראש , ליאור.

LIOR B
28-05-05, 23:32
וכמעט שחכתי , מנוע עם 205,000 ק"מ.
ליאור

landrover
02-06-05, 11:23
למשל :

10W40 חצי סינטטי אמור להתאים
גם 15W40 ...

תקנה של חברה טובה , ולא את הכי זול שאתה מוצא ...

למשל AMERIACAN EAGLE שנהייה נפוץ בזמן האחרון לא כלכך מומלץ ...

ניר ל
02-06-05, 14:24
זה בנזין או דיזל ?
לעניות דעתי, היות ואלו מנועים שמאבדים שמן (אם כתוצאה משריפה או מדליפה), חבל לשפוך לתוכם שמן יקר. אני הגדלתי לעשות ורכשתי שמן חצי סינטטי 10/40 בדרגת SL בעלות של 60 ש"ח ל5 ליטר, מהסיבה הפשוטה שלא היו בחנות שמנים מינראליים בדרגה של SJ לפחות בעלות זולה יותר. תקנה בחנויות שמנים כדי שלא ישחטו אותך במחיר ושים לב לדרגת התקן (מינימום SJ). אגב באוטו דיפו מוכרים גלון 20/50 מינראלי SJ ב 59 ש"ח, זה כבר לא מציאה, השמנים הזולים יותר שיש שם ובמקומות נוספים הם לרוב בדרגה של SG-SF וזה מעיד כנראה על מלאי ישן.

גיא
02-06-05, 20:16
מנוע דיזל של ל"ר מגיב מאוד רע לשמנים זולים.

השמן המומלץ הוא 5-40 סינטטי מלא.

תתקמצנו בשמן וזה יעלה לכם באוברול .... זאת אמת.

ניר ל
03-06-05, 00:27
מנוע דיזל של ל"ר מגיב מאוד רע לשמנים זולים.

השמן המומלץ הוא 5-40 סינטטי מלא.

תתקמצנו בשמן וזה יעלה לכם באוברול .... זאת אמת.

לא יודע מדוע אתה סבור ככה, בכל מקרה תבדיל בין שמן זול לשמן גרוע. את אותו שמן בדיוק ניתן לקנות בזול וביוקר, שמן שעומד בתקנים מודרניים הוא לא רע ואני לא רואה סיבה לשלם יותר על מותג כזה או אחר, יש הבדלים בין שמן סינטטי למינראלי וזה כבר ענין אחר, טווח טמפ' ושמירה על תכונות לאורך זמן, את הצמיגות תבחר לפי טווח הטמפ' השורר בארץ - אין יתרון ל 5-40 על 10-40 אם אתה לא מעלה את הרכב על מעבורת לסיביר ואין סיבה להשקיע בשמן סינטטי אם המנוע מאבד שמן - ממילא תחלופת השמן היא אינטנסיבית.
אגב, לא ראיתי בספר היצרן שום התייחסות לסוג השמן למעט דרגות הצמיגות והתקן.

ארז
03-06-05, 00:33
מנוע דיזל של ל"ר מגיב מאוד רע לשמנים זולים.

השמן המומלץ הוא 5-40 סינטטי מלא.

תתקמצנו בשמן וזה יעלה לכם באוברול .... זאת אמת.


גיא זה קשקוש, הרכב הזה נוסע במקומות הכי נידחים בעולם, אתה באמת חושב שגם שם שמים שמן סנטטי מלא?
אני נוסע כבר 10 שנים על ל"ר, תמיד ממלא את השמן המנראלי הכי זול שאני מוצא, אין שום בעיה עם זה.
לא פלא שיש לכם כאלו הוצאות על הרכב.....

LIOR B
03-06-05, 00:41
שחכתי לציןן שהרכב הינו דיסקו TDI עם EDC ממודל 97 כאמור עם 205 אלף ק"מ . עד עכשיו השתמשו בו בשמן ששמים במוסכים המורשים של לנד רובר.
אני יעשה טיפול לרכב פעם ב 10,000 ק"מ , כנראה שאלך על 10W40 חצי סנטטי . מה אתם אומרים על השמן מנוע היקר ביותר שפז מציעים? איכותי ( במידה ומשווים לשאר המובילים בעולם).
נ.ב - הרכב נוסע (טיול לא ארוך) כמעט כל שבוע ( לפעמים פעם בשבועיים) ואוהב עבירות , כל כמה ק"מ מומלץ להחליף שמן בסרנים של הדיסקו ? ?
תודה , ליאור.

גיא
03-06-05, 01:01
האלטרנטיבה ארז, היא שהבעלים הקודמים של האוטו הירוק שם חול במנוע במקום שמן. מדרגה של מ"מ בצילינדר ב 240 אלף ק"מ לא קוראת סתם.

ארז
03-06-05, 01:25
הבנתי, אז אם הבעלים הקודמים שם חול אתה עכשיו מוציא הון על שמן ברמה(ומחיר) שהמנוע לא צריך...מצוין תמשיך ככה.

קיד
03-06-05, 12:41
המנוע מאבד שמן - ממילא תחלופת השמן היא אינטנסיבית.

טעות נפוצה.
המנוע מאבד אמנם שמן, אבל הבוצה נשארת.
מעבר לכך, לבן-אדם מנוע דיזל, למה לפני שהוא סיפק את המידע החשוב הזה, אתם ממליצים על שמן בתקן בנזין :?:
תקן הדיזל מתחיל באות C. מכאן שהשמנים נקראים CD,CE,CF,CI וכו'. וכמובן יש ליווי של מספר כגון CD-4 וכו'.
ככלל אם כבר שמן למנועי דיזל בלבד, אז כדאי בהחלט לשקול שימוש בשמנים בתקן SHPD או XHD שהוא תקן לשמני דיזל טהורים, ועוזר מאוד בטיפול בפיח הרב.

בברכה,
קיד.

LIOR B
03-06-05, 14:13
תודה רבה למגיבים , אני בכלל עמדתי לרכוש שמן מנוע בתקן של בנזין :oops: .
קיד אשמח מאוד אם תזרוק עצה או שניים לגבי שמן מנוע לדיזל שלי , איזה צמיגות ?, חצי סנטטי? ומאיזה סוג ( מה דעתך על שמני פז היקרים ביותר שהם מציעים ) ?
ואשמח מאוד אם אחד מהחברים יציין תשובה לשאלתי שהיא , פעם בכמה ק'"מ רצוי להחליף שמן בסרנים ( לרכב שמטייל בערך פעם בשבועיים ואוהב עבירות , לא אקסטרים אלא עבירות ) .
תודה , ליאור.

-->