צפייה בגרסה מלאה : בעיה ב TOD
אהלן
ה TOD אצלי אינו תקין, נורת הצ'ק מבהבת קבוע גם כשהרכב לא מונע.
הוצאתי קודי תקלה - 14, 24, 21 (חיישן קדמי, חיישן אחורי ו TPS) ואיפסתי את המחשב - התקלות חוזרות מיד לאחר פתיחת סויטצ' מחדש.
עברתי על כל החוטים מהמחשב ועד לחיישנים, הכל נראה תקין, גם המחברים שבדרך.
איך בודקים את תקינות החיישנים עצמם?
ראיתי בספר שכתוב שיש נקודות הארקה על המנוע ועל הכנף השמאלית - לא מצאתי אותם אשמח לעזרה גם עם זה.
אני רוצה לציין שה LOW עובד וגם יש חיווי מתאים בנורות ה TOD
תודה!
אלעד.
אני חושב שאפשר לראות בטק2 בנסיעה שהם מוציאים פולסים (כמו חיישני ה ABS שבוודאות רואים בנסיעה את מהירות הסיבוב בכול גלגל).
אני אנסה לבדוק זאת מחר.
רענן
מצטער, לא מצאתי תקשורת עם TECH2 לחיישני המהירות (קדמי ואחורי) של הטרנספר.
רענן
בינתיים בדקתי כניסת 12V ממש בכניסה לחיישנים ולא מגיע מתח כמעט..או שאני לא בודק נכון או שיש כנראה נתק בחוטים בדרך לשם.. חיברתי רב מודד מש קרוב לחיישן וסיבבתי סויטצ' עם TOD לחוץ..
לדעתי יש לך נתק או קצר. מתקשה להאמין ששני החיישנים תקולים.
בנוסף, כשאתה פותח סוויץ מתבצע BIT למערכת שזה בדיקת רציפות. כך שעדיין אין פולסים מכול חיישן.
תבדוק רציפות וקצרים בין החוטים לעצמם ולאדמה מהכניסה לחיישן ועד למחשב ה TOD (תאריך את הכבלים של מד ההתנגדות).
רענן
האמת אני עושה כבר 3 ימים בדיקות, קצת התייאשתי כבר מהבדיקות האלה..
אני עובר על FSM וכן מופיע אפשרות לבדוק עם TECH2 את הסיגנלים של הסנסורים בנסיעה.
אני יוצא לבדוק בשנית עם כרטיס תוכנה אחר. תחזיק לי אצבעות ...
רענן
נאדה !
הכרטיסי תוכנה שמספקים הסינים (כשקונים TECH2 באזור ה $600 ) לא מכילים את כול האפשרויות.
אצלי בכרטיס איסוזו יש רכבים משנת 2006 שבכלל לא שמעתי עליהם.
בכרטיס אופל (שאני בודק איתו) מופיע משנת 1998 מונטריי שאיתו בודקים איסוזו בנזין 99+ שכאמור אין שם בדיקה ל TOD .
רענן
קודם כל תודה רבה על העזרה!
דבר שני לגבי הבדיקות:
לא בדקתי קצרים אבל בדקתי רציפויות והתנגדויות מהמחשב ועד החיישנים בעזרת הספר וההוראות הכתובות שם
עברתי על המחברים שבדרך ניקיתי עם ספריי מגעים ובחנתי את החוטים ויזואלית
לא מצאתי את קונקטור C-16
עבדתי לפי הדפים הבאים:
ואלה בדיקות מהספר לפי הקודים שקיבלתי מהמחשב:
85374853758537685377
לא מצאתי גם את H5 ו E4 למרות שפירקתי את המצבר והתושבת שלו בשביל לחפש מתחת..
לא מבין מה אני מפספס פה
אתה צריך לבדוק מ A3 (הקונקטור שמתחבר לטרנספר) ל B67 ו B68 הקונקטורים שמתחברים למחשב ה TOD הנמצא מתחת לכסא הקידמי הימני .
כרגע לא צריך לעניין אותך הקונקטורים האחרים שבדרך (בתנאי כמובן שלא פתחת וניתקת אותם).
רענן
בדקתי אותם כבר 10 פעמים בערך..שים לב בתמונה שמימין לתמונה של הרכב סימנתי V בחוטים שתקינים
בדקתי אותם כבר 10 פעמים בערך..שים לב בתמונה שמימין לתמונה של הרכב סימנתי V בחוטים שתקינים
ראיתי את סימון ה V !
השאלה האם בדקת רק רציפות ? או שבדקת שכול קו לא מקוצר לאדמה או לשאר הקוים שבצמה ? (חוץ מהקוים המשותפים בין חיישן קידמי לאחורי)
נתק את B68 ו B67 , בדוק מ A3 פין אחר פין שהוא לא מקוצר לאדמה ולא לשאר אלה שלידו (חוץ מהקוים המשותפים בין חיישן קידמי לאחורי).
עדכן בסיום
רענן
נ.ב - האם יש לך אפשרות לבצע בדיקה על ליפט ? (רכב מורם וגלגלים מסתובבים לצורך בדיקת פולסים מהחיישנים)
הלוואי שהיה לי ליפט.. אני אבצע את הבדיקה שהצעת
אח"כ תעבור מסודר על המתחים והרציפות הנדרשים בקונקטור של מחשב ה TOD עפ"י הטבלה שבעמוד 4B2-26 שבקובץ FSM .
בבדיקות אלו יש גם התייחסות למתחי הכניסה והיציאה מחיישני המהירות.
רענן
חקרתי קצת את הנושא...
לדעתי האישית קיים חשש למחשב TOD תקול, שים לב גם שבאחד השירטוטים עליך לבדוק בין הקונקטורים והטרמינלים ערכים ואם אלה שגויים ז"א שצריך להחליף מחשב...
בעיה נוספת היא שכשאתה פותח סוויץ' נורת הצ'ק מתחילה להבהב לאחר שהמערכת מבצעת בדיקה עצמית וכניראה מזהה תקלה, בלי להפעיל את המערכת הנורה לא אמורה להבהב על תקלה ולא אמורה לשחזר קודים לאחר איפוס.
לדעתי נסה להשיג מחשב ולהחליף ביניהם לבדיקה.
חקרתי קצת את הנושא...
לדעתי האישית קיים חשש למחשב TOD תקול, שים לב גם שבאחד השירטוטים עליך לבדוק בין הקונקטורים והטרמינלים ערכים ואם אלה שגויים ז"א שצריך להחליף מחשב...
בעיה נוספת היא שכשאתה פותח סוויץ' נורת הצ'ק מתחילה להבהב לאחר שהמערכת מבצעת בדיקה עצמית וכניראה מזהה תקלה, בלי להפעיל את המערכת הנורה לא אמורה להבהב על תקלה ולא אמורה לשחזר קודים לאחר איפוס.
לדעתי נסה להשיג מחשב ולהחליף ביניהם לבדיקה.
הפוך, נדב הפוך !
המערכת מבצעת BIT שומרת תקלות, מפעילה את נוריות הבקרה , לכן המחשב עובד .
אולי יש בו כניסות או יציאות תקולות (אני דיי סקפטי) אך בכול מקרה הוא עובד.
במידה והבחור יבצע איתור תקלה בשיטה מובנת (אני אנסה לכוון אותו שלב אחר שלב) , מאמין שלא תהיה בעיה לאתר התקלה.
רענן
אני עוקב ומקווה מאוד שיצליח...
אח"כ תעבור מסודר על המתחים והרציפות הנדרשים בקונקטור של מחשב ה TOD עפ"י הטבלה שבעמוד 4B2-26 שבקובץ FSM .
בבדיקות אלו יש גם התייחסות למתחי הכניסה והיציאה מחיישני המהירות.
רענן
עמוד 26 זה RHD.. אנחנו צריכים צד שמאל.. :) איפה ראית התייחסות למתחים מהחיישנים? לפי מה שאני מבין החיישן אמור לקבל 12V ולהוציא 5V, הבעיה היא שבבדיקה על הכבל של החיישן עצמו כ 2 ס"מ מהחיישן, לא הצלחתי לזהות כניסת מתח מעבר ל 0.06V, גם כשהסוויטצ' פתוח. אני מקווה שיהיה לי זמן היום לעבור קצת על החוטים מההתחלה כפי שהצעת.
ברחתי לכמה דקות מהעבודה לצורך בדיקה קצרה..:p
בדקתי התנגדויות מהקונקטור H-49 לכיוון החיישנים ולהלן התוצאות:
חיישן אחורי:
2-12=נתק
2-7=קצר
7-12=נתק
חיישן קדמי:
3-13=2K אוהם
3-14=נתק
13-14=1.5K אוהם
קשר בין החיישנים:
2-3=נתק
7-13=נתק
2-13=נתק
3-7=נתק
12-14=נתק
8548185482
תבדוק בדיוק כמו שרשמתי , אם לא מובן משהו, תשאל !
אח"כ אנחנו נתמקד בקונקטור הפיקוד של מחשב ה TOD
854788547985480אז תבצע חלק מהבדיקות המופיעות בטבלה מטה (אני אמליץ לך איזה בדיקות להתחיל ותתקדם בהתאם לתוצאות) :
חשוב לפעול במדויק ולהבין מה עושים בכול בדיקה והאם הקונקטור מחובר והאם סוויץ פתוח או לא, מנוע כבוי בכול הבדיקות למעט אחת שנדלג עליה.
854838548485485בקיצור, לעסק סרג'ו לעסק ....
אגב, מה השם שלך ?
רענן
עדיין לא הגעתי לדרגת סרג'יו :)
אלעד..
לא יכול באמצע העבודה לשכב תחת האוטו, בגדים נקיים וכדומה..
בכל אופן, תראה את הנתונים שכתבתי - אתה כתבת שצריכה להיות התנגדות זהה, בפועל יש נתונים שונים בין החיישנים.
הבדיקה בוצעה כאשר ה H49 מנותק כמובן ואז שום מתח לא עובר בהמשך הצמה.
לפי הבנתי מה שאתה מציע -
הבדיקה הבאה תהיה התנגדויות בין A3 לבין H49..או כל הדרך עד ל 67-68?
בדקתי התנגדויות מהקונקטור H-49 לכיוון החיישנים ולהלן התוצאות:
חיישן אחורי:
2-12=נתק
2-7=קצר
7-12=נתק
חיישן קדמי:
3-13=2K אוהם
3-14=נתק
13-14=1.5K אוהם
קשר בין החיישנים:
2-3=נתק
7-13=נתק
2-13=נתק
3-7=נתק
12-14=נתק
8548185482
אתה לא בודק בשיטתיות.
צריך להתמקד על בדיקת חיווט או חיישנים .
אם חיווט, אז בודקים מקצה לקצה . כלומר מ A3 ל B67 ו B68 .
אם חיישנים, אז בודקים מ A3 לחיישנים .
כרגע מהתוצאות שקיבלת אי אפשר להבין האם יש קצר בחיישן אחורי או קצר בין H49 ל A3 .
בקיצור, תנסה לבצע בדיקה שיטתית.
רענן
סוזי המשתוללת
24-03-14, 13:27
חפש (-) סורר
החיישנים של הטרנספר הם מסוג hall
החיישן צריך לקבל מתח שעובר בסליל
המתלח שעובר בסליל יוצר השראה והשראה זו משתנה כאשר הקרבה בין החיישן לגלגל החישה משתנה
שינוי זה יוצר השראות תואמת בסליל המשני (היציאה של החיישן)
כך שבפועל יש שני סלילים שצריך לבדוק
חפש (-) סורר
החיישנים של הטרנספר הם מסוג hall
החיישן צריך לקבל מתח שעובר בסליל
המתלח שעובר בסליל יוצר השראה והשראה זו משתנה כאשר הקרבה בין החיישן לגלגל החישה משתנה
שינוי זה יוצר השראות תואמת בסליל המשני (היציאה של החיישן)
כך שבפועל יש שני סלילים שצריך לבדוק
עד כמה שאני מבין, חיישני המהירות הם מהסוג הזה :
8549585496
אם כך לפי הבדיקה של אלעד, חיישן אחורי תקול ! (בהנחה שאין קצר בין A3 ל H49 או בצמת החיישן עצמו)
אבל בכול מקרה, אני מעדיף לא לקפוץ למסקנות ולבצע איתור תקלה בשיטתיות.
רענן
יכול להיות שיש ג'יפה על החיישן בתוך הטרנספר שגורמת לו לא לקרוא נתונים? אם אני אוציא ואנקה אותו, זה יכול לעזור?
יכול להיות שיש ג'יפה על החיישן בתוך הטרנספר שגורמת לו לא לקרוא נתונים? אם אני אוציא ואנקה אותו, זה יכול לעזור?
לא !
רשמת שיש קצר בין פינים 2 ל 7 . במקרה כזה ניקיון לא יכול לעזור.
בנוסף, אם הבעיה הייתה רק לכלוך, נורית התקלה לא הייתה נדלקת כבר בפתיחת סוויץ, אלא עם תחילת נסיעה.
רענן
2100 שקל ב UMI.. אלוהים ישמור..
2100 שקל ב UMI.. אלוהים ישמור..
קונים (מאיביי) רק לאחר שבטוחים שזה התקלה. לדעתי אתה עדיין לא שם ...
רענן
סוזי המשתוללת
25-03-14, 08:38
קונים (מאיביי) רק לאחר שבטוחים שזה התקלה. לדעתי אתה עדיין לא שם ...
רענן
אני עם רענן
אתה אין לך כרגע כיוון חוץ מקודי התקלה
אתה צריך להבין שקודי התקלה הן רק "חץ " כיוון שהרבה פעמים מחוסר הבנה רק מטעה אותך
מכיוון שאמרת שהיו לך 3 קודי תקלה והתקלה זהה בשלשת הרכיבים (בעיית קצר /נתק ) מדובר אך ורק על בעיית חוטים / מגעים
מכיוון שהתקלה גם אחרי מחיקה חוזרת מיד מצבך טוב כי לא מדובר בתקלה מסוג interminent שמשגעת לך את הצורה כי היא באה והולכת ויכולה להגיע מאין ספור מקומות
כאן מצבך פשוט מאד וכמו שרענן כתב כל שעליך לעשות הוא להיות יסודי ועקבי
1) חפש את המשותף לכל 3 התקלות (מינוס בד"כ)
2) בדוק את החוטים מקצה לקצה
3) אל תבדוק רציפות אלא בדוק התנגדות
4) אתה גם יכול להעמיס כל חוט באמצעות העברת מתח דרך מנורת ביקורת של 10 ואט על החוט - תוך הקפדה שהוא כמובן מנותק מהמחשב ומהחיישן (בדיקת חוט ומחברים בלבד)
בדיקה זו טובה כשיש חשד לחוט שעובד / לא עובד ואז העברת זרם גבוה על חוט "רעוע" תגרום לו להתנתק לגמרי ולהראות תקלה קבועה
מכיוון שאתה כבר במצב הזה אז בדיקה זו אינה מחוייבת אך היא בדיקה טובה שכן אתה רואה ויזואלית - עובד / לא עובד
5) לאחר שבדקת כל חוט בפני עצמו עליך לבדוק אותו ביחס לחבריו לצמה (שאין קצר ביניהם )
6) התנגדות של חוט הינה התנגדות שואפת ל 0 בחתכי החוטים שעובדים ברכב ובאורכים שלהם ולכן אם אתה רואה בבדיקת התנגדות חוט עם התנגדות של מעל אוהם אחד אתה צריך לחשוד בו ולבדוק קצר לחוט אחר / קורוזיה וכו'
לא תהיה יסודי תשלם סתם "שכר לימוד " בדמות החלפת חלקים סתם כך
7) שב על הסכימת חשמל ובדוק היטב את כל ה(-) ואפילו בדוק בסכימת ה (-) את המיקום המדוייק של כל (-)
אני יכול לספר לך שרדפתי אחרי בעיה שבאה והולכת במשך כמעט שנה
עשיתי כל מה שכתוב בהוראות היצרן והרבה יותר מכך
אפילו חטאתי בהחלפת חלקים שידעתי שאינם תקולים כולל חלקים משמעותיים מאד וגדולים
רק אחרי שביצעתי את כל הבדיקות האפשריות והחלפתי את כל החלקים הרלוונטים לתקלה הבנתי שהבעיה חשמלית נטו
הדפסתי בגדול את סכימות החשמל הרלוונטיות במיקרה שלי , שרטטתי במרקרים את המשותף לשתי המערכות הרלוונטיות וגיליתי ש.......... גורם התקלה הוא ......... אני
כשנה לפני כן החלטתי לסדר את המינוסים בצמת המנוע ואחד המינוסים נראה לי יותר "יפה " לשים אותו במקום אחר מהמקור
אמרתי לעצמי ברזל זה ברזל אז זה לא ישנה כלום מבחינת המינוס
מה זה שינה ? שיגע אותי במשך שנה כמעט !!!!
כשהבנתי לבסוף שלא מדובר במחשבים תקולים , צמות מקצרות ,רכיבים אחרים תקולים ,כל מה שעשיתי היה .... להחזיר את המינוס למקומו המקורי !!!!
מקבל בהחלט את מה שאתם כותבים, אני לא מזהה נתק אבל קצרים עוד לא בדקתי, לגבי המינוס - הבעיה היחידה שלי עם הנושא היא שכפי שכתבתי - אני לא מוצא את מחבר C16 ואת E4, שניהם אמורים להיות בתא המנוע לפי המיקום שבשירטוט הרכב.
מקבל בהחלט את מה שאתם כותבים, אני לא מזהה נתק אבל קצרים עוד לא בדקתי, לגבי המינוס - הבעיה היחידה שלי עם הנושא היא שכפי שכתבתי - אני לא מוצא את מחבר C16 ואת E4, שניהם אמורים להיות בתא המנוע לפי המיקום שבשירטוט הרכב.
E4 לא משתתף בסכמות של מע' ה TOD
C16 משתתף לסולנואדים של הסרן הקידמי. מכיוון שב LOW יש לך שילוב הנעה קידמית, אז גם C16 לא מעניין.
בקיצור, תיצמד לבדיקות מתגובה 14 (כדי שנוכל להתקדם) :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/83461-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%94-%D7%91-TOD?p=566077&viewfull=1#post566077
רענן
טוב, אחרי בדיקה של החוטים מ H49 ל A3 - כולל כל ההצלבות האפשריות, אין שום קצר או נתק, הכל כפי שאמור להיות עם התנגדות של כ 1 אוהם, גם בין H49 ל 67-68 אין בעיה עם קונקטורים 15, 18, 23, 24
בדקתי גם את 19 לאדמה ויש חיבור עם התנגדות גבוהה של 4 אוהם.
נראה לי שיש התקדמות!
התחלתי לעבור על בדיקת הפינים של המחשב כאשר הקונקטורים 67-68 מחוברים, לפי:
85524
19 מחובר לאדמה כמו שכתבתי, אבל בין 19 ל 20 יש נתק!
נראה לי שיש התקדמות!
התחלתי לעבור על בדיקת הפינים של המחשב כאשר הקונקטורים 67-68 מחוברים, לפי:
85524
19 מחובר לאדמה כמו שכתבתי, אבל בין 19 ל 20 יש נתק!
אתה צריך שכול הקונקטורים יהיו מחוברים כולל A3 ו H49 וגם הקטבים למצבר מחוברים.
רענן
הכל היה מחובר כשבדקתי.. עשיתי בדיוק לפי ההוראות.
הכל היה מחובר כשבדקתי.. עשיתי בדיוק לפי ההוראות.
תפתח את B67 ותבדוק בפין 12 התנגדות כלפי האדמה (צריך להיות רציפות עם התנגדות קטנה מאד).
רענן
אם אתה מתכוון לפין 20 בשירטוט הכללי? אם כן אז יש התנגדות קטנה
תראה אם זה עוזר לך בהבנת הפינים של הקונקטורים B67 ו B68 כשהם מחוברים או מנותקים מה ECU
85527
רענן
תודה, אם כך אז בדקתי את הפין הנכון, 12 כן מראה התנגדות בחיבור לאדמה (גוף הרכב במקרה הזה)
תודה, אם כך אז בדקתי את הפין הנכון, 12 כן מראה התנגדות בחיבור לאדמה (גוף הרכב במקרה הזה)
כמה אוהם ?
רענן
0.4. אבל אם 19 כן מתחבר לאדמה ואם 20 מתחבר אז לא הגיוני שלא יהיה קשר ביניהם - אז בדקתי עכשיו שוב, עם קונקטורים מחוברים ויש התנגדות של כ 1.5 אוהם גם בין 19 ל 20, כנראה שלפני כן לא נגעתי במחבר של ה 20
0.4. אבל אם 19 כן מתחבר לאדמה ואם 20 מתחבר אז לא הגיוני שלא יהיה קשר ביניהם - אז בדקתי עכשיו שוב, עם קונקטורים מחוברים ויש התנגדות של כ 1.5 אוהם גם בין 19 ל 20, כנראה שלפני כן לא נגעתי במחבר של ה 20
בקיצור הכול בסדר עד כאן .
אלעד, יש לך כוח ללילה לבן ? אם כן, המחשב קרוב לרכב ?
אתה רוצה להמשיך בסט בדיקות ממצה (שאני אכוון לפי הבנתי ונסיוני) או לרוץ על כול הטבלה ?
רענן
:) יש לי כח כל עוד לא צריך לשכב מתחת לרכב באמצע הלילה..
תן הכוונה ואני אעשה מה שאני יכול, מקסימום אם יסתבך נמשיך מחר
:) יש לי כח כל עוד לא צריך לשכב מתחת לרכב באמצע הלילה..
תן הכוונה ואני אעשה מה שאני יכול, מקסימום אם יסתבך נמשיך מחר
או קיי, כמה דקות ואני מתחיל להעביר לך קבוצת בדיקות
רענן
בדיקות הפינים מטה ב ECU כאשר כול הקנקטורים מחוברים עפ"י הטבלה :
פין 1
פין 18
פין 12
זה בסיס המתחים והפעלה של ה ECU
מחכה לתוצאות
רענן
לפין 15 ב ECU את ה + של מד המתח , לפין 18 ב ECU את ה - של מד המתח במצב DC עד 50 וולט (כמובן שכול הקונקטורים מחוברים),
פתח סוויץ (נוריות בלוח המחוונים דולקות), יש מתח ? אם כן, כמה ?
אם לא (היה מתח), סגור סוויץ, נתק את A3 בעדיפות ראשונה או H49 בעדיפות שניה, פתח סוויץ, יש מתח ? אם כן, כמה ?
רענן
18 - 0V
1 - 11.6V
12 - 11.7V ו 0V - משהו פה לא בסדר - זה הפוך ממה שכתוב בדף..
בין 15 ל 18 יש מתח של 0.06V
18 - 0V
1 - 11.6V
12 - 11.7V ו 0V - משהו פה לא בסדר - זה הפוך ממה שכתוב בדף..
בין 15 ל 18 יש מתח של 0.06V
פין 18 ו 1 בסדר גמור.
פין 12 צריך להיות 12V כשהמפסק לא לחוץ , ו 0V כשהוא לחוץ !
הבעיה בבדיקת פינים 15 ו- 18
אני מניח שזה לפני שניתקת את A3 או H49 ,
נסה לבדוק גם כשמפסק ה TOD לחוץ. אם עדיין 0.06V , נתק אחד מהקונקטורים (A3 או H49 ) ועדכן בתוצאה .
רענן
12 באמת הפוך..
5V לאחר הניתוק של H49 בשני המצבים
5V לאחר הניתוק של H49 בשני המצבים
קרובים קרובים לאיתור התקלה ....
עכשיו תבדוק רציפות בפין 9 ב ECU לפי הטבלה . אל תשכח לחבר את H49 ולסגור סוויץ.
רענן
עריכה - לא נשמע לי הגיוני..אני אבדוק שוב
עריכה - לא נשמע לי הגיוני..אני אבדוק שוב
תנתק את B68 ובדוק על פין 4 שלו מול אדמה ברכב .
בדוק בשני מצבי הטרנספר (HIGH ו LOW ).
רענן
4.5-5 אוהם ב LOW ונתק ב HI - לפי הטבלה ובניתוק הקונקטור בחיבור לאדמה במקום ל 19 יורדת מעט ההתנגדות
4.5-5 אוהם ב LOW ונתק ב HI - לפי הטבלה ובניתוק הקונקטור בחיבור לאדמה במקום ל 19 יורדת מעט ההתנגדות
אז עכשיו עם קונקטור מחובר הקריאה תקינה. כלומר הייתה לך קודם טעות במדידה או בחיבור ?
עוד משהו, כשכתבת בהודעה 52, " 5V לאחר הניתוק של H49 בשני המצבים" , האם התכוונת שיש מתח זה בין פינים 15 ל 18 בשני מצבי מפסק הפעלת ה TOD ?
רענן
טעות בחיבור..
בין 15 ל 18 יש מתח זהה גם כשכפתור TOD לחוץ וגם כשלא לחוץ, בדקתי שאני לא טועה לפי הנורות בלוח מכוונים
בין 15 ל 18 יש מתח זהה גם כשכפתור TOD לחוץ וגם כשלא לחוץ, בדקתי שאני לא טועה לפי הנורות בלוח מכוונים
והמתח 5V (לפני כן היה 0.06V ) נמדד רק לאחר שניתקת את H49 .
אשר זאת
רענן
נכון
מצוין !
אז להיום סיימנו. מחר יש לך משימה ....
אני רוצה שתחבר את כול הקונקטורים, חיבור מד המתח במצב DC לפינים 15 ו 18 ב ECU . אבל תנתק את חיישן המהירות האחורי מ A3 !
כך נוכל לאשש את ההערכה שלי בתגובה 26 שחיישן אחורי מקצר (במידה ויהיה 5V כשהוא מנותק).
לילה טוב
רענן
תודה רבה בינתיים!
לילה טוב.
היום אני די חולה ולכן לא אוכל להתעסק עם הרכב, אבל אולי אני אזמין כבר חיישן אחורי מאיביי? יש חליפי של פורד, אבל נראה לי שהוא יתאים גם לטרופר.. SW5586
היום אני די חולה ולכן לא אוכל להתעסק עם הרכב, אבל אולי אני אזמין כבר חיישן אחורי מאיביי? יש חליפי של פורד, אבל נראה לי שהוא יתאים גם לטרופר.. SW5586
אל תזמין !
יכול להיות שתפתח את הצמה על הטרנספר שמתחברת לחיישן תמצא את הקצר.
חוץ מזה, המערכת (בינתיים) עובדת אצלך מצוין ! כולל מצב מפסק ההפעלה הראשי של ה TOD ! (למרות מה שאתה חושב)
בקיצור, תתאושש "ותצעד את המייל האחרון שנותר לך "...
רענן
טוב, אז מחר נשארים בבית, ניקח את הטרופר לבור הקרוב וננסה לפרק את הצמה בעמידה..
טוב, אז מחר נשארים בבית, ניקח את הטרופר לבור הקרוב וננסה לפרק את הצמה בעמידה..
תתחיל כמה שיותר מוקדם,
א. תפתח את נקודת הפיצול לחיישנים, שם זה המקום הכי סביר שיתרחש קצר.
ב. תבדוק אם אין מעיכה לכול אורך הכבל שהולך לחיישן האחורי.
אם לא ראית בעיה לאחר ביצוע סעיפים א' ו-ב' , נתק את החיבורים של החיישן מנקודת הפיצול ובדוק כפי שבקשתי בתגובה 61
בהצלחה !
רענן
החיישן מקצר. עברתי על כל הצמה, החוטים נראים חדשים. ניתקתי את החוטים של החיישן מה A3 חיברתי הכל בחזרה בלי החיישן - עכשיו יש 5V בין 15 ל 18. איפסתי את כל הקודים במחשב ובדקתי שוב, עכשיו מופיעה רק תקלה 24..
איך מפרקים את החיישן בלי לשבור את האוזן??
החיישן מקצר. עברתי על כל הצמה, החוטים נראים חדשים. ניתקתי את החוטים של החיישן מה A3 חיברתי הכל בחזרה בלי החיישן - עכשיו יש 5V בין 15 ל 18. איפסתי את כל הקודים במחשב ובדקתי שוב, עכשיו מופיעה רק תקלה 24..
איך מפרקים את החיישן בלי לשבור את האוזן??
כמעט אפשר להגיד הללויה ...
אל תפרק החיישן לפני שיש לך ביד חיישן חלופי !
תאמין לי, אתה לא רוצה שיכנס לשם איזה לכלוך או שבב.
חשוב שתרכוש חיישן זהה ותואם. הרזולוציה והדיוק שלו מאד גבוהים.
לאחר הסרת הבורג, תנסה עם מברגים דקים מכמה נקודות לייצר מרווח בינו לטרנספר . הקושי זה לעבור את האטם.
ההסרה שלו היא בשליפה החוצה תוך כדי סיבובים קלים ימינה ושמאלה .
שים לב ! - לאחר שעברת את האטם אתה צריך לשלוף אותו בזוית - ראה איך הוא בנוי באיור (החלקים שצבועים הם בתוך הטרנספר)
85581הרכבה באותו סדר רק שלפני כן יש לשמן האטם (מופיע בכחול) בשמן גיר דקסטרון 3 .
בהצלחה ואל תשכח לעדכן
רענן
https://www.rockauto.com/catalog/catalog.php
מצאתי חיישן של פורד.. החיישן מיועד לתיבת טרנספר בדיוק כמו בטרופר, נראה זהה ועולה פחות מרבע מחיישן חדש..
נראה לי שאני אזמין כדי לנסות אותו, לא מצאתי מאפיינים פנימיים שלו.
https://www.rockauto.com/catalog/catalog.php
מצאתי חיישן של פורד.. החיישן מיועד לתיבת טרנספר בדיוק כמו בטרופר, נראה זהה ועולה פחות מרבע מחיישן חדש..
נראה לי שאני אזמין כדי לנסות אותו, לא מצאתי מאפיינים פנימיים שלו.
חבל על הכסף .
מערכת זהה לשלנו יש באופל מונטריי, הונדה ACURA SLX
למיטב ידעתי מק"ט עדכני 8-97251-685-0 מק"ט ישן 8-97181-578-0 שווה להתקשר למחסן חלפים של UMI לקבלת המק"ט מהם.
למה שלא תנסה לחפש בפירוקיות ?
רענן
http://www.explorerforum.com/forums/showthread.php?t=182071 דווקא נראה לי שהחיישנים של הפורד זהים..
http://www.explorerforum.com/forums/showthread.php?t=182071 דווקא נראה לי שהחיישנים של הפורד זהים..
מבחינה חיצונית נראים זהים, השאלה אם מבחינה חשמלית הם זהים ?
מה מספר היצרן שלהם ? כמה עולה ?
רענן
עריכה - כנראה שיש התאמה חשמלית ! שים לב למספר השיניים מול החיישן בטרנספר של הפורד, 30 שיניים בדיוק כמו אצלנו (משפיע על הפולסים).
85582
עולים עם משלוח באיזור ה 100$, יש שני מק"טים, לא יודע איזה מהם
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
עולים עם משלוח באיזור ה 100$, יש שני מק"טים, לא יודע איזה מהם
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
מאד מוזר !
גם אצלנו יש מק"ט שונה בין האחורי לקידמי.
לא מבין למה, ההגיון שלי אומר שהם צריכים להיות זהים.
ממליץ שתשלח למוכר בקשה/דרישה לחיישן אחורי בלבד.
רענן
עדיין מחפש נתונים של החיישנים, אבל בינתיים:
עדיין מחפש נתונים של החיישנים, אבל בינתיים:
לדעתי כדאי להתמקד ברכבים שמופיע להם TOD ויחס LOW 1:2.48 כמו אצלנו .
אגב, עם כול הזחילות שלך מתחת לרכב, ראית מק"ט שמוטבע על החיישן ?
אולי "המטבע דוקא נמצא מתחת לפנס" ...
רענן
לא ראיתי שום כיתוב על החיישן. מצאתי חיישנים, מסתבר שגם פה כמו בדברים אחרים - עובדים עלינו בעיניים
החיישנים האלה תואמים לכמה סוגי רכבים, הזמנתי חיישן ב 70$ כולל משלוחה.
לא ראיתי שום כיתוב על החיישן. מצאתי חיישנים, מסתבר שגם פה כמו בדברים אחרים - עובדים עלינו בעיניים
החיישנים האלה תואמים לכמה סוגי רכבים, הזמנתי חיישן ב 70$ כולל משלוחה.
מחזיק לך אצבעות !
אם יעבוד, זה יהיה מצויין ושירות מעולה לכול הקהילה שטוחנים אותה ב 2100 ש"ח (למרות שזה לא פריט שידוע בתקלות).
הבעיה הגדולה תהיה, אם לאחר ההרכבה ה TOD לא יעבוד היטב. יהיה קשה לאבחן אם בגלל החיישן או שעדיין יש תקלה במערכת.
אל תשכח שמחשב ה TOD היה מקוצר זמן רב (לפני שרכשת הרכב).
אני דווקא מאמין באיכות התכן של ה TOD ECU שיש לו נגדי פולאפ ביציאות כך שהקצר לא פגע בו.
בהצלחה
רענן
לא היה אפשרי פשוט לרוץ על שלושת החיישנים שבקודי התקלות ולבדוק תקינותם בלבד וכך הייתה נחסכת כל הבדיקה הארוכה?
תודה אביב
תמיד קל יותר להיות חכם אחרי מעשה..
פנית אליי בפרטי, מה התקלה שאתה מקבל בקריאת הקודים במחשב?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
לא היה אפשרי פשוט לרוץ על שלושת החיישנים שבקודי התקלות ולבדוק תקינותם בלבד וכך הייתה נחסכת כל הבדיקה הארוכה?
תודה אביב
איך בדיוק בודקים את החיישן שאף אחד לא ידע לפני כן כיצד הוא בנוי ומה לצפות ? שרטוט מבנה החיישן שהוספתי לא קיים בספרות הטרופר)
דבר שני, היה חשד שבכלל ה TOD ECU שרוף (למרות שנתתי הסבר למה אני לא חושב כך) ולהתחיל מהחלפתו.
דבר שלישי, אלעד נתן תשובה מסכמת ותמציתית , "תמיד קל יותר להיות חכם אחרי מעשה" ....
אגב, מבטיח לך שבהרבה מוסכים היו ממליצים לו על החלפת טרנספר ...
רענן
מחזק את דברי רענן.
אביב3 תוכל לפרט מה הבעיה אצלך?
איך בדיוק בודקים את החיישן שאף אחד לא ידע לפני כן כיצד הוא בנוי ומה לצפות ? שרטוט מבנה החיישן שהוספתי לא קיים בספרות הטרופר)
דבר שני, היה חשד שבכלל ה TOD ECU שרוף (למרות שנתתי הסבר למה אני לא חושב כך) ולהתחיל מהחלפתו.
דבר שלישי, אלעד נתן תשובה מסכמת ותמציתית , "תמיד קל יותר להיות חכם אחרי מעשה" ....
אגב, מבטיח לך שבהרבה מוסכים היו ממליצים לו על החלפת טרנספר ...
רענן
הייתה פה כוונה אמיתית של הבנה מדוע בחרת בדרך הפתרון שלך ולא בדרך אחרת.
תודה על התשובה .
אגב על האגב שלך גם אני בטוח שבמוסך היו מחליפים.
הייתה פה כוונה אמיתית של הבנה מדוע בחרת בדרך הפתרון שלך ולא בדרך אחרת.
תודה על התשובה .
אגב על האגב שלך גם אני בטוח שבמוסך היו מחליפים.
נתחיל מהסוף, נסיון של עשרות שנים בתיקון (גם קצת בפיתוח) של מערכות מורכבות יותר ויקרות בכמה סדרי גודל.
לעצם העניין,
שיש תקלה במערכת עם בקר/מחשב, חיווט וחיישנים,
אסכולת החאפריות היא החלפה של רכיבים מנסיון מצטבר או כניסוי וטעייה עד לפתרון (שאת זה משלם בגדול הלקוח).
במקום שביליתי מרבית שנותיי אסכולה זו פסולה ובמקומה דוגלים בשיטתיות של איתור תקלה.
השיטתיות אומרת, לחפש הקשר בין כול התופעות/תקלות ולא להיתמקד בסימפטום בלבד.
בתכלס, מתחילים בדברים האלמנטריים, הזנת מתח ואדמה, פיקוד למחשב.
במקרה של אלעד, יחסית היה קל לזהות שהמחשב עובד וכנראה יש קצר או נתק בפיקוד או הנתונים שמגיעים אליו.
יחסית קל וכמובן זול לבדוק חיווט לקצרים או נתקים. כאשר השיטה היא לבדוק מקצה אל קצה.
במידה ויש בעיה, מתחילים לבדוק במקטעים כדי לאתר המקטע עם הקצר או הנתק.
לאחר שבטוחים שהחיווט תקין ובסבירות גבוה שגם המחשב תקין, נשאר לבדוק את החיישנים הרלוונטיים .
מכיוון שאלעד בדק את זוג החיישנים וכול אחד נתן תוצאות אחרות, נשאר היה להחליט מי מבינהם אינו תקין (סבירות נמוכה יותר ששניהם תקולים).
ברגע שלא היה מתח הזנה לחיישנים (מחוברים במקביל), הנחתי שחיישן אחד מקצר.
בהתאם לשרטוט (חיישן גנרי ) הנחתי (על סמך תוצאות המדידה של אלעד ) שהחיישן האחורי מקצר.
ברגע שהוא ניתק אותו והתחדש המתח יציאה לזוג החיישנים, זאת הייתה ההוכחה שהחיישן מקצר.
כך אפשר להגיד בבטחון מלא שרכישת חיישן והחלפתו זה לא הימור או שיטת תיקון "בניסוי וטעייה".
כמובן שזה לא נותן בטחון של 100% שלאחר ההחלפה המערכת תעבוד מושלם. אסור לשכוח שתקופה ארוכה המחשב עבד תחת קצר.
אבל גם אם לא יעבוד, תהיה יכולת להמשך בדיקה ואיתור התקלה הנוספת.
הימור שלי, אם החיישן שיתקין תקין ותואם, המערכת תעבוד מושלם.
רענן
הסבר מעולה!
יש לי חבר שהוא בוגר אותה אסכולה כמוך, רק "כמה שנים" מעליך... הוא עובד באחד מהמוסכים המורשים ויצא לי לראות איך הוא עובד כמה פעמים, הוא יפתח ספרים, יחפור בכל מה שצריך לפי הסדר גם אם ייקח לו כמה ימים עד שימצא את התקלה...
כניראה שמחנכים אותכם ככה....
סוזי המשתוללת
06-04-14, 10:47
איך בדיוק בודקים את החיישן שאף אחד לא ידע לפני כן כיצד הוא בנוי ומה לצפות ? שרטוט מבנה החיישן שהוספתי לא קיים בספרות הטרופר)
דבר שני, היה חשד שבכלל ה TOD ECU שרוף (למרות שנתתי הסבר למה אני לא חושב כך) ולהתחיל מהחלפתו.
דבר שלישי, אלעד נתן תשובה מסכמת ותמציתית , "תמיד קל יותר להיות חכם אחרי מעשה" ....
אגב, מבטיח לך שבהרבה מוסכים היו ממליצים לו על החלפת טרנספר ...
רענן
לא צריך ... את זה ניתן להבין מסכימת החשמל....
חיישן שני חוטים - מגנט קבוע וסליל
חיישן 3 חוטים שני סלילים (כמו ראש של טייפ....למיש זוכר ....)
רענן שיחקת אותה , ככה מבצעים דיאגנוסטיקה יסודית ולא מחליפים חלקים סתם
אם אלעד הקפיד בבדיקות סביר להניח שקלעת בומבה באבחון והתוצאה תהיה בהתאם....
אגב ניתן לבדוק אם החיישן מקצר גם מבחוץ אך אם תמצא שהחיישן מקצר כי הוא נשחק בחלקו הפנימי (זה שקרוב לגלגל הפולסים בטרנספר) אז..... אכלת אותה כי הוא מקצר כתוצאה מחופש במיסבי הטרנספר שגורם לחיישן להפגע מהגלגל
רואים את זה גם כשמיסבי גלגל אחורי "הולכים לעולמם" וההחופש גדל....
במשאיות /עגלות העסק בנוי כך שהחיישן אינו מקובע על ידי בורג אלא מוחזק על ידי תושבת קפיצית ובמידה ונוצר חופש במיסב גלגל , החיישן נדלף ממקומו , מגדיל את המרווח בינו לבין זר השיניים (גלגל הפולסים) ואז מקבלים קוד תקלה על מידע לא יציב , חוסר קריאה וכו' אך החיישן עצמו לא נפגע
עצתי אליך לפני החלפת החיישן בדוק את ציר היציאה מהטרנספר על ידי דחיפתו מעלה מטה בפלנג' היציאה בכח (אפילו עם לום או מנוף כלשהו )
כל זה במידה והחיישן פגוע פיזית
אהלן, הוצאתי את החיישן, היה מלא ג'יפה... אבל יצאתי חומוס - לא סימנתי את סדר החוטים שהוצאתי, איך אני מוצא את הסדר לפי הצבעים?
- לא סימנתי את סדר החוטים שהוצאתי, איך אני מוצא את הסדר לפי הצבעים?
תסתכל על הפלג וחיבור החיישן הקידמי עפ"י הסכמה .
2 חוטים צריכים להתחבר חשמלית לאותה נקודה (מתח יציאה מה ECU וייחוס) . חוט שלישי זה הסיגנל שמגיע לכניסה שונה ב ECU .
כלומר, תזהה את הצבעים בחיישן הקידמי ותבצע אותה אנלוגיה לחיישן האחורי.
במידה ויגיע החיישן החדש עם חיווט בצבעים אחרים, גם על זה אפשר להתגבר בקלות.
רענן
הצבעים של החיישן החדש הם כחול-אפור-ירוק במקום שחור-אפור-ירוק, אני הנחתי שהכחול מחליף את השחור וכך חיברתי אבל או שהחיישן דפוק או שאני.. בכל מקרה המחשב לא מתריע כמו לפני כן על קצר אלא על נתק שכן אין התרעה על חיישנים נוספים כמו לפני כן.
שים חיישן ליד חיישן ותראה פיזית אם החוטים שיוצאים מהחיישנים באותו סדר כמו שהחלטת (כחול מחליף שחור) .
סכמה או תאור ותפקיד כול חוט קיבלת עם החיישן ?
רענן
חוץ מהחוט הכחול החיישנים זהים לחלוטין - אפילו נראה שזה אותו פלסטיק שיצא מאותה תבנית..
חוץ מהחוט הכחול החיישנים זהים לחלוטין - אפילו נראה שזה אותו פלסטיק שיצא מאותה תבנית..
שוב, כשהם אחד לצד השני ואתה מותח החוטים, האם פיזית כול חוט מנקודת היציאה זהה במיקום בשני החיישנים ? (חוץ מהכחול והשחור )
רענן
זה מתחיל להראות לא טוב :( . יתכן שהחיישן לא מתאים או שהגיע תקול .
אין ברירה, תחבר אותו חשמלית ופיזית .
א. פתח סוויץ וודא מתח של 5V עד 9V בין פין 15 (פלוס) לפין 18 (מינוס ) ב ECU
ב. שלב ל LOW , חבר את המינוס לפין 18 ואת הפלוס לפין 24 ב ECU
החל בנסיעה וודא שינויים במתח בהתאם למהירות .
ג. העבר הפלוס לפין 23 ב ECU
החל בנסיעה וודא שינויים במתח בהתאם למהירות .
במידה ואין שינוי מתח דומה לסעיף ב' , החיישן תקול או לא מתאים.
הערה - שים לב, הבדיקות מתבצעות כשכול הקונקטורים מחוברים .
בהצלחה
רענן
ערב טוב, היום קיבלתי את החיישן החליפי, מחר נרכיב ונעדכן :)
אני מקפיץ את השרשור לטובת עזרה/ייעוץ בדיאגנוסטיקה של בעיה דומה אם כי כנראה פשוטה יותר.
המצב אצלי (ארוך בנזין עם TOD דגם LS) :
1. 4L משתלב ויוצא חזרה ללא כל בעיה, נשללת בעיה ב VSV.
2. 4H משתלב בלחיצה על הכפתור ללא הבהוב תקלה.
3. בנסיעה לאחר כחצי דקה או בהגעה למהירות כ 40 קמ"ש, אני לא בטוח מה הטריגר - נורת check של TOD מהבהבת. מרגישים אז שהרכב חוזר ל 2H. החזרה ל 2H מהכפתור לא משנה דבר והבהוב אזהרה נשאר עד כיבוי המנוע והפעלתו מחדש.
4. קוד התקלה היחיד שיש לי (נבדק לאחר מחיקת קודי תקלה ושחזור הבעיה) הוא 27 - סיגנל שגוי מחיישן מהירות אחורי (?).
5. זה קורה כל פעם, לא תקלה שהולכת ובאה.
עד כמה שאני רואה כל הצמות תקינות לגמרי, כל החוטים שלמים ובמקום. האם זה אומר שאני צריך לחפש חיישן מהירות אחורי חדש ?
אשמח להמלצה על בדיקות רציפות והתנגדות בלשון "עמך" שאני יכול לבצע כדי לאושש או להפריך את החשוד.
אם זה אכן החיישן לא בטוח שאטפל בו או אבנה מעקף חלוקת כח 50:50 כי לא ממש נחוץ לי 4H בכביש, ובשטח אני גם ככה מעדיף 4L.
תבצע את הבדיקות לפי הסדר:
111224111225
סוף סוף היה לי זמן היום ועשיתי את הבדיקות :
רציפות בין b-68 טרמינל 11 ל a3 טרמינל 5 - יש
כנ"ל בין b67-7 ל a3-1 - יש
כנ"ל b67-10 ל a3-9 - יש
כלומר כל הבדיקות של סעיף 4 תקינות ויש רציפות בין הקונקטור למחשב ה TOD עד הקונקטור לחיישנים.
לעומת זאת אין רציפות בין בין טרמינל 11 של b67 ל 11 של b68 ! גם בסוויץ' סגור וגם בפתוח.
ממה שאני מבין מדובר ברציפות בין Sensor GND ל Rear vehicle speed sensor input - למה בעצם צריכה להיות ביניהם רציפות ?
ונניח שצריכה, למה זה מוביל אותי הלאה ? איפה הנתק ?
111772
לשם ההבהרה, זו הסכמה שמולה אני בודק, מסומן בירוק כל מה שנבדק לרציפות תקינה ומסומנת באדום הבדיקה המוזכרת בין טרמינלי 11 של B67 ו B68 שאני לא מבין איך יכולה להיות שם רציפות.
111774
או שהנתק בצמה או שהחיישן מהירות אחורי תקול.
בצמה משמע בין הקונקטור a3 לחיישן עצמו על הטרנספר?
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
סעיף 4 מתוך הבדיקות שצירפתי בתגובה 100 .
נדב, סעיף 4 עבר את בדיקות הרציפות תקין, זה גם מה שסימנתי בירוק. יש רציפות חיווט לפלוס, מינוס ולסיגנל מהמחשב עד למחבר לפני החיישן. אשמח אם תוכל להתייחס דווקא לסעיף 3 - שם אין רציפות ולא ברור לי איך יכולה להיות.
בכל מקרה מסתמן ממה שאני מבין שהחיישן לא תקין. אפשר לפרק מטרנספר של דיזל tod ?
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
אם לא נגעו בחיווט והכל מקורי אז סיכוי קלוש שהבעיה בצמה ודווקא החיישן תקול.
זה גם מה שהיה לאלעד(פותח השירשור) שהזמין חיישן מחו"ל שלא התאים, לבסוף החליף טרנספר, מחיר חיישן חדש אם אני לא טועה כ 2000 שח, טרנספר מפירוק סביבות 1500 שח.
לדעתי אין בעיה עם חיישן מטרנספר של דיזל זה אותו דבר.
סליחה שאני חופר אבל אני מנסה להבין - בדקתי את הצמה לרציפות והיא תקינה. אני אבדוק גם את הס"מ האחרונים בין המחבר לחיישן עצמו כמובן.
כל מה שאני בודק מוביל לדווקא לחיישן לא תקין.
ממה שאני רואה (http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic.php?f=4&t=75967&p=672906&hilit=tod+speed+sensor+ford#p672906) אלעד ניסה חיישן SW5645 של פורד ללא הצלחה. נראה לי שיותר פשוט ופחות ריסקי להשיג אחד מפירוק בארץ מדיזל.
כן, הבעיה שאף אחד לא ישבית טרנספר וימכור לך רק חיישן....
אלא אם כן הטרנספר עצמו תקול מסיבה אחרת, אם לא תשיג חיישן מפירוק יש לי טרנספר כזה שלם, אוכל לפרק ממנו רק חיישן.
סוף טוב הכל טוב.
הייתי באמריקה, בלאס וגאס יש את http://nvpicapart.com/parts/inventory-search
במגרש שלהם בצפון לאס וגאס שחטתי במו ידיי שחיטה כשרה צמת טרנספר נאה ובתולית עם חיישני TOD וקונקטורים מטרופר 99 זהה לשלי (רק עם מושבי עור, דיפוני "עץ" וחלון בגג... חבל שאת זה אי אפשר לקחת....), הרכבתי אצלי בלי בעיות תוך חצי שעה והכל עובד נהדר - יש TOD, מחלק מומנט יפה קדימה אחורה ואין שום נורות אזהרה.
אה, וזה עלה רק 10 דולר...
אמריקה...
חבל שלא הבאת כמה חיישנים
אמריקה...
חבל שלא הבאת כמה חיישנים
אם היו אז בטח שהייתי מביא, היה רק טרופר אחד מהדור "הנכון". זה עולה חדש מעל 400 דולר.
אגב למיטב הבנתי מהאתר אפשר להזמין אצלם במשלוח חלקים מפירוק, ככה שלא חובה להגיע פיזית, או שאפשר להתארגן מול איזה לאס וגסאי שנדמה לי שיש לנו בפורום...
Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
סליחה על ההקפצה אבל לחבר יש בעיה באחד החיישנים האלה ונזכרתי בשירשור..
רענן אתה מלך! תודה שוב על כל העזרה אז..
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.