PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה אתם אומרים על VOLVO TGB



אוהד פרי
11-11-13, 20:38
שלום לכולם,
ראיתי בכמה מקומות באינטרנט שמדברים על VOLVO TGB 4X4
יש למשהו משהו להגיד עליו? טוב בשטח? אם משפצים אותו זה נוח יהיה לנסוע איתו בכביש?
ונירא לכם שאפשר ליבא בכלל אחד כזה?

asafk
11-11-13, 20:49
אפשר לייבא.
את הדגם C303 או TGB11 (שזה אותו דבר).
הרבה מהכלים שיצאו ממכרזים הם אחרי גילוון, כשאתה מחפש חפש galvanized. אם לא, זה פשוט מחליד באופן מחריד.
המנוע והגיר ורוב חלקי הרכב משותפים להרבה וולוואים אחרים (מנוע 6 צילינדרים של שנות ה70), תיבת ההעברה והסרנים יחודיים מאוד.
בזמנו כשסגרתי עיסקה על כזה (עיסקה שנפלה בגלל שהמוכר היה חזיר והעלה את המחיר כשהייתי כבר בסגירות אחרונות, ויש שיאמרו שפיספסתי בענק) סגרתי על טרנספר + סרנים ספייר בתוך האוטו כלולים במחיר.
יש כמה דגמים, בגדול הדגם עם שני המושבים הקטנים מאחורי הקבינה הוא הכי מבוקש ובצדק (סה"כ 7 מקומות).
לשים לב אם מייבאים להביא כלי עם צמיגים חדשים ובמידה שאפשר למצוא בישראל - המידה המקורית בלתי אפשרית. מידה חליפית נפוצה היא או 35X12.5R16 או 37X12.5R16.
הכי קל למצוא במדינות הנורדיות, שוודיה בעיקר, כמובן, יש כמה חבר'ה שבזמנו (לפני 4 שנים) עסקו בלהוציא כלים ממכרזים צבאיים ולמכור, היום יש כבר פחות (נגמרו הכלים במכרזים), אבל סצנת השטח המקומית מלאה בכאלו. מחירים אופייניים אז היו 4000 יורו לכלי יוצא מכרז, מגולוון, במצב טוב.
היום טווח המחירים בשוודיה הוא עדיין דומה, וככל שמתרחקים הוא עולה בצורה חריפה עם המרחק.

אם אין לך מישהו מקומי, או לפחות מאחת המדינות השכנות (הולנד למשל) - יהיה לך מאוד קשה למצוא כלי לייבוא.


אסף.

asafk
11-11-13, 20:51
לגבי איך הכלי - בכביש איטי, הדגם 4X4 יחסית מהיר, אבל אנחנו מדברים על 100 קמ"ש מהירות סופית ביום טוב. הגלגלים הגדולים לא עוזרים לשקט ובסיס הגלגלים הקצר לא עוזר לנוחות. מצד שני הוא עם בסיס גלגלים של דיפנדר ארוך, רחב ממנו משמעותית, עם גלגלים 35 וסרנים פורטליים ננעלים במקור... רע בשטח זה לא יכול להיות.
הגודל הפנימי גם די גדול, בערך כמו טרנספורטר רק יותר רחב... אז מה שאפשר לעשות בפנים פתוח להרבה אפשרויות..

אסף.

boaz avrahami
11-11-13, 20:53
באת לפזר פה למישהו מלח על הפצעים?

יש פה כמה אחדים שזה אחד החלומות שלהם שספק אם יתגשמו...
רכב צבאי ישן מכונה גם 303 C שלדעתי יהיה לא קל להשיג לו חלקים והמחירים בהתאם.
יש לך ביוטיוב קצת חומר שיגרום לך לרייר על המקלדת


JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex

אוהד פרי
11-11-13, 22:05
אם אני מוצא למכרה בחול כזה אז מה הבעיה לייבא לא הבנתי?
עוד שאלה מה עדיף את ה TGB או היונימוג 4000 או משהו?
ומה ההבדל בין pinzgauer ל TGB ??? זה לא אותו דבר?
תודה עף עכשיו לכל העונים.

asafk
11-11-13, 22:33
ההבדלים רבים.
פינצ - כל כולו חלקי מיוחדים. וולוו - חלקים רבים משותפים לכל המשפחה.
פינצ- מתלים נפרדים, גלגלים קטנים.
וולוו - סרנים חיים פורטליים, גלגלים גדולים.

יונימוג... זה משהו אחר.

אם תמצא C303 - אין מניעה לייבא בתנאי שהוא עם רישוי בתוקף. כמו כל רכב אספנות.

אסף.

דרור ברלי
12-11-13, 01:34
כן אסף. פיספסת בענק. עוד 1000 אירו לא היו מפילים אותך, והיה לך היום אוטו מיוחד שכולנו היינו מקנאים ורוצים. זה היה (ועדיין) גם החלום שלי.

החלק היחיד ב-C303 שאוניברסלי לעוד דגמי וולבו הוא המנוע - 3 ליטר בנזין, 6 בוכנות בטור, מוזן קרבורטור, במקור מוולבו 164. בגרסת C303/TGB הוא מספק 125 כ"ס. היה גם דגם 6X6 עם מנוע V12 בנפח 5.3 ליטר של יגואר XJ, ששימש כרכב כיבוי לשדות תעופה, היכן שכל שניה קריטית ונדרשת יכולת תאוצה טובה.

מנוע וולבו 164 נחשב אמין מאוד אבל הוא עתיק, כבר לא בדיוק נפוץ בעולם ובטח לא כאן בישראל, אבל זה החלק הקל בכל הסיפור.
כל היתר מיוחד ונדיר באמת - גיר וטרנספר, סרנים, פורטלים, נעילות. הכל נחשב אמין, אבל זה כלי זקן ויש בו כמה טריקים מכניים לא מקובלים (למשל בורר הילוכים שמפעיל גם את הגיר וגם את הטרנספר). עכשיו לך תמצא חלקים, לך תשפץ מכלולים שכשלו.

צמיגים - המקורי 9.00X16 - זה בערך 34 אינץ' ופעם היו בארץ המונים כאלה. צמיגים של נ"נ/אביר. הסרנים מספיק חזקים בשביל 37'.

דווקא מהמרכב לא הייתי מפחד. הכל לוחות פח ישרים. אין פינות עגולות, קל לייצר, לחתוך, לתקן ולהחליף.

מכלי צבאי שבין היתר שימש כנושא תול"ר/משגר טילי נ"ט/גורר תותחים/נושא תחמושת ומצוייד בצמיגים כל כך גדולים ובארבעה קפיצי עלים, לא הייתי מצפה לנוחות נסיעה מרשימה. מצד שני, זה רכב שמגיע כבר במקור עם יכולות שטח כמעט דמיוניות. משמעות תצורת פורוורד קונטרול היא מרחב פנימי עצום וגמיש מאוד. זו אחת הפלטפורמות האידיאליות לבניית קמפר עם פוטנציאל עבירות ברמה גבוהה ביותר.

אם אתם לא מדברים שוודית ן/או אין לכם מישהו מקומי דובר אנגלית שמוכן להתרוצץ ולאתר עבורכם (גם תמורת תשלום) כלי ראוי לקניה + מבחר חלפים במחיר סביר, חבל על זמנכם. אני עדיין לא גנזתי את החלום...

boaz avrahami
12-11-13, 02:02
בבקשה, בגרמניה.
מחיר התחלתי די מוטרף...

http://bit.ly/19eVqiF



JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex

אוהד פרי
12-11-13, 15:17
כן אסף. פיספסת בענק. עוד 1000 אירו לא היו מפילים אותך, והיה לך היום אוטו מיוחד שכולנו היינו מקנאים ורוצים. זה היה (ועדיין) גם החלום שלי.

החלק היחיד ב-C303 שאוניברסלי לעוד דגמי וולבו הוא המנוע - 3 ליטר בנזין, 6 בוכנות בטור, מוזן קרבורטור, במקור מוולבו 164. בגרסת C303/TGB הוא מספק 125 כ"ס. היה גם דגם 6X6 עם מנוע V12 בנפח 5.3 ליטר של יגואר XJ, ששימש כרכב כיבוי לשדות תעופה, היכן שכל שניה קריטית ונדרשת יכולת תאוצה טובה.

מנוע וולבו 164 נחשב אמין מאוד אבל הוא עתיק, כבר לא בדיוק נפוץ בעולם ובטח לא כאן בישראל, אבל זה החלק הקל בכל הסיפור.
כל היתר מיוחד ונדיר באמת - גיר וטרנספר, סרנים, פורטלים, נעילות. הכל נחשב אמין, אבל זה כלי זקן ויש בו כמה טריקים מכניים לא מקובלים (למשל בורר הילוכים שמפעיל גם את הגיר וגם את הטרנספר). עכשיו לך תמצא חלקים, לך תשפץ מכלולים שכשלו.

צמיגים - המקורי 9.00X16 - זה בערך 34 אינץ' ופעם היו בארץ המונים כאלה. צמיגים של נ"נ/אביר. הסרנים מספיק חזקים בשביל 37'.

דווקא מהמרכב לא הייתי מפחד. הכל לוחות פח ישרים. אין פינות עגולות, קל לייצר, לחתוך, לתקן ולהחליף.

מכלי צבאי שבין היתר שימש כנושא תול"ר/משגר טילי נ"ט/גורר תותחים/נושא תחמושת ומצוייד בצמיגים כל כך גדולים ובארבעה קפיצי עלים, לא הייתי מצפה לנוחות נסיעה מרשימה. מצד שני, זה רכב שמגיע כבר במקור עם יכולות שטח כמעט דמיוניות. משמעות תצורת פורוורד קונטרול היא מרחב פנימי עצום וגמיש מאוד. זו אחת הפלטפורמות האידיאליות לבניית קמפר עם פוטנציאל עבירות ברמה גבוהה ביותר.

אם אתם לא מדברים שוודית ן/או אין לכם מישהו מקומי דובר אנגלית שמוכן להתרוצץ ולאתר עבורכם (גם תמורת תשלום) כלי ראוי לקניה + מבחר חלפים במחיר סביר, חבל על זמנכם. אני עדיין לא גנזתי את החלום...


אם אני מבין אותך נכון אתה בעצם אומר שאפשר לקנות כזה אבל אחר כך אם צריך חלקים מכניים אז זה בעיה?
אני באמת רציתי לקנות כזה בשביל עבירות שטח מעולה וגם להפוך אותו למוטורהום (קמפר).
אז אם בשבילו קשה לייבא ולמצוא חלקים אז אני חושב שהמתחה המקביל שלו זה היונימוג לא? מה אתם אומרים עליו?

דרור ברלי
12-11-13, 15:39
מה שאני אומר זה שבגלל שמדובר בכלי ישן, ובבעיית חלפים (איתור, מחירים, זמינות) מוטב שהוא לא ישמש אותך מעבר לגיחות פה ושם, וגם את פוטנציאל העבירות עדיף לנצל מאוד בזהירות... כי אם שברת משהו, תצטרך הרבה סבלנות עד שתתקן. וזה בנוסף לעובדה שבארץ אין מוסכים שמכירים את הכלי. אם אתה מסתבך במשהו, הכל יקח יותר זמן.

עוד משהו - אבא שלי עוד זוכר את הכלים האלה מסיני, כאשר הם שימשו את כוחות האו"ם. הוא מספר שהכלים האלה, שנולדו כדי לעבוד בסקנדינביה/צפון אירופה הקפואה והבוצית, לא בדיוק אהבו את חום הקיץ במדבר.

אוהד פרי
12-11-13, 15:44
אוקי תודה רבה ירדתי ממנו.
אתה אולי מכיר "מתחרים" שיעשו את העבודה בעבירות שלו בשטח?? (יונימוג) או משהו?

דרור ברלי
12-11-13, 15:49
יונימוג הוא סוג של טרקטור. איטי מאוד. שיוט ב-60-65 קמ"ש על כביש זה מה שאתה רוצה?
הוא גם יקר לתחזוקה.

boaz avrahami
12-11-13, 16:22
יש עוד שני אספקטים.
חלק מהיונימוגים הם עם רשוי טרקטור.
זה דורש התיחסות גם לרשיון נהיגה וגם יבוא של כלי משומש.
לדעתי אמור להיות קל יותר ליבא טרקטור משומש אבל מצריך בדיקה.


JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex

אוהד פרי
12-11-13, 16:25
אוקי יש דגם אחר שאתה ממליץ?
סתם שאלה אתה יודע למה לא מייבאים את הפורד e 350????

דרור ברלי
12-11-13, 17:11
מסתובבים כמה פורדים כאלה עם הנעה 4X4, יוצאי משרד הביטחון.
יש גם כמה סוואנות 4X4 במד"א. צריך להיות עירני כשהן יוצאות למכרז.

ונדורה 4X4 ישנה זו אופציה מעניינת. האוטו עולה גרושים, משום שהוא חנזיר רציני בדלק. מערכת גז פותרת את הבעיה לא רע בכלל.
אוטו ענקי, חזק, קל לשפר אותו לשטח ולבנות ממנו קמפר לתפארת.

boaz avrahami
12-11-13, 19:46
זה עשוי להיות לינק מעניין למי שעדיין חולם על הוולוו c303

http://www.volvoc303.se/



JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex

דרור ברלי
12-11-13, 20:54
אתה שותה לנו את הדם בקשית. אלה כלים כמעט חדשים לגמרי...

boaz avrahami
12-11-13, 20:56
אני מוכן להביא כזה בשותפות במידה והמחיר הגיוני.
לדעתי יהיה לזה ערך אספני רב בהמשך


JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex

דרור ברלי
12-11-13, 22:31
יש שלושה דברים שרצוי מאוד לא תחלוק עם אף אחד, גם לא עם חבר הכי טוב: אוטו, עט ואישה....
אם היה לי עכשיו כסף מיותר לזה, אולי באמת היה יכול להיות נחמד לאחד כוחות ולפצוח בפרויקט מציאת שניים טובים...

השאלה מה זה "מחיר הגיוני"... בוא ונשחק בנדמה לי:
הכלים האלה הגיעו מהימ"חים של הצבא השוודי, רובם ככולם עם ק"מ נמוך, מתוחזקים לא רע ובמצב מכני סביר עד מעולה.
מצד שני הם עמדו תקופות ארוכות מאוד ובקושי נסעו ויש גם לזה השלכות. הכלים היותר זולים הם אלה שלא עברו גילוון ורובם חלודים מאוד, ברמות שונות של ריקבון. תמורת מחרי קניה זול (שיתקזז בהמשך על עבודות פחחות) אולי הייתי מוכן להתמודד עם כלי לא חלוד מדי, משהו ברמה של סופה ממוצעת.

הבעיה הגדולה היא שהמכרזים שלהם כבר נגמרו. אין יותר. רובם הגיעו לידיים של סוחרים שרכשו כמה וכמה חתיכות, כמו זה שבקישור שהעלית, והם מספסרים בהם חזק.
5,000 אירו לכלי צבאי מגולוון ישר מהמכרז במצב טוב של להניע ולנסוע נראה לי סביר. אם מצורפים לרכב גם כמה מכלולים גדולים ספייר כמו סרנים וגיר+טרנספר תקינים כמו שאסף פיספס בגלל פרינציפ (דביל, היה צריך לחטוף), גם 6,000 אירו נראה לי הוגן. קצת יקר, אבל לדעתי שווה ובאמת ככל שהזמן עובר, המחיר כאמור רק יעלה.

המחיר המשוער הזה הוא כאמור, בשוודיה, וכיול להיות שאני חי בסרט והוא כבר יקר יותר. על זה תוסיף הובלה ימית ארוכה וכל מיני זנבות בדרך (מיסי נמל/רציף בחו"ל ובארץ, אחסנות בנמל בארץ עד שמשחררים את האוטו, מס עננים וכו') וכמובן איך לא, תרומה נכבדה לקופת מדינת הגנבים, רישוי וכו', ובהערכה מאוד גסה, עד מעמד העלייה על הכביש בעמדה 1 במשרד הרישוי והברגת לוחית אספנות צהובה עם הרבה טקס בישבן, חשבון העו"ש יתרוקן בלא פחות מ-70-80K. יכול להיות שקצת יותר. רובם כאמור על הובלה, ניירות ומיסים. בעיקר מיסים. שווה את ההשקעה והמאמץ?... לא יודע. יש אנשים שזה מקצועם, ואם ממש רוצים אז שווה להתייעץ איתם.

ערך אספני זה סבבה. מה זה יהיה שווה בתכל'ס בארץ בכסף? ואללה, לא יודע. למעשה, לא נראה לי שזה משהו שתחזיק ותתחזק רק כדי שבעוד 20 שנה ייחשב להון קטן, כי זה לא. נדמה לי שיש אפיקים טובים יותר להשקעה ובכל מקרה התחביב שלנו הוא לא כלכלי. נהפוך הוא.

-->