PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיפרנציאל אחורי נעול/תקוע ברכב AWD



kangal
19-11-13, 13:52
אבחנה ראשונה של הדפיקות הסיבובים הייתה - ציריות. מכיוון שיצא לי לעבור במוסך "ד"ר סובארו" באיזור מגוריי, ביקשתי שיבדקו.
מייד הודיעו לי כי הציריות בסדר גמור, הרעש מגיע מאחור.
סיבוב בדיקה והופה לליפט.
הרכב - סובארו לגאסי GL מנוע 2 ליטר עם AWD. האבחנה "כנראה שהדיפרנציאל לא משתחרר".
האמת, לא נעים לומר אבל המוסך לא נראה לי ממש מקצועי "מה? זה מנוע 2 ליטר?"... "מה? יש לרכב הנעה כפולה קבועה? באמת?..." ציפיתי לקצת יותר מ"דוקטור סובארו"..
ההמלצה של המוסך - לנתק הנעה אחורית. לא נשמע לי.

הארות, הערות, הצעות לפתרונות.

shmulikbg
19-11-13, 14:52
גלגל אחד באויר על ג'ק ולסובב אותו. יש לך נעילת דיפרנציאל אח' ברכב?

kangal
19-11-13, 15:11
גלגל אחד באויר על ג'ק ולסובב אותו. יש לך נעילת דיפרנציאל אח' ברכב?

כשהרכב היה על הליפט, המוסכניק בדק ככה. כשהחלפתי שמנים, הרכב היה על בוקים, כל הגלגלים אמורים להסתובב בזמן שילוב ל D וכך היה.
ההרגשה היא ממש של דיפרנציאל נעול, לדעתי לא אמורות להיות כלל נעילות ברכב זה.

לא ידוע לי על איזו נעילה מתוך הרכב, או מבחוץ (בעיקרון זה AWD לכביש)
מה שיש בקוקפיט זה כפתור HOLD לחורף וכפתור POWER שהוא מעין אובר דרייב.

shmulikbg
19-11-13, 15:21
הדפיקות בסיבובים....לשני הצדדים?
כשאתה עוזב גז באמצע הסיבוב...מה אז?

kangal
19-11-13, 16:01
רק בסיבובים, לשני הצדדים, קדימה או אחורה. אם עוזב גז זה ממשיך כמה שזכור לי.
במוסך אחד החברה אמר שנראה שהחלק האחורי מזדעזע כשמסתובבים והאמת, אחרי שהם אמרו שזה כנראה הדיפרנציאל, נזכרתי בחבר עם סופה שהדיפרנציאל האחורי שלו היה נעול ותקוע, כל כיכר שהיינו עוברים הייתה בקפיצות ;)

איציק - 4X6ZH
19-11-13, 16:21
יש רכבים שלפעמים מצב של רעש \ חריקות \ נהמות בסיבוב
והכל בגלל שימוש בשמן לא מתאים .

איציק

kangal
19-11-13, 18:43
יש רכבים שלפעמים מצב של רעש \ חריקות \ נהמות בסיבוב
והכל בגלל שימוש בשמן לא מתאים .

איציק

השמן אכן הוחלף בדיפרנציאל הזה לפני כ 4-5K ק"מ, אולם נרכש שמן ספציפי שמומלץ בספר הרכב. האמת היא שאני ממש לא זוכר אם הקפיצות היו גם לפני כן.. לדעתי, כן.

shmulikbg
19-11-13, 18:45
כמו שאמרתי...תתחיל בבדיקות הפשוטות. גלגל אחד באויר, ולסובב.
גם קדמי, וגם אחורי.

kangal
19-11-13, 19:57
כמו שאמרתי...תתחיל בבדיקות הפשוטות. גלגל אחד באויר, ולסובב.
גם קדמי, וגם אחורי.

מחר פיל סובוח. אני קצת ב OFF...
ת'נקס

יורם ידין
19-11-13, 20:02
ברכב זה עם גיר אוטומטי יש מעין קלטש חשמלי ביציאה להנעה האחורית=ניתן לנטרל קלטש זה ע"י הכנסת פיוז בבית פיוז הנמצא על קיר האש בצד ימין של הרכב, במצב זה הרכב יסע בהנעה קדמית בלבד והדבר יתן לך מושג עם זאת הבעיה- הגדול בדוק ציריות קדמיות

kangal
19-11-13, 20:36
ברכב זה עם גיר אוטומטי יש מעין קלטש חשמלי ביציאה להנעה האחורית=ניתן לנטרל קלטש זה ע"י הכנסת פיוז בבית פיוז הנמצא על קיר האש בצד ימין של הרכב, במצב זה הרכב יסע בהנעה קדמית בלבד והדבר יתן לך מושג עם זאת הבעיה- הגדול בדוק ציריות קדמיות

האמת, יש בתא המנוע בצד שמאל (אם עומדים עם הפנים לרכב) פיוז של AWD
לא חשבתי לבדוק את זה.
מחר, כאמור, מחר :)

kangal
20-11-13, 10:12
עדכון

בהרמת גלגל אחד של הרכב, אין בעיה, כל גלגל נע בחופשיות, מה שמביא למסקנה כי הדיפנציאל בסדר.

לאחר שניתקתי את ההנעה האחורית, ע"י הוספת פיוז בשקע של FWD, הדפיקות נעלמו כלא היו. מסקנה שנייה - הבעיה בהנעה האחורית.
אשמח לחוות דעת בנושא, תקלות אפשריות ופתרונן.
הרכב עומד למכירה/החלפה, כך שהאם כדאי בכלל להתעסק עם זה.

במאמר מוסגר ובהזדמנות זו, אני מחפש רכב קטן וחסכוני לנסיעה של כ / מעל ל 2500 ק"מ בחודש, שיסחוב לשנה. מוכן להחלפה על הסובארו המגניבה הזו.

-->