התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נוזל קירור ״מתלכלך״ במיכל העודפים (עיבוי)



שולץ האיום
25-01-15, 20:32
פגרו בנזין קצר שנת 2000
רדיאטור מקורי בן 15 . בעצם 16.
לפני חצי שנה נפתח ונוקה לראשונה בחייו על ידי ״רדיאטור רחובות״ (מומלצים מאוד, מקצוענים של פעם)
הניקוי בוצע כתחזוקה מונעת, הרכב לא מתחמם למעט מקרים קיצוניים שבהם המחוג מתחיל לטפס, הבנתי כבר שזה טבעי במצבים אלו (מעלה קשה ביום קשה)
לפני הניקוי השתמשתי בפרסטון. לאחר הניקוי וולווליין.
בזמן האחרון שמתי לב שהמים במיכל עיבוי הופכים גוון מירוק בהיר לחום בהיר.
ברדיאטור הם נראים נקיים. החלפתי נוזל במיכל עיבוי. לאחר חודשיים שוב חום, החלפתי שוב.
לפני הניקוי לא קרה.

מה אומרים המומחים? מה יכול לגרום? איזה צעדים נדרשים?

ד ו ר ו ן
25-01-15, 21:23
הנוזל החדש ממיס ומנקה משקעים שהנוזל השני לא המיס, או שיש תגובה כימית עם שאריות הנוזל הקודם (אתה לא באמת מנקז את כל הנוזל במנוע בעת ההחלפה).

שולץ האיום
25-01-15, 22:25
אוקיי
אמשיך לעקוב ולהחליף נוזל. מקווה שייפסק מתישהו.

תודה.

ד ו ר ו ן
25-01-15, 22:45
אין איבודי נוזל?
אין חלקיקים צפי פז?
הנוזל צלול (יחסי..כלומר אין תרחיף)?

boaz avrahami
26-01-15, 00:27
אתה משתמש בנוזל המומלץ לרכב מבחינת ההרכב הכימי?
יש פרופילן גליקול ויש אתילן גליקול.
לא לפי ירוקים וכתומים אלא לפי הרכב כימי.

opl
26-01-15, 07:35
כשאתה פותח פקק רדיאטור ומאיר לבפנים עם פנס חזק אתה לא רואה חלודה על המתכת? נסה לפנות קצת מים אם הוא מלא עד הסוף, אני מניח שהרדיאטור שלך נרקב...
למה אתה משוכנע שהוא המקורי של הרכב?

שולץ האיום
26-01-15, 19:08
אין איבודי נוזל?
אין חלקיקים צפי פז?
הנוזל צלול (יחסי..כלומר אין תרחיף)?

אין איבוד נוזל
אין חלקיקים
הנוזל צלול אך בתחתית מיכל העיבוי הבחנתי במשקעים בפינות, כמו בוץ עדין. שטפתי את זה. ממש מעט.

- - - Updated - - -


כשאתה פותח פקק רדיאטור ומאיר לבפנים עם פנס חזק אתה לא רואה חלודה על המתכת? נסה לפנות קצת מים אם הוא מלא עד הסוף, אני מניח שהרדיאטור שלך נרקב...
למה אתה משוכנע שהוא המקורי של הרכב?

כשניקו את הרדיאטור, ביקשתי אבחנה האם כדאי לקנות כבר חדש, הם בדקו וענו שלא. אני נוטה להאמין להם.
מה שכן, אמרו שהיו מעברים רבים סתומים, משהו כמו 40%.

הרדיאטור מקורי, אני מכיר במדוייק את ההיסטוריה של הרכב.

- - - Updated - - -


אתה משתמש בנוזל המומלץ לרכב מבחינת ההרכב הכימי?
יש פרופילן גליקול ויש אתילן גליקול.
לא לפי ירוקים וכתומים אלא לפי הרכב כימי.

זרמתי עם המלצת אנשי המקצוע, אבל שכנעת אותי לבדוק את זה.

opl
26-01-15, 19:11
אתה נוסע עם רדיאטור מקורי בן 16, 40 אחוז סתום ומנוע שמתחמם בעליות קצוניות, לא שווה להעיף את הרימון הלא נצור הזה מהאוטו?

omri_t
26-01-15, 19:11
אצלי יש/היתה בסופה תופעה דומה.
בעבר הסופה הוזנחה ובמערכת הקירור השתמשו במי ברז.
עשיתי נקיון ומילאתי נוזל קירור וולווליין.
על גפנות מיכל העיבוי הופיעה שכבה דקיקה חומה.
ניקיתי המיכל. החלפתי נוזל כמה פעמים.
התופעה הלכה והצטמצמה.

לדעתי אכן מדובר בהרחפה של משקעים שהצטברו במערכת הקירור.

לא מאמין שזה ראקציה כלשהי.
ולא הייתי משתגע בגלל זה.

שולץ האיום
26-01-15, 19:50
אתה נוסע עם רדיאטור מקורי בן 16, 40 אחוז סתום ומנוע שמתחמם בעליות קצוניות, לא שווה להעיף את הרימון הלא נצור הזה מהאוטו?

אם אגיע למסקנה שזה רימון לא נצור אעשה זאת.
אני לא רץ להחליף מכלולים. ועוד כזה...מקורי..כמו שאני אוהב.

וברצינות, הרכב לא מתחמם ביומיום (גם בימים לוהטים בפקק מחריד עם מזגן) וגם לא בטיולים במדבר, כלומר ב 98% מהשימוש.
ה 2% הנותרים הם עליות ארוכות ואיטיות בטמפ קיצוניות, למשל - מעלה יאיר בקיץ. עלייה אהובה איטית וארוכה, וגם שם, המחוג לא מגיע לתחום הפאניקה אלא מטפס לשלושת רבעי במקום קצת פחות מחצי כמו ב 98% .
שועלי פאגרו וותיקים שלא מתחברים לאינטרנט (נכות או בחירה) מספרים שבבנזין זאת תופעה מוכרת מאוד שלא צריכה להדאיג. (עלייה, טמפ קיצונית,נסיעה איטית,התחממות אבל לא מוגזמת)
מכאן הסקתי שאין בעיה.

- - - Updated - - -


אצלי יש/היתה בסופה תופעה דומה.
בעבר הסופה הוזנחה ובמערכת הקירור השתמשו במי ברז.
עשיתי נקיון ומילאתי נוזל קירור וולווליין.
על גפנות מיכל העיבוי הופיעה שכבה דקיקה חומה.
ניקיתי המיכל. החלפתי נוזל כמה פעמים.
התופעה הלכה והצטמצמה.

לדעתי אכן מדובר בהרחפה של משקעים שהצטברו במערכת הקירור.

לא מאמין שזה ראקציה כלשהי.
ולא הייתי משתגע בגלל זה.

זה הכיוון שחשבתי עליו, וזה מתחבר גם לתגובה של ד ו ר ו ן.
נעקוב.

תודה.

OhadL
26-01-15, 20:02
במידה והנוזל הופך לחום סמיך זה
נשמע כמו שמן במים.
תבדוק קומפרסיה בבוכנות ותחפש בועות אוויר במיכל.

שולץ האיום
26-01-15, 20:03
במידה והנוזל הופך לחום סמיך זה
נשמע כמו שמן במים.
תבדוק קומפרסיה בבוכנות ותחפש בועות אוויר במיכל.

אוי ווי זמיר
עזוב בחייך.

raanan
26-01-15, 20:03
אם אגיע למסקנה שזה רימון לא נצור אעשה זאת.
אני לא רץ להחליף מכלולים. ועוד כזה...מקורי..כמו שאני אוהב.
אם הדודים ממתכת, אזי אין שום בעיה ! (בפלסטיק זה סיכון לסדק ופיצוץ ללא כל התראה)
הכי חשוב, להחליף צנרת גומי כל 5 עד מכסימום 7 שנים.


וברצינות, הרכב לא מתחמם ביומיום (גם בימים לוהטים בפקק מחריד עם מזגן) וגם לא בטיולים במדבר, כלומר ב 98% מהשימוש.
ה 2% הנותרים הם עליות ארוכות ואיטיות בטמפ קיצוניות, למשל - מעלה יאיר בקיץ. עלייה אהובה איטית וארוכה, וגם שם, המחוג לא מגיע לתחום הפאניקה אלא מטפס לשלושת רבעי במקום קצת פחות מחצי כמו ב 98% .
שועלי פאגרו וותיקים שלא מתחברים לאינטרנט (נכות או בחירה) מספרים שבבנזין זאת תופעה מוכרת מאוד שלא צריכה להדאיג. (עלייה, טמפ קיצונית,נסיעה איטית,התחממות אבל לא מוגזמת)
מכאן הסקתי שאין בעיה.
אכן תופעה נורמלית ואין צורך להכנס לפאניקה.

רענן

שולץ האיום
27-01-15, 09:11
אתה משתמש בנוזל המומלץ לרכב מבחינת ההרכב הכימי?
יש פרופילן גליקול ויש אתילן גליקול.
לא לפי ירוקים וכתומים אלא לפי הרכב כימי.


לפי ספר הרכב, אתילן גליקול.
הוולווליין מתאים ? Zerex 50/50


95591

DANI1
27-01-15, 09:58
קבל המלצה שאולי תשמע מוזר ,אבל זה עובד , תמלא את הרדיאטור במים רגילים שפוך לרדיאטור חצי כוס אבקת כביסה (לא נוזל) תניע את הרכב למצב שהוא יתחמם ולאחר מכן תרוקן את המים ,ותראה כמה ליכלוך יצא לך שלא תאמין .
תמלא שוב מים מהברז ותיסע כמה ימים עם עזר יופי, אם לא תעשה שוב את התהליך שוב פעם .

כל זה בתנאי שאתה בטוח שלא עובר לך שמן למים .
את התהליך הזה עשיתי בפורד קונקט שהיה לי וזה עזר.

DANI 1

שולץ האיום
27-01-15, 10:10
הרדיאטור עבר ניקוי מקצועי, למה אבקת כביסה????
שמן למים? אין סיכוי

Tsafrir
27-01-15, 10:25
לפני חצי שנה נפתח ונוקה לראשונה בחייו על ידי ״רדיאטור רחובות״ (מומלצים מאוד, מקצוענים של פעם)


לי יש מסקנה אחרת לגבי רדיאטור רחובות.
בעבר הם החליפו לי בטרופר 94 רדיאטור חימום. לאחרונה לאחר שחלפו כ-4 שנים רדיאטרו החימום החל לנזול והיה צורך להחליפו.
באופן טבעי פניתי אליהם.
כשהגעתי בעל המקום התבונן בטרופר ואמר לי מבלי לחשוב שהוא לא מוכן לקבלו כי זה יותר מדי מסובך וזה לא כדאי לו...

לאחר בירורים המליצו לי על מוסך מאיה באיזור תעשיה ישן של ראשל"צ. בשיחה עימם נאמר לי שהם לא עוסקים במערכות חימום אבל צמוד אליהם יש אחד שכן עוסק בכך. התקשרתי אליו והוא אמר לי שאין שום בעיה אפשר להגיע. הרכב נכנס לפני הצהריים ולמחרת בבוקר היה מוכן לאחר החלפת רדיאטור החימום.
פרטי מי שהחליף: "שרון רדיאטורים" - פריימן 5, ראשל"צ.

נראה לי שרדיאטור רחובות קצת החלידו....

4by4
27-01-15, 17:39
זה פשוט נשמע שבאיזשהי נקודה ברדיאטור יש חלק חלוד, סביר להניח באיזור של היציאה של הצינורות.

שולץ האיום
27-01-15, 20:12
זה פשוט נשמע שבאיזשהי נקודה ברדיאטור יש חלק חלוד, סביר להניח באיזור של היציאה של הצינורות.


כן אבל למה דווקא אחרי הניקוי והחלפת הנוזל? מקריות?
יכול להיות שוולווליין עושה עבודה טובה יותר בניקוי משקעים מפרסטון ?
שנים היה לי פרסטון, מעולם הצבע לא השתנה במיכל העודפים.

בכל מקרה תודה, אעקוב ואעדכן.

sus
27-01-15, 20:45
9560295603

במידה והנוזל הופך לחום סמיך זה
נשמע כמו שמן במים.
תבדוק קומפרסיה בבוכנות ותחפש בועות אוויר במיכל.

באתם לי בזמן עם השרשור הזה.
יש לי המון לכלוך שנראה כמו חלודה במע' המים. אני חושד שזה קשור לאטם ראש דפוק. אוהד, אתה מתכוון לחום סמיך כזה? מהיכן הקביעה שזה שמן במים?

שולץ האיום
27-01-15, 21:15
9560295603


באתם לי בזמן עם השרשור הזה.
יש לי המון לכלוך שנראה כמו חלודה במע' המים. אני חושד שזה קשור לאטם ראש דפוק. אוהד, אתה מתכוון לחום סמיך כזה? מהיכן הקביעה שזה שמן במים?


אוי ואבוי, אני לא מדבר בכלל על מצב כזה
רוץ לבעל מקצוע. זה לא נראה טוב בכלל.

sus
27-01-15, 21:31
זה עוד מצב נקי..
כל מי ששאלתי עד עכשיו טוען שלא יכול להיות שזה נובע ממעבר של שמן או קומפרסיה למערכת הקירור. בודאות יש לי בריחה קטנה של קומפרסיה בין הראש לבלוק ואני חושד שתופעת הלכלוך קשורה לזה. ממתין להתייחסות של אוהד.

שולץ האיום
27-01-15, 22:00
איזה רכב?

sus
28-01-15, 06:21
הילקס 97

מוני אורבך
28-01-15, 08:17
מה ההסטוריה של הרכב? האם נסע פעם עם מים רגילים?
ברור שיש לך הרבה חלודה במערכת, וזה חייב להיפתר ומהר.
האם יש גם פריצת אטם ?? לא בטוח.
האם יש לחץ במערכת, עד כדי בריחת מים ממיכל העיבוי?
האם הרכב מאבד מים?

4by4
28-01-15, 16:30
כן אבל למה דווקא אחרי הניקוי והחלפת הנוזל? מקריות?
יכול להיות שוולווליין עושה עבודה טובה יותר בניקוי משקעים מפרסטון ?
שנים היה לי פרסטון, מעולם הצבע לא השתנה במיכל העודפים.

בכל מקרה תודה, אעקוב ואעדכן.

הפוך גוטה הפוך..
יכול להיות שהנוזל החדש גרם לזה, אולי הוא לא מתאים? לא מקורי? חזק מידי לרדיאטור?
הפרסטון כנראה היה מתאים פיקס. והחדש זה זה שדפק אותך. או שהניקוי היה אגרסיבי מידי..

sus
28-01-15, 21:35
מה ההסטוריה של הרכב? האם נסע פעם עם מים רגילים?
ברור שיש לך הרבה חלודה במערכת, וזה חייב להיפתר ומהר.
האם יש גם פריצת אטם ?? לא בטוח.
האם יש לחץ במערכת, עד כדי בריחת מים ממיכל העיבוי?
האם הרכב מאבד מים?

מנוע הוחלף לפני כ-4 שנים. לא יודע אם נסע על מים רגילים, מאז שהוא אצלי משתמש רק בנוזל קירור (פרסטון) כל צנרת המים נראית תקינה (ללא שקעים או גימום בצנרת האלומיניום)
התופעה התחילה לפני כשנתיים (נראה לי שהתחילה קצת אחרי שהחלפתי רדיאטור לחדש- לא מאמין שזה קשור).
כשמסתכלים על השוליים של אטם הראש כאשר המנוע עובד רואים בועות שמן קטנות יוצאות בין הראש לבלוק (נגיד בועה בחמש שניות).
לגבי איבוד מים, קשה לי להגיד, מדי פעם אני ממלא קצת במיכל העיבוי, יש איזשהו לחץ בצנרת הגומי אבל הלכלוך סותם את מעבר המים בין פקק המילוי ברדיאטור לבין מיכל העיבוי אז כל המע' לא מתפקדת כמו שצריך ויכול להיות שהלחץ נובע מהסתימה.
חוץ מזה המנוע עובד עגול, סוחב טוב, לא מעשן, לא מתחמם, לא אוכל שמן (2 ליטר ל-10K).

פעמיים ביצעתי שטיפות יסודיות- תוסף לניקוי מע' קירור לפי ההוראות + 3 שעות של מנוע עובד עם בורג ריקון רדיאטור פתוח והזנת מים מפתח המילוי. לא עוזר. אחרי 10 דקות הלכלוך חוזר...
לי יש הרגשה שהלכלוך קשור לאטם. לכל מי שמסביבי יש הרגשה שלא...
מישהו התנסה בזה בעבר?

ד ו ר ו ן
28-01-15, 22:52
לגבי איבוד מים, קשה לי להגיד, מדי פעם אני ממלא קצת במיכל העיבוי,
המערכת בין הפקק למיכל עיבוי לא אטומה, והפקק יושב בלחץ על המיכל, אבל לא ממש לחץ.
מספיק נסיעת שטח נמרצת וצינורית העודפים יורקת החוצה.

איבודי נוזל קירור ברכב הזה לא בהכרח מעיד על צריכת נוזל קירור ממקום אחר במערכת, אלא אם יש לך עדות לגבי מיקום אחר.

2 ק"ג שמן זה לא מעט, אלא אם אתה מעביד אותו בגרירות ונסיעות כבדות והרבה.

-->