צפייה בגרסה מלאה : בקשה לחוות דעת לגבי דיזל פרטי
שלום רב ,
בשלבי חיפוש של רכב פרטי דיזל לבת הזוג ואשמח לעזרתכם . חיפשתי בעיקר ביד 2 ובגוגל. נראה שאין כמעט היצע של רכבים כאלו. מהדגמים שנתקלתי בהם אני נוטה לחשוב שפיאסטה דיזל או אחד מדגמי הפולקסוואגן דיזל היותר ישנים מתאימים לצרכים שלנו . קראתי על קורולה דיזל אבל לא מצאתי למכירה.
מה אני מחפש :
-תקציב סביב ה 25,000
-אמינות ויכולת להגיע לקילומטרג' מנוע מופלג (פחות אוהב לקנות ולמכור ומבחינתי רכב טוב יכול להשאר אצלי שנים)
-אני מבצע טיפולים בהיילקס 2X4 96 שברשותי וגם יותר מטיפולים, הייתי שמח לרכב שקל יחסית לטפל בו .
-חלפים זמינים ולא נדירים מידיי- האם יש סיכוי שהפיאסה כזאת?
-חסכוני כמובן
-גיר ידני
-רכב טיפש יחסית אבל כן עם עזרים בטיחותיים כמו ABS וכריות אויר
-משאבת הזרקה מכאנית של בוש או דנסו
תודה רבה ושנה טובה,
יואב
תחשוב על סיטרואן , היתה לאחי סקסו דיזל , רכב קטן ועמיד...
תודה אך חשבתי לנסות להמנע מצרפתיות.
אתה שוכח שהארופאים נוהגים בעיקר על דיזל ידנית...
אני חושב שכדאי לכיוון הברלינגו ושות
תקבל שנתון הרבה יותר גבוהה ורכב הרבה יותר פרקטי
וכמובן זמינות החלפים
פיאסטה עדיין לא ניתקלתי בדיזל (אבל אני מניח שיש)
וחסכוני רובם בשנתונים הללו עושים סביב 15:1 אבל זה נובע בעיקר מהיותם ידניות
אני רציתי להחליף את הרכב של האישה לדיזל ידני חדש
ובסוף ירדתי מזה והרכבנו מערכת גז לרכב (C4 ידנית )
נכון התצרכות של הגז גדולה משמעותית (הם כל פעם מנסים לשפר ולא מצלחים)
והרכב עושה עכשיו 9.5:1 לעומת 13.5:1 בבנזין
אבל יש לי ליד הבית תחנה שמוכרת גז ב 3.35 לליטר
אז עלות ק"מ בבנזין היא 0.54 אגורות
לעומת 0.35 אגורות גז
ועם ניקח את עלות המערכת 7,000 ₪ וההפרש הוא 19 אגורות לק"מ אחרי 36,000 ק"מ אני יחזיר את עלות המערכת (הרכב עושה 35 בשנה)
או כמו בתקופת הסולר הזול והטסט היקר
"טסט עושים פעם בשנה דלק משלמים פעם בכמה ימים"
בקיצור הייתי ממליץ לך לשקול
לדוגמא מצאתי בחיפוש סתמי ביד 2 סובארו 2009 ידנית לימוד נהיגה כולל מערכת גז ב30
לא ראיתי ולא שמעתי על פיאסטה דיזל אבל הדיזלים של פעם הם טרקטורים אמיתיים, ובאופן כללי קשה למצוא דיזל פרטי עם קילמוטראז הגון...
פאביה החדשה 2015 אמורה לצרוך ליטר ל30 ק''מ. 1.4 טורבו דיזל.
אם זה לא דיזל חדש הייתי הולך על מערכת גז.
[QUOTE=Tomer Gal;5957ו אבל הדיזלים של פעם הם טרקטורים אמיתיים, .[/QUOTE]
מה הבעיה עם טרקטורים...??
[emoji12] [emoji22]
הסקסו דיזל למיטב זכרוני היה טיל בליסטי
כל vag (סיאט,פולקסווגן,סקודה) עם מנוע sdi הוותיק תענה על הדרישה, אם כי בעגלתיות מסוימת
היה י סקסו דיזל
וטיל בלסיטי הוא לא אבל זריז יחסית כן
אבל סבל מבעייה קשה אצלי הרגליים שלי הם 45 ועל הברקס זה היה די תמרון ללחוץ
מנוע SDI נשמע לי מתאים ונראה לי שאשאף להגיע לאחד כזה, יש מגבלת שנה? הבנתי שפולקסוואגן יקר יחסית לתחזק... דיזל נשאר הכיוון ...
תודה רבה לעונים.
שבוע טוב,
יואב
מנוע sdi הוא אמין חלש ורועש... בתור בעלים לשעבר של גולף sdi + tdi , התחזוקה של הsdi יכולה להתבצע בחנייה בבית.. הtdi זה כבר סיפור אחר בכל המובנים ... נ.ב, sdi רק עם ידני...
אמינות ויכולת לבצע טיפולים לבד זה פן חשוב בשלב זה. מה שכן כמעט ואין בנמצא .
שוב שלום, אני הולך ומתמקד בגולף SDI , עד איזה שנתון ניתן למצוא? האם מערכת ההזרקה היא אלקטרונית/ממוחשבת או מכאנית? האם קיימת בעיה כרונית בגיר כפי שיצא לי לשמוע?מחלות?בעיות? משהו נוסף:מה אומרת נורת סליל חימום מהבהבת? תקלה במע' חימום הסולר?
תודה,
יואב
פולו דיזל סטיישן שירתה אותנו בנאמנות 4 שנים ועשרות אלפי קילומטרים.
קצת עגלה, אבל אמין (להוציא איזה קונקטור חשמל ששיגע אותנו ואת המוסך 4 חודשים) וחסכוני בדלק! 1:20-22!
רכשתי לא מזמן רנו מגאן 2001 דיזל (1900 dti)
אחרי 290 אלף קמ היא מרגישה נהדר על הכביש, מניעה בנגיעה ועושה לי צריכת דלק של 1:17.5 עם מזגן.
הדגם שלי אוטומט. למרות שהתיבה הצרפתית הזו ידועה כבעייתית, בנתיים היא מרגישה לי מעולה.
מבדיקה שלי את רוב הטיפולים אין בעיה לעשות לבד, כולל טיימינג שמנים פילטרים וכו. אפילו החלפת סולינואידים בתיבה במקרה הצורך לא נראה מסובך.
מרגישה די חזקה על הכביש (98 כס בתיאוריה). מיכל מספיק ליותר מ1000 קמ.
אם אתה מוצא כזו ידנית, תחטוף.
עלתה לי 3000 שח.
Sent from some Chinese iPhone by Tapatalk
תודה רבה על התגובות. לבסוף נרכשה פולו קלאסיק דיזל(SDI). י 1999. מיד לאחר הרכישה התחלתי לחפש ספר טיפולים ותיקונים באינטרנט. חיפשתי את הספר של היצרן , בהיינס וגם בכלל . לא מצאתי כרגע אף ספר/מדריך שתואם לדגם הזה וגם לא אחד עם חפיפה למנוע לפחות(בהתכתבות עם היינס נעניתי שאין להם כזה). עצתכם?
בנוסף האם כדאי לי לרכוש קורא תקלות במחיר של מאות בודדות של שקלים ע"מ שאוכל להבין באופן עצמאי בעיות אם ובמידה יצוצו?
תודה ושבת שלום
יואב
קורא תקלות אוניברסלי עולה משהו כמו 50 ש"ח - לא כמה מאות ...
מעבר לזה , בYOUTUBE יש לך הרבה מידע חשוב , תעשה חיפוש :
https://www.youtube.com/watch?v=tgbWsAuA7gQ
לגבי מדריך אתה יכול להסתכל כאן אם זה עוזר לך
http://workshop-manuals.com/volkswagen/
תתחדש
נסה לחפור כאן http://www.tdiclub.com/
זהו פורום אמריקאי חזק מאד.
אולי אין שם דווקא את הפולו או את דגם המנוע הספציפי שלך אבל יש שם הרבה מידע חשוב, כולל על ביודיזל וכמה מומחים רציניים מאד.
כמעט ג'יפולוג אמריקאי לעינייני קונצרן VAG...
בברכה,טושי
תודה תודה , גם הרכב הזה הולך להשתתף בניסוי... תודה על הקישורים .
לגבי קורא תקלות האם שווה להשקיע במשהו מעבר לאוניברסלי ? כזה שאולי ידע מה הקודים אומרים? שמאפשר התערבות?
אתה מנסה לנסוע בחינם ?
שבסוף הנסיעה האוטו יוציא לך שקלים מהאגזוז ?
בברכה,טושי
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.