PDA

צפייה בגרסה מלאה : יעילות ניתוק מוט מייצב קדמי



ukiuki
06-10-13, 20:47
הי
מדובר על החלפה ליחידה לניתוק מהיר של המוט המייצב הקדמי כתחליף לנעילה קדמית
מישהו יודע כמה ס"מ מוסיף הניתוק למהלך הגלגל?
האם יש להחליף חלפים נוספים כגון הבולמים לשיפור המהלך?
האם הניתוח מביא שיפור משמעותי - דגם פאגרו Q ארוך?

תודה מראש

asafk
06-10-13, 21:06
הרבה יותר יעיל להשקיע בהיפוך בולג'וינט עליון.

אסף.

glaydi
06-10-13, 22:40
ממש מסוכן

הרבה יותר יעיל להשקיע בהיפוך בולג'וינט עליון.

אסף.

asafk
06-10-13, 23:16
אני סבור שלא, לא מסוכן.
אבל תמיד שמח ללמוד.
האם נתקלת בהסבה כזו שבוצעה נכון וגרמה לסכנה?

אסף.

asafk
06-10-13, 23:29
ובכל מקרה, לגבי השאלה המקורית - לא, השינוי לא משמעותי. הבאמפסטופים מגבילים את המהלך, ולאחר הגבהה לא נשאר הרבה ממנו. המייצב, שלא כמו רכב עם סרן חי, כמעט ולא משפיע בשלב הזה. חיתוך הבאמפסטופים כן מוסיף מעט יותר (20 מ"מ ?? ) , בפתיחה מירבית, וכאשר הרכב ממש מצליב עד הסוף.

כמה הגבהת את הרכב? ואיך?

אסף.

glaydi
06-10-13, 23:35
המהנדסיםשל הרכב תכננו את המתלה בצורה זו, אני לא מתימר להיות יותר כחם מהם.
התפוח יושב בתוך מגרעת שגם אם הברגים יפתחו או יפלו לא תהייה סכנה כל שהיא.
בהפיכת התושבת יש סכנה להשתחררות הברגים או לגזירה, דבר המוביל לאסון בבלימת חירום או במצבים קיצוניים. האם בעבור 3 ס"מ אתה מוכן לסכן את חייך ?

אגב אני מכיר מישהוא שה"מהנדס" מהשטחים עשה לו את זה, אחרי כך היה זקוק גם לכיוון קאמבר למשולשים, ולאחר נסיעה בשטח נשבר התפוח למזלו בשטח.

asafk
06-10-13, 23:55
אני מסכים איתך שכל מה שבעינינו הוא "שיפור" לטובת נסיעת השטח, מקלקל את התכונות הדינמיות שהמהנדסים של הרכב תיכננו עבורו. לפי זה אין מקום לשיפורים ברכב, בכלל. זו גישה שאני לא אנסה לשכנע אף אחד שהיא לא נכונה - כי יש בה הרבה מן האמת.

אבל כאשר מדובר על רכב מוגבה שרוצים להוסיף לו מהלך, הוא כבר "מקולקל" בגלל ש, למשל, מותחים מוטות פיתול עד שלא נשאר מהלך פתיחה, ואז הוא גם מקפץ כמו עז וגם נוטה להתהפך בשטח במצבים שרכב עם מתלים שעובדים לא. גם זה הרחק מנקודת העבודה שהמהנדסים תכננו... וכאן היפוך הבולג'וינט מתקן את ה"אין מהלך".

בכוונה שאלתי על עבודה שבוצעה נכון.
אין סכנה לא להשתחררות ברגים ולא לגזירה, אם משתמשים בברגים הנכונים ומהדקים אותם כהלכה. אתה צודק בזה שבמידה והברגים משתחררים או נגזרים, הבולג'וינט כבר לא יושב בתוך המגרעת שלו, והדרך לקטסטרופה קצרה. לכן צריך לעשות עבודה טובה.
וחלק מהיפוך בולג'וינט הוא כיוון קאמבר. מי שלא עושה את זה, לא מבין מה הוא עושה.
עוד דבר הוא נטיה להוסיף ספייסרים להיפוך הבולג'וינט - לא מומלך ללא הנמכת הדיפרנציאל, כי אז מגיעים לזוויות גרועות מאוד לציריות - ושוב מדובר על ההבדל בין עבודה טובה ומקצועית לבין עבודה של מי שלא מבין מה הוא עושה.
גם על הידוק הבולג'וינט עם פטיש אוויר ושימוש חוזר באום הנעילה שלו יש לי מה לומר... ואלו כבר קיצורי דרך שנגמרים למרבה הפלא בבולג'וינט שבור.

בקיצור - פג'רו הוא לא רכב שבנוי למהלכי מתלה. אבל יש איך להשיג עוד קצת מהלך, זה מרחיק את הרכב ממקוריות אבל מקובל ועובד. רק לקחת בחשבון שאם לא עושים עבודה טובה, זה מסוכן ממש.

אגב... קח בחשבון שיש כלי רכב רבים שבהם הבולג'וינט מתחת למשולש מראש. גם בקבוצת מיצובישי.


אסף.

ukiuki
07-10-13, 08:37
ובכל מקרה, לגבי השאלה המקורית - לא, השינוי לא משמעותי. הבאמפסטופים מגבילים את המהלך, ולאחר הגבהה לא נשאר הרבה ממנו. המייצב, שלא כמו רכב עם סרן חי, כמעט ולא משפיע בשלב הזה. חיתוך הבאמפסטופים כן מוסיף מעט יותר (20 מ"מ ?? ) , בפתיחה מירבית, וכאשר הרכב ממש מצליב עד הסוף.

כמה הגבהת את הרכב? ואיך?

אסף.

אני לא חושב שהרכב עבר הגבהה. איך בודקים?
יש לו צמיגי 31 ברישיון אז הוא כבר די גבוה, אנסה לבדוק בספרות מה הגובה הרגיל לפי היצרן.
השאלה שלי כיוונה לשיפור יכולת האחיזה שלו כתחליף לחוסר בנעילה קידמית ולא לשיפור מרווח גחון.

במידה ולא עבר הגבהה ויש לו עדיין את מלא המהלך, האם ניתוק המייצב יהיה אפקטיבי ובכמה?

בעניין היפוך הבולג'ויינט, מאוד מענין אבל אם עושים את השיפור לא צריכים לבצע משהו דומה גם האחור כדי לאזן את ההגבהה?

תודה

asafk
07-10-13, 09:48
אם הרכב לא מוגבה כלל, אל תעשה שום דבר חוץ מחיתוך הבאמפסטופ.
כאמור, ניתוק המייצב לא מוסיף כמעט כלום.

היפוך בולגוינט נועד לאפשר מהלך מתלה עם הגבהה. לא הגבהת.. לא רלוונטי.

אסף.

raanan
07-10-13, 11:16
אני לא חושב שהרכב עבר הגבהה. איך בודקים?
יש לו צמיגי 31 ברישיון אז הוא כבר די גבוה, אנסה לבדוק בספרות מה הגובה הרגיל לפי היצרן.
השאלה שלי כיוונה לשיפור יכולת האחיזה שלו כתחליף לחוסר בנעילה קידמית ולא לשיפור מרווח גחון.

במידה ולא עבר הגבהה ויש לו עדיין את מלא המהלך, האם ניתוק המייצב יהיה אפקטיבי ובכמה?

בעניין היפוך הבולג'ויינט, מאוד מענין אבל אם עושים את השיפור לא צריכים לבצע משהו דומה גם האחור כדי לאזן את ההגבהה?

תודה
הטסבלייזר לא מגביל אותך.
הפאג'רו בתכנון מוגבל במהלכי המתלה (לעומת פראדו , טרופר ). מה שדוחף אותו קדימה בעבירות זה הנעילה האחורית שלו.
דווקא הגבהה מאחור ומתיחת מוטות הפיתול מורידים את יכולת האחיזה והעקיבה למתאר הקרקע.
החוכמה לבצע הגבהה שעדיין משאירה במצב הסטטי (רכב לא על הליפט) עוד מהלך פתיחה.

כמו שציין אסף,
היפוך בולג'וינט, תוספת פלאך בין המשולש לבולג'וינט (8 ממ'), החלפה לבאמפסטופ קצר יותר והנמכת פרונטאקס ,
מאפשרת הרמת החלק הקידמי בעוד כמה סמ' בלי "לשלם" יותר מידיי בשינוי הפתיחה ביחס למקור.
כך זה בכול אופן בטרופר (אין הבדל מהותי במתלה ביחס לפאג'רו).

בכול מקרה, כול מה שתנסה לשפר ולהוסיף במתלה הקידמי, אינו משתווה לנעילה מבחינת שיפור העבירות.

רענן

ukiuki
07-10-13, 12:46
בכול מקרה, כול מה שתנסה לשפר ולהוסיף במתלה הקידמי, אינו משתווה לנעילה מבחינת שיפור העבירות.

רענן


אם כך זו תהיה נעילה.
נתחיל מאחורית ע"י החלפת הסרן ונמשיך משם

תודה

raanan
07-10-13, 13:42
אם כך זו תהיה נעילה.
זה לא סותר, נהפוך הוא ! אם כבר מורידים פרונטאקס להתקנת נעילה, אזי עדיף לבצע הנמכה לפרונטאקס ועל הדרך לשפר מעט את מהלך המתלה.
חשיבות הנמכת הפרונטאקס עם נעילה גדולה יותר מאשר ללא נעילה (פשוט מעמיסים ומאתגרים יותר את הציריות כשיש נעילה).


נתחיל מאחורית ע"י החלפת הסרן ונמשיך משם
למה להחליף סרן אחורי ?

רענן

ukiuki
07-10-13, 14:58
למה להחליף סרן אחורי ?

רענן

שלי מודל 94
נעילה כסטנדרט הופיעה מ 95

ראה גם כאן :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=79847

raanan
07-10-13, 15:48
שלי מודל 94
נעילה כסטנדרט הופיעה מ 95

ראה גם כאן :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=79847

להערכתי הסרן שלך לא מקורי.
למיטב זכרוני הבנזין הארוך ב 94 הגיע עם נעילה מקורית . הקצר מ 95 הגיע עם נעילה מקורית.

רענן

ukiuki
07-10-13, 17:00
להערכתי הסרן שלך לא מקורי.
למיטב זכרוני הבנזין הארוך ב 94 הגיע עם נעילה מקורית . הקצר מ 95 הגיע עם נעילה מקורית.

רענן
הלוואי רענן
אז הייתי צריך להחליף רק את הסרן.
העניין הוא שגם שאר מערכת הנעילה לא קיימת (כפתור, משאבה וכו...
ממה שקראתי לצערי הנעילה באה מ 95 וגם אם לא אז בשלי כן.
בכל מקרה מקורי או לא כדי להחזיר עטרה יש להחליפו.

raanan
07-10-13, 17:51
אם אתה בעניין החלפת סרנים ותכנון לטווח רחוק (מבחינת נעילות), שים לב שרק לסרן הקידמי של הדיזל 2.8 תוכל להתקין נעילת ARB .
למיטב זכרוני (שלא משהו כבר ...) התקנת סרנים של דיזל במקום בנזין מצריך שינוי בדרייבשאפטים.

רענן

sportage
05-12-13, 00:14
כמו שנכתב מהלך המתלה מקדימה מוגבל מאוד וניתוק המוט המייצב לא יעזור.

לעומת זאת מאחור יש סרן חי ועקב השתחררות מוט מייצב אצל חבר שמנו לב לשפור דרמטי במהלך המתלה. את זה שווה לשקול.

בכל מקרה לא ממליץ על ניתוק קבע אלא נתוק מהיר לשטח בלבד. בסוף היום כשמו כן הוא ומדובר באביזר בטיחות אשר ניתוקו יכול להביא גם להתהפכות הרכב במצבי קיצון.

ukiuki
07-12-13, 20:33
מעניין
שווה בדיקה

-->