PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה בשינוי כושר גרירה ברכב



טונידיסקו
31-08-14, 21:30
שלום לכולם
כבר פתחתי שרשור בעבר בנושא
אז ככה יש לי טויוטה fj קרוזר 2007
הרכב רשום ברשיון כ m1 פרטי
היום התקנתי וו גרירה ברכב והכושר גרירה שנתנו לי זה עד 750 קילו עם ברקסים
בערך כמו רכב פרטי
הרכב שלי שוקל 2600 קילו ואני צריך לשנות את זה על מנת לגרור קראוון נגרר מתאים 1350 קילו
יש כל מיני תקנות ושטויות שאני באמת לא מבין
מישהו יודע איך אני עושה את זה ?
או לחילופין מישהו מכיר מישהו שיכול לעזור לי בעניין תמורת תשלום?
תודה

ירון גל
31-08-14, 21:38
ניראה לי הבעייה היא במתקין או בוו גרירה
הפיתרונות אצלם

amit_san
31-08-14, 21:57
ערב טוב,

היות והמשקל הכולל של רכבך מעל 2200 ק"ג, אזי, מותר לגרור נגרר עם בלמים במשקל : משקל עצמי של רכבך + 75 ק"ג.

עמית.

asafk
31-08-14, 21:59
התקנות די ברורות, ונכתבו כאן בעבר - כושר הגרירה לנגרר עם בלמים הוא או מה שקבע יצרן הרכב, או משקלו העצמי של הרכב הגורר בתוספת 75 ק"ג.

אסף.

טונידיסקו
31-08-14, 22:10
התקנות די ברורות, ונכתבו כאן בעבר - כושר הגרירה לנגרר עם בלמים הוא או מה שקבע יצרן הרכב, או משקלו העצמי של הרכב הגורר בתוספת 75 ק"ג.

אסף.



יכול להיות בגלל שהרכב יבוא אישי זה ככה?
נכון למחר על הרשיון יהיה רשום עד 750
ומשהו אני צריך לשנות שם בוודאות השאלה איך אני עושה את זה
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&id=907:2010-05-25-13-12-47&Itemid=269

אני יודע מה התקנות אבל אצלי יש בעיה אחרת משום מה

תודה

asafk
31-08-14, 22:21
הבעיה היחידה היא שמשהו לא ברור למתקין ולכן הוא הולך "על בטוח". יכול גם להיות שהתקינו לך וו גרירה שמראש לא מתאים למשקל גדול יותר ("אה... למה לא ביקשת? " ), יכול להיות שהמתקין לא מצא את סימון המשקלים בפלטת הנתונים של הרכב, או שלא ידע להמיר פאונדים לקילוגרמים, או אלף ואחד דברים אחרים.
אתה חייב לדבר עם המתקין, מגובה בידיעה שלך את התקנות. מה שהמתקין מעביר, זה מה שיהיה רשום.

אסף.

אריאל
31-08-14, 22:46
הייתה לי סופה , יוצאת רשות שמורות הטבע , אשר ברשיונה הייה מצויין מעבר לוו גרירה "מורשה לגרור עד 4000 ק"ג"
יודע שזה נוגד את הרעיון של אחוז ממשקל הרכב אבל כנראה שישנה אפשרות להיתר מיוחד (או דרך מעבדת מכון התקנים)
בכל מקרה תנסה להרים טלפון לקצין הרכב של הרשות ולבדוק מולו.

asafk
31-08-14, 22:48
זה לא רלוונטי.... כי באמת בימים ההם הכל הלך, במיוחד בג'יפים תוצרת הארץ.

אסף.

טונידיסקו
31-08-14, 23:12
המתקין לדעתי הוא מהמובילים בארץ
לא יודע עד כמה ראוי להגיד את שמו אבל בוודאות כולכם מכירים אותו טוב טוב
הייתי אצל שתי מתקינים לפניו וכולם נתנו לי את אותה התשובה עד 750
כרגע זה המצב ואני צריך לשנות אותו
השאלה היא איך אני עושה את זה
לפי מה שהבנתי שרשום באתר אני צריך שקילה במעבדה מוסמכת מישהו מכיר ויודע על מקום כזה?

asafk
31-08-14, 23:17
תברר עם המתקין לפי מה הוא החליט על 750.
אם זה מחוסר מידע על משקל הרכב - תעזור לו במידע.

אסף.

tzagi
01-09-14, 03:41
אולי לא רלוונטי אז רק לידיעה כללית
לפי היצרן ובארה'ב בFJ מורשה לגרור עד 5000 LB שזה 2268 ק'ג לכול המודלים.

asafk
01-09-14, 08:20
זה מאןד רלוןנטי כי המשקל לגרירה הן הנמוך מבין מה שמותר על ידי היצרן או לפי החישוב של המשקל העצמי.

אסף

raanan
01-09-14, 08:37
מתוך סקרנות,
עפ"י איזה פרמטרים קובע היצרן את משקל הגרירה ? (יכולת מע' הבלימה ? , יכולת "רכבת הכוח" ? , חוזק השילדה/מרכב ? , משקל עצמי ? )

פשוט אם אני צודק והפרמטרים מע' בלימה "ורכבת הכוח", אזי לטרופר בנזין 99+ היה צריך לאפשר מכסימום 100 קג' ...
(גיר שמתמודד בקושי עם משקל הרכב והספק המנוע, בלמים חלשלושים )

1, 2, 3, 4 תכף שמוליק (סוזי המשתוללת) עולה להנחתה ....

רענן

tzagi
01-09-14, 08:43
להגיד את האמת, אישית אני חושב ש5000 LB זה קצה הרבה
הסיבה העיקרית מבחינתי היא שהבסיס גלגלים הוא קצת קצר, באווירה אידיאלית ומישורית זה יהיה בטוח ובסדר, אבל באזור הררי...לא יודע.

asafk
01-09-14, 08:54
רענן, משקל קומבינציה נקבע אכן בחישוב של שיפוע מסויים בהילוך מסויים, וגם תכנון השלדה לעומס הזה.

אסף.

טונידיסקו
01-09-14, 17:04
עדכון קטן
אני מניח שנפתרה הבעיה מעצמה
היום החזירו לי את הרשיון רכב ורשום שם רק .מותקן תפוח גרירה .
זה הכל אין משקל הכל ריק זה מה שהגיע ממשרד הרישוי
מה נראה לכם לגביי העניין הזה?
אגב תודה לכולם על העזרה

asafk
01-09-14, 17:28
שתשמור בתא כפפות הדפסה של הנוהל ליתר בטחון...

אסף.

-->