צפייה בגרסה מלאה : Article: מדריך קנייה: סוזוקי גראנד ויטארה 2006 ומעלה
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3377-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%94-%D7%A1%D7%95%D7%96%D7%95%D7%A7%D7%99-%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%A0%D7%93-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%90%D7%A8%D7%94-2006-%D7%95%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%94
שולץ האיום
07-08-14, 19:13
״עם קצת רצון והשקעה אפשר לרדת איתו לשטח בינוני ואפילו קשה״
וואלה ?
אני באמת שואל, בתמימות.
אני ממש לא מומחה, אבל לא ידעתי שזאת אופציה בכלל.
תתפלא למה שהרכב הזה מסוגל בשטח..
סקירה נחמדה אבל יש כמה אי דיוקים.
ויטרה - יוצרה מסוף שנות השמונים (הגיעו לארץ ב-89)
גרנד ויטרה דור 1 - יוצרו מסוף שנות התשעים (שלי 98 משל)
שולץ האיום
08-08-14, 15:51
אני כרגע עם פאגרו q קצר בנזין
עושה בערך 8k בשנה, ונוסע יומיום נסיעה קצרה.
האם אפשר לקחת את הרכב הזה כאופציה להשתדרג קצת בשנים ובסביבת הנהג, ועדיין לתת גיחה פעם בשנה למעלה כזה או אחר? (זיק, עשוש ואחרים)
אני מדבר על המרכב 5 דלתות.
האופציה הטבעית שהייתה לי הראש היא לאנדקרוזר אבל לדעתי יקר מידי בקנייה ובתחזוקה ולא מצדיק את התחביב בשבילי.
אני מחפש כיוון כבר הרבה זמן ולא מוצא. חשבתי אולי אפילו על הגראנד צירוקי.
לא מצליח להגיע להחלטה, אולי זה לא כזה דחוף לי.
השאלה היא איך אתה עם מדים של מע"צ...
כתבה חפיף. למה לא מוזכרות הבעיות המוכרות של הדגם : ויברציות במערכת ההנעה, סדקים בראש מנוע, מזגן וצריחת דלק גבוהה?
היתה לי ויטרה דור קודם 4 שנים ומנסיון של נסיעה בשטח קל-בינוני: הרכב מתפרק ,הוא לא בנוי לשטח והדגם בצורה החדשה הוא פשוט פרייבט מוגבה שהרכיבו לו הילוך כח.
נכון. אפשר להתעקש ולעבור במקומות שלא מתאימים לו, אבל הנזקים מצטברים.
שולץ האיום
09-08-14, 15:58
להתעקש ממש לא מתאים.
דעות נוספות?
הפתיעה אותי הקביעה מאחר ואני לא רואה את הרכבים האלה בשטח בדכ.
אני שוב שואל מבעלי נסיון, אפשר לטייל עם הרכב הזה חוץ משבילי קקל? ולא להרגיש שאני אונס אותו כמובן...
זה רכב לטיולים, לא למבחני עבירות....
אם, בפעם בשנה שאתה יוצא לשטח, את בוחר בזיק, זה לא הרכב בשבילך.
אני על וויטארה 2006 כבר כמה שנים (תחפש פה באתר שיתפתי את תהליך השדרוג).
אין בעיה לטייל, לא מיועד למבחני עבירות.
אמין בצורה בלתי רגילה, סוזוקי!
שולץ האיום
10-08-14, 11:00
מי דיבר על מבחני עבירות?
לא רוצה להיתקע או להרגיש שאני אונס את הרכב בכל מכשול, ותמיד הם מגיעים, זה חלק מהטיול.
לא מבחן, אבל חלק מהטיול בשביל להכניס קצת פלפל ואתגר, זה חלק מהעניין.
שולץ, זה רכב למי שהטיול בשבילו העיקר. אם אתה מתכוון לנסות לעלות את מעלה זיק - אז לא. אבל לעשות טיולי מדבר, על שבילים מסומנים, עם היכולת להתמודד עם מעלה כזה או אחר בדרך - כן, וזה מה שמבדיל את הGV משאר הג'יפונים שלכאורה מתחרים בו.
אבל מאופי השאלות שלך, נראה שקנה המידה שלך זה פאג'רו, לנדקרוזר וגראנד צ'רוקי - אז הGV כנראה לא בשבילך באמת.
כתבה חפיף. למה לא מוזכרות הבעיות המוכרות של הדגם : ויברציות במערכת ההנעה, סדקים בראש מנוע, מזגן וצריחת דלק גבוהה?
היתה לי ויטרה דור קודם 4 שנים ומנסיון של נסיעה בשטח קל-בינוני: הרכב מתפרק ,הוא לא בנוי לשטח והדגם בצורה החדשה הוא פשוט פרייבט מוגבה שהרכיבו לו הילוך כח.
נכון. אפשר להתעקש ולעבור במקומות שלא מתאימים לו, אבל הנזקים מצטברים.
על איזה דגם אתה בדיוק מדבר עם הבעיות האלה ?
אני מכיר לא מעט חברים עם גראנד ויטרה מעל 2006 וגם לי יש אחת כזו... לא מכיר אחת מהבעיות שהזכרת. פרט לצריכת דלק גבוה שלא הייתי מגדיר זאת כבעיה - אגב יש רכבי שטח עם צריכת דלק הרבההה יותר גבוהה (הגראנד עושה בממוצע 1-8 )
לגבי המזגן - אחד המזגנים ברכב מהיותר טובים שהיו לי..
ולגבי זה שאמרת שהוא פשוט פרייבט מוגבה עם הילוך כוח - לדעתי אין לך מושג על מה אתה מדבר...
ואם הרכב התפרק לך כנראה שאתה נהג אגרסיבי מדי .
אל תבלבל בין הדגמים מדובר על הדגם החדש מ 2006 ומעלה ולא על הגראנד דור 1.... ואני גם יותר מתכוון לדגם עם ה ESP (מ 2007 ומעלה..)
להתעקש ממש לא מתאים.
דעות נוספות?
הפתיעה אותי הקביעה מאחר ואני לא רואה את הרכבים האלה בשטח בדכ.
אני שוב שואל מבעלי נסיון, אפשר לטייל עם הרכב הזה חוץ משבילי קקל? ולא להרגיש שאני אונס אותו כמובן...
אפשר לטייל עם הרכב הזה הרבה מעבר לשבילי קק"ל ! חד משמעי !! ובטח לא להרגיש שאתה אונס אותו !
הרכב עביר בצורה מדהימה אין קשר בין הדור הקודם כולל שנת 2006 לרכב משנת 2007 ומעלה שכולל ESP.. זה רכב אחר לגמרי!
אסכם בזה שאומר שהרכב הוא לא רכב ייעודי לשטח ! הוא לא רנגלר או סופה אבל בכל מה שקשור לשטח בהחלט זה רכב עם הרבה כבוד בזכות ולא בחסד .
ולמי שלא מכיר את הרכב מקרוב שלא ייתן חוות דעת - סתם טועה ומטעה.
וקינוח של סרטון קצר של הרכב המדובר במבחן עבירות קליל שתמיד כיף לראות .
https://www.youtube.com/watch?v=MTcxjwve8bo&list=FL5WT_UhOHVIXa7MR4Y_q_2g
"
הרכב עביר בצורה מדהימה אין קשר בין הדור הקודם כולל שנת 2006 לרכב משנת 2007 ומעלה שכולל ESP.. זה רכב אחר לגמרי!"
הלו הלו, של נעליך!
לגרנד דור 1 (הקצר) יש עבירות סבבה, בלי TC ובלי בטיח - פשוט בזכות מרווח סרנים קצרצר ורדיוס סיבוב של חור של אסימון (אופס - עכשיו יודעים בן כמה אני).
עליתי איתו (מודל 2001 בערך) איזו סכין בדימונה, ירדתי את זרון וחרשתי את הנגב לאורך ולרוחב - היו זמנים!
מבחינת אמינות הוא היה ברזל, למעט ידית דלת אחורית פריכה במיוחד, ומיכל דלק שנדפק משום מה כל הזמן :cool: .
"
הרכב עביר בצורה מדהימה אין קשר בין הדור הקודם כולל שנת 2006 לרכב משנת 2007 ומעלה שכולל ESP.. זה רכב אחר לגמרי!
"
הלו הלו, של נעליך!
לגרנד דור 1 (הקצר) יש עבירות סבבה, בלי TC ובלי בטיח - פשוט בזכות מרווח סרנים קצרצר ורדיוס סיבוב של חור של אסימון (אופס - עכשיו יודעים בן כמה אני).
עליתי איתו (מודל 2001 בערך) איזו סכין בדימונה, ירדתי את זרון וחרשתי את הנגב לאורך ולרוחב - היו זמנים!
מבחינת אמינות הוא היה ברזל, למעט ידית דלת אחורית פריכה במיוחד, ומיכל דלק שנדפק משום מה כל הזמן :cool: .
עם נעליים, בלי נעליים....
בתור אחד שהרכב הקודם שלו היה גם גרנד דור 1 (קצר 2001) והיום עם הדור החדש גראנד 2010 קצר.... אני יכול להעיד מניסיון שהעבירות של החדש פי כמה יותר טובה !! אין בכלל מה להשוות !
עם הדור הישן - במקומות שבהם הרכב היה מתקשה להתקדם ולרוב גם נעצר - עם הדור החדש הרכב מדלג שם בקלילות בלי שום קושי בכלל.
עם כל הערכה שיש לי לדור הישן... החדש הרבה יותר מוצלח ועביר בשטח !
וקינוח של סרטון קצר של הרכב המדובר במבחן עבירות קליל שתמיד כיף לראותhttps://www.youtube.com/watch?v=MTcxjwve8bo&list=FL5WT_UhOHVIXa7MR4Y_q_2g[/URL]
אם בסרטון רצית להדגים יכולת עבירות, עשית שירות דוב לרכב.
זה שביל שאמור להיות כמעט שקוף לרכב שטח, לא הדגמת יכולת.
ציינתי מבחן עבירות קליל...... אבל דווקא אני חושב שיש שם קצת יותר משביל שקוף לרכב שטח...
לדעתי רכב שטח ללא נעילה או ללא טכנולוגיה (ESP..TC...וכו'..) כמעט ולא עביר במסלול הזה בטח לא גראנד דור 1...
בשורה התחתונה נראה לי שמספידים מוקדם מדי את הגראנד החדשה.... בטוח שהמספידים ללא כל ניסיון עם הרכב .
קראת את התגובות?
לא מספידים- משווים לדרישות סף והקבלה לרכבים אחרים באותו המסלול.
דורון, להשוות את הרכב הזה לאמות המידה של היילקס או סופה/סיקס או דיפנדר או סמוראי זו טעות.
הוא ממש מפתיע לטובה בשטח. גם ברמת בינוני +.
אז נכון שלמי שיורד מפאג'רו Q יהיה בהתחלה הלם קל ויהיה צורך להסתגל, בעיקר למרווח גחון מצומצם יותר. אבל יש לויטארה גם יתרונות - מנוע חזק וזריז, התנהגות כביש ושביל מצויינות, היגוי טוב, בקרת אחיזה יעילה. ב-90% מהתרחישים הוא יותר מאשר מספק. תקרא שוב מה נמרוד כתב: אם הצורך הוא טיולים אז אין בעיה ואפשר להגיע מאד רחוק ולא להיות הגורם המעכב בשיירה וזה מנסיון.
אם מחפשים עבירות קשה - זה ממש לא הרכב המתאים.
אז את זיק שיעשה רק בירידה ואת ואדי אל עין שיראה רק בתמונות... אם השימוש המיועד לא כולל מקומות כאלה , אין שום סיבה לפסול את הרכב.
אני משווה אותו לדרישות/שאלות של שולץ.
הוא שאל אם זו אלטרנטיבה לפג׳רו שלו, ונראה לי שהדיעה הרווחת היא שלא.
באותו המסלול שהגרנד-ויטרה התאמץ, ועבר, והרכבים הגבוהים/נעולים לא הרגישו, להערכתי הפגרו היה עובר יותר בקלות ביחס לויטרה, כלומר, הויטרה לא עונה לדרישות של שולץ כשיפור או שווה ביחס לפג׳רו.
כג'יפאים, לכולנו יש את הנטיה (המבאסת לפעמים, אבל גם אני כזה) לבוא ולומר "שלך קקה", אבל בתכלס, מה שחסר כאן זו התיחסות פשוטה למה הרכב הזה יכול או לא יכול לעשות, והתיחסות כזו עושה סדר ומתאמת רמת ציפיות לרמת ביצוע. ברמת הגרנד ויטארה החדשות, ניכר שחלק מאוד גדול מבעלי הרכבים האלה רואים את ההגדרה של "שטח קשה" באופן שונה ממה שבעל רכב עם שלדת סולם, נעילה והגבהה נורמאלית היה רואה. (ר ערך הסרטון העצוב ביוטיוב שהעלו כאן)
(ר ערך הסרטון העצוב ביוטיוב שהעלו כאן)
סרטון עצוב ? דווקא אני נהנה לראות אותו כל פעם מחדש.... אולי עצוב למי שאין GV חחח
מדריך מצויין למי שמחפש GV, חבל שלא קראתי לפני שקניתי...
התלבטתי בין 2 אקזמפלרים אחד מ 2010 ושני מ 2011, בסוף הלכתי על 2011 ורק אז גיליתי שאין גלגל רזרבי...
מגביל מאוד בשטח, ומחייב גגון + חיפוש לא פשוט להשיג גלגל תואם מפירוק.
כמו כן מידת הצמיג עם 225/65/R17 מאפשרת בדוחק צמיג AT (אני מצאתי יוקוהמה).
לפי דעתי דגם 2010 הוא המוצלח ביותר.
מיגון מלא חובה! לא להעז להכנס לשטח ללא ( אפשר דיונות ) מרווח הגחון הנמוך הוא ללא ספק נקודת החולשה הכי גדולה ברכב זה.
חוץ מזה מערכת ה TC פשוט עושה קסמים ומאפשרת לצלוח הצלבות בקלות.
שורה תחתונה רכב מצויין לטיולי משפחות שגם נוסע בנוחות בכביש עם עלות החזקה סבירה.
רכבי שטח יותר רציניים מאותם שנתונים פשוט עולים הרבה יותר.
אני נוסע עם GV ארוכה 2011 + מיגון, הגבהה, צמיגי AT. אני יכול להעיד שמדובר ברכב שטח מצויין שיכול לעשות 90% מהמסלולים בארץ ללא שום קושי. את ה-10% הנותרים עדיף לעשות עם אחד מרכבי השטח הגדולים. צריך להבהיר: הגורם שבסופו של דבר הכי קובע את יכולות הרכב הוא הנהג. אני מאוד ממליץ לנהגי שטח חדשים לעבור קורס נהיגת שטח עם מדריך מיומן (ויש רבים וטובים כאלה). לסיכום: מדובר ברכב שטח אמיתי וכיפי.
כתבה חפיף. למה לא מוזכרות הבעיות המוכרות של הדגם : ויברציות במערכת ההנעה, סדקים בראש מנוע, מזגן וצריחת דלק גבוהה?
היתה לי ויטרה דור קודם 4 שנים ומנסיון של נסיעה בשטח קל-בינוני: הרכב מתפרק ,הוא לא בנוי לשטח והדגם בצורה החדשה הוא פשוט פרייבט מוגבה שהרכיבו לו הילוך כח.
נכון. אפשר להתעקש ולעבור במקומות שלא מתאימים לו, אבל הנזקים מצטברים.
האם למישהו נוסף יש נסיון כזה עם מנוע של גרנד ויטרה שנתון 2011-2012?
שלום רב,
אני עומד לפני קניה של גרנד ויטרה 2013, הרכב אינו זול בכלל קצת יותר מ90K.
זה עומד להיות הרכב המשפחתי ולכן חשוב לי לקבל חוות דעת מבעלי ס.ג.ו. שלהם יש 3 ילדים.
האם ניתן להכניס מאחור כסא תינוק + 2 בוסטרים ושהילדים עדיין ירגישו בנוח?
תודה מראש.
שלום רב,
אני עומד לפני קניה של גרנד ויטרה 2013, הרכב אינו זול בכלל קצת יותר מ90K.
זה עומד להיות הרכב המשפחתי ולכן חשוב לי לקבל חוות דעת מבעלי ס.ג.ו. שלהם יש 3 ילדים.
האם ניתן להכניס מאחור כסא תינוק + 2 בוסטרים ושהילדים עדיין ירגישו בנוח?
תודה מראש.
מוזמן להיכנס לקבוצה בפייס שם תקבל תמונה ברורה יותר לכל השאלות שלך..
״ סוזוקי גראנד ויטארה 2006 ומעלה ״
מוזמן להיכנס לקבוצה בפייס שם תקבל תמונה ברורה יותר לכל השאלות שלך..
מצטרף לפורום האיכותי בארץ משתמש חדש לשאול שאלה והתשובה הראשונה שהוא מקבל זה ללכת לקבל תשובה ברשת החברתית?
אם זו התשובה שאנחנו יודעים לתת אז אפשר לסגור את הפורום... חבל.
זה כבר באמת דומה להיכנס למסעדה עם אוכל מהביית או יותר מתאים - להיכנס למסעדה בשביל לשכנע את הסועדים לאכול במסעדה אחרת.
אני משוכנע זו שאלה שבעלי רכב דומה לא יתקשו לענות עליה גם בפורום זה.
מצטרף לפורום האיכותי בארץ משתמש חדש לשאול שאלה והתשובה הראשונה שהוא מקבל זה ללכת לקבל תשובה ברשת החברתית?
אם זו התשובה שאנחנו יודעים לתת אז אפשר לסגור את הפורום... חבל.
זה כבר באמת דומה להיכנס למסעדה עם אוכל מהביית או יותר מתאים - להיכנס למסעדה בשביל לשכנע את הסועדים לאכול במסעדה אחרת.
אני משוכנע זו שאלה שבעלי רכב דומה לא יתקשו לענות עליה גם בפורום זה.
נראה לי שהתפזרת קצת.. אין כל כוונה לזלזל בפורום הזה ! ואני מניח שיקבל תשובה על מה ששאל גם כאן בפורום... אבל למידע מפורט הרבה יותר (שאני בטוח שיהיה נחוץ לבחור ) יוכל למצוא בקבוצה בפייס
אני בעל גראנד ויטארה קצרה לכן לא יכול לענות לו על שאלת מקום ששאל (למרות שלמיטב ידיעתי יש מספיק מקום למה ששאל..)
אבל כוונתי הייתה מלחתחילה כזו שבקבוצה בפייס יוכל לקבל הרבה מעבר למה ששאל... ! מכיוון שזו מתמחה אך ורק ברכב הנל ! עם מידע וטיפים רלוונטים ביותר למי שבבעלותו רכב כזה או שבכוונתו לרכוש כזה..
GodsFather
07-04-19, 20:39
ועם זאת... ההמלצה אינה במקומה. אם כבר, אולי היה ראוי לבקש שאחד מאותם מומחים יביעו את משנתם כאן ויציגו ניסיונם פה בפורום לטובת החברים כולם....
תוכל לגשת לקבוצה ולבקש?
תודה,
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
אתם עדינים..
זה נטו חוצפה לבוא למדיה אחת ולמשוך בצורה בוטה משתתפים למדיה אחרת,
היתרון המוחלט של פורום על פייסבוק הוא שימור הידע ויכולת לחפש בעתיד ידע שנצבר.
בפייסבוק זה נעלם.
ידע שנרשם מול שאלה מתפוגג..
GodsFather
07-04-19, 22:46
מעדיף להסביר נעים ולתת הזדמנות להבנה מאשר לגרש אנשים על שגיאה שלא במזיד...
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
עם כל ההתכתבות הזו...עדיין לא קיבלתי תשובה :confused::confused::confused:
GodsFather
08-04-19, 09:33
איזה כסא תינוק? יש מספר גדלים, בפועל המושבים הללו יהיו צמודים. בני כמה הילדים?
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
עם כל ההתכתבות הזו...עדיין לא קיבלתי תשובה :confused::confused::confused:
מחבר עם רכב כזה, כן.
איזה כסא תינוק? יש מספר גדלים, בפועל המושבים הללו יהיו צמודים. בני כמה הילדים?
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
כסא תינוק ממוצע, ועוד שני בוסטרים עם ידיות וגב (הגב ניתן לפירוק):
123697
jimnyjunky
22-04-19, 08:06
על איזה דגם אתה בדיוק מדבר עם הבעיות האלה ?
אני מכיר לא מעט חברים עם גראנד ויטרה מעל 2006 וגם לי יש אחת כזו... לא מכיר אחת מהבעיות שהזכרת. פרט לצריכת דלק גבוה שלא הייתי מגדיר זאת כבעיה - אגב יש רכבי שטח עם צריכת דלק הרבההה יותר גבוהה (הגראנד עושה בממוצע 1-8 )
לגבי המזגן - אחד המזגנים ברכב מהיותר טובים שהיו לי..
ולגבי זה שאמרת שהוא פשוט פרייבט מוגבה עם הילוך כוח - לדעתי אין לך מושג על מה אתה מדבר...
ואם הרכב התפרק לך כנראה שאתה נהג אגרסיבי מדי .
אל תבלבל בין הדגמים מדובר על הדגם החדש מ 2006 ומעלה ולא על הגראנד דור 1.... ואני גם יותר מתכוון לדגם עם ה ESP (מ 2007 ומעלה..)
אפשר לטייל עם הרכב הזה הרבה מעבר לשבילי קק"ל ! חד משמעי !! ובטח לא להרגיש שאתה אונס אותו !
הרכב עביר בצורה מדהימה אין קשר בין הדור הקודם כולל שנת 2006 לרכב משנת 2007 ומעלה שכולל ESP.. זה רכב אחר לגמרי!
אסכם בזה שאומר שהרכב הוא לא רכב ייעודי לשטח ! הוא לא רנגלר או סופה אבל בכל מה שקשור לשטח בהחלט זה רכב עם הרבה כבוד בזכות ולא בחסד .
ולמי שלא מכיר את הרכב מקרוב שלא ייתן חוות דעת - סתם טועה ומטעה.
וקינוח של סרטון קצר של הרכב המדובר במבחן עבירות קליל שתמיד כיף לראות .
https://www.youtube.com/watch?v=MTcxjwve8bo&list=FL5WT_UhOHVIXa7MR4Y_q_2g
2 גראנד ויטארה 2010 הוחלף מנוע עקב סדק בבלוק המנוע , החברה משום מה מתנערת מהנושא קבל מידע נוסף פה על חומרת הבעיה
http://australiancar.reviews/reviews.php#!content=recalls&make=Suzuki&model=Grand%20Vitara&gen=870 (http://australiancar.reviews/reviews.php#!content=recalls&make=Suzuki&model=Grand%20Vitara&gen=870)
שלום לכולם,
האם מנוע 2000 הוא לא קטן מדי על הרכב הזה?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.