PDA

צפייה בגרסה מלאה : כננת



חייםז
11-10-14, 04:15
חברים יקרים שלום.

ברשותי טראקאן 2005 עם פגוש מתכת, כך קניתי אותו בדיוק לפני שנה יום לאחר שעשה טסט.
עברה שנה והלכתי לעשות טסט- להפתעתי, לא עברתי. ולמה?
מסתבר שיצאה תקנה של משרד הרישוי שמשנת 2008 ומעלה מותר להתקין פגוש מתכת רק באישור היבואן. מתחת ל 2008 מותר להתקין פגוש מתכת רק אם ישנה כננת וכל זה מטעמי בטיחות...

עכשיו עומדות לפני 2 ברירות:
1. להתקין פגוש פלסטיק מקורי. אפשרות זו לא נראית לי כי זה בעצם ללכת אחורה... יש לי שיפור ברכב- למה שאני אוותר עליו...?י
2. להתקין כננת ולאשר אותה. גם אפשרות זו נראית לי לא הגיונית בעליל. אני לא זקוק לכננת. למה להשקיע כ 3-4 אלף שח על משהו שאין לי בו צורך? ואיך בדיוק הפגוש נהיה יותר בטיחותי כאשר אני מתקין עליו כננת? ולמה אני צריך לסחוב עוד 30+ קילו מקדימה שיגבירו את הקפיצות בשטח ויעמיסו על הרכב?י
לכן נראה לי שהאפשרות שנותרה לי היא להתחכם. (בעצם כמו שמנהל מכון הרישוי אמר לי "אני צריך לראות כננת עם אישור- אחרי זה תעשה מה שאתה רוצה...")

וכאן אני זקוק לעזרתכם...
איפה ניתן להשיג כננת זולה מפירוק? עודפי הצבא/ משטרה? אולי למישהו יש כננת אפילו לא תקינה להשאיל?
ועזרה נוספת, האם אתם מכירים מי יכול להתקין ולאשר לי אותה?
אני מתכוון לשים כננת, לעבור את הטסט ואז להוריד אותה. ורוצה לגמור את הסיפור בכמה מאות שקלים...
תודה מראש לכל היועצים והעוזרים.
הודעות אפשר גם בפרטי...

דרור ברלי
11-10-14, 07:40
חברים יקרים שלום.

ברשותי טראקאן 2005 עם פגוש מתכת, כך קניתי אותו בדיוק לפני שנה יום לאחר שעשה טסט.
עברה שנה והלכתי לעשות טסט- להפתעתי, לא עברתי. ולמה?
מסתבר שיצאה תקנה של משרד הרישוי שמשנת 2008 ומעלה מותר להתקין פגוש מתכת רק באישור היבואן. מתחת ל 2008 מותר להתקין פגוש מתכת רק אם ישנה כננת וכל זה מטעמי בטיחות...

עכשיו עומדות לפני 2 ברירות:
1. להתקין פגוש פלסטיק מקורי. אפשרות זו לא נראית לי כי זה בעצם ללכת אחורה... יש לי שיפור ברכב- למה שאני אוותר עליו...?

ואני אומר לך - פגוש מתכת הוא "שיפור"?... שיפור של מה בדיוק?... כננת היא כן שיפור והיא זקוקה לפגוש על מנת להיות מותקנת על הרכב שלך. יש לך כננת בתוך הפגוש?... לא, ואתה גם לא רוצה כננת, אז לך תתקין פגוש פלסטיק מקורי ותמכור את פגוש המתכת שלך. למה? תיכף נגיע לזה.

2. להתקין כננת ולאשר אותה. גם אפשרות זו נראית לי לא הגיונית בעליל. אני לא זקוק לכננת. למה להשקיע כ 3-4 אלף שח על משהו שאין לי בו צורך? ואיך בדיוק הפגוש נהיה יותר בטיחותי כאשר אני מתקין עליו כננת? ולמה אני צריך לסחוב עוד 30+ קילו מקדימה שיגבירו את הקפיצות בשטח ויעמיסו על הרכב?י
לכן נראה לי שהאפשרות שנותרה לי היא להתחכם. (בעצם כמו שמנהל מכון הרישוי אמר לי "אני צריך לראות כננת עם אישור- אחרי זה תעשה מה שאתה רוצה...")

בין דרישות משרד התחבורע לבין בטיחות אין שום קשר.
צריך שתבין משהו מאוד עקרוני ובסיסי שיעזור לך להבין את כל הדינמיקה של החיים בדמוקטטורת בננות מפגרת כמו ישראל. כל החוקים והאיסורים והדרישות האלה באים "לעשות סדר" כלומר לייצר בירוקרטיה ולחץ על האזרח, שיגרמו לו להיות תלוי לחלוטין במצב רוחם של פקידונים מיותרים, צרי עין ורעי לב בכל צעד שיעשה. החל מסגירת מרפסת באמצעות פרגולה, דרך גיזום עץ, ועד התקנת כננת.
"בטחון" ו"בטיחות" הן שתי מילות קסם שבאמצעותן השלטון מצדיק כל דרישה, תקנה, חוק או הוראה הזויים, בהם הוא משתמש על מנת להתעלל בנתיניו ולייצר עליהם לחץ. מבלי לזלזל חלילה בבטחון או בבטיחות, אני מבטיח לך שלמילות הקסם הללו יש השפעה מאגית על אזרחים רפי שכל ושפלי רוח. תמורת "בטחון ובטיחות", מיליונים מאזרחי המדינה הזו מוותרים בהרכנת ראש על כסף, חופש, חיים נורמליים ועתיד כלשהו, להם ולילדיהם.

כל מי שיש לו יותר מ-3 IQ בגולגולת מבין לבד שאין שום קשר בין יש כננת או אין כננת בתוך הפגוש, לבין בטיחות. כפי שאמר לך הבוחן הראשי במכון (הוא לא חלק מהמערכת אלא רק עוד משרת אחד שלה) - תראה לו כננת מותקנת עם אישור ואח"כ תעשה מה שתרצה.

וכאן אני זקוק לעזרתכם...
איפה ניתן להשיג כננת זולה מפירוק? עודפי הצבא/ משטרה? אולי למישהו יש כננת אפילו לא תקינה להשאיל?
ועזרה נוספת, האם אתם מכירים מי יכול להתקין ולאשר לי אותה?
אני מתכוון לשים כננת, לעבור את הטסט ואז להוריד אותה. ורוצה לגמור את הסיפור בכמה מאות שקלים...


וככה גם בשנה הבאה? תתקין פגר של כננת מושבתת, תעבור טסט ותוריד אותה? בהנחה שאתה לא מבצע בעצמך, תשלם כל פעם כמה מאות שקלים על הרכבה ופירוק וחוזר חלילה? לא נראה לך, אפעס.... קצת מוזר? ומי בדיוק יאשר לך כננת ברשיון מבלי שתהיה שם כננת שעובדת? (בודקים את זה)
אגב אישור לכננת - כיום נרשם ברשיון הרכב גם שם יצרן ודגם הכננת. כך שתצטרך את אותו פגר כננת בכל שנה מחדש.

שמע מבעל נסיון במאבקים מול הרשעויות - תמצא פגוש פלסטיק מקורי. תתקין אותו פעם אחת וזהו. את פגוש המתכת תמכור.

תודה מראש לכל היועצים והעוזרים.
הודעות אפשר גם בפרטי...
...

רמי גלבוע
11-10-14, 11:56
דרור,
לא תמיד אני מסכים עם כל מה שאתה כותב, אבל תמיד זה משעש, מושחז וענייני.
במקרה הזה, לצערי, כנראה גם נכון

OFF-RoaD
11-10-14, 12:01
אני רק שאלה.
להבנתי התקנה נכנסה לתוקף ב2008, ולכן חלה רק על רכבים משנת ייצור זו ואילך. הרכב נקנה ב2005, הפגוש הותקן, נניח, ב2006, כשעוד היה מותר. איך הם יכולים לבוא ולומר להחזיר את הגלגל לאחור? (כמובן שהיום אסור להתקין, הכל בהנחה שההתקנה הייתה לפני התקנה).
בחיים לא שמעתי על מישהו עם רכב משנת ייצור לפני 2008 שעשו לו בעיות עם פגוש מתכת כזה או אחר. משהו השתנה?

raanan
11-10-14, 12:09
משהו השתנה?
כן !
נכנסה לתוקף תקנה שחלק מהמכונים אוכפים אותה כלשונה.
חפש פה בפורומים ותמצא את הקובץ עם התקנה.
אגב, חוקים ותקנות יכולים לעשות גם סדר לאחור ...

דרור,
במקרה הזה אתה לא צודק .
המוטבציה לתקנה היא דרישת האיחוד הארופאי בתקינה למינימום פגיעה בהולכי רגל.
מאפשרים פגוש ברזל למי שיש כננת מתוך הנחה שזה לצורך עיסוקו (פרנסה) כרכב עבודה.

אני במידה ואדרש, אתקין כננת הכי קטנה וזולה (של טרקטרונים ) אפילו ללא הכבל (התקנה לא מגדירה כבל ...)

רענן

yscheiner
11-10-14, 14:29
שאלה למומחים בנוגע לתקנה העושה סדר לאחור - האם בכלל קיימת כזו.

1. ישנם רכבים שבזמן ייצורם לא נדרשו לחגורות בטיחות.
2. ישנם רכבים שבזמן ייצורם לא נדרשו ל-2 מראות בצידי הרכב.
3. ישנם רכבים שביצעו שינויים בעלות כספית לא מבוטלת במסגרת היתרים ממשרד התחבורה, שינוי מידת צמיגים ל-31 והתקנת פגושי מתכת.

האם ניתן חוקית לדרוש שינוי לאחור שחובה בתוכו עלויות כספיות או מייתר את השימוש ברכב כי עכשיו, עפ״י התקנות החדשות, הוא לא מתאים לייעוד המקורי שבגינו בעליו רכש אותו והשקיע בו?

יש לי הרגשה שהתשובה תגיע מעורכי הדין ;-)

ד ו ר ו ן
11-10-14, 14:43
טנדרים ישנים הגיעו במקור עם פגושי ברזל קדימה ואחורה.

וגם התקנה החדשה לא לגמרי עיוורת לנושא, ומאפשרת פגושים בתנאים מסויימים.

ולפגוש מתכת קדמי אין באמת שימוש בלי כננת, בארצנו נטולת הקנגורו החזירים ושאר חיות בר גדולות.

את החצאית הנמוכה אפשר להסיר, ואז גם הפגוש המקורי כבר לא מלכך רצפה.

S.V.
11-10-14, 17:17
צריך שתבין משהו מאוד עקרוני ובסיסי שיעזור לך להבין את כל הדינמיקה של החיים בדמוקטטורת בננות מפגרת כמו ישראל. כל החוקים והאיסורים והדרישות האלה באים "לעשות סדר" כלומר לייצר בירוקרטיה ולחץ על האזרח, שיגרמו לו להיות תלוי לחלוטין במצב רוחם של פקידונים מיותרים, צרי עין ורעי לב בכל צעד שיעשה. החל מסגירת מרפסת באמצעות פרגולה, דרך גיזום עץ, ועד התקנת כננת.
"בטחון" ו"בטיחות" הן שתי מילות קסם שבאמצעותן השלטון מצדיק כל דרישה, תקנה, חוק או הוראה הזויים, בהם הוא משתמש על מנת להתעלל בנתיניו ולייצר עליהם לחץ. מבלי לזלזל חלילה בבטחון או בבטיחות, אני מבטיח לך שלמילות הקסם הללו יש השפעה מאגית על אזרחים רפי שכל ושפלי רוח. תמורת "בטחון ובטיחות", מיליונים מאזרחי המדינה הזו מוותרים בהרכנת ראש על כסף, חופש, חיים נורמליים ועתיד כלשהו, להם ולילדיהם.


דרור ידידי, מילים כדורבנות.
להדפיס בצבע פלורסנטי, למסגר, ולתלות בכל תחנת אוטובוס ובכניסה לכל משרד ממשלתי :D

ספרדי
11-10-14, 19:49
חיים,
כדי לך לברר אם אספיר יכול להיות שהם יכולו לעזור לך.
איפה ניסתי לעבור טסט?
אם אפשר לדעת?

חייםז
11-10-14, 21:31
דרור,
פגוש מתכת הוא כן שיפור, א. זווית גישה, ב. בניגוד לשאר החלקים ברכב הוא לא יוחלף לעולם... ג. נראה טוב- גם זה שיפור.
מעבר לזה, כמו שאמרתי, הרכב עבר טסט כמה שנים במצב הזה ונכון לכרגע לא בא לי "להיכנע" לרשויות אלא לשחק במשחק שלהם ולנסות לנצח.
אומר לך דבר נוסף, גם וו הגרירה שעל הרכב לא הופיע ברישיון (למרות שהותקן כדת וכדין) והרכב עבר טסט 8 שנים במצב הזה- הזוי.
את וו הגרירה רצתי לאשר כי זה ממש עניין בטיחותי (למרור שלא גררתי אפילו נמלה)
אז שלא יבואו ויגידו לי שאין מה לעשות והבטיחות היא בראש מעייניהם.

לסיכום, כרגע זה מה שאני רוצה (וזו העזרה שביקשתי) לשים ככנת ולאשר אותה ובשאיפה (אם זו כננת בדרך לפח) לשמור אותה בצד ולהתקין ולהסיר עצמאית כל שנה.

ואם זה לא יעבוד, אעבור לתכנית ב'. (שמן "בן צבי")

Off-Road, Yscheiner,
לעיונכם התקנה:
http://img-2013.tapatalk.com/d/13/09/18/ebevyjub.jpg

http://img.tapatalk.com/d/13/09/18/6etuse6a.jpg

רענן,
לא נראה לי שיעבירו אותך עם כננת של טרקטורון, במיוחד לא אחרי שיכשילו אותך עקב חוסר כננת...

ספרדי,
אספיר יעזרו? נו באמת...

lior_b.s
11-10-14, 21:46
אתה יודע שאם אתה רושם כננת ברישיון ונוסע בלי זה גם דו"ח..

ד ו ר ו ן
11-10-14, 23:19
דרור,
פגוש מתכת הוא כן שיפור, א. זווית גישה, ב. בניגוד לשאר החלקים ברכב הוא לא יוחלף לעולם... ג. נראה טוב- גם זה שיפור.
מעבר לזה, כמו שאמרתי, הרכב עבר טסט כמה שנים במצב הזה ונכון לכרגע לא בא לי "להיכנע" לרשויות אלא לשחק במשחק שלהם ולנסות לנצח..
יש מאז מסמך עדכון, חנן העלה אותו כאן, המתייחס להתקנת פגושים תחליפיים ממתכת של סדנאות שונות.

OFF-RoaD
11-10-14, 23:40
ואם באים לטסט בלי פגוש? על מה יכשילו את הרכב?

גיל אסרף
12-10-14, 00:52
על זה שאין לו פגוש..

חייםז
12-10-14, 03:05
איזה עדכון דורון?
אשמח לראות.

ד ו ר ו ן
12-10-14, 08:02
לגבי פגושים אחוריים, תעשה חיפוש, אין לי את הקישור.

חנן גיפולוג העלה אתה הסריקה.

dice2
12-10-14, 09:39
ואם באים לטסט בלי פגוש? על מה יכשילו את הרכב?

לפני שנתיים נכשלתי עם דיסקברי עם פגושי מתכת מקוריים על פינת פלסטיק חסרה, הפגוש שלם, לא מעוקם עם מספר כמו שצריך ואפילו הצבע סביר
שמתי חתיכת פלסטיק של מספר וניגשתי לטסט, הבוחן אומר לי אבל זה הפלסטיק שבא עם האוטו
בקשתי שיראה לי איפה כתוב שהפלסטיק צ"ל מקורי, ועברתי ככה

מפגרים אמרנו?

בועז

ספרדי
12-10-14, 10:45
חיים גם אני חשבתי כך ונתקעתי בבעיה ופניתי לאספיר והם עזרו לי
אם אתה רוצה אני יכול לתת לך את הטלפון שהבחור שדיברתי איתו.

raanan
12-10-14, 10:53
חיים גם אני חשבתי כך ונתקעתי בבעיה ופניתי לאספיר והם עזרו לי
אם אתה רוצה אני יכול לתת לך את הטלפון שהבחור שדיברתי איתו.

אולי תשתף מה הייתה הבעיה ואיך הם עזרו לך ?
אגב, אם שילמת, אז מבחינתי זאת לא נקראת עזרה !

רענן

ספרדי
12-10-14, 12:05
אולי תשתף מה הייתה הבעיה ואיך הם עזרו לך ?
אגב, אם שילמת, אז מבחינתי זאת לא נקראת עזרה !

רענן

הייתי לי בעיה עם אחד הבולמים שלי שהיו מורכבים על הרכב מתי שקניתי אותם הלכתי להם ובמקום להחליף את הבולם הם סידרו לי אותו במחיר זול,
לא זוכר את הסכום כי זה היה מזמן.

asafk
12-10-14, 14:15
התקנה, במקור, חוקקה בשנת 2008 כמענה לכל מיני "מגיני חזירים" שהורגים הולכי רגל - והיא מוצדקת לחלוטין לדעתי.
במשך שנים היא כלל לא נגעה לכלי רכב שבהם התקינו פגושים תחליפיים, במיוחד לא לכלי רכב מתחת לשנת ייצור 2008.

מה שהשתנה הוא אחד המכנה עצמו ג'יפאי, בשם יוסף נעים, שהפיץ מכתב לכל מכוני הרישוי ובו הוא מזהיר אותם שלא ייאשרו "בגושים" (כך במקור) ממתכת לאף רכב שטח, כפרשנות מחמירה ואישית שלו לתקנה.
כיוון שהברנש נשא בתפקיד לא רשמי כזה או אחר באיגוד המוסכים או משהו כזה, וכיוון שמכוני הרישוי לא אכפת להם להכשיל מכוניות גם על סמך פרשנות מחמירה של אחד שקורא לעצמו ג'יפאי אבל הוא בעצם מחפש איפה להכשיל ג'יפאים ועוזר בכך לרשויות - המצב היום הוא שעל כל "בגוש" ממתכת מכשילים בטסט...

אסף.

erezgur
12-10-14, 14:28
אסף,

מה שכתבת מצליח להדהים אותי.
טמטום!

ארז גור

asafk
12-10-14, 14:31
הנה, לקצרי הזכרון, מכתב הבגושים המקורי:



From: naim1000 [mailto:[email protected]]
Sent: Thursday, October 14, 2010 11:18 PM
Thttp://www.jeeptrip.co.il/start/forum/images/emoticons/redface.gif naim1000
Subject: שאלה מקצועית למנהלים מקצועיים מכוני הרישוי,




חברים מה תשובתכם לשאלתי זאת המופנית לכל אחד מכם כמנהל מקצועי שאלה קשה אחראית וכתובה שחור על גבי לבן

רכב מוגבה,בגושים מפלדה, ומידות צמיגים המורכבים ברכב וכל זאת ובניגוד להוראות יצרן הרכב מי נושא באחריות בזמן תאונה עם נפגעים

ברצוני להסב את צומת ליבכם כי החל משנת 2006 יש חובה לבדוק רכבים בטסט כאשר מידות הצמיגים קוד משקל וקוד מהירות בהתאם להוראות יצרן הרכב.

למרות חידוש התקנה 322 בחוק ורשומה באוגדן דיני תעבורה החל מ 2006 מכוניות רבות עוברות את המבחן השנתי כאשר ארבעת הצמיגים ברכב לא תואמים את קוד המשקל וקוד המהירות והגרוע יותר מכוניות אלה נעות בכבישי הארץ ומסכנות את ציבור הנהגים והמשתמשים בדרך.

רכבים רבים מסוג 4X4 רכב שטח, עם בגושים מגושמים מברזל, פלדה,, המותקנים מקדימה וגם מאחורה ברכב וללא אישור יצרן הרכב ,רכבים אשר מוגבהים מעבר למאושר ע"י יצרן הרכב דבר אשר ניתן לראות גם בעין לא מקצועית,ורכבים אלו אושרו או במכון רישוי או במקום אחר לדוגמא מידות צמיגים אשר לא תואמות את הוראות יצרן הרכב רכבים אלו המסוכנים לנסיעה עוברים את הטסט ללא כל בעיה ובדיקה מקצועית במכוני הרישוי אשר מחויבים לבדוק לפי חוק לא נבדקים לפי הוראות יצרן הרכב .

אני מאמין שרכב זה עובר טסט עם כל הליקויים שציינתי יכול בזמן תאונה לגרום לאסון קשה,
חברים בכדי שמחר לא יאשימנו אדם זה או אחר כי לא ידענו או לא הובא לידיעתנו נושא חמור בטיחותי ומסוכן זה של רכב שטח מסוג 4X4 אבקשכם בתוקף תפקידכם כמנהלים במכוני הרישוי לבדוק ולהוציא מכתב לכל הנוגעים בדבר החל מכוני הרישוי בארץ,יצרני המכוניות,מנהל אגף הרכב,מנכ"ל משרד התחבורה ועד לשר התחבורה ולהגדיר להם במכתב מפורט מה עליהם לבדוק בכל רכב ובעיקר רכב שטח גם אם רשום להם ברישיון מידות שלא מאושרות יצרן או מידות אחרות אשר לא תואמות את הוראות יצרן הרכב, רכב זה לא יכול לעבור את המבחן השנתי הטסט בצמיגים לא מאושרים ע"י יצרן הרכב .

שאלה זאת מונפת גם למשרד התחבורה בכדי שאם חלילה בעל מוסך או צמיגאי הרכיב צמיגים או בגושים או הגביהה רכב אשר לא מאושרים ע"י יצרן הרכב , ורכב זה יהיה מעורב בתאונה עם פצועים או חלילה הרוגים מלו האחריות יהיה על מי ??? משרד התחבורה ??? ומכוני הרישוי ??? צמיגייה.יש אחראי אחד לכל זה אבל מי הוא זאת השאלה שאני שואל ובכל רם מי נושא באחריות לכל הכשלים אשר היו ברכב בזמן הטסט......

<http://www.jeeptrip.co.il/start/forum/images/emoticons/redface.gifp>בתשובתם המקצועית חברים אדע ביום קרות תאונה כיצד עליי לפעול אל מול המשטרה. משרד התחבורה ,בית המשפט, או חברות ביטוח,,,
אני מכיר מספר לא קטן של נהגי רכב שטח אשר מסריטים את הרכב שלהם בזמן הטסט בכדי שביום מין הימים כאשר רכבם יהיה מעורב בתאונה בעל מכון הרישוי לא יוכל להגיד הרכב הזה הגיע לטסט ללא כל התוספות וההגבהות, הצמיגים הגדולים, ובגושים (טמבונים) המגושמים,כל זה הוחלף לאחר הטסט,
חברים לתשובתכם יש חשיבות רבה להמשך הדיון בכנסת ישראל ועדת כלכלה מיום, 2010–09–13 אצל כבוד היו"ר אופיר אקוניס .


והדיון בעקבותיו:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/49031


אסף.

גיל אסרף
12-10-14, 17:03
לפי מה שאני מבין מכאן, וגם מלשון התקנה שפורסמה מקודם.
התקנה לא חלה על רכבים מתחת לשנת 2008 והסיבה היחידה שמכונים לא מעבירים טסט הינה כסת״ח ?

Bernard
12-10-14, 17:28
אבן שטיפש אחד זורק למים... אלף חכמים, לא יצליחו לעצור את האדוות...

גיל אסרף
12-10-14, 18:04
למזלי כנראה שאיפה שאני עושה טסט, לא שמעו על יוסף נעים...

דרור ברלי
12-10-14, 18:12
החוק מ-2008 אכן הולך בעקבות תקנות האיחוד האירופי ומתייחס ל"מגיני חזירים" וגם לדעתי מוצדק.

אולי אני טועה והשתנו כמה דברים, אבל למיטב ידיעתי, אין בכלל תקן ישראלי מחייב לפגושים ולגגונים. זה מעולם לא היה מותר רשמית, ומצד שני גם לא היה אסור. מין תחום אפור שכזה, וכל אחד בנה פגוש וגגון כראות עיניו ולפי עומק כיסו וטעמו.
פעם, כשהיינו צעירים ויפים, פירקנו והרכבנו את הג'יפים שלנו בעצמנו וגם טיילנו הרבה יותר, היה גם כאן בג'יפולוג, פרויקט יפה של מיני-פגוש לזחילת סלעים עבור ג'יפ CJ/סופה.
כמעט כל הסמוראים שאני מכיר מצויידים בפגושי צינורות מבניה עצמית, חלקם אפילו מאוד יפים.
ג'יפ CJ, סופה, סופה 2 ו-3 הצבאיות, לנדרובר דיפנדר ועוד רכבי שטח אמיתיים, מצויידים במקור בפגוש מתכת מחובר לקצה השילדה.
רוב פגושי המתכת התחליפיים ל-SUV וטנדרים מודרניים שבמקור מצויידים בפגוש פלסטיק, הוגדרו כ"התקן לכננת", הגדרה ש"הכשירה" אותם רשמית לשימוש, בתנאי שאכן מכילים את אותה כננת. על סמך זה כנראה מכשילים את הרכב של חיים בטסט.
רוב פגושי המתכת אכן משפרים זוית גישה למכשול.
לגבי איך הם מתנהגים בתאונה, מועילים או מזיקים - אין לי מושג. אני נוטה להאמין שבמקרה הטוב הם רק לא מזיקים. במקרה הרע?... נעזוב את זה.
חלק מפגושי המתכת באמת יפים מאוד. חלקם האחר מכוערים תחת וזו הגדרה עדינה (וכשאני אומר "תחת" אני ממש לא מתכוון לישבן המושלם של דוגמנית כזו או אחרת למשל).

ראוי לציין שהסדנאות המובילות בישראל מצאו פתרונות להתקנה חוקית ואסטטית של כננת גם בתוך פגושי פלסטיק המקוריים. כך שהכננת לשכעצמה אינה תירוץ להתקנת פגוש מתכת.

עד למכתבו של הבנצ'רמאכר ההוא שקרא לעצמו "ג'יפאי" וזימבר את כולנו (ואולי גם איבד בעקבות זאת הרבה מאוד לקוחות וחברים, ובצדק) לא כל כך התייחסו לזה. מאז אותו מכתב, מתייחסים גם מתייחסים, ומכשילים, פשוט כי אפשר וכי הם מצפים ל... נו, כולם יודעים למה. מי שלא מבין רמזים, נספר שהיה כאן לא מזמן ראש ממשלה, שלפני זה היה גם ראש עיר הבירה, שהיה מקבל מעטפות מתחת לשולחן. אז אם ראש ממשלה עושה את זה, למה לא בוחנים ורבי בוחנים במכוני הרישוי?......

לעניין כננת שרשומה ברשיון אבל לא מותקנת בפועל על הרכב - לא שמעתי על הורדה מהכביש בגלל זה. אני עצמי נוסע ככה כבר 5 שנים. זה נכון שתיאורטית וגם מעשית, בוחן שמתקטנן על קוצו של בדל קלמנטינה, יכול לשלוח אותי לעמדה 1 כדי להסיר את רישום הכננת מהרשיון. אבל תאמינו לי, זה לא מעניין אותם. הם ימצאו מספיק סיבות יותר טובות מזו כדי להוריד ג'יפ מהכביש או להכשיל אותו בטסט.

"הכננת שלי בתיקון, שתתה מלא מים בטיול האחרון והפסיקה לעבוד. אז מה רוצה אדון שוטר?... שאשבית את הג'יפ עד שיחליפו לה סולנואיד או גיר?..." תאמינו לי, גם לשוטרים ובוחנים יש עדיין קצת שכל ושיקול דעת להבין שזה באמת קשקוש והם לא מטומטמים עד כדי כך שיורידו מהכביש דווקא בגלל זה.

וו גרירה לעומת זאת, הוא נושא שתמיד הקפידו בו. אם מותקן על האוטו, צריך להיות רשום ברשיון, ואם מופיע ברשיון, צריך להיות מותקן על האוטו. לפחות בטסט. זה לא חדש.

לסיכום - חיים, ביקשת, דעות? קיבלת. אם אתה רוצה להתקין ולהסיר ושוב להתקין ושוב להסיר פגרי כננות מבגוש המתכת שלך - זכותך. לך על זה. כננת ממוצעת אכן שוקלת 20-30 ק"ג וזה אחלה אימון כושר. תהנה.

asafk
12-10-14, 18:17
וכל פעם כזו אל תשכח להתקשר לאדון נעים ולומר לו תודה על אימון הכושר.

אסף.

דרור ברלי
12-10-14, 18:24
אגב כננת.

זה שמותר לנו להתקין כננת, עדיין לא אומר ולא מגדיר מה בדיוק מותר ומה אסור בזמן השימוש בה.


חוקית, מותר לכם להשתמש בה לחילוץ עצמי. אבל כאשר אתם מחלצים מישהו אחר, זה כבר לא בדיוק מותר, אלא אם יש לכם הסמכת נהג חילוץ. כן, יש דבר כזה.
הסמכה כזו מקבל רק מי שעבר קורס חילוץ של צה"ל בבה"ד 20. רובנו כנראה לא עברנו את הקורס הנ"ל ואין לנו הסמכה שכזו. באם קרה משהו תוך כדי חילוץ באמצעות כננת ואנשים או רכוש נפגעו, אנחנו בבעיה.
כל זה הוסבר לי ע"י מדריך ראשי בקורס חילוץ של בה"ד 20, איש מקצוע בעל ידע רב בלשון המעטה, בכל נושא חילוצים, כננות וכו'.
תקראו כאן (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1921-jeepolog-archive)

מומלץ לברר את העניין היטב.

אמיר ב.א
12-10-14, 19:05
אם כבר חוזרים לבקשה המקורית ....

חיים - אני יכול לקשר אותך למישהו שמוכר סופרוינץ 9000 ליברות משומשת במשהו כמו 2000 ש"ח

ד ו ר ו ן
12-10-14, 21:01
חוקית, מותר לכם להשתמש בה לחילוץ עצמי. אבל כאשר אתם מחלצים מישהו אחר, זה כבר לא בדיוק מותר, אלא אם יש לכם הסמכת נהג חילוץ. כן, יש דבר כזה.
הסמכה כזו מקבל רק מי שעבר קורס חילוץ של צה"ל בבה"ד 20. רובנו כנראה לא עברנו את הקורס הנ"ל ואין לנו הסמכה שכזו. באם קרה משהו תוך כדי חילוץ באמצעות כננת ואנשים או רכוש נפגעו, אנחנו בבעיה.
כל זה הוסבר לי ע"י מדריך ראשי בקורס חילוץ של בה"ד 20, איש מקצוע בעל ידע רב בלשון המעטה, בכל נושא חילוצים, כננות וכו'.
.
תיקון:
ההסמכות האלו תופסות רק במדים.
כמו מרבית ההכשרות הצבאיות.
גם חובש צבאי, לא רשאי לעסוק בפרוצדורות רפואיות שהצבא מתיר לו, כשהוא ללא מדים, או באירוע שאינו ביטחוני, ומדגישים את זה בפני כל מי שמסיים קורס.

ועם כמה שזה אפור, אני חושב שצריך להשאיר את זה ככה (שלא צריך הכשרה מיוחדת), ולא להכנס עוד יותר לחיו של אזרח בוגר שיכול וצריך לקחת אחריות על מעשיו.
זה כמו שמותר לך לגרור רכב בתנאים מסויימים, ומוגבלים אם אתה לא נהג גרר.

ובגלל זה בין השאר גרר עם רמפה הוא לא באמת גרר.. להגדרה הזו נכנס רכב שגורר רכב אחר עם סרן אחד לפחות על הדרך.

דרור ברלי
12-10-14, 21:16
אני מסכים איתך שלא צריך להיכנס לנו לחיים בכל תחום שהוא.
הבעיה היא שמה שאנחנו חושבים שהגיוני לא תמיד תופס כשקורה משהו (פגיעה פיזית באנשים או נזק לרכוש).
היה יכול להיות מועיל אם חברינו המשפטנים היו שופכים קצת אור גם בנושא הזה.

asafk
12-10-14, 21:35
שלילי... אל תשאל משפטנים אם אתה לא רוצה שהם יענו. ואני לא רוצה שהם יענו.
לא משפטנים ולא יועצי בטיחות.

אסף.

ד ו ר ו ן
13-10-14, 00:06
הדבר האחרון שאתה רוצה כאן הוא משהו שיסתור לך לגמרי את תגית האזהרה בבסיס האתר..

מסוג הדברים שאחכ יחזרו וינשכו אותך בתחת כל כך חזק.

דרור ברלי
13-10-14, 00:36
אז לטמון את הראש בחול זה הפתרון?

asafk
13-10-14, 00:42
"עדיף להיות חכם", מכיר?

אסף.

דרור ברלי
13-10-14, 00:46
מכיר טוב מאוד.
מה שאתם אומרים זה שיש דברים שעדיף לא לדעת.

YoavR
13-10-14, 03:28
השרשור הזה תופס כוון לא בריא...
ממליץ לנעול ולארוז בקיטבג (לפני שיגיבו בו משפטנים)

יואב

Bernard
13-10-14, 04:32
השרשור הזה תופס כוון לא בריא...
ממליץ לנעול ולארוז בקיטבג (לפני שיגיבו בו משפטנים)

יואב

שטויות.
הנה משפטן (בינוני מינוס, אבל עדיין:rolleyes:) מגיב.

מלבד עוקצנות/ציניות/סארקזם וסתם השמצה של "בעלי מקצוע", לא נראה לי שאסף התכוון ברצינות:).

בכל מקרה..
הגנה של "לא ידעתי" לא תתקבל במקרה של גרימת נזק מכננת ו/או של פגוש כזה או אחר.
כמו (כמעט) כל דבר ש"מתוקנן" - אי ידיעת החוק/תקנה, אינה פותרת מאחריות.
וזה "שעברת" טסט, כשיש ברכב משהו לא תקין, אינה פותרת אותך מאחריות.
וזה שמישהו "לא רוצה לדעת"... טוב, בשביל זה יש סעיף קטנטן בחוק/דין שנקרא "עצימת עיניים" - חפשו את זה ותבינו.
זה שתשים בקיטבג לא אומר שהוא לא שם.. המידע:)..

בקיצור.
אי אפשר להתחמק ע"י הסתכלות לכיוון האחר.
פשוט צריך לדעת בפני מה עומדים ומה הסיכונים ולהחליט מה עושים - כולם פה (אמורים להיות) מבוגרים ויחליטו לעצמם.

ובקשר לעזרה וחילוץ אחרים.
בדיוק כמו שצריך לדעת למי כן לעזור, צריך לשקול היטב ולדעת למי לא לעזור.
ונדמה לי שכבר פורסם פה באתר מקרה של מחולץ כפויי טובה שתבע את המחלץ...

raanan
13-10-14, 11:25
וכל פעם כזו אל תשכח להתקשר לאדון נעים ולומר לו תודה על אימון הכושר.

אסף.
חבל על הכסף לשיחות טלפון ! יותר פשוט להצטרף לקבוצה .... :):D;)
http://www.jeeptrip.co.il/start/forum/start.asp?p=1&id=977940

רענן

Bernard
13-10-14, 17:38
רק לזכור לכסות את המספרים ולתת פרטים כוזבים, כשמצטרפים - שלא יחכו לכם נציגי "הרשויות"בבית כשתחזרו..

איל מ
13-10-14, 17:51
אחרי שהמשפטנים יסיימו יהיה מותר לחלץ אנשים רק מבריכות בהן גובה המים מתחת ל-20 ס"מ ;)

Bernard
13-10-14, 18:18
אחרי שהמשפטנים יסיימו יהיה מותר לחלץ אנשים רק מבריכות בהן גובה המים מתחת ל-20 ס"מ ;)
בויינ'ה! אייל! - אל תלכלך!!
אחרי שכבל הכננת שלך יקרע, בחילוץ מבריכה יבשה, וישרוט (המקרה הטוב) מרצדס GL וההוא ישלח "עליך" את עורכי הדין שלו, למי תיפנה, אה?

דרור ברלי
13-10-14, 18:20
חבל על הכסף לשיחות טלפון ! יותר פשוט להצטרף לקבוצה .... :):D;)
http://www.jeeptrip.co.il/start/forum/start.asp?p=1&id=977940

רענן


הוא אשכרה מחפש לו חברים, הא?...

ספרדי
13-10-14, 18:40
שורה תחתונה מה הוא עשה?

Bernard
13-10-14, 18:56
שורה תחתונה מה הוא עשה?

הלשין, מלשין, מעורר מהומות, מקדם את עצמו על חשבון... כולנו באיצטלה של "איכפת לי מהבטיחות של כולנו"... כל זמן שנוח לו.

איל מ
13-10-14, 19:06
שורה תחתונה מה הוא עשה?
לא באמת קראת את כל הדפים האחרונים נכון?

חייםז
14-10-14, 10:40
רענן,
קרעת אותי מצחוק.
טוב לדעת שגם שרשור מעצבן כזה יכול להעלות חיוך...

חייםז
14-10-14, 10:49
נקודה להבהרה.

אם היו אומרים לי זה לא בטיחותי נקודה. הייתי מבין ורץ להחליף.
אבל כשאומרים לי שים כננת ואז זה מקובל עלינו זה אומר שהבטיחות ממש לא בראש מעייניהם.
ועדיין לא דיברנו על ההיבטים של חילוץ אחרים ללא הסמכה.

דרור ברלי
14-10-14, 13:44
כמו שכתבתי לך קודם - פגוש מתכת מוגדר כ"התקן לכננת", ואם אין בו כננת, הוא לא יעבור. נקודה.
פעם היה עובר , היום, אחרי המכתב האומלל של הבנצ'רמאכר, כבר לא.

עכשיו אתה תחליט - פגוש עם כננת, או חזרה לפגוש המקורי. אגב - בלי פגוש בכלל, בוודאות לא עובר טסט....


אם כבר היה לך אישור ברשיון, לא היתה בעיה. היית אומר שהכננת בתיקון וזהו. אבל כדי לאשר כננת, אני יודע שהם בודקים שהיא מותקנת כראוי (קיבוע לשילדה) ועובדת.

כן בטיחות, לא בטיחות, מתי להשתמש ומתי לא - באמת לא מעניין אותם. הם עושים את תפקידם ותו לא. תאמין לי שעדיף ככה.

פחנורון
15-10-14, 01:14
הלשין, מלשין, מעורר מהומות, מקדם את עצמו על חשבון... כולנו באיצטלה של "איכפת לי מהבטיחות של כולנו"... כל זמן שנוח לו.
זה פשוט מדהים בעיניי התופעה של הבנאדם הזה
כמעט שנתיים לא טיילתי באתר ומסתבר שהמלשין הבת ימי עדיין אקטואלי
קורע מצחוק :D
שנתיים שהוא מקבל אחלה במה רק משרשורים בנושאי מוצא הפה או המקלדת שלו
לדעתי להקשיב לעצתו של אסף ופשוט להתעלם ואולי גם הוא ידעך
לפחות הפסקנו לראות אותו מצלם כלים בפלמחים כך שיצא משהו טוב מאיסור הנסיעה בחוף:rolleyes:

אסף ד.
15-10-14, 22:00
יש חובה לעזור בתנאים מסויימים, זה כבר בחוק אבל עם סייגים
http://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%90_%D7%AA%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7 %93_%D7%A2%D7%9C_%D7%93%D7%9D_%D7%A8%D7% A2%D7%9A


Sent from my iPhone using Tapatalk

יוש
15-10-14, 22:28
לעניין כננת שרשומה ברשיון אבל לא מותקנת בפועל על הרכב - לא שמעתי על הורדה מהכביש בגלל זה. אני עצמי נוסע ככה כבר 5 שנים. זה נכון שתיאורטית וגם מעשית, בוחן שמתקטנן על קוצו של בדל קלמנטינה, יכול לשלוח אותי לעמדה 1 כדי להסיר את רישום הכננת מהרשיון. אבל תאמינו לי, זה לא מעניין אותם. הם ימצאו מספיק סיבות יותר טובות מזו כדי להוריד ג'יפ מהכביש או להכשיל אותו בטסט.


דרור, אני נכשלתי בטסט על זה בדיוק ונדרשתי להגיע לעמדה 1, על מנת להוריד את הכננת מהרשיון (עם הדיפנדר, אז פגוש המתכת המקורי לא היה בעיה לכשעצמו), וכך עשיתי, בלית ברירה.

חיים - אם אתה מרוצה מהאוטו שלך ונראה לך שתחזיק כו עוד פרק זמן לא קצר, הייתי מציע לך כן להתקין כננת. אפשר למצוא חדשות במחיר סביר,
ואפשר לסגור ב 3.5-4K הכל, כולל התקנה. לא חסרים שיפורים יקרים בהרבה.
אז, תוכל להגיע לאספיר ולקבל אישור לרשיון, גם אם הכננת ו/או ההתקנה לא בוצעו אצלם (ובהנחה כמובן שהפגוש מתוצרתם).
אם אתה לא הולך על זה, תצטרך לוותר על פגוש המתכת ולהחליפו במקורי. הענין הוא שעלות פגוש מקורי (פלסטיק מצ'וקמק), יביא לך מהר חשק להתקין כננת.
אפשרות שלישית היא למצוא חברים וקשרים...
הרעיון של להרכיב פגר כננת ולפרקו כל שנה הוא כאב ראש שאינו כ"כ ישים, כפי שהוסבר קודם.

ובאשר למציאות העגומה/אומללה בה אנו חיים, פשוט מוציא את החשק לחיות פה, חוצ מהמחירים הזולים בברלין...

-->