PDA

צפייה בגרסה מלאה : מוט רדיוס בושינג פוליאוריתן חורק איך מגרזים ?



JustDoB
28-10-13, 21:14
לפני חצי שנה החלפתי בושינגים במוטות רדיוס לפוליאוריתן כחלק מהידוק ההיגוי.
לאחרונה הזרוע הקדמית עליונה חורקת והרעש משגע אותי.
במקוריות כידוע אין פטמות גרוז.
איך ובאיזה חומר אפשר ׳לשמן׳ את המפרקים ?
תודות

boaz avrahami
28-10-13, 21:59
גריז סיליקון.
זה חומר שקוף וזה כנראה יחזור לחרוק מהר.
ככה זה לפחות אצלי

JustDoB
28-10-13, 23:04
איפה קונים ואיך מיישמים את זה בלי לפרק את הזרועות ?

JustDoB
28-10-13, 23:05
אגב זו תופעה מוכרת בחומר הזה ?

boaz avrahami
28-10-13, 23:25
בהגדרה גריז רגיל תוקף פוליאוריטן כנראה. ההוראות הן לשים גריז סיליקון.
לפני שנתיים בערך המכונאי שלי החליף בושינגים אצלי בזרועות רדיוס ושם גריז ויש שקט.
אני שמתי לפני חודשיים שני בושינגים למוט פיתול קדמי ושמתי בהתקנה גריז סיליקון שחרק מייד.
פתחתי ושמתי כמות יותר נדיבה וזה חזר לחרוק לאחר זמן קצר מאוד.

מתוכנן לשים פיטמת גירוז ולבצע חריץ פנימי.
אם זה לא יעזור נעבור לגריז רגיל בהכנעה.

זה תמצית הנסיון הפרטי שלי.

ד ו ר ו ן
28-10-13, 23:45
אולדמן מוכרים פינים מתגרזים שמשלימים את ערכת הבושינג פוליאוריטן שלהם, בלי הגבלה לאיזה גריז מותר להשתמש.
אז אני לא בטוח שיש הגבלה לגריז סיליקון ספציפי עם בושינג מפוליאוריטן.

ד ו ר ו ן
28-10-13, 23:46
לפני חצי שנה החלפתי בושינגים במוטות רדיוס לפוליאוריתן כחלק מהידוק ההיגוי.
לאחרונה הזרוע הקדמית עליונה חורקת והרעש משגע אותי.
במקוריות כידוע אין פטמות גרוז.
איך ובאיזה חומר אפשר ׳לשמן׳ את המפרקים ?
תודות

לייצר פטמת גירוז לזרוע?

boaz avrahami
29-10-13, 00:02
לא. לייצר פיטמה לאומגה שמחזיקה את מוט הפיתול.

גריז מבוסס נפט תוקף את הפולאוריטן.
אני מצרף פה שני קישורים מענינים.

http://www.polybushings.com/pages/bushinglube.html

http://forums.corvetteforum.com/c4-tech-performance/2849282-correct-poly-bushing-lube.html

ד ו ר ו ן
29-10-13, 01:01
למרות מה שכתוב שם, בהתאם להוראות שימוש של אולדמן, הבושיג שלהם קיבלו גריז "לא מיוחס", והחזיקו כ-8 שנים לפני שהתחילו להתפרק.

בין-לבין, קיבלו גריז מדיי פעם, גרפיט/רגיל/ליתיום או מה שהיה במגרזת.

8 שנים זה נראה לי מספיק זמן חיים שהבלאי כבר לא קשור לגריז, ובינתיים היה שקט.

אמנון
29-10-13, 02:18
גם וזלין (petroleum jelly) יעשה את העבודה ולא אמור לתקוף את הפוליאוריטן בטווח זמן הגיוני.

JustDoB
29-10-13, 05:55
השאלה היא איך ומה לגרז כשאין פטמה. חייב פירוק ?

boaz avrahami
29-10-13, 06:59
ווזלין וגריז פשוט הם מבוססי נפט.

גריז סינטטי לרוב מבוסס סבון ליטיום ולא אמור להזיק...


JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex

boaz avrahami
29-10-13, 08:37
אם אתה פותח כבר לגרז תעבור על הקישור ותוודא שמותקן נכון ולא חורק בגלל שבולט מדי לצדדים


JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex

glaydi
29-10-13, 13:12
מצטרף לשאלה.
האם פוליטוריטן חורק במשולשים? מה המשמעות לאורך זמן?

ד ו ר ו ן
29-10-13, 16:44
בועז,
מה שקצת לא מתיישב זה שחברה מכובדת כמו ARB לא מצאו לנכון להגביל גירוז של בושינג כאלו,( אולי יש, לא מצאתי).
ולהוסיף על זה, בקישור עם האנגלית הלא הכי מאורגנת ששולל את הגירוז, במקרה גם מוכרים את הגריז המיוחד שאפשר להשתמש בו.

אני מכיר כמה עדויות של מי שמגרזים בושינג כאלו, והדיווח הוא דוקא על הארכת חיי התושבות.

boaz avrahami
29-10-13, 17:07
בסט הבושינגים שאני קניתי יש טיובה של גריז סיליקון.
אני מניח שאם זה לא היה קריטי זה לא היה שם כי זה בטח לא משפר להם את הרווחים.
אני גם לא יודע ממה עשוי הבושינג של arb ומה הוראות ההרכבה שלו.

לא סוד שפוליאוריטן לא מגיב טוב למוצרי נפט.

רוב הגריזים הסנטטיים מבוססי סבון ליטיום שזה לפחות לא גורם נזק.
יותר לעומק מזה לא נכנסתי.


JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex

ד ו ר ו ן
29-10-13, 17:21
בסט הבושינגים שאני קניתי יש טיובה של גריז סיליקון.
אני מניח שאם זה לא היה קריטי זה לא היה שם כי זה בטח לא משפר להם את הרווחים.
זה בטוח..

ההרכבה שלו.אני גם לא יודע ממה עשוי הבושינג של arb ומה הוראות
.
לגרז את הצד הפנימי של הבושינג, בו עובר הבורג/ציר,
ולא את הצד של העין הסט אטית (קפיץ).

Ersten
29-10-13, 19:10
ישנו סוג של פוליאורטן שלא רגיש לחומרים מנפט. זה פשוט תוספת שמוסיפים לפוליאורטן כאשר יוצרים חלקים.
לדעתי היום כל הייצרנים של חלקי חילוף לרכב מייצרים פוליאורטן עמיד מפני השמן.
אגב אם בושינג חורק, זה סימן שקרוב לוודאי הוא לא תקין ויש להחליפו.

boaz avrahami
29-10-13, 19:16
ישנו סוג של פוליאורטן שלא רגיש לחומרים מנפט. זה פשוט תוספת שמוסיפים לפוליאורטן כאשר יוצרים חלקים.
לדעתי היום כל הייצרנים של חלקי חילוף לרכב מייצרים פוליאורטן עמיד מפני השמן.
אגב אם בושינג חורק, זה סימן שקרוב לוודאי הוא לא תקין ויש להחליפו.

אם זה אני כבר ממש לא מסכים.
חיפוש בגוגל על פוליאוריטן וגריז ( באנגלית) יגלה ים של חומר שכולו גורס אחרת.

יש פה עוד קישור חביב-
אחד מתוך רבים ברשת שרובם חוזרים על אותם הדברים

http://www.suspensionconnection.com/blog/how-to-properly-grease-a-polyurethane-bushing/



JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex

עידו לוריה
29-10-13, 19:19
רק גריז סיליקון .


עידו

JustDoB
29-10-13, 19:38
יש כזה בספריי ?
...אני מבין שחייבים לפרק ?

boaz avrahami
29-10-13, 19:47
תפשיל שרוולים. צריך ממש שכבה...

אני הייתי שם גריז סינטטי מהדביקים ביותר.
הגריז סיליקון נעלם מהר מדי לטעמי


JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex

נמרוד - מערד
29-10-13, 19:48
כן צריך לפרק, אם אתה רוצה גירוז טוב מסביב לכל הבושינג, אני מגרז עם גריז רגיל עמיד בחום, מחזיק שנים.
נמרוד

עידו לוריה
29-10-13, 19:49
לא שידוע לי ( לגבי התרסיס ) , כן צריך לפרק ועם כבר פרקת אז תעשה חור באומגה רתך לחור אום מתאים לפטמת גירוז וגם בבושינג תעשה חור מול החור באומגה כך לפחות בפעם הבאה לא תצטרך לפרק .


עידו

JustDoB
29-10-13, 19:56
אוף. תודה.

-->