צפייה בגרסה מלאה : האם בעל רכב שטח משופר מעיד על שאר רכביו ה"פרטיים"
מאיר רוטברג
25-01-15, 15:48
דיון עם חבר יקר מהאתר,
לעניות דעתי ונסיוני חברים בעלי רכבי שטח משופרים גם רכבייהם "הפרטיים" משופרים ,
בין אם קלות (צמיגים גאנטים קפיצים) ובין אם בהשקעות כבדות מנוע ניהול מנוע וכדומה ,
מה אומר ניסיונכם האישי ומהחברים?
אישית, אני לא רואה טעם לשפר פה משהו. הכבישים חרא, פקקים כל היום, גם ככה אי אפשר לנהוג בכבישים פה, אז, למה להשקיע?
מאיר רוטברג
25-01-15, 15:58
אישית, אני לא רואה טעם לשפר פה משהו. הכבישים חרא, פקקים כל היום, גם ככה אי אפשר לנהוג בכבישים פה, אז, למה להשקיע?
תאמין לי שיש מאות רבות מאוד ועוד שייחלקו עליך ,
מספיק אם תעשה סיבוב בימי שישי אצל "הרגועים" במועדונים , ולא נציין כבישים חמים של המשוגעים מפאת האח הגדול
בעברי המוטורי יש מכוניות כביש משופרות מאוד.
היום התחביב הוא הג'יפ ואיתו אני משחק. הפרייבט הוא רק כלי תחבורה.
מה יש לשפר בפוקוס 1.6 אוט' ישנה ומה זה יעזור לה?
בשביל לנסוע כמו שצריך היא זקוקה למנוע 2 ליטר ולגיר נורמלי (ידני) ואז נתחיל לדבר...
גם במצבה המקורי היא עדיין יודעת לשייף כבישים חמים.
אם הרכב היחיד היה פרייבט, הייתי בוחר מראש במשהו עם הנעה אחורית, הרבה סוסים ושלוש דוושות, ומשפר. ב.מ.וו E36 למשל.
ממשפחתומטית פשוטה אני מצפה להיות נוחה ומרווחת ואמינה ולא רואה שום טעם להשקיע בה שקל מיותר מעבר לצורך לשמור אותה במצב תקין.
הייתי בוחר מראש במשהו עם הנעה אחורית, הרבה סוסים ושלוש דוושות, ומשפר. ב.מ.וו E36 למשל.
בידיוק מה שעשיתי לפני שנתיים (שזה גם עונה על השאלה המקורית)
אצלי גם הרכב ליסינג קיבל צמיגים דביקים יותר ונעשה הרבה יותר מהנה ...
לא מבין את השאלה.
חלק מחבריי משייפים אספלט עם אלפות משופרות ואברטים למיניהם. מה זה אמור להעיד עליהם?
נמרוד - מערד
25-01-15, 17:35
אצלי ג'יפ אחד משופר, ג'יפ נוסף של הילדים במצב סטנדרטי, ופרייבט, ללא שינויים בכלל.
נמרוד
׳”׳׳׳×, ׳׳¦׳׳™ ׳”׳‘׳׳™׳™׳–׳¨ ׳׳•׳©׳§׳¢ ׳¢׳“ ׳”׳¨׳׳©.
׳”׳₪׳¨׳™׳™׳•׳•׳˜ ׳›׳׳¢׳˜ ׳¡׳˜׳*׳“׳¨׳˜׳™׳×. ׳׳‘׳, ׳׳™ ׳¦׳¨׳™׳ ׳™׳•׳×׳¨ ׳380 ׳¡׳•׳¡׳™׳ ׳‘׳’׳׳’׳׳™׳ ׳”׳׳—׳•׳¨׳™׳™׳ נ˜¨
׳¢׳׳™׳×
לא משופר ולא נעליים.
טיפולים בזמן וזהו.
אצלי שום דבר לא משופר - לא הג'יפ ולא.. הג'יפ השני...
שום שנויי - אסור!
כל המשאבים מושקעים בג'יפ. הפרייבט משופר כמו המקרר, או מכונת הכביסה.
שולץ האיום
25-01-15, 20:20
לא יודע לגבי שיפורים, אבל נראה לי שגיפאים ידאגו לרמת תחזוקה קצת יותר גבוהה מהממוצע בפרייבטים שבבעלותם.
שילוב של מודעות והנאה מתחזוקה נכונה של המכונה.
- - - Updated - - -
לא יודע לגבי שיפורים, אבל נראה לי שגיפאים ידאגו לרמת תחזוקה קצת יותר גבוהה מהממוצע בפרייבטים שבבעלותם.
שילוב של מודעות והנאה מתחזוקה נכונה של המכונה.
ממשפחתומטית פשוטה אני מצפה להיות נוחה ומרווחת ואמינה ולא רואה שום טעם להשקיע בה שקל מיותר מעבר לצורך לשמור אותה במצב תקין.
+1
המקסימום שאני מדגם את הרכב זה תוסף לדלק בסביבות הטיפולים.
דיבורית BT נחשב?
מאזדה 6 משעממת...
מי שמשפר את הג׳יפ שלו סביר להניח שהוא מאלו שמתייחסים לכלי הרכב שלהם כאל משהו שהוא יותר מערימת ברזלים עם ארבעה גלגלים שמיועדת להביא אותו מנקודה א׳ לנקודה ב׳ בכביש או בשטח. לכן אני מאמין שמי שמחזיק בג׳יפ משופר ובפרייבט לרוב הפרייבט שלו יהיה משהו יותר מעניין מאשר משפחתומטית ממוצעת.
מי שמחפש את ההנאה המוטורית שבעבירות המשופרת של הג׳יפ המשודרג שלו יחפש גם הנאה מוטורית בכביש.
לא יודע לגבי שיפורים, אבל נראה לי שגיפאים ידאגו לרמת תחזוקה קצת יותר גבוהה מהממוצע בפרייבטים שבבעלותם.
שילוב של מודעות והנאה מתחזוקה נכונה של המכונה.
+1...
הרכב השני הוא המשפחתומטית הכי אפורה שיכולה להיות. נטו מכונה שתפקידה להגיע בלי תקלות מ-א' ל-ב'.
ושאף אחד לא ישמע, אפילו מטופלת במוסך מורשה (שששש....) הכי הרבה שהתעסקתי איתה היה לבדוק שמן מים פעם בחודש (אפילו נורה לא היה צריך להחליף בשנים שהיא אצלנו).
(לא יודע אם יש כאן אפשרות להכניס סקר כמו בפולגז, אבל יכול להיות מעניין)
כשהיתה לנו פיאסטה 97, אז היא קיבלה טיפול כמו הרכב שטח כמעט.
טיפולים בבית, חלפים איכותיים, ניקוי מע הזרקה וכו׳.
עם הרכב החדש יחסית, הממוחשב, אין לי כ״כ איך לעבוד עליו בבית.
מה גם שהוא נמוך יותר מהפיאסטה, שם עוד הייתי מצליח להכניס יד מלמטה.
במצב הזה, הוא מקבל בדיקת שמן/נוזל קירור כל שבוע, וטיפולים במוסך שיכול להתחבר למחשב שלו.
ברמת התאוריה יכול להיות שזאת היתה קביעה נכונה, ז"א, אם היינו יכולים להחזיק בנוסף לרכב השטח גם רכב כביש ראוי שיענה גם על ההנאה במהירויות הגבוהות...אז אני מאמין שלרובנו היו רכבים פרטיים משופרים ומדוגמים כחלק מהפאן והתחביב המוטורי, ומי שיש לו הרבה כסף מיותר, סביר להניח שזה המצב אצלו הלכה למעשה. אממה...במציאות של רובנו, עם יוקר המחיה כאן, בקושי אפשר להחזיק את הרכב שטח ברמה תחזוקה ושיפורים סבירה. לגבי רכב פרטי, למי שיש רכב מהעבודה, שעונה על כל הצרכים לשימוש הפרטי-משפחתי היומיומי, לא מחזיק רכב פרטי כלל, ואם ממש צריך לאשה לצורך תחבורה לעבודה, אז זה יהיה רכב שיענה על הצרכים התחבורתיים ותו לא, גרם אחד נוסף של שיפור כלשהו לא תמצא גם אם תהפוך אותו על הגג...
טל.
לא יודע לגבי שיפורים, אבל נראה לי שגיפאים ידאגו לרמת תחזוקה קצת יותר גבוהה מהממוצע בפרייבטים שבבעלותם.
שילוב של מודעות והנאה מתחזוקה נכונה של המכונה.
- - - Updated - - -
לא יודע לגבי שיפורים, אבל נראה לי שגיפאים ידאגו לרמת תחזוקה קצת יותר גבוהה מהממוצע בפרייבטים שבבעלותם.
שילוב של מודעות והנאה מתחזוקה נכונה של המכונה.
+1.
לא יודע לגבי שיפורים, אבל נראה לי שגיפאים ידאגו לרמת תחזוקה קצת יותר גבוהה מהממוצע בפרייבטים שבבעלותם.
שילוב של מודעות והנאה מתחזוקה נכונה של המכונה.
- - - Updated - - -
לא יודע לגבי שיפורים, אבל נראה לי שגיפאים ידאגו לרמת תחזוקה קצת יותר גבוהה מהממוצע בפרייבטים שבבעלותם.
שילוב של מודעות והנאה מתחזוקה נכונה של המכונה.
אתה מניח שכל ג'יפאי מבין משהו בתחזוקה של רכב...זה ממש לא מחייב ובטח לא תמיד נכון.
קח לדוגמא את בעלי הרכבים המפוארים שהם במקרה נכנסים גם להגדרה של ג'יפ-suv, כביש שטח וכד'.
נראה לך שעצם היותם בעלי רכב מסוג זה, עושה אותם למבינים/מודעים משהו בכל מה שקשור להנדסת רכב יותר מאחרים??
יש ג'יפאים ויש בעלי ג'יפ...
טל.
רוב הג'יפאים מודעים יותר למצבו הטכני של כלי הרכב. הם יחושו מהר יותר כשמשהו לא תקין.
לדוגמא - הדבר הכי בסיסי כמו שמירה על לחץ אוויר נכון בצמיגים.
רוב הג'יפאים מאוד מודעים לנושא הזה שהינו בעל חשיבות בטיחותית עליונה ולו רק משום שהם מתעסקים בריקון וניפוח אויר בצמיגים בתדירות גבוהה - לעיתים פעם או פעמיים בשבוע.
רוב בעלי הפרייבטים לעומת זאת....
לא סתם אני אומר את זה, כי אני מקבל רכבי הדגמה חדשים מהניילון שלחצי האויר בצמיגים שלהם לא תקינים. כי ככה זה בישראל. זה לא חשוב.
תעצור אקראית עשר מכוניות בכביש, כולל חדשות, ותבדוק לחצי אויר בצמיגים. התוצאות יצמררו אותך.
שוטרים ובוחנים נורא אוהבים לחטט לנו במידות הצמיגים. הייתי מציע להם לעצור פרייבטים אקראית ולבדוק לחצי אוויר בצמיגים - כמות ההורדות מהכביש תהיה כפולה ומכופלת.
לחץ אויר לא תקין שהוביל להתחממות הצמיג והתפוצצותו במהירות גבוהה הוא הסיבה העיקרית לתאונות עצמיות של "איבוד שליטה" על כביש 6 לדוגמה. הסיכוי שזה יקרה ברכב שטח או בפרייבט של ג'יפאי הוא זניח בהשוואה לפרייבטים רגילים, בדיוק בגלל אותה מודעות טכנית שיש לרוב הג'יפאים ולרוב הנהגים האחרים פשוט אין.
ואחר כך מתפלאים למה יש כל כך הרבה תאונות ומציעים כל מיני רעיונת הזויים כמו לצלם עבירות תנועה....
חוץ מרכב השטח, יש שתי קטגוריות של פרייבטים. האחד הוא שימושי נטו. תפקידו כמו שכתבו מתמצה בלהגיע מא׳ לב׳ ואז אני תמיד אעדיף סטיישן או האצ׳בק כי בא׳ יש חלקים של הרכב החשוב בבית שאותם צריך לקחת לב׳ שם נמצא אותו רכב חשוב עומד על בוקים. הרכב הזה צריך להיות חסכוני ועם ריפודים קלים לניקוי. איזה עוד דרישות יכולות להיות ממנו ולמה לשפר אותו חוץ מלהרכיב גגון? אגב... בדיוק למטרה זו יש רכב חברה או ליסינג....
הסוג השני הוא זה שבו חובב הרכב שבנו מוצא ביטוי. משהו מיוחד, לא בהכרח משופר, אבל כזה שבמרחב הדרישות ממנו פרקטי וחסכוני לא בהכרח בראש הרשימה. הבעיה היא שלרובנו אין יותר מרכב משפחתי אחד בנוסף לרכב השטח אז זה יהיה לרוב משהו כמו הראשון או משהו באמצע.
היתה תקופה קצרה לפני כמה שנים, כשהיינו עדיין ללא ילדים וללא דאגות שבה היו הטנדרון של העבודה שלי (אתם יודעים כמה גלגלי 37 אפשר להכניס בקנגו ?? ), המשפחתומטית של העבודה שלה, האצ׳בק קטנה וחמה (עד היום היא מתגעגעת לvtr הירוקה ההיא), סופה, והקמפר בחניון מחכה ליומו. מצד אחד זה היה מוגזם. מצד שני ככה חיים נכון וככה חיים בהרבה מדינות נורמליות...
אסף.
בימים עברו היתה אפשרות לתחזק ג'יפ, רכב פרטי ישן וגם אנטיקה ששופצה לבד.
הימים האלו עברו. כיום, אפילו את הג'יפ אני לא יכול לתחזק לבד - הכל אלקטרוניקה ומחשבים; שלא לדבר על הגולף של זוגתי עם הגיר המטורלל..
מה שנשאר הוא קצת מודעות ויותר גיחות למחשב במוסך מאשר הלקוח הממוצע..
kfir.shafir
26-01-15, 12:52
ברור!!!
אני מגיע מתחום הספורט והיום נוסע על אוקטביה RS חדשה כרכב יומיומי בנוסף לצ׳ירוקי ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
מאיר רוטברג
26-01-15, 17:38
ברור!!!
אני מגיע מתחום הספורט והיום נוסע על אוקטביה RS חדשה כרכב יומיומי בנוסף לצ׳ירוקי ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
נייס
גר בגולה.... מתנייד ביומיום על legacy GT ידנית (מנוע 2.5 טורבו) משופר קלות
בכל רכב כביש / שטח אני משפר קודם כל את המערכת שמע
Sent from my iPhone using Tapatalk
שולץ האיום
26-01-15, 22:43
בימים עברו היתה אפשרות לתחזק ג'יפ, רכב פרטי ישן וגם אנטיקה ששופצה לבד.
הימים האלו עברו. כיום, אפילו את הג'יפ אני לא יכול לתחזק לבד - הכל אלקטרוניקה ומחשבים; שלא לדבר על הגולף של זוגתי עם הגיר המטורלל..
מה שנשאר הוא קצת מודעות ויותר גיחות למחשב במוסך מאשר הלקוח הממוצע..
ועדיין
רעש לא במקום תמיד יגרום לך לבדוק במה מדובר ולסדר אם צריך.
צמיגים תקינים ולחצים זה לא משהו זר.
לדברים בטיחותיים (ברקסים למשל) לא תתייחס בזלזול ויהיה בסדר...
בתחנת דלק לעולם לא תסכים להצעה -שמן מים לבדוק לך?.....סליחה? אתה? לבדוק? חחחחח
עוד ועוד
לזה התכוונתי, לא למכונאות. אני ממש לא מתיימר להבין משהו בתחום, אבל מודעות יש. ושריטה קלה יש.
חלק מהסימפטומים לשריטה - אחרי טיפול אתה מרגיש שהרכב נוסע טוב יותר. גם אחרי תדלוק, הוא היה צמא.
אנחנו מתחברים לצעצועים שלנו, ועל הדרך לומדים דבר או שניים על המכונה.
את הרכב של האישה נזניח? לא נראה לי.
אגב, לגבי הגולף עם הקפיצות למחשב במוסך, בסופו של דבר הם מעדכנים לגרסא הנכונה וזה נפתר סופית.
יש דברים נוספים בגיר שיכולים להפתיע בשנתונים מסויימים (לא בדר השביעי שם עושה רושם שפתרו סופית את הכל) אבל הם יודעים בדיוק מה לעשות וזה אחד מהשניים : החלפת מצמדים - יש סוג חדש ומשופר.
החלפת המוח של הגיר, מה שנקרא מכטרוניק.
אלה חבלי הלידה שנפתרו והם לקחו על זה אחריות מלאה -הרחיבו ל 5 שנים את האחריות על הגיר.
האינפורמציה הזאת מובאת מנסיון שלי ומאחד הבכירים בצ׳מפיון עליו אני אישית סומך. כלומר אלה הליקויים.
ועדיין
רעש לא במקום תמיד יגרום לך לבדוק במה מדובר ולסדר אם צריך.
צמיגים תקינים ולחצים זה לא משהו זר.
לדברים בטיחותיים (ברקסים למשל) לא תתייחס בזלזול ויהיה בסדר...
בתחנת דלק לעולם לא תסכים להצעה -שמן מים לבדוק לך?.....סליחה? אתה? לבדוק? חחחחח
עוד ועוד
לזה התכוונתי, לא למכונאות. אני ממש לא מתיימר להבין משהו בתחום, אבל מודעות יש. ושריטה קלה יש.
אם לזו הכוונה אז כן.
הרכב לא משופר בכלום, אבל לא מפספס טיפולים, לא חוסך בחלפים שלו, ולא קונה ישר כל דבר שהמוסך דוחפים (הם כבר מכירים ולא מנסים), ולפעמים מצליח להקדים תרופה למכה מתקרבת.
שולץ האיום
26-01-15, 23:15
בדיוק לזה התכוונתי
בגלל זה אני יעדיף לקנות ממך יד 2 ולא מרופא...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.