PDA

צפייה בגרסה מלאה : מחפש שדרוג..דיסקו?



roibnun
15-02-15, 13:48
המחלה התחילה לפני שנים עם סמוראי ארוך 88, המשכתי עם פאג'רו- בהתחלה ידני אח"כ GLS אוט'.
בעקבות מצב משק הסולר עברנו לרודאו גפ"מ... עד שהידרדרנו ועכשיו נוהג על ניסאן מיקרה.
הולך לבצע קפיצת מדרגה ומתלבט במה, רוצה להגשים חלום ולהצטרף למשפחה- דיסקו 2. (מחפש רכב נוח- ישמש את האישה)
יש הצעות/הארות/הערות?
מנוע בנזין- פוטנציאל לגפ"מ או דיזל 2.5 סטנדרטי?
בלאי מנוע- מה לבדוק? בכל זאת לנדרובר עם 250K ק"מ זה רק תחילת הדרך בשבילו..לא?
קיט הגבהה 2-3 אינטצ'- כדאי/צריך? כמה צריך לעלות?
מה עוד צריך לברר?

תודה חברים,
רועי

Saar
15-02-15, 14:51
250 זה לא רק תחילת הדרך...
ראיתי כמה דיסקו 2 עד שבסוף קניתי פג'רו...
כל המוכרים תארו התייצבות חודשית/דו חודשית אצל הגורו התורן "רק כדאי שיסתכל" שאין שום דבר שמתפתח...
אותי אישית זה הטריד.

asafk
15-02-15, 15:20
...
כל המוכרים תארו התייצבות חודשית/דו חודשית אצל הגורו התורן "רק כדאי שיסתכל" שאין שום דבר שמתפתח...
.

זה לא בעיה טכנית אלא בעיה נפשית.

אסף.

Saar
15-02-15, 17:12
אסף,

גם אני חשבתי ככה כשראיתי את הרכבים הראשונים.
אבל אז אתה רואה את הרכבים ואת התקלות הביזריות:
- מכסה תא דלק פתוח קבוע, למה? כי הקפיץ עף לתוך הכנף באחד התדלוקים ואי אפשר להוציא אותו בלי לפרק את כל הדופן.
- פתיחת מכסה מנוע? "אה, כן, הכבל נקרע, אז פותחים מכאן (טבעת בין פסי הגריל)"
- פלסטיקה של לוח השעונים קצת שבורה - "זה ככה בכולם" (האמת, ברובם המכריע... של אלו שראיתי)
- רעש רוח מוזר החל מ 90 קמ"ש? "כן, זו גומיה בחלון האחורי, כבר כמה פעמים טיפלו בזה וזה כל פעם חוזר"
- ידיות מוזרות ליד ידית ההילוכים, עם חור מכוער בקונסולה (במקרה הטוב, במקרה הפחות טוב, מתכופפים מתחת לאוטו למשוך לוחית מתכת) - כן, זו נעילת הדיפרנציאל המרכזי - יאמר לזכותם שישנם כאלו שהנעילה היא חשמלית או ממש השקיעו ואז זה בידית - אישית לא פגשתי מישהו שהשקיע בידית.
- איזולירבנד על ההגה - אה, נכון, הכפתורים של הצופר קפצו, אבל השני עובד :)
- ריפודי עור מקוריים שנראים ממש רע (הבריטים שמו עור "הפוך", אין ספק שזה יפה כשזה חדש, אחרי 10 שנים, ממש לא)

להמשיך?

כל אלו דברים אמיתיים שראיתי במסגרת חיפוש קצר יחסית.
אני לא מזכיר תקלות מכניות/הסבות של כריות האויר לקפיצים וכו' (ברור שהיו גם כאלו, אבל זה יכול להיות בכל רכב שטח ישן)
אחרי שאתה שומע על כמה מיכלי עיבוי שהתפוצצו פתאום (מודל 2003, לא דור 1) ורואהאת הרכבים בעיניים, אתה מבין למה הם קופצים לבקר במוסך באופן קבוע.

האוטו נוסע ממש יפה, אחיזת כביש טובה אבל, התחושה שלי ששקט נפשי לא הייתי מקבל איתו.

שלא תבין לא נכון, גם לפג'רו יש את השטויות שלו וכנראה גם לטויוטה, אבל שם לטעמי מדובר על בלאי סביר יותר.

amit1
15-02-15, 19:19
מעניין, אני מבלה עם הדיסקו מעל עשור ואינני מקושר לגורו-שמורו....ודווקא התקלות שציינת פתירות בעלויות זניחות....אתה מתאר רכבים מוזנחים.
לדוגמה, במכסה פתח מילוי דלק קיים קפיצון מגומי שעלותו 10 ש"ח ומחליפים אותו אחת לעשור.......או אטם חלון דלת אחורית שפעם בשנה יש לגרור אותו כלפי מעלה ועם קצת השקעה ניתן לפתור את הבעיה באופן סופי....פלסטיקה חליפית זמינה במחירים סבירים (בניגוד לדשבורד המתפורר ב LC)
ברור שישנן בעיות אבל הן בכיוון אחר לגמרי וכולן פתירות.
הבעיה, לאתר רכב שמור ומטופל.......די נדיר ולכן אני מציע שתצור קשר עם מוני/רמי/יענקל'ה אולי הם מכירים רכבים שמורים למכירה.
דרך אגב, אני מחפש TD5 ידני....בכל מצב. מי שמכיר אחד למכירה שידווח.

roibnun
15-02-15, 19:23
נשמע מטריד,, ויותר מזה נשמע כמו מוצר סיני זול, מקווה שיש הבדלים משמעותיים בבחירת הבעלים ממנו אתה קונה..
יש כאן בעלים של דיסקו 2 שמצלצל להם מוכר?
חוויתי דברים גם בפאג'רו אבל לא עד כדי כך... (ידית דלת אחורית שבורה, אנט' חשמלית תקועה, קומפרסור נעילה חלש)
זו תופעה בלנד רובר או חוסר מזל בבחירת רכבים?

דרור ברלי
15-02-15, 19:26
על השמן בצמת המנוע סיפרו לך?

roibnun
15-02-15, 20:03
שלילי, נתקלתי בזה בשרשור כלשהו בפורום כאן אבל לא פירטו

amit1
15-02-15, 20:35
שלילי, נתקלתי בזה בשרשור כלשהו בפורום כאן אבל לא פירטו
היום הבעיה פתירה. במידה ונגרם נזק בלתי הפיך לצמת מנוע עלותה 700 שח באנגליה ובמסגרת בדיקת הרכב ניתן בקלות לבדוק את הצמה וה ECU.
הרבה יותר זול/פשוט מהחלפת מזרקים/דפרנציאלים/טרנספר/דשבורד/פעמונים...אצל המתחרים...כל הנקודות הרגישות מוכרות ופתירות ביישור קו. האתגר למצוא רכב שמור כי לרוב מדובר ברכבים ששוטטו לא מעט בשטח ותוחזקו בקמצנות...בכל מקרה לא חושב שמדובר ברכב מתאים לאישה!

Saar
15-02-15, 21:04
דרור,

בכוונה לא נכנסתי לתחום המכאני.
דווקא השמן בצמת המנוע הוא מהומה רבה על כלום בערך, החלקים עולים דולר אחד או משהו כזה, מחליפים אותם בכל טיפול (2 O רינגים פשוטים), גם העבודה לא ממש מסובכת. אבל שוב, זו עוד התעסקות.
גם מחליף החום שמסתבר שמתפוצץ מדי פעם (ב 3 מתוך 5 שראיתי הוא הוחלף - ולא באופן יזום...)

עמית, כמו שציינתי, התחלתי את החיפושים אחר רכב גדול יותר מחיפושים אחר דיסקו 2.
הבלאי והתקלות שראיתי היו לא סבירים לטעמי לרכב בגילו.
אפשר לומר שראיתי רכבים מוזנחים, אבל אם מתוך כל אלו שראיתי כולם מוזנחים, זה אומר משהו, לא?

שוב אני אומר, גם ליפניות יש תקלות מעצבנות ולא תמיד זולות (בד"כ לא זולות? :) ), אבל, אם תיקח 10 פג'רו מודל 2004, 10 LC 2004 ולידם 10 דיסקו 2004, באיזה מהרכבים לדעתך יהיה "מופע המוזנחים" הגבוה ביותר?
התחושה שלי היא שבדיסקו זה יבלוט יותר לעין - גם אם זה רק דברים קוסמטיים ופשוטים לתיקון, דודו טופז אמר פעם "דברים קטנים, אבל מעצבנים..."

(שלא תבין לא נכון, עדיין, כשאני רואה דיסקו 2, אני מסובב אחריו את הראש...)

ronen7k
15-02-15, 21:10
[QUOTE=Saar;622288]אסף,

"גם אני חשבתי ככה כשראיתי את הרכבים הראשונים.
אבל אז אתה רואה את הרכבים ואת התקלות הביזריות:
- מכסה תא דלק פתוח קבוע, למה? כי הקפיץ עף לתוך הכנף באחד התדלוקים ואי אפשר להוציא אותו בלי לפרק את כל הדופן.
- פתיחת מכסה מנוע? "אה, כן, הכבל נקרע, אז פותחים מכאן (טבעת בין פסי הגריל)"
- פלסטיקה של לוח השעונים קצת שבורה - "זה ככה בכולם" (האמת, ברובם המכריע... של אלו שראיתי)
- רעש רוח מוזר החל מ 90 קמ"ש? "כן, זו גומיה בחלון האחורי, כבר כמה פעמים טיפלו בזה וזה כל פעם חוזר"
- ידיות מוזרות ליד ידית ההילוכים, עם חור מכוער בקונסולה (במקרה הטוב, במקרה הפחות טוב, מתכופפים מתחת לאוטו למשוך לוחית מתכת) - כן, זו נעילת הדיפרנציאל המרכזי - יאמר לזכותם שישנם כאלו שהנעילה היא חשמלית או ממש השקיעו ואז זה בידית - אישית לא פגשתי מישהו שהשקיע בידית.
- איזולירבנד על ההגה - אה, נכון, הכפתורים של הצופר קפצו, אבל השני עובד :)
- ריפודי עור מקוריים שנראים ממש רע (הבריטים שמו עור "הפוך", אין ספק שזה יפה כשזה חדש, אחרי 10 שנים, ממש לא)"





כמה נכון , בתקופה קצרה שטיפלתי בדיסקו 2 פשוט קלעת בול אחד אחד .

אבל אלה קטנות וניתנות לסידור .

כמו בכל רכב , צריך לטפל לפי הספר .

roibnun
17-02-15, 11:44
מבין את מהות התקלות.השאלה היא האם אם נמצא רכב שמור ומטופל- "יד 1 מרופא"
שלא ראה שטח ושימש משפחה בגלל "סמל סטטוס"
יש מקום להעדיף אותו על LC או פאגרו?
לגבי תקלות נתתם לי להבין שזה לא הרבה יותר נורא מכל רכב יפני אחר.

לגבי "מסדר הרכבים" 10vs10
כל מה שזה אומר זה שצריך סבלנות ולא להתפשר על מציאות..

עדיין לדעתי האישית אין על אמינות טיוטה (מחזיק קורולה בנוסף..)אבל פראדו כבר נהייה ישן ויקר

ליאור מ
19-02-15, 20:32
יש דיסקו 2 טובים ושמורים.
לא קל למצוא אותם, וזה עניין של טיימינג ומזל, וכמובן לשאול אנשים שמכירים (רמי, יענקל'ה, מוני כדוגמא).
לי יש דיסקו 2 ידני, יכול להעיד עליו שהוא שמור מאד, אבל מטופל היטב וללא קיצורי פינות.
(לא למכירה).
קל לשפר אותו ולהפוך אותו לרכב טיולים מעולה. חשוב מאד להיות סבלני, אל תיקח לימון!!!

איל מ
20-02-15, 14:10
יש דיסקו 2 טובים ושמורים.
לא קל למצוא אותם, וזה עניין של טיימינג ומזל, וכמובן לשאול אנשים שמכירים (רמי, יענקל'ה, מוני כדוגמא).
לי יש דיסקו 2 ידני, יכול להעיד עליו שהוא שמור מאד, אבל מטופל היטב וללא קיצורי פינות.
(לא למכירה).
קל לשפר אותו ולהפוך אותו לרכב טיולים מעולה. חשוב מאד להיות סבלני, אל תיקח לימון!!!

ולא צריך לשפר אותו. גם כשהוא מגיע מהמפעל הוא אחלה רכב טיולים.
אם מהדגמים המאוחרים שווה להוסיף ידית לנעילה אורכית וזהו.

amit1
20-02-15, 15:51
[QUOTE=איל מ;623156]ולא צריך לשפר אותו. גם כשהוא מגיע מהמפעל הוא אחלה רכב טיולים.
אם מהדגמים המאוחרים שווה להוסיף ידית לנעילה אורכית וזהו.[/QUOTE
צודק, אחד הרכבים הבודדים שתוכננו מלכתחילה כרכב לטיולים עם עבירות טובה AS-IS.

מיכה100
23-02-15, 11:46
סליחה אם אני נשמע כמו תקליט שחוק, אבל ה TD5 הספציפי שלי (2004) הוא אוטו נפלא עם עלות תועלת לא פחות מפנטסטית, בעיקר אם לוקחים בחשבון ירידת ערך ובלי ביטוח מקיף (והשנה גם אבטח אותו חובה כפרטי).
טיפולים במוסך לפי הספר, פה ושם שיפצורים ושיפוצים - זה כל מה שהוא מבקש..

amit1
23-02-15, 16:33
אתה צודק. נראה שעדיף שנשאיר את התובנה הזאת ביננו.

roibnun
15-03-15, 23:06
טוב, יש עוד אופציה:
דיסקו 1 שמשאיר עודף של 10-15 בצד לתיקונים/יישורי קו ושאר מרעין בישין שעלולים לבוא.
2 יתרונות שאני רואה (אם שמים חסרונות בצד..)-
1- רכב ברזלים old fashion ללא מחשביאדה תאום לדיפנדר ויחסית פשוט לחלפים ותיקונים.
2- חשבתי על אופציה של בנזין עם הסבה לגפ"מ. מכירים מישהו שעשה?

דעתכם?

ההורים שלי נוסעים עם רודאו גפמ כבר כמעט שנתיים ומרוצים מאוד.. בכל זאת 2.6-3 ש"ח לליטר

amit1
16-03-15, 12:02
בנוגע לדיסקו 2 TD5 קח בחשבון באיזור ה 200 אק"מ מזרקים וגיר.

חן אלינועם
17-03-15, 20:20
בקיצור ....תקנה סופה.

-->