PDA

צפייה בגרסה מלאה : משיכת הנד-ברקס בעת שקיעה יוצרת נעילת דיפרנציאל ?



רכס חיים
11-09-14, 01:11
כאחד שנוסע ללא נעילות כלל ,אני נזקק בתנאי שקיעה קיצוניים לנעילת גלגלים לצורך חילוץ מקומי. ( בוץ או חול דיונות של סוף הקיץ )

מה הן כל ההשלכות הטכניות שנוצרות כאשר אני מושך את ההנד-ברקס במידה הנכונה על הדיפרנציאל האחורי ? האם נוצר אפקט דמוי נעילה שמפעיל כך את שני הגלגלים האחוריים ?

תודה למומחים שביננו.

OFF-RoaD
11-09-14, 02:26
אני רחוק מלהיות מומחה אמנם, אבל מה שיכול לתרום מהידע שלי:
הדיפרנציאל מעביר יותר כוח לגלגל שיש לו פחות התנגדות. מה שיקבע את ההבדל בהעברת הכוחות בין הגלגלים, בגדול, זה ההבדל בהתנגדויות. כאשר אתה מושך בלם יד, אם הוא מהסוג שפועל על שני הגלגלים האחוריים בנפרד (ולא למשל על הדרייבשאפט), אתה יוצר התנגדות לגלגל שבאויר, או זה שלא תקוע מבין השניים, ובכך מקטין את ההבדל בהתנגדויות הגלגלים. התוצאה, תהיה העברת יותר כוח לגלגל בעל ההתנגדות הרבה יותר, מכיווו שההפרש ביניהם הצטמצם. לא נעילת דיפרנציאל, אבל בהחלט התקדמות לעבר השוואת הכוח המופעל על כל צד. אגב, עובד, גם עם הבלמים הרגילים (קל משמעותית ברכב אוטומטי... )

boaz avrahami
11-09-14, 03:09
מצטרף להסבר המושקע.
אתה יכול גם ללחוץ על דוושת הברקס ולקבל את האפקט בו זמנית בשני הסרנים

יואב פולס
11-09-14, 07:07
מאוד תלוי על מה פועל מעצור היד.
אם המעצור מופעל ישירות על הדרייבשאפט לא תשיג את המטרה הרצויה. (לנדרובר)
אם הוא מופעל ישירות על המעצור של הגלגל - כן. (אני לא יודע איך זה ב 75 שלך, ב 100 היה לכל גלגל אחורי מעצור דיסק לנסיעה ומעצור תוף שמועל על ידי מעצור היד.)

טל חסיד
11-09-14, 08:04
בנוסף לכל מה שכתבו לך, יש בעיה של כשל טכני במיכלולים מסוימים בשימוש בשיטה זו.
הציריות מופעל עליהם כוח פיתול די חזק שעלול לגזור אותם ברכבים מסוימים, מכלול נוסף מאד רגיש לטכניקה הזו הוא בית הסטליטים שעלול להשבר די מהר, ברוב הרכבים גלגלי השינים במכלול זה מאד קטנים יחסית לעומס שמופעל עליהם מה עוד שהם לא מתוכננים לעמוד בעומס כזה, ובעיה נוספת שתיווצר אם ישבר חלק מבית הסטליטים, כתוצאה מחלקי מתכת שבורים היא שבירה של הקרונה והפיניון, והמיסבים.
מומלץ ויותר זול לרכוש נעילה מאשר לספוג נזק מהסוג הזה.

טל

- - - Updated - - -


בנוסף לכל מה שכתבו לך, יש בעיה של כשל טכני במיכלולים מסוימים בשימוש בשיטה זו.
הציריות מופעל עליהם כוח פיתול די חזק שעלול לגזור אותם ברכבים מסוימים, מכלול נוסף מאד רגיש לטכניקה הזו הוא בית הסטליטים שעלול להשבר די מהר, ברוב הרכבים גלגלי השינים במכלול זה מאד קטנים יחסית לעומס שמופעל עליהם מה עוד שהם לא מתוכננים לעמוד בעומס כזה, ובעיה נוספת שתיווצר אם ישבר חלק מבית הסטליטים, כתוצאה מחלקי מתכת שבורים היא שבירה של הקרונה והפיניון, והמיסבים.
מומלץ ויותר זול לרכוש נעילה מאשר לספוג נזק מהסוג הזה.

טל

tzagi
11-09-14, 08:37
פטנט עתיק, הגיע מעולם חפושיות באהה ודיון באגיז



Installation of Dual-traction Brake

http://www.buzzle.com/images/diy/dune-buggy/dual-traction-brake.jpg

The dual-traction brakes are used on rough and grueling terrains allowing the driver to exert braking power to either of the two rear wheels. The braking power provided, suspends any event of the buggy getting jammed in mud. This feature allows the driver to apply optimum control over the buggy.
To install the dual-traction brake, disconnect the emergency brake cable from the brake lever. This would help you displace the VW brake lever from the frame. This also allows you to remove the pivot pin.
From this point, score a line of ¼'' directed upward and 1½'' forward. Drill a hole 9/32'' in diameter to provide a pivot point for the dual traction brake levers.
Get together two traction control levers to the emergency brake levers. For this purpose, use a ¼'' cap screw. Fasten it only to a point of optimum compression. Follow this step with the reassembling of the VW emergency brake lever with traction-adjusting levers.
The bracket hole of the emergency brake lever will now be introduced to the emergency brake control lever and secure it with the retaining bolts.
To complete the procedure of formatting the dual-traction brake, align the retaining bolts without applying extra torque. Drive the nuts until tight, but not overtight. The interlocking nut must be attached to the emergency brake cable.
Read more at Buzzle: http://www.buzzle.com/articles/how-to-build-a-dune-buggy.html

ניר ל
11-09-14, 08:47
אם אני מבין נכון את מה שג׳ו מצטט - מדברים על פיצול בלם החנייה לשני ערוצים ושליטה על כל גלגל בנפרד .
אתה יכול ליישם כזה דבר וזה יעבוד , אפשר בצורה דומה למה שקיים בטרקטורים .
להפעיל בלם על שני גלגלים במקביל עם דיפ׳ פתוח - בהנחה שעצמת הבלימה דומה בשניהם , אני לא רואה איך זה עוזר . יש מוגבלי החלקה שדרושה התנגדות מינימלית כדי להפעיל אותם , אבל בדיפ׳ פתוח המומנט שיעבור לגלגל עם האחיזה בקרקע יספיק רק כדי להתגבר על הבלם בדומה לזה שבאויר .

eysham
11-09-14, 09:06
בנוסף לכל מה שכתבו לך, יש בעיה של כשל טכני במיכלולים מסוימים בשימוש בשיטה זו.
הציריות מופעל עליהם כוח פיתול די חזק שעלול לגזור אותם ברכבים מסוימים, מכלול נוסף מאד רגיש לטכניקה הזו הוא בית הסטליטים שעלול להשבר די מהר, ברוב הרכבים גלגלי השינים במכלול זה מאד קטנים יחסית לעומס שמופעל עליהם מה עוד שהם לא מתוכננים לעמוד בעומס כזה, ובעיה נוספת שתיווצר אם ישבר חלק מבית הסטליטים, כתוצאה מחלקי מתכת שבורים היא שבירה של הקרונה והפיניון, והמיסבים.
מומלץ ויותר זול לרכוש נעילה מאשר לספוג נזק מהסוג הזה.

טל

טל,

למרות שאני מניח שיש לזה התייחסות טכנית מצד היצרנים של חיזוק וכו',
זו לא שיטה נהוגה במערכות נעילה אלקטרונית ? הכוונה למשחק בלמים בגלגל שמחליק.

איל

boaz avrahami
11-09-14, 09:35
גם אני כמעט רשמתי את אותה תגובה לטל אבל השוני בהנד ברקס הוא שאתה לוחץ על שני הצדדים בניגוד לנעילה אלקט׳ שהיא רק על המחליק. בהנד ברקס כביכול אין לכוח לאן לברוח
אני משתמש בזה המון שנים ומושך בעדינות ולפרקי זמן קצרים וטפו טפו עד היום עשה רק טוב

zerez
11-09-14, 10:14
בטרקטורים יש דוושת ברקס לכל גלגל בין השאר למטרה הזאת,
חשבתי פעם לעשות מנגנון דומה להנדברקס שיעצור רק גלגל אחדוישמש נעילה לעניים.

boaz avrahami
11-09-14, 10:17
ממש לא.
בטרקטורים יש נעילת דפרנציאל אחורי.
הברקסים זה לטובת היגוי - לבצע סיבוב על ציר

aba
11-09-14, 12:02
ממה שאני מבין (השיטה של משיכות לפרקים של ידית הנדברקס) שעל הגלגל שמסתובב יופעל לחץ ההנדברקס, הגלגל השני ממילא לא מסתובב ויועבר אליו עכשיו כח.....


Sent from my JEEP

טל חסיד
11-09-14, 13:40
קודם כל נכון שברכבים חדשים הרעיון דומה ועובד על כל ארבעת הגלגלים ויש נזקים, אבל תנסה לעשות את השיטה הנ"ל אם דיסקברי ישן ומהר מאד תהיה ציריה שבורה אם היא לא מקסידרייב מחוזקת
אני לא הייתי מסתמך באופן קבוע בטכניקה זו במצבים קשים של שקיעה היא לא תעבוד, רק נעילת ציר היא הפתרון.

טל

- - - Updated - - -

קודם כל נכון שברכבים חדשים הרעיון דומה ועובד על כל ארבעת הגלגלים ויש נזקים, אבל תנסה לעשות את השיטה הנ"ל אם דיסקברי ישן ומהר מאד תהיה ציריה שבורה אם היא לא מקסידרייב מחוזקת
אני לא הייתי מסתמך באופן קבוע בטכניקה זו במצבים קשים של שקיעה היא לא תעבוד, רק נעילת ציר היא הפתרון.

טל

השמשוני יחיעם
11-09-14, 15:16
עזוב אותך,,,,,פטנט של זקנים (:

הזקנים האלו שמכניסים קרטון או פסים של עור מהחגורה שהולכים להם הלגרים במנוע,,(:

eysham
11-09-14, 15:31
באותו עניין...
זה לא אותו דבר כמו מודולציה שעושים בהאמר למשל?

OFF-RoaD
11-09-14, 15:53
זה בדיוק זה, רק שבהאמר יש מוגבל החלקה שמעלה את האפקטיביות

talw
11-09-14, 16:56
בדיפרנציאל פתוח (עם ברקסים מקבילים שווים)אני לא רואה אפשרות להעביר יותר מומנט מגלגל אחד לשני לצורך התקדמות אלא אם כן משתמשים באנרציה של סיבוב הדיפרנציאל ע"י בלימות פתאומיות של הגלגל המפרפר(ושוברים כמה דברים בדרך...) ולא כתוצאה של "תוספת מומנט" ע"י בלימה שמתקזזת בין שני הצדדים...
במוגבל החלקה רגיל ישנה תוספת קטנה של חיכוך הדיסקיות שמועבר לצד השני .
האמרים עד כמה שאני זוכר זה טורסנים שבנויים בצורה של חלזונות שנדחפים הצידה ממומנט הסיבוב אם ישנה התנגדות לסיבוב מצד שני,מומנט מועבר משתנה שאפשר לשחק איתו עם בלימה מדודה.

boaz avrahami
11-09-14, 18:52
טל אין צורך להפחיד אף אחד סתם.
רבים וטובים משתמשים עם הטכניקה הזו שנים כתוספת לעיתות מצוקה.
זה לא ברמה של נעילה אבל לפעמים זה ההבדל בין מעבר מכשול להישארות במקום.
צריך לעבוד עם זה ברגש ואפשר אפילו במקום עם דוושת הברקס בליטוף עדין ובלי הרבה מדי גז

פומפוי
11-09-14, 18:58
כל הגודל הזה של הקראוון 75 בלי נעילה? איזה מסלול רציני הוא בכלל יכול לעבור

דרך אגב רכס הרכב הזה נקנה מיואב?

ד ו ר ו ן
11-09-14, 20:09
זה בדיוק זה, רק שבהאמר יש מוגבל החלקה שמעלה את האפקטיביות

זה ממש לא אותו דבר.
בהאמר יש דיפ טורסן, לא מוגבל החלקה.
המבנה הפנימי שלו מאפשר לנצל את השיטה הזו למקסימום, בניגוד ליעילות החלקית מאד על דיפ פתוח או מוגבל החלקה.

ד ו ר ו ן
11-09-14, 20:11
טל אין צורך להפחיד אף אחד סתם.
רבים וטובים משתמשים עם הטכניקה הזו שנים כתוספת לעיתות מצוקה.
זה לא ברמה של נעילה אבל לפעמים זה ההבדל בין מעבר מכשול להישארות במקום.
צריך לעבוד עם זה ברגש ואפשר אפילו במקום עם דוושת הברקס בליטוף עדין ובלי הרבה מדי גז
אני מניח שתסכים שהאבולוציה הנכונה והבריאה היא נעילה, ולא משחקים בכאילו כדרך חיים.

mik_l86
11-09-14, 20:19
זה ממש לא אותו דבר.
בהאמר יש דיפ טורסן, לא מוגבל החלקה.
המבנה הפנימי שלו מאפשר לנצל את השיטה הזו למקסימום, בניגוד ליעילות החלקית מאד על דיפ פתוח או מוגבל החלקה.

תוסיף לזה ברקס דיסק שיושב משני צידי הדיפרנציאל לפני הציריות (אין עומס עליהן) והופ - אחלה נעילה שבעולם.

טל חסיד
11-09-14, 20:27
בועז הקטע בכלל לא להפחיד, זו היא דעתי. דווקא לי יש את היכולת לתקן נזקים כאלה יחסית בקלות, מה שכן לי יש ברכב נעילות שהם הרבה יותר יעילות מהטכניקה הנ"ל.
מי שאין לא נעילה והרכב שקועה בבוץ והוא לבד ואין כננת. שינסה רק כדאי שיתאמן אל זה כי זה לא עובד במצבים קשים.

טל

ד ו ר ו ן
11-09-14, 20:33
תוסיף לזה ברקס דיסק שיושב משני צידי הדיפרנציאל לפני הציריות (אין עומס עליהן) והופ - אחלה נעילה שבעולם.
הפוך, גוטה, הפוך.
אם בגלגל רגיל, אתה בולם את הגלגל, ועל הצירייה אין עומס בשלב הזה, אז בהאמר אתה בולם את הגלגל דרך הציריה והיא מקבלת את כל הזובור של המומנט הגבוה מגלגל שמסתובב חפשי, או מהעומס של הגלגל שבולם את על משקל הרכב.

זאת גם הסיבה לשבירה ה״קלה״ של ציריות כשגלגל באויר מסתובב, ונהג לא מנוסה בולם אותו בבת-אחת.

טל חסיד
11-09-14, 20:44
בועז הקטע בכלל לא להפחיד, זו היא דעתי. דווקא לי יש את היכולת לתקן נזקים כאלה יחסית בקלות, מה שכן לי יש ברכב נעילות שהם הרבה יותר יעילות מהטכניקה הנ"ל.
מי שאין לא נעילה והרכב שקועה בבוץ והוא לבד ואין כננת. שינסה רק כדאי שיתאמן אל זה כי זה לא עובד במצבים קשים.

טל

GodsFather
12-09-14, 23:14
חיים, בהצלחה.

tallevi
13-09-14, 12:26
לא נעילה ולא נעליים, ניסיתי לעבוד עם השיטה הזו, אתה צריך המון הנדברקס ומקבל אפקט מיזערי. אז אתה עובר לברקס...אבל אז אתה גם בעליה ואתה מנסע לעלות עם רגל על הברקס...
בקיצור, זה טוב אוללי למצבים קונבנציונליים קלים, לדעתי.


טל.

raanan
13-09-14, 12:45
דוושת ברקס ??? אתם רציניים ?
עוצמת הבלימה מקדימה גבוהה יותר לכן הרכב ינעץ יותר עם הגלגלים הקדמיים ויתקבל מערום שדווקא יקשה על טיפוס.
ואם יש מדרגונת קלה לפני הגלגלים הקידמיים, בכלל הרכב יתקע.

רענן

טל חסיד
13-09-14, 15:23
בקיצור חיים הבנת נעילה נישלטת arb הרבה יותר זול מנזק בדפרנצייל של 75 שקצת קשה להשיג חלקים בשבילו ! וגם ישפר את יכולת העבירות שלו ב50% יותר.

טל

GodsFather
13-09-14, 16:29
אין נעילה יותר אמינה מARB בארץ ל75 ?

ד ו ר ו ן
13-09-14, 16:40
יש.
להביא סרן נעול חשמלי מקורי מהשכנה מימין.

רכס חיים
13-09-14, 20:58
בקיצור - חשבתי שרק אני מבולבל,מסתבר שרבים וטובים הצטרפו אלי בנושא......

baga
15-09-14, 07:58
מצטרף לטל ...
מתכון כמעט וודאי לשבר מכאני .
מנסיון :( הסטליטים נורו מהביצה החוצה .
בום גדול והאוטו נעצר :(
נעילה יותר זול .


Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
15-09-14, 08:55
פעם היינו עולים את הנ.ג לפחות פעם בחודש ולא היה מפחיד.
ואז הגיעו הפורומים לעולם ופתאום שמעתי סיפורי מעשיות על העליה הנוראית ואז גם אני התחלתי לפחד והפסקתי לטפס אותה.
העליה לא השתנתה.

עכשיו בז, בגללך, כל פעם שאגע בהנדברקס אחשוב על הסטליטים שלך וכמו שלוריה טוען שנים - מחשבה יוצרת מציאות.
פעם הכול היה פשוט יותר

katsirz
15-09-14, 10:28
גם לטכניקה הזו יש כללים. אם נותנים גז ואז מושכים הנדברייק - העסק הולך לפירוק ודאי. הטכניקה מדברת על עמידה במקום, בלימת הגלגל החופשי בכל אמצעי שהוא ואז לתת גז בעדינות. אני מסכים עם בועז מכיוון שאני לא זוכר נעילות דיפרנציאל בשנות ה 80 ובכל זאת עברנו כמה מכשולים.

מוני אורבך
15-09-14, 10:53
בועז, אני מכיר את העליה של ה נ.ג משהו כמו 14 שנה.
העליה השתנתה לרעה בגלל האינטרנט...
פעם מתי מועט היו מכירים את הנ.ג (או את החורשן בכלל)
ואז היה הרבה פחות פודרה, בורות הצלבות קשות ועוד.
מתחילת שנות ה 2000 התרחשו שני תהליכים במקביל, האחד האינטרנט שסיפק מידע חופשי
והשני הדלק הזול + עלית טנדרי ורכבי השטח.
החגיגה הזו לא היתה ארוכה, כ 5 שנים, ביבי עצר אותה.
אבל במהלכה כל האיזורים בשטח, ובמיוחד המעלות ה"מפורסמים" נחרשו חריש עמוק ויסודי.
התוצאה, בורות עמוקים הצלבות שפועי צד ועוד.
מאז התהליך נחלש, אבל כמות המידע באינטרנט רק הלכה וגדלה.
כתוצאה מכך כל מעלה "חדש" שמתגלה מיד מקבל שם ופרסום, ונחרב תוך חצי שנה.
לכן ממש אי אפשר להשוות את מצב השטח של "פעם" להיום.

GodsFather
15-09-14, 11:26
שיטת השימוש בבלם היד היא לא חדשה. בנוסף, יש שמרכיבים בלם יד לכל צד וכך שולטים בניתוב ההנעה לגלגל הרצוי. לא מבין על מה המהומה.

aba
15-09-14, 11:31
סרטון של טראפלקס, משום מה לא מוזכר שום מידע על נזק שיכול להגרם....אולי מפני שלסרנים שלהם קשה להזיק?!.....
דקה 4:30 שימוש בבלם יד
https://m.youtube.com/watch?v=PkfupUI2xj0




Sent from my JEEP

גל מגל
15-09-14, 11:40
בועז, אני מכיר את העליה של ה נ.ג משהו כמו 14 שנה.
העליה השתנתה לרעה בגלל האינטרנט...
פעם מתי מועט היו מכירים את הנ.ג (או את החורשן בכלל)
ואז היה הרבה פחות פודרה, בורות הצלבות קשות ועוד.
מתחילת שנות ה 2000 התרחשו שני תהליכים במקביל, האחד האינטרנט שסיפק מידע חופשי
והשני הדלק הזול + עלית טנדרי ורכבי השטח.
החגיגה הזו לא היתה ארוכה, כ 5 שנים, ביבי עצר אותה.
אבל במהלכה כל האיזורים בשטח, ובמיוחד המעלות ה"מפורסמים" נחרשו חריש עמוק ויסודי.
התוצאה, בורות עמוקים הצלבות שפועי צד ועוד.
מאז התהליך נחלש, אבל כמות המידע באינטרנט רק הלכה וגדלה.
כתוצאה מכך כל מעלה "חדש" שמתגלה מיד מקבל שם ופרסום, ונחרב תוך חצי שנה.
לכן ממש אי אפשר להשוות את מצב השטח של "פעם" להיום.
+1
שלא לדבר על התקופה שהמקום נקרא הבקתה ע"ש הבקתה שהייתה שם.

ד ו ר ו ן
15-09-14, 20:52
הדיון הזה מזכיר לי מאד את הדיון של צידנית מול מקרר.
אחד הוא האבולוציה וההתפתחות, שלא לומר ההתפכחות של השני.
מי שאין לו, מנסה אלף פטנטים לשמור על עוד מינוס מעלה, ונשבע באחייניתו שזה מספיק טוב במקום מקרר.

בארץ, לפני 20 שנה, נעילות היו משהו מעולם הרכבים החקלאיים,ומתי מעט יחידי סגולה או רכבים צבאיים (מי אמר CUCV עם דטרויט מהמפעל?) השתמשו בהן, ואז, באמת טכניקת פיצול הברקסים (העתקה של אבזור מקורי בטרקטורים), היתה אחד הפתרונות המסייעים- כי לא היה משהו אחר!

אם אני זוכר נכון, הרכב הראשון שנמכר כאן בצורה מסחרית רחבה עם נעילה מקורית היה היילקס עם נעילה אחורית, ב1993, ואז זה היה אבזור חריג.

מי שהתקין נעילה אחורית ברכב כשיפור היה ״פריק של עבירות״, ועל קדמית בכלל מי שמע ברכבי טיולים..

מאז, נעילה נהיה סוג של הגדרת מינימום בלא מעט מסלולים, דוקא בגלל הרכבים הלא נעולים, אלו שבין השאר משחקים ב״נידמה לי״ עם משחקי בלמים והנדברקס, שפירפרו וחפרו בכל מקום..

אז נעילות זה לא רק לא להתקע, זה גם לשמירה על הטבע, כן-כן, שמירה, כי מי שנוסע נעול מפר הרבה פחות את הקרקע.

yoni_0000
15-09-14, 20:54
השיטה עם ההנברקס נחמדה אבל מנסיון יומיומי זה עוזר במצבים בודדים.. בתנאי אחיזה ירודים, בעיקר בבוץ ובחול שצריך בהם
תנופה לא עוזר בגרוש וכנראה מפריע יותר ממה שזה עוזר.....

-->