צפייה בגרסה מלאה : הסבת סרן אחורי לXJ
שלום לכולם היום קניתי XJ שנת 97 בנזין עם סרן אחורי תקול , יש רעשים חזקים בנסיעה
אני מעוניין להחליף לדנה 44 במקום הקיים ורציתי לדעת האם דנה 44 של סופה מתאים בול
או שיש התאמות שצריך לבצע , [לגבי בABS אני מודע ] ?
תודה מראש
שי
אם תמצא 44 של סופה... כן. מתאים. יש לבדוק יחסי העברה... לא להניח כלום.
צריך לשים לב שבxj יש שתי מידות שונות של רוחב הקפיצים. לא זוכר את ההבדל המדוייק אבל זה תלוי שנתון ותת דגם. לא משהו קריטי. ו abs אמרנו..
אסף.
תודה רבה על התגובה המהירה
אם יחסי העברה זהים אז אין התאמות כלל ?
גם תושבות הבולמים זהות ?
תודה רבה על התגובה המהירה
אם יחסי העברה זהים אז אין התאמות כלל ?
גם תובות הבולמים זהות ?
ב XJ הקפיץ מעל הסרן.
בסופה זה גם ככה?
למיטב זכרוני, הסבה כזו דורשת העברת תושבות קפיצים ובולמים וטבעת ABS
האם בדקת ממה נובעים הרעשים?
אם זה LSD, יתכן שהדסקיות נשברו, בזמנו עלה לי 90$ להחליף אותן (עבודה עצמית, לא קלה, אבל אפשרית)
אני לא חושב שיש חלק שיעלה לך כמו החלפת הסרן קומפלט...
אלא אם אתה צריך את החוזק של ה 44 (שגם לזה יש פיתרון בדמות ציריות מחוזקות)
בקיצור, לדעתי, בדוק ממה הרעש, חלקים לדנה 35C זולים יחסית ב EBAY וגם בארץ ניתן למצוא אותם.
צודק , כאחד שנסע ארבע שנים בסופה הייתי צריך לזכור את זה
יחסי העברה סיכוי טוב שזהים, רוב הסופות ורוב הצ'רוקי 4.0 ליטר אוטומט הם עם יחס 3.54:1. אבל זה לא מחייב, יש צ'רוקי עם 3.73:1, אז אתה צריך לבדוק.
תושבות הקפיצים לא מתאימות - בצ'רוקי הקפיץ מעל הסרן ובסופה מתחת. אתה צריך לרתך תושבות קפיצים חדשות - http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0. Xdana+44+spring+perch&_nkw=dana+44+spring+perch&_sacat=0
תושבות בולמים גם לא מתאימות, תצטרך לרתך תושבות חדשות.
לא צריך להיות מסובך מדי, יש לך את הסרן המקורי בתור דוגמא.
צריך לקצר קצת את הדריישפט.
את מערכת הABS צריך לבטל.
הרעשים הם כמו של מייסב , ויש גם דפיקות ורעידות בעיקר בזמן פניה עם גז
אני חושד במייסב של הפיניון , אולי גם הקורונה פניון ניזוקו
אני אפתח בקרוב לראות מה הבעיה
דפיקות ורעידות בזמן פניה זה מה שהיה לי.
האם יש לך LSD בסרן?
אין לי מושג רק היום קניתי את הרכב
איך מזהים ?
תאורטית, אמורה להיות לשונית מתכת מאחד הברגים של הדיפרנציאל שמסמנת את זה.
בפועל, אם אני זוכר נכון, אם אתה מרים את חלקו האחורי של הרכב ומסובב את אחד הגלגלים, השני אמור להסתובב באותו הכיוון
(אני ממש לא בטוח לגבי זה, זה רק מזכרון עמום...)
עריכה:
זו אכן הבדיקה. (בדיפרנציאל פתוח, הגלגלים יסתובבו לכיוונים נגדיים).
בסרטון אפשר לראות את הפחית אליה התכוונתי (הוא מראה שם רכב עם דיפרנציאל פתוח)
https://www.youtube.com/watch?v=T0DeTzQWNBQ
GodsFather
31-12-14, 22:04
כמדומני היה פה מישהו (שועל ? ) שהסב לסרן של פורד (קילף אקספלורר מפירוקיה) שהוא מתאים ויותר זול. אני צודק ?
יש סרן של פורד (8.8 ?) שמתאים ואפילו הגיע עם חלק מהרכבים בחלק מהשנים.
עדיין, הייתי מתחיל מלהבין מה הבעיה בסרן הנוכחי.
יש ביד 2 סרן 35 מושלם כולל arb שירד מצירוקי ....במחיר טוב
לא מוצא , אתה יכול לשלוח קישור ?
ראיתי את המודעה על הסרן
איך אפשר לבדוק ARB אם הוא תקין כשהסרן מפורק ?
איך אפשר לבדוק את הסרן עצמו כאשר הוא לא מורכב על הרכב ?
קודם כל, לפתוח ולראות מה הולך בפנים, גם נותן תמונת מצב על הסרן וגם על הנעילה. כדי לבדוק את הנעילה תצטרך לשלב אותה, עם לחץ אויר כמו שהיא אמורה לעבוד, ולוודא שהיא פועלת כמו שצריך, בשילוב ובניתוק
קובי
כמדומני היה פה מישהו (שועל ? ) שהסב לסרן של פורד (קילף אקספלורר מפירוקיה) שהוא מתאים ויותר זול. אני צודק ?
זה לא אני.. יוסי (SOS4) עשה את ההסבה.
הסרן אומנם מתאים כמעט כמו כפפה למעט העובדה שהוא צר יותר מה44A. ואני באופן אישי לא רוצה סרנים צרים על הרכב.. אני חי בשלום עם ה44A..
ל-XJ ספציפית ה8.8 לא מתאים כמו כפפה, יש צורך לגלח אותו ולעשות דאון גרייד לקפיצי עלים..
דנה44 של סופה גם לא מתאים כמו כפפה, חייבים התאמות: תושבות קפיצים, בולמים, צנרת חשמל של הABS וברקסים..
ועוד דבר קטן, יש לוודא שמעגל החלוקה של הברגים (בגלגלים) זהה ל35 שלך.. לפעמים יש 44 עם מעגל חלוקה של 5 על 5.5 ולא 5 על 4.5. ואז אתה בבעיה כי תצטרך להחזיק 2 סוגים של גלגלי ספייר (אחד קדמי ואחד אחורי).
הייתי בודק קודם את ה35 שלך ומנסה לתקן אותו, עוד לפני השדרוג ל44 + הוצאה כספית גדולה.
עדכון
החלטתי לשמוע בקול רובכם ופתחנו היום את הסרן ומצאנו שהמייסבים של בית הסטליטים גמורים והם אכלו כבר חלק
מהקפות וזה גרם לחופש בבית הסטליטים שנע ימינה ושמאלה , כרגע אנו חושדים שזה גם מה שגרם לדפיקות
בזמן פניות מפני שיש גם מוגבל החלקה שכנראה השתגע מהתזוזות של הבית ימינה ושמאלה , בכל אופן מחר לפני שנסגור נבדוק עד כמה שאפשר
את הדסקיות של המוגבל החלקה ונחליט מה לעשות .
מה מצב הקורונה-פיניון? אם היה לך חופש צידי בבית הסטליטים, קח בחשבון שרוב הסיכויים שנגרם נזק בגלל חפיפה לא טובה בין השיניים
קובי
בדקנו והקורנה פניון במצב מעולה
אם יש מוגבל החלקה אתה צריך תוסף למוגבל החלקה, לא לשכוח...
הוחלפו מייסבים , בוצע כיוון מיקצועי ומולא שמן למוגבל החלקה
הנסיעה שקטה ואין רעשים ודפיקות
יפה שי.
כבר חסכת לעצמך לא מעט כסף..
יפה!
לפי התמונה של הסרן המפורק מהמכסה זה נראה כמו קייס פתוח ללא מוגבל החלקה... אני טועה?
חווץ מסה, יש קישור לסרן עם הנעילה מתחילת השרשור?
איל
Sent from my LG-G3 using Tapatalk
כן אייל, נראה לי שאתה טועה. הם מאוד דומים אם כי הפתח קטן יותר..
מה שבתמונה זה מוגבל החלקה. קייס גלילי - מוגבל החלקה. קייס בצורת כיפה - פתוח.
אכן חסכתי קצת כסף , יש מוגבל החלקה בקייס שנבדק וויזואלית ונראה תקין
וגם נבדק בנסיעה בגבעש ועושה רושם שהוא עובד , טרם נבדק בשטח
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.