PDA

צפייה בגרסה מלאה : סלילי הצתה דיפנדר tdi300



gali
23-09-14, 18:04
הי,
ההתנעות קשות לאחרונה עד כדי אבסורד. אני מנסה לבדוק 12 וולט על מצתי הלהט אבל נאדה.
הריליי מתקתק לאחר כמה שניות אז נראה שהוא עובד.
האם ישנו פיוז כלשהו שיכול להיות שנשרף?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

אדי
24-09-14, 00:55
למיטב זכרוני מהממסר בתא המנוע יש חיבור ישיר לסלילי הלהט.
לא בטוח שההתנעות הקשות נובעות מתקלה בסלילי הלהט, בטח לא במזג האוויר הנוכחי.
נסה לתת לסלילים מתח לכמה שניות לפני ההתנעה ותראה האם יש שינוי.

אצלי התנעות קשות למרות שהכל נראה תקין היו כנראה סימן מקדים למשאבת הזרקה שהגיע זמנה, לטחר שיפוץ המשאבה המצב חזר לקדמותו.

gali
24-09-14, 01:26
הי אדי, אצלי אין סיבה כזו כיוון שהמשאבת הזרקה שופצה אצל סמי בדיזל השרון לא מזמן ומשאבת עילוי חדשה + מנוע משופץ עם קומפרסיה גיבורה.
בכל אופן הסלילים משום מה מנותקים אבל הטיימר ריליי שלהם עובד. משום מה לא מעביר מתח.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

אדי
24-09-14, 05:34
יכול להיות שיש פשוט נתק בחיווט ... זה משהו שקל יחסית לבדוק, מדובר בחיבור ישיר מהממסר לסלילי הלה. הסלילים עצמם מחוברים בטור.

תום לרמן
24-09-14, 08:30
הי
tdi 300 תקין מניע בנגיעה ללא מצתי להט בארץ גם בחורף.(מבנה תא הבערה ויחס דחיסה גבוה)
אצלי מנותקים באופן יזום כבר שש שנים.
חפש מקום שיונק אוויר שהגיפ כבוי על קו הסולר.
שנה טובה
תום

Gershon
24-09-14, 08:36
יכול להיות שיש פשוט נתק בחיווט ... זה משהו שקל יחסית לבדוק, מדובר בחיבור ישיר מהממסר לסלילי הלה. הסלילים עצמם מחוברים בטור.

"הסלילים עצמם מחוברים בטור"-במקביל.................................. ........

תום לרמן
24-09-14, 08:44
נב
נקלתי כבר בשתי משאבות עזר (חליפיות במקרה) שינקו אוויר שהגיפ כבוי ללא סימן חיצוני .במדה וקווי הסולר תקינים נסה לגשר את המשאבה ע"י צינור ותראה מה המצב.(במצב מאוזן אין צורך מידי במשאבת העזר )
העובדה שהגיפ מניע קשה ללא מצתי להט זה סימפטום לבעיה אחרת .סביר שהמנוע יניע קל יותר בעזרת המצתים אבל תפספס את הבעיה האמיתית.

אדי
24-09-14, 08:49
"הסלילים עצמם מחוברים בטור"-במקביל.................................. ........

לפחות בלנד רוברים שהיו ויש ברשותי, אם נחתוך את קו ההזנה במקום כלשהו, יהיה נתק ממנו והלאה, בחיבור מתח במקביל רק הסליל הרלוונטי היה מתנתק. כשל בסליל בודד לא משפיע על השאר.

אדי
24-09-14, 08:51
הי
tdi 300 תקין מניע בנגיעה ללא מצתי להט בארץ גם בחורף.(מבנה תא הבערה ויחס דחיסה גבוה)
אצלי מנותקים באופן יזום כבר שש שנים.
חפש מקום שיונק אוויר שהגיפ כבוי על קו הסולר.
שנה טובה
תום

הייתי בודק בכיוון שתום הציע, גם אצלי tdi300 ללא סלילי להט מניע בנגיעה בקיץ ובחורף.

שנה טובה!

אמיר ב.א
24-09-14, 08:55
גם כניסת אוויר למערכת וגם מצבר חלש יכול ליצור התנעות ארוכות ...

חנן-ג'יפולוג
24-09-14, 08:56
לפחות בלנד רוברים שהיו ויש ברשותי, אם נחתוך את קו ההזנה במקום כלשהו, יהיה נתק ממנו והלאה, בחיבור מתח במקביל רק הסליל הרלוונטי היה מתנתק. כשל בסליל בודד לא משפיע על השאר.
בגרלנדה כל הנורות מחוברות במקביל ומקבלות 220 וולט, ועדיין אם תחתוך את כבל הגרלנדה כל הנורות שממוקמות אחרי החתך יכבו. כנ"ל גם רשת החשמל הארצית שמחלקת חשמל ליישובים.

גם סלילי החימום מחוברים במקביל.

יש לך טעות בהבנה של חיבור טורי ומקבילי.

אדי
24-09-14, 09:04
בגרלנדה כל הנורות מחוברות במקביל ומקבלות 220 וולט, ועדיין אם תחתוך את כבל הגרלנדה כל הנורות שממוקמות אחרי החתך יכבו. כנ"ל גם רשת החשמל הארצית שמחלקת חשמל ליישובים.

גם סלילי החימום מחוברים במקביל.

יש לך טעות בהבנה של חיבור טורי ומקבילי.

צודק, המתח לכל אחד מהסלילים זהה (עד כדי התנגדות הכבילה), אז אכן מדובר בחיבור חשמלי במקביל.

תום לרמן
24-09-14, 09:10
לא שזו הבעיה אבל...
אתם צודקים חלקית אמנם החיבור בטור אבל הפלוס במקרה של ה300 לא עובר דרך הסליל אלא מחובר ע"י חוטי גישור עם נעלי כבל מסליל לסליל.
כלומר סליל שרוף לר יגרום לנתק כמו בגרילנדה של חנן אבל נתק בחוט גישור יגרום לנתק בגל שאר הסלילים מאותו חוט והלאה

Gershon
24-09-14, 09:10
לפחות בלנד רוברים שהיו ויש ברשותי, אם נחתוך את קו ההזנה במקום כלשהו, יהיה נתק ממנו והלאה, בחיבור מתח במקביל רק הסליל הרלוונטי היה מתנתק. כשל בסליל בודד לא משפיע על השאר.

.......................................

gali
24-09-14, 11:06
אז ההמלצה היא לעבור ולחזק את כל מחברי הסולר? איך ניתן לדעת מאיפה נכנס אוויר למערכת דלק?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

תום לרמן
24-09-14, 11:45
תתחיל בלבדוק דליפות .
במדה והכל יבש לחלוטין גשר משאבת עזר ...אבל אטום כמו שצריך.
ונמשיך משם
בהצלחה
חג שמח

Gershon
24-09-14, 11:56
אז ההמלצה היא לעבור ולחזק את כל מחברי הסולר? איך ניתן לדעת מאיפה נכנס אוויר למערכת דלק?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

צור איתי קשר

אמיר ב.א
24-09-14, 12:03
אוויר - מקומות מועדים לפורענות - הצינוריות עודפים של המזרקים - הכי פשוט להחליף את כולן - צינור גומי פשוט עמיד לדלק בקוטר המתאים ,
אין צורך בחלק מקורי.

הצינור בין המשאבת הזרקה למזרקים - לבדוק אם יבש.

לבדוק שהפילטר סולר מוברג טוב .

לעבור בעין ולקפל את כל הצינורות גומי שמובילים סולר - אם יש קצת "קמטים" בצינורבזמן שמקופל,או ניראה יבש = להחליף.

שחף110
25-09-14, 07:56
אוויר - מקומות מועדים לפורענות - הצינוריות עודפים של המזרקים - הכי פשוט להחליף את כולן - צינור גומי פשוט עמיד לדלק בקוטר המתאים ,
אין צורך בחלק מקורי.

הצינור בין המשאבת הזרקה למזרקים - לבדוק אם יבש.

לבדוק שהפילטר סולר מוברג טוב .

לעבור בעין ולקפל את כל הצינורות גומי שמובילים סולר - אם יש קצת "קמטים" בצינורבזמן שמקופל,או ניראה יבש = להחליף.
מדוע צינורית העודפים משפיעה?
אם יהיה אוויר הוא יגיע למיכל דלק לחלקו העליון.

אמיר ב.א
25-09-14, 09:48
אני בגישה של אם כבר בודקים - להחליף את כל מה שדפוק בנושא הניבדק - אתה צודק שצינוריות עודפים לא ישפיעו מבחינת התנעה קשה.

gali
26-09-14, 20:22
קודם כל חג שמח ושנה טובה. אז ככה...
עברתי על כל הצנרת ובדקתי, הכל נראה טוב ומחוזק. נקווה לטוב.

איך בכל אופן אני מפעיל את מצתי הלהט נשאר בגדר סימן שאלה.
דרך איזה פיוז עובר קו הזרם הגבוה של הממסר? הזרם הנמוך נראה לי מתפקד כראוי כיוון שהטיימר עובד ויש נקישה של פלטינה בפנים.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

asafk
26-09-14, 20:47
בדקת גם את המפריד דלק-מים? הוא לפעמים סתום מספיק כדי להגביל את זרימת הדלק רק קצת.. ואז זה מורגש או בהתנעה או תחת עומס.

אסף.

gali
26-09-14, 21:01
הי אסף חג שמח,
האמת שהרבה זמן כבר לא ניקזתי שם. הבורג פלסטיק הזה מאיים להישבר בכל נסיון פתיחה והפחד שלי זה שהוא יישבר פתוח.
זה בורג 6מ"מ שם? אולי אני אכין אחד כזה מברזל.
בכל אופן אני אנסה מחר, תודה.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

asafk
26-09-14, 21:04
אם כך, כדאי גם לפרק אותו. (לפתוח את הבורג מלמעלה, ככל שאני זוכר זה מאפשר פירוק של הכוסית וניקוי טוב)

אסף.

gali
26-09-14, 21:33
אני מניח שפירוק של האלמנט יזרים רק את הדלק שנמצא בכוסית

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

gali
27-09-14, 22:05
גרשון תודה על ההצעה אני אתקשר מחר

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

gradar
28-09-14, 12:43
אצלי הניע קשה בשנה האחרונה, משאבת סולר הוחלפה (כי היא נזלה אבל זה סיפור אחר), מצברים על ימין ושמאל, מצתים לרוב ובסוף נשברתי ופשוט שיפצתי את הסטרטר....

gali
28-09-14, 12:57
וואללה, לא חשבתי על הסטרטר כי הוא עובד.
יש אצלו באמצע? חשבתי עובד או לא.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

שלומי
28-09-14, 20:44
אם כבר סטרטר - תעבור על החיווט מהמצבר ועד לסטרטר : פרק נקה והדק.
מפתיע מה מוצאים ואיך ההתנעה משתפרת

gali
29-09-14, 00:48
תודה שלומי, גם על זה אעבור.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

gali
29-09-14, 17:25
טוב פתחתי את המפריד סולר-מים וכמות הג'יפה שהיתה בקרקעית זה משהו שהפתיע גם אותי.
http://img.tapatalk.com/d/14/09/29/aru6ybyh.jpg
הנ"ל נוקה אחר כבוד והותקן חזרה.

שאלה לגבי הסטרטר, האם הוא יכול "לגנוב" זרם במנוחה?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

שלומי
29-09-14, 18:20
לא אם הוא תקין

gali
29-09-14, 20:07
תקין משמע עובד ומניע?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
30-09-14, 08:06
טוב פתחתי את המפריד סולר-מים וכמות הג'יפה שהיתה בקרקעית זה משהו שהפתיע גם אותי.
הנ"ל נוקה אחר כבוד והותקן חזרה.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
בעקבות העצה של אסף, פתחתי את ברז הניקוז אצלי ברכב, משהו שלא נהגתי לבצע, סתם מסקרנות מה ייצא.
אמנם לא דיפנדר, אבל מיכל וצנרת שעברו את החצי מליון.
יצא נקי לגמרי.

איפה אתה מתדלק שיצאה כזו ג׳יפה?

gali
30-09-14, 10:58
לא פתחתי את הברז דורון אלא את כל האלמנט. זו הג'יפה של כל מה שלא יצא דרך הברז ניקוז.
אם אין לך כוסית שקופה אז כדאי שתפרק את כל האלמנט.
חושב לי במחסן מפריד מקצועי של racor שאני מתחבט זמן מה אם להתקין אותו או לא...נראה לי שהוא גם יתווסף על הקו.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
30-09-14, 13:11
בפעם היחידה שראיתי ברכב ג׳יפה כזו היתה אחרי תדלוק בתחנה שבדיעבד התברר שכיכבה ברשימת התחנות הכי מהולות בארץ..
כמה קמ אחרי התחנה, הרכב עישן כבד, היה עצלן יותר מהרגיל (כמה שאפשר דבר כזה..), ונסע חם מהרגיל.

פתחתי את הפילטר,רוקנתי ויצאה ג׳יפה כזו.
ריקון המיכל, פעמיים תוסף K44 והעסק חזר לקדמותו, ואין ג׳יפה.

gali
30-09-14, 13:27
איזה רכב?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
30-09-14, 14:38
היילקס.

gradar
30-09-14, 15:19
הסטרטר נדיר, אבל האלטרנטור בהחלט. שכחתי לציין אבל הוא שופץ חודשיים לפני הסטרטר בשל "גניבת זרם"...


שאלה לגבי הסטרטר, האם הוא יכול "לגנוב" זרם במנוחה?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

gali
30-09-14, 15:24
אצלי הוא שופץ לפני כמה חודשים

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

שלומי
30-09-14, 19:32
סטרטר גונב או לא ?
כשאתה מפרק חוטים לניקוי תבדוק אם יש ניצוץ / עם אבומטר בין ה + הראשי לקוטב שלו על הסטרטר.
לא אמור להיות ניצוץ / זרם - אם יש = תקלה.
אני אף פעם לא נתקלתי אבל זה בטוח יכול להיות.

gali
30-09-14, 19:59
בחיים לא יצא לי להגיע לסטרטר, אם אני מניח שאם אני מפרק את צינור האוויר בכניסה לטורבו יש לי גישה מלאה לסטרטר?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

שחף110
30-09-14, 20:00
חיובי.

gali
28-12-14, 15:41
אני חוזר לנושא כיוון שעדיין לא נפתר.
הריליי-טיימר שתחת מכסה המנוע בצמוד לקיר האש מתפקד ומתקתק עפי הזמן אך עדיין לא מוציא 12v.
לפני שאני סתם מחליף אותו, האם ישנו ממסר בתיבת הפיוזים הפנימית שאחראי על המצתים? אולי אחד הצהובים?
אני יודע שאחד הצהובים אחראי על הסטרטר. מה השני? האם סוויץ ראשי או מצתים?

gali
28-12-14, 16:58
בבדיקה של הפיוזים הראשיים מתחת למכסה מנוע הפיוז הראשון (הכי קדמי) חסר והשני שרוף (צבע כחול).
נראה שהראשון החסר יושב על המעגל דל הפלגים חימום כיוון שמגיע אליו חוט עבה בצבע חום כמו שנכנס לטיימר.
עפי היינס צריך להיות פיוז 100amp
מי יודע כמה פיוזים צריכים להיותו מה כל אחד בדיפנדר?
מנסה לצרף תמונה.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/28/83f79771a291822ed87ba264c5e77fb9.jpg

Gershon
28-12-14, 19:26
בבדיקה של הפיוזים הראשיים מתחת למכסה מנוע הפיוז הראשון (הכי קדמי) חסר והשני שרוף (צבע כחול).
נראה שהראשון החסר יושב על המעגל דל הפלגים חימום כיוון שמגיע אליו חוט עבה בצבע חום כמו שנכנס לטיימר.
עפי היינס צריך להיות פיוז 100amp
מי יודע כמה פיוזים צריכים להיותו מה כל אחד בדיפנדר?
מנסה לצרף תמונה.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/28/83f79771a291822ed87ba264c5e77fb9.jpg

PIC

gali
28-12-14, 21:04
תודה גרשון, איך זה שהיינס אומרים 100A הפיוז הראשי של סלילי הצתה ב tdi300 ו- 10A הפיוז המשני שבקופסה הפנימית? שאגב אותו עוד לא מצאתי...

gali
28-12-14, 21:05
ד"א גרשון, מה אומר כל צבע בפיוזים הגדולים?
בינתיים ראיתי כחול וירוק. לא יודע מה הוא החסר

gali
28-12-14, 21:09
והמון תודה על הסקיצה!
לפי הסקיצה זה שאני מצביע עליו הוא השלישי והוא שרוף...מצתי להט.
איך נשרף פיוז כזה??? יכול להיות שאחד המצתים מקצר לגוף?

Gershon
28-12-14, 21:50
והמון תודה על הסקיצה!
לפי הסקיצה זה שאני מצביע עליו הוא השלישי והוא שרוף...מצתי להט.
איך נשרף פיוז כזה??? יכול להיות שאחד המצתים מקצר לגוף?
הכל יכול להיות
P.S

ספרים טכניים של היינס-ספרים עם שגיאות...
יש לי ניסיון איתם לפי SUBARU,TOYOTA,FORD...
תמיד עדיף חומר טכני מהיצרן

gali
28-12-14, 21:53
כן. שנים השתמשתי ב rave.
לפני שאתקין פיוז חדש אני אבדוק אם אחד מהם מקצר לגוף וגם התנגדות

-->