PDA

צפייה בגרסה מלאה : Article: דעה אישית: האם באמת ג'יפונים מתאימים לנהג השטח המתחיל?



דרור ברלי
03-02-14, 09:32
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=3265-%D7%93%D7%A2%D7%94-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%91%D7%90%D7%9E%D7%AA-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%AA%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%99%D7% 9D-%D7%9C%D7%A0%D7%94%D7%92-%D7%94%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%94%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9C

onz
03-02-14, 20:07
כתבה מעניינת
הערה קטנה ברשותך אני בתור אחד שטיוליו הם רגליים הג'יפון משמש בצורה מעולה למטרה זו
כיוון שגם לעיתים להגיע להתחלת המסלול הרגלי הדרכים משובשות מאד ובעזרת ג'יפון שהוא קצת גבוה והנעה כפולה אפשרי להגיע בצורה שקטה ובטוחה לתחילת המסלול ללא חשש
וכבר נתקלתי במצבים אלו לא מעט פעמים שאמנם ניתן עם פרייבט לעבור אבל עם חשש רב או שלא ניתן כלל

Ariksk
06-02-14, 23:19
וואלה דרור כתבת את מה שחשבתי כשקראתי את הכתבה של אמיתי קווה ( למאות שאני התחלתי עם פורד פייסטה84 בשטח).

sportage
07-02-14, 10:49
לא הבנתי את הפוניטה של המאמר הארוך הזה. שכל אחד יעשה את החשבון מה עושה לו את זה את עומק הכיס ומה מתאים לו. אני למשל 90% מהטיולים עושה עם ג'יפון ו-10% עם הג'מוס הקלסי. לשניהם יתרונות וחסרונות ושניהם מעניקים הנאה לבעליהם. כל אחד בדרכו שלו...

leornevo
07-02-14, 21:09
לצערי איני מסכים עם כותב הכתבה, אין לי ויכוח או עוררין על ניתוחיו הטכניים - אבל כבעל טריוס 2007 1500 ב3 שנים האחרונות אני עושה את רוב המסלולים של טיולי הגיפאים השפויים - טיולי מישפחות וטיולי גימיני-קיה (כולל מעלה המעיינות מאתר הטייס הטורקי ליד עין גב לעבר המעיינות והמשך למעלה) , העלייה מנחל תבור לכוכב הירדן, ,וירידה עם כל הגדולים אחרי ההאמר השחור והגראנד צירוקי המשודרג דרך נחל סמך,,, כולל פעמים רבות של נסיעות גיפים בציפורי בשיא הזרימה דרך הבולדרים מתחת למיים, נכון -מיגנתי אותו, עברתי לצמיגי 50-50 יוקוהומה וצברתי מיומנות ,נכון שהוספתי לו ארונית ציוד עם כל הרכיבים הבסיסים הרשומים למעלה ,בתוספת 2 אתי חפירה לחולות,ולאחרונה לאחר הישתלמויות שטח וחילוץ, הוספתי למלאי מכפיל כוח,כבל מתכתמאובטח 40 מטר והרצועות המתאימות - אבל בדבר אחד אני מסכים לחלוטין- הנסיון המיצטבר של הנהג והפתיחות הביאו אותי לכל המקומות שחלמתי להגיע אליהם (ונכון שמעלות הגברים,מעלה כביש 6 ומעלה הגיהנום אינן מעיינים אותי - כי סה"כ לאכל מטייל שוטח צריך להראות שיש לו יותר גדול, יותר גבוה ויותר חזק,,, פשוט מרוויחיים שעות כייף עם הבנים (בגלאי ה30),החברים בגילאי ה50+ ומגיעים לכל המקומות שמגיעות שיירות הטיולים - לפעמים בשביל הקצת יוצר ארוך ולפעמים שעזרת עבודות המעץ כמו כל גיפ ממוצע (כן יש לי קשר עם חברים גדולים מהחיים למיקרה צורך בחילוץ שכן גם אני בן-אנוש וחוטא לפעמים בנסיעה לאחור בלי מכוון ופעם אחת ירדתי לשולי הדיונה ברוורס (המכוונים היו עסוקים בסיפורי חוויות) - והיזדקקתי לחילוץ לילי של "הבורר "(אחרי שגיפ מדוגם ומשודרג סירב לבוא 100 מטר ולתת לי גרירה קטנה של 3 דקות ממש עם רדת החשיכה בערב שישי- אז מה אם יש לו רכב גדול -עם כל הציוד- הייתה חסרה לו נשמה קטנה בערב שבת להשאיר גיפאי בשטח,,,) והרכב השני שיהיה איתי (גימיני) גם הוא לא הצליח לחלץ אותי,,,,,
http://www.youtube.com/watch?v=0NxMboamb0M

Bernard
08-02-14, 05:57
מצטער..

לא הבנתי מה בדיוק אני אמור לחפש בסירטון הזה ואיך הוא אמור להוכיח/לחזק מה שכתבת...

כל מה שאני רואה/שומע זו ירידה מהשביל בזוית מיותרת, עבירות, שאפילו בסיסית קשה לקרוא (אם בכלל) לה ומכוון, שכנראה, אין לו מושג על מה הוא מדבר...

או שהבנתי לא נכון או שפיספסתי משהו...

OFF-RoaD
08-02-14, 08:55
מצטער..

לא הבנתי מה בדיוק אני אמור לחפש בסירטון הזה ואיך הוא אמור להוכיח/לחזק מה שכתבת...

כל מה שאני רואה/שומע זו ירידה מהשביל בזוית מיותרת, עבירות, שאפילו בסיסית קשה לקרוא (אם בכלל) לה ומכוון, שכנראה, אין לו מושג על מה הוא מדבר...

או שהבנתי לא נכון או שפיספסתי משהו...

זו בדיוק גישת ההתנשאות שנידונה בשרשור אחר.
אם לכותב מספיק הטריוס, וזה מבחינתו הישג עבירות מרשים להתגאות בו, יאללה. למה להוציא לו את הרוח מהמפרשים?
יש לך הערות מקצועיות בנוגע לנהיגה או לכיוון? אני בטוח שהוא ישמח לשמוע וללמוד. בכל אופן, אני הייתי שמח, לו הייתי במקומו.
אנחנו לא מכירים, אבל אני מאוד מעריך אותך ואת הכתיבה שלך על דפי הפורום (חוץ מכאשר אתה מגן בחירוף נפש על כרכרות מטפטפות ;-) ). אין כאן משהו אישי, סתם הרגיש לי קצת אגרסיבי מדי.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

Bernard
08-02-14, 16:54
מצטער.
לא התכוונתי, בכלל, להיות אגרסיבי ובטח לא להתנשא..

אבל מה שהבחור כתב, פשוט לא נכון (לדעתי, כן?) והסירטון שהוא מעלה... מחזק את דעתי. יש לו הערכה לא נכונה באשר ליכולות של הרכב.
אם זה מתאים/מספיק לו - אחלה. אין לי שום בעייה עם זה ולבריאות. אני לא חושב שכולם חייבים אוטו "גיבור" ומשופר ו... ממש לא. אבל אם הוא מנסה להבהיר נקודה, הסירטון הזה לא ממש מחזק את הדברים שכתב.
אם יש סרטון אחר, ש"עומד" מאחורי הדברים שכתב, אני אשמח לראות...

לעניין עבירות הטריוס..
יש לנו חברה עם טריוס כזה בדיוק. היא נסעה איתנו בכמה טיולים עם עבירות בינונית - בכל מקום שאחרים (דיסקו 1997, קיאה ספוטאג' 2000 סטנדרטית ועוד משופרים) עברו בלי שום בעייה, את הטריוס היה צריך לכוון בזהירות מיירבית וגם אז הכל (הכל) השתפשף מלמטה. הרכב החליק וסיבסב גלגלים ואיבד אחיזה, כאילו שאין TC והגיר התחמם "והריח".
ברור שבירידות הבעייה פחות חמורה מאשר במעבר מכשולים במישור אבל על מכשולים/עבירות בעלייה או אפילו עלייה באורך בינוני + קשה היה לדבר... המנוע פשוט סרב לשתף פעולה והגיר "בכה מאוד"..
היו כמה פעמים שנאלצתי "לעשות" את כל העליות ומעבר המכשולים בהם, ברוורס, אחרת הרכב פשוט לא זז.
נכון.
יש כאלה שגם אם הרכב הזה "מגיעים לכל מקום" (או מגיעות, טלי..) אבל צריך הרבה דמיון יצירתי (וסבלנות וזהירות) להגדיר אותו רכב "עביר"..

נקודתית לעניין ההתנשאות.
לדעתי הגדרת "טיולי הגיפאים שפויים", היא היא סוג של התנשאות וזילזול בכל מי שמכוון טיפל'ה גבוה יותר מטריוס עם 50/50 ומיגון...
מה זה "שפויים"? שביל ישראל וירידה לקיצור דרך, כמו בסירטון (משום שלא ראיתי שם דבר אחר ומה שראיתי, מה לעשות, לא מסובך... בכלל).

יש לי חבר.
קנה ניבה כרכב 4X4 ראשון ורצה שאחי ילמד אותו לנהוג בשטח.
נפגשנו לא רחוק מהבית של אחי ביער בן שמן ואחי הוביל אותנו לאיזה מעברון/מכשול. הוא רצה להראות לחבר שבמקום שבתחילה הוא לא עובר וחושב שאי אפשר לעבור, עם הכוונה מתאימה ושימוש נכון ביכולות הרכב, עוברים בלי בעייה.
החבר ניסה פעם וכמובן שלא הצליח. אחי החל לכוון אותו ולהסביר לו איפה להניח את הגלגל ומתי ללחוץ גז וכו' ואז ההוא אומר לאחי "אני לא מבין למה אני צריך לנסות לעבור פה, כשמטר מכאן יש שביל. בוא נעבור משם וזהו"...
לא צריך הרבה דמיון, על מנת להבין שזו היתה הפעם האחרונה שאחי ניסה להסביר לו משהו - וכמובן, בכל הטיולים שלנו (גם אחרי שהחבר עבר לכלי רכב "רציניים" וגדולים יותר, ואני בכלל לא מזלזל בניבה. להיפך) תמיד, אבל תמיד, היה צריך חכות לאותו חבר והנהיגה שלו בשטח - פחד אלוהים.

מה אני אומר - תמיד יש דרך לעקוף מכשולים/מעברים ותמיד אפשר לקרוא למי שלא עושה את זה "לא שפויי" ולהגיד "הנה, הגעתי לאותו מקום (חניון הלילה/פיקניק), בדיוק כמו ההוא ה"לא שפויי" עם הרכב "הגיבור"" ולחשוב "שעשיתי" את אותו מסלול - אבל כמה זמן זה לוקח? כמה אתה מעכב את האחרים? האם באמת עשית את"אותו מסלול"? והכי חשוב, מה למדת, למקרה שתהיה חייב לעבור בדיוק באותו מקום שעובר ה"לא שפויי",משום שלעשות רוורס זה מסוכן מידי...

חאסלו...
למי שמספיק הטריוס (ואין מה להשוות אותו לגימיני) - אחלה. לבריאות. אני, ממש,לא מזלזל. כל מה ש"מוריד" אותך מהכביש ומקרב אותך לטבע ומרחיק אותך מעדר המאזדות 3, זה מצויין (וזה הרכב שהמלצתי לחברה לקנות, לאור הצרכים/דרישות שהעלתה - אחלה בחירה בשבילה).
אבל... כל מה שראיתי בסירטון, אין בו שום דבר שסותר את מה שדרור כתב, וזה, אם מישהו זוכר, היה הפתיח של התגובה ליאור..(סיפורים יש, כמו שכתב שהוא נסע אחרי ההאמר וכו' - אני לא יודע איפה ואיך נסע ההאמר וכמה חיכו לטריוס שיתגבר על סלע ואו קטע של עשב רטוב...)

ושוב.
הכל במסגרת הדיון על הנושא, כפי שהעלו יואב, דרור וליאור - אין כוונה להתנשא ולא לזלזל באף אחד.. למרות שהם, כולם, נוסעים (ומדברים) על גרוטאות חסרות כל ייחוס, כמו למשל ... ריינג' רובר...:rolleyes:

ואם כבר מדברים על זה, ברצינות- אני חושב שכל הלנד רוברים הם כלי הרכב הטובים ביותר שיש ושתוכננו וייוצרו באופן הגרוע ביותר.. ובכלל לא ברור איך הם עדיין נוסעים... אנגלים שיכורים..:cool:

OFF-RoaD
08-02-14, 17:14
מסכים עם הכל. ואני חושב שאם היית מתנסח כך בהודעה הקודמת, היה טוב שבעתיים.

בידידות, עודד.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

Bernard
08-02-14, 17:22
מקבל...

sportage
08-02-14, 20:26
אפשר להעביר כל רכב בכל מקום. השאלה רק כמה זמן זה יקח ומה מחיר הטעות.

דרור ברלי
08-02-14, 20:48
היה ברור שכל הכתבה הזו תהיה סוג של הרמה להנחתה ושמיד יזדעקו בעלי ג'יפונים כדי להגן על שארית הכבודשל רכביהם.

אבל כל המגנים על הטריוס בחירוף נפש מפספסים את הפואנטה. לא אמרנו שהרכב "יכול/לא יכול לעבור במקום X או Y". אלא דיברנו על הכלי הנכון ללמוד נהיגת שטח.
נהג שטח מיומן יגיע רחוק גם עם פרייבט. וכמובן עם טריוס.


טריוס אוטו נהדר. כמובן גם פורסטר. אבל יש להם ייעוד מוגדר.
בהשוואה לפרייבט יכולות השטח שלהם לא מבוטלות. אבל הם מוגבלים מאוד בהשוואה לכל רכב שטח אמיתי הכי קטן ובסיסי כמו ג'ימני/סמוראי/ספורטאז' סטנדרטיים.


אנחנו לא נכנסים לכיס שלכם ולשיקולים שמנחים אתכם ברכישת רכב שישמש אתכם בצורה המיטבית לפי צרכיכם, אבל כדי ללמוד צריך את הכלי הנכון שמצויד במינימום של תכונות שלדעתנו ומנסיוננו - הן נדרשות.

בכוונה הבאתי דימוי של דפיקת מסמרים.
אפשר גם באבן, אבל בחיאת, לא עדיף פטיש?
רוצים דימוי אחר? תיאורטית אפשר גם לשחק כדורגל עם נעלי קרוקס. אבל עם מה תשלח ואת הילד שלכם לחוג כדורגל? עם קרוקס או עם נעלי פקקים?

אז פה אותו דבר. ג'יפון ללא הילוך כוח ועם גחון ומתלים של פרייבט זה לא כלי העבודה הנכון ללימוד "מקצוע" נהיגת השטח.

אחרי שלמדתם וצברתם נסיון ואתם יודעים את המלאכה, אז כן, אפשר לטייל גם עם ג'יפון.
יש כאן גם כמה שמגיעים מאוד רחוק עם חיפושיות ועם דה שבו. אבל מהיכרות - הנסיון שלהם בנהיגת שטח מפצה הרבה מאוד על המגבלות המובנות של המכוניות.

kimono
08-02-14, 22:34
הכתבה נשמעת כמו המלצה למשתמש פייסבוק להתחיל מלימוד תוכנה...
היום בגדול ישנם שני סוגי כלים: רכים וקשוחים והאלקטרוניקה התומכת לא רק שלא תעלם אלא תשתפר. מי שהולך למסלול הרך, קריטי שילמד על רך. מי שהולך לקשוח, כמעט ולא צריך ללמוד אם הוא רוכש כלי חדש (אלא אם הוא מתכנן לפשוט רגל כמו כל טייקון ממוצע).

leornevo
08-02-14, 23:23
חברה -בואו ניקח הכל ברוח טובה של אהבת אחים לשטח וכל אחד מתחיל מימקום אחר,,,אין לי כל ויכוח עלהטיעונים הטכניים-"אבל הם מוגבלים מאוד בהשוואה לכל רכב שטח אמיתי הכי קטן ובסיסי כמו ג'ימני/סמוראי/ספורטאז' סטנדרטיים."- כל מה שאני טוען שגם התחלה עם טריוס מביאה את הרצון ללמוד יותר ואני מישתפר משבוע לשבוע, החוסר בניסיון שניראה בסירטון מלפני 3שנים הביא אותי לרצות לילמוד לעומק (את הבסיס שאתם בטח כבר שכחתם) , ואם ללמוד אז מהטובים והמנוסים (בחרתי את קורס מדריכי השטח 2014 של ווינגיט ולאניתווכח על החסרונות והיתרונות לעומת מרכזי למוד שטח אחרים) - וכן גם שם אני בין הפחות מנוסים, אבל נהנה ומשתדרג משבוע לשבוע, כולל רכישת ציוד נכון ותירגולים מקיפים של חילוצים וכן - כולל גם לימוד של כיוון מיקצועי :-) ,רק 2 הערות לי לגבי "הגפאים הפחות השפויים" כוונתי לכאלה שמתחילים לעלות מיסלעות שאין להם יציאה רק ביגלל שהם שידרגו את הפרדו, הוורנגלר או הרוביקון,,,ואפילו לא בדקו רגלית אם יש דרך בטוחה חזרה, (בצומת ציר נטוף-ניר), והנושא השני הוא שלפי דעתי הצנועה שווה ללכת לקורסים מיקצועיים לפני שהולכים להשקיע 50-100-200 או 300 אלף שקל על רכב שטח אמיתי ולא ליקפוץ קדימה ולקנות כלי או איבזורים לא מתאימים - אז בוא נאתגר אותכם המבינים = להמשיך לפאגרו 2012 או ללנדקרוזר 2012 (יתרונות וחסרונות או האם יש הבדלים משמעותיים בין 2010-2011-2012 מילבד המחיר) אני יודע שזה כמו דת,,,אבל אותגרתם להעלות את רמת הוויכוח

דרור ברלי
09-02-14, 00:28
קודם כל בוא נשמור על נושא השירשור - לעניין פאג'רו או לנדקרוזר, תפתח שרשור חדש ותעלה שם את השאלה, מבטיח לך שרבים וטובים יחלקו איתך נסיון ודעות.


הדוגמא שאתה מביא ל"לא שפויים" היא בדיוק הסיבה למה גם נהיגת שטח זה משהו שצריך ללמוד ברצינות (לבד או בקורס) לפני שמפוצצים כסף גדול, שוברים את האוטו ומסכנים את עצמכם ואת אלה שנוסעים איתכם...
ואולי זו גם התשובה למגיב שמעליך, שמדבריו אפשר להבין שלא צריך ללמוד בכלל, כי האלקטרוניקה עושה את כל העבודה.
רמז - רך יכול להפוך פתאום לקשה, הפיסיקה והטבע תמיד חזקים יותר והעיקר - חכם השביל מההולך (נוסע) בו.

Bernard
09-02-14, 02:36
ועוד קודם כל, בנוסף לזה של דרור, מעלי.

קודם כל, הכל ברוח טובה, לפחות מצידי...
ואחרי שהתנצלתי מראש, אם מישהו לא הבין...

ליאור!!
אני מצטער לומר לך שאתה לא לומד כלום!!!
מה זה "להמשיך לפאגרו 2012 או ללנדקרוזר 2012"?
רק לנד רובר ועדיף (ולא ברור, שאין אפשרות אחרת?) ריינג' רובר.... פאג'רו עאלק...

ואחרי שצחקנו, נעבור לקטע האומנותי..
אני חושב, שבזה שאתה מנסה להתמקצע ולללמוד ולוקח קורסים, אתה כבר יותר חכם מרובינו פה. הרוב בכלל לא לוקחים קורסים, מסיבות שונות,ובוחרים ללמוד "תוך כדי", ובכך אתה כבר מתקדם יותר מרובינו וכל מה שיש לי לומר על זה... שאפו!!!

אולי אני מגלה "סלחנות יתר" לכתבה של יואב אבל אולי בעצם הוא התכוון, כמו שליאור עושה, שכדאי להתחיל עם "ג'יפון", לעבור איזה מסלולון בינוני או משהו ואז, אם ימצא-חן ה"עסק", לשדרג..
אולי זו הכוונה והתפלק לו שעדיף פורסטר וכו'... אולי. יאללה שיהיה.

בכל מקרה.
אם מישהו באמת רוצה ללמוד (שטח, מכונאות, חשמל.. מימון)... רק לנדרובר - אחלה בית ספר... :(

teperedi
09-02-14, 11:05
אני מסכים (אפילו מאד) עם דרור...
כבעל טראנו 98 ידני (רכב שטח ראשון) אני פוגש המון ג'יפונים בשטח שניזוקים בצורה זו או אחרת כי הם רוצים להיות ג'יפים אמיתיים!!!
שלשום הייתי בהדרכה מתקדמת עם יואב במשלט 21..(מומלץ לכל מי שרוצה להעלות רמה אחת למעלה..).. היה איתנו ב.מ.וו איקס3 שעבר (לאחר כמה ניסיונות) את המעלה אבל השאלה באיזה מחיר!!! (בעל הב.מ.וו הודה בעצמו שאת רוב העבודה עשו המערכות הגרמניות שמן הסתם ברמה הגבוהה ביותר בתחום, גרמני, לא??)
כמישהו שבאמת ירוק בתחום, אני מרגיש שאילולי היה לי את הטראנו הישן והידני - לא הייתי לומד חצי ממה שיש לי היום..או לפחות הייתי חושב שאני יודע ומי יודע איפה זה היה מתפוצץ לי בפרצוף!!
אז נכון, לא נוח בכביש, רועש עם הצמיגים 100% שטח, זולל דלק.. אבל עם בחרתם בתחום ---- שווה את הכל!!!
תהנו והכי חשוב סעו בזהירות!!!

מיכאל חן
10-02-14, 17:48
חברים קחו הכל בפרופורציה ואל תתנצחו עם כל מילה שכותבים באמת אין צורך,יש עובדות שרק מי שמבין למד או חווה על בשרו,כיסו המתרוקן ולחייו הסמוקות מבושה יבין.יש הרבה אנשים שרואים אותי ואת חבריי עם הרכבים המשופרים שלנו וזורקים לאוויר שטויות כמו ''חבל על הכסף אני עם הרכב שלי בלי נעילות עושה הכל'',ולא פעם אתה פוגש אחד מהם תקוע על תלולית קטנה או אבן דרך.... חברים שכל אחד יהנה מרכבו ויעשה עם כספו כרצונו,תכבדו את אלה שעושים ותבינו שיש הרבה רמות של עבירות וכדי להתאתגר ולשאוף ליכולות צריך רכבים חזקים עם נהגים מנוסים.וכותב הכתבה הביא זאת ישר לפנים בלי לעדן ולהשלות,עדיף להתחיל עם רכב בעל יכולות מאשר לתקוף סטייק עם מזלג פלסטיק ולא להבין למה המזלג נשבר:cool:

מיכאל חן
10-02-14, 17:54
נ.ב הסרטון עם הטריוס למעלה מעיד בדיוק על מה שכתבתי,לא הבנתי למה הזדעקתם על ברנרד הוא ציין עובדות

leornevo
12-02-14, 00:27
שאפו - היגענו להסכמות,,,, צריך להתחיל מאיזה דרגה בסיסית, ליראות לאן רוצים להגיע ולאיזה יעדים, ולפי זה לעשות תוכנית אימונים ותוכנית שידרוגים ,, המיקרה שלי , כבר הלכתי למיספר הישתלמויות במיספר תחומים, החל "מהישתלמות כניסה לשטח וחילוץ" של אופיר "משטח טכני" המשך בתירגולות חילוץ במכפילי כוח, ושיא הכייף איפה שיש לי יתרון יחסי - בדיונות החול של קיסריה ונחל אלכסנדר,,,, העיקר זה להינות , לא לעשות שטויות ומכיוון ולכל אחד מהרכבים יש נקודת היתהפכות או בהיתקעות - אז אכן צריך לילמוד גם את הטכניקה וגם את מיגבלות הרכב,,,וראיתי גם גיפ סופה שעושה סלטות לאחור במעלה הר חורשן אחרי התחרות ,, חשב שהוא יכול לעשות מה שהזיבאר-3 ועידן עשו שנה לפניו וראיתי גם בעל טריוס ישן,לא ממוגן שמנסה לעלות מעלות צלעות בעיקבות הוורנגלרים עד שהישתפד על הסלע, פתח קרטר וגם כבה לו המנוע והיו צריכים "לקרוע אותו" עד לפיסגת המעלה עם 30 מטר כבלי פלדה וליגרור אותו עד לכביש הקרוב (כמובן שזה עיכב בשעתיים את השיירה המקורית שאיתה הגיע ,,,,אז אני מקבל שצריך להפעיל שיקול דעת בכל דבר- להיתראות בדיון הבא - למה עדיף איזה רכב ,,, עבור הנהג ובעיקר עבור המישפחות והנוסעים מאחור גם" :-) תודה על חוות הדעת

-->