צפייה בגרסה מלאה : מתקן להייליפט בג'ימיני
שלום לכולם, במזל טוב זכיתי להתחדש בהייליפט מקורי.
היו כאן כמה וכמה שרשורים לגבי מיקום נכון של ההייליפט, אני אנסה לרכז את המסקנות:
1. על הפגוש הקדמי - יתרונות: משפר משקל על החלק הקדמי ובכך את האחיזה (גם אם באופן מזערי). חסרון: מקבל את כל האבק והלכלוך. וכידוע אם זה לא ההייליפט של חנן אז הם לא אוהבים לכלוך. בכל מקרה לא רלוונטי כי אין לי פגוש מתכת. (ואם לסכם שרשורים בנושא זה: גם לא יהיה כי אין לי כננת)
2. על הגגון: באחד הצדדים: יתרונות: פוזה, חסרונות: חלוקת משקל שגויה. רלוונטי במיוחד לג'ימיני הצר והגבוה.
3. על הגגון: קדימה או אחורה, יתרונות: פוזה, חסרונות: תופס אבק ולכלוך מקדימה, משפיע על המשקל מאחורה.
מכיוון שאין לי גם גגון, אז גם זה לא רלוונטי.
יש את המתקן הזה:
http://www.ebay.com.au/itm/4x4-Rear-Spare-Wheel-Hi-Lift-Jack-Mount-Bracket-New-/170743666345
או דומיו, כמובן שהמטרה היא ייצור עצמי, ועכשיו לשלב השאלות:
איך זה משפיע על הדלת? גם ככה יש שאומרים שאפילו משקל הגלגל רזרבי בלבד משפיע עליה לרעה..לדעתכם זה יכול לעשות יותר נזק?
איך מחזקים את הגשעפט הזה? מבפנים? מורידים דיפון ומוסיפים פלטה? ומה עם הצירים?
ככל הנראה בזמן הקרוב אצטרך לסוע איתו בתוך הרכב..
תודה לעוזרים
liontamer84
06-11-14, 10:21
הדלת של הג'ימני גם ככה מרגישה חלשה למדי.
השארה של ההייליפט מחוץ לאוטו ועוד בגובה שנגיש לכל פרחח בן 14, נשמעת לי סיכון.
לא יודע איך הולך סידור תא המטען אצלך, אבל הייתי שוקל קיצור של ההייליפט והכנסתו לתא המטען בשכיבה.
או לחלופין, אם אתה לא מעוניין לקצר אותו, הייתי מחפש להכין איזשהו התקן ריתום שייכנס בעמידה.
משהו כמו חיבור לנקודת עיגון של החגורות האחוריות.
בהצלחה :)
אצלי בג'ימני הייליפט באורך מלא, שוכן כבוד בתא המטען.
העקב מפורק.
רציתי גם לקצר אותו בהתחלה, אבל ראיתי שככה זה עובד יפה בלי בעיות.
מאובטח לחח רצועת בטיחות של המושב האחורי, שלא יעוף במקרה של התהפכות.
מיותר להתנהל איתו ביומיום ברכב שגם ככה סובל ממגבלת מקום. אם יש לך גגון - תעמיס אותו לפני יציאה לטיול. חבר שטייל עם הייליפט על הגלגל ספייר לא הצליח לתפעל אותו ברגע האמת עקב כמות הג׳יפה שהוא צבר. בלי להזכיר שבתאונה זה יכול להרוג אותך.
Sent from my Ass
איך הייליפט על הגלגל ספייר יכול להיות מסוכן?
לזוקילנד יש מתקן נחמד שיושב על הספייר ואפשר לשים עליו הייליפט בתוך נרתיק.
מיותר להתנהל איתו ביומיום ברכב שגם ככה סובל ממגבלת מקום. אם יש לך גגון - תעמיס אותו לפני יציאה לטיול. חבר שטייל עם הייליפט על הגלגל ספייר לא הצליח לתפעל אותו ברגע האמת עקב כמות הג׳יפה שהוא צבר. בלי להזכיר שבתאונה זה יכול להרוג אותך.
Sent from my Ass
בחוץ מסוכן לשלום ההיליפט, בפנים מסוכן לשלום הנוסעים.
Sent from my Ass
ברור. בכל מקרה מדובר על שימוש רק בטיולים ולא ביום יום.
נסעתי בדיפנדר 10 שנים עם היליפט בתוך הרכב מעוגן כמו שצריך ,
בלי אפשרות תזוזה , גם בתאונה , אני רק לא בטוח שיש לו מקום בתוך גימיני :)
(בסביבה שאני נימצא , ניסו לגנוב כמה פעמים דברים מהדיפנדר , כולל כננת)
אני הייתי מנסה לקבע אותו לגב של המושב האחורי.
אם לא נכנס לרוחב, אפשר לנסות באלכסון
רק נקודה למחשבה...
הייליפט הוא כלי חילוץ וככזה הרבה פעמים כשצריך את ההיליפט, הרכב במצב שאי אפשר לפתוח את הבגאג', להתחיל לפשפש ולהזיז את הציוד שיש שם, לנתק את העיגון שלו ולהוציא.
זו הסיבה העיקרית שיש מגוון פתרונות לעיגון חיצוני עם גישה פשוטה.
אם יש לי אחלה הייליפט ואני לא יכול להשתמש בו אז שיישאר כבר בבית....
כמובן שאני מתכוון לטיולים ושביומיום הוא יכול להיות בכל מקום.
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
אני הייתי מנסה לקבע אותו לגב של המושב האחורי.
אם לא נכנס לרוחב, אפשר לנסות באלכסון
לא נראה לי שגב המושב האחורי בג'ימני מספיק חזק.
לא נראה לי שגב המושב האחורי בג'ימני מספיק חזק.
גם לא רלוונטי כי בכל טיול (וגם 80% מהשגרה) גב המושב מקופל לצורך מקום.
תודה לכולם על התשובות, אני מנסה להתרכז כרגע בפתרון הזה של הגלגל הרזרבי.
מישהו חיזק את המתקן של הגלגל? למישהו נקרע המתקן מהמקום עקב עומס?
בגדול אתם ממליצים להתרחק מהפתרון הזה?
היי ליפט לג'מיני? לא קצת אוברקיל?
המתקן גלגל כשעצמו הוא לא הבעייה, הצירים של הדלת חלשים. אבל לטובת נגישות בהחלט הייתי שוקל לבנות מתקן שיושב על הברגים של המתקן ספייר, קרוב לצירים כמה שאפשר.
תודה.
אגב, למנוסי ההייליפט, כרגע אין לי מיגוני סף או מדרגות. האם אפשר להרים את הגימיני ללא מיגונים אלה?
תודה.
אגב, למנוסי ההייליפט, כרגע אין לי מיגוני סף או מדרגות. האם אפשר להרים את הגימיני ללא מיגונים אלה?
ברור שלא..
Sent from my Ass
תודה.
אגב, למנוסי ההייליפט, כרגע אין לי מיגוני סף או מדרגות. האם אפשר להרים את הגימיני ללא מיגונים אלה?
יש מתקן שמתחבר להייליפט ומרים את הרכב מהג'אנט, אתה יכול להרים איתו.
אם יש לך וו גרירה אתה יכול להרים ממנו את החלק האחורי.
מהצד לא תוכל להרים.
לדעתי בזמנו היינו מרימים גימני של חבר בלי מיגון אלא רק עם קרש לפיזור הלחץ
אפשר.. מהגלגל
אבל זה דורש אביזר נוסף. ממה שאני מכיר קיימות שתי אופציות:
דובון- המצאה ישראלית, נמכר בזמנו על ידי אבירם ברקאי, אבל זה כבר לא נמכר שנים
ונדיר מאוד למצוא כאלה.. אם מצאת הרווחת
ליפט מייט- מוצר מדף של הייליפט, נמכר בכ300 שקלים.
אם אין לך אחד מהם כל ההייליפט לא רלוונטי... לשיקולך
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.