PDA

צפייה בגרסה מלאה : קניה ואחזקה של cj



amit6009
07-03-15, 17:27
אהלן
אני בן 19, חייל, חוזר הביתה פעם בחודש ליום
יש לי ג׳ימני משופר, מטייל המון כשאני בבית. אין לי התלבטות לפני קניה, סיקס זה היעד
השאלה היא כזאת
נגיד שקניתי סיקס ויישור קו סטנדרטי כבר נעשה
לסיקס יש המון תקלות, גם באמצע טיולים, גם בכללי בלאי גבוה של חלקים.. אני מחפש למנוע את זה, לחזק לשפר ולהחליף את כל הדברים שידועים לשמצה בcj, לטפל בכל המחלות עוד לפני שהם קורות - אם זה דריישאפטים תושבות קפיצים וכו׳
בשביל לעמוד את העומס היעד הוא כזה: גלגלים 31׳, נעילה אחת או 2, שטח בינוני, כלומר גם לכביש, גם למעלות כמו זלדה ואשתאול, וגם למדבר למקומות כמו ורדית ואפילו קצת יותר, שעם כל ההנאה בעבירות העיקר זה טיולים
ועכשיו במסודר:
מה צריך לחזק להחליף או לשפר בcj כדי למנוע את רוב התקלות/מחלות עוד לפני שהם קורות, וכמה +- עולה כל דבר כזה בהנחה שאת הרוב אני לא עושה בבית



נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

OFF-RoaD
07-03-15, 17:52
זה כבר לא עניין של מחלות גנטיות (כמו, נניח, הגיר האוטומט בחלק משנתוני הג'ימיני), אלא יותר של גיל הרכב.
כדי שהרכב יהיה אמין ב100%, תצטרך לשפץ ולסדר אותו ב100%. מערכות מים, חשמל, דלק, מכלולי ההינעים (מנוע, קלאטש, גיר, טרנספר, גלי הינע, סרנים על כלל חלקיהם...) וכו' וכו' וכו'

זה פרויקט של עשרות אלפי שקלים, אם תעשה אותו בפדנטיות מלאה, ויכול להסתיים בהרבה פחות, אם תרצה ליישר קו למצב סביר.

לא יודע אם הייתי נכנס להרפתקאה בזו במצבך (מה תעשה עם הרכב נתקע, יש מי שיטפל בו לפני היציאה הבאה הביתה?), אתה עלול למצוא את עצמך מטייל בשבתות במוסכים במקום במעלות...

amit6009
07-03-15, 17:56
יש מי שיטפל, ויש יציאות שישתפרו.. זאת לא הבעיה בתכנון לשנים קדימה, בכל זאת סיקס לא מחליפים אחרי שנה. ברור שהכוונה לשפץ למצב סביר, הכוונה למחלות ותקלות שתוקעות טיולים וקורות יחסית המון. אני לא אשפץ גיר רק כי הוא ישן, לעומת זאת אני כן אחזק תושבות קפיצים כי זאת מחלה ידועה- זה העיקרון


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

six 4 life
07-03-15, 18:47
עמית, נקודת הפתיחה שלך שבה אתה חוזר שוב ושוב על המנטרה של "לCJ יש המון תקלות גם בשטח וגם מחוץ לשטח" כבר שגויה ביסודה. תכלס לא הבנתי איך עם קו מחשבה כזה אתה שוקל רכב שככה אתה חושב עליו. אתה מחפש צרות ;) ?
בכל אופן אני לא יודע מאיפה אתה מסיק את זה או מי הכניס לך את השטות הזו לראש, אבל לCJ אין שום מחלות, אין שום תקלות קבועות או סטנדרטיות. להיפך, CJ זה אחד הג'יפים הכי אמינים שקיימים כל עוד אתה זה שמתחזק אותו ומטפל בו. יש דברים שרצוי כמו בכל ג'יפ שיהיו מתוחזקים תמיד - צלבים בדרייבשאפטים, תפוחי הגה, אמרת תושבות קפיצים - יאלה בסדר תבדוק גם אותן, אבל שום דבר מעבר לרכב רגיל. למעשה הרבה פחות.
כמו בכל רכב - תקנה כלי טוב, תהנה לאורך זמן. תקנה משהו מוזנח במחיר נמוך, תסבול עד המכירה.
הכיף שלך מהרכב וההנאה שלך מהטיולים איתו היא אמינות, אמינות היא פועל ישיר של איזה רכב קנית ואיך אתה מתחזק אותו.
בCJ עושים ה-כ-ל לבד, אם אתה מתכנן להכנס איתו למוסכים רד מהרעיון.
בכללי הבעיה הכי גדולה שאתה לא מיחס לה חשיבות כרגע היא 2 טסטים בשנה. העלויות לא נמוכות בכלל וזה חתיכת קוץ בתחת, במיוחד עם ג'יפ כזה.
אם יהיו לך שאלות ספציפיות אתה מוזמן. בנתים מכל מה שאני קורא ממך אתה ניזון מסטיגמות של פחדנים שמעולם לא היה להם CJ/ או קנו נבלה סרוחה.
עם ובלי קשר עוד דבר קטן להכניס אותך לפרופורציות וכדאי שתקח בחשבון - CJ במצב טוב כמו שמתואר אתה לא מוצא נכון להיום בפחות מ30-35 אלף ש"ח, כך שאם התקציב שאתה מקצה לנושא הוא סביב ה20 אני מציע לך לחשוב טוב על רכישה של ג'יפ כזה.

אוף רואוד- כל מה שכתבת זה קשקושים חסרי כל ביסוס או נסיון.

OFF-RoaD
07-03-15, 19:03
אוף רואוד- כל מה שכתבת זה קשקושים חסרי כל ביסוס או נסיון.

הבנאדם שאל כמה יעלה לו להפוך סיקס לרכב אמין ומטופל ב100%, עם פוטנציאל תקלות שואף ל0, והכל בעבודת מוסכים. אם יש לך תשובה אחרת לשאלה הזו, אשמח לשמוע.

זה שהוא לא בדיוק בראש שלך, של עבודה עצמית ו"להסתדר", לא הופך את זה לשטויות.

amit6009
07-03-15, 19:36
התקציב מעל 35
לגבי 2 טסטים לקחתי בחשבון
לגבי טיפול עצמי זאת השאיפה, עד שאלמד להתעסק עם רוב הדברים יקח קצת זמן
מסכים איתך שרכב שטופל טוב ועם תשומת לב יהיה אמין למדי, אבל אי אפשר להתווכח על זה שיש חלקים שמתבלים יותר במרוצת השנים ויש כאלה שיותר לאט, הכוונה שלי זה לטפל ברוב החלקים שמתבלים מהר, ושאנשים נוטים להזניח, בהנחה שהבעלים הקודם לא עשה את זה
לגבי כל הקשקושים חסרי כל ביסוס וניסיון שכתבתי, הם נלקחו מהמון שעות שיחה בטיולים ועם אנשים שיש להם סיקסים, משופרים יותר ופחות, מתוחזקים יותר ופחות



נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

six 4 life
07-03-15, 19:47
אוף רואוד זה לא אישי חבר, אבל על הודעות בפורום לא מקבלים כסף. כל מה שכתבת (מבלי להכיר אותך) בוודאות נכתב ללא נסיון עם רכב כזה (אני רואה לפי התוכן והמספרים המופרכים), ואני חושב שכשבנאדם שואל על רכב מסויים הוא מצפה לתשובות מאנשים שמכירים את הנושאים עליהם הוא שואל כולל המספרים ממקור ראשון (היה/יש להם כזה), ולא תגובות שהם בגדול חוו"ד חסרות כל ביסוס שבאות משמועות או מחבר של אח של בן דוד או לא חשוב מאיפה.

עמית - אני לא יודע מה אנשים מספרים או לא. אני עם הסיקס שלי כבר 13 שנה והוא לא חזר מאף טיול על גרר, קשה ככל שיהיה (ו95% מהטיולים שלי הם קשים+++). אם הייתי סופר כמה פעמים רכבים שטיילו איתי חזרו על גרר היה מעניין אבל זה לא רלוונטי.
בכל אופן נתמקד קצת יותר - מכונאות בסיקס היא פשוטה, עלויות החלפים בכלל לא גבוהות ולרוב זולות מרוב הכלים בשוק, ופוטנציאל השיפורים אין סופי - הכל תלוי בך ובכיס שלך.
הבעיות הכי קריטיות לסיקס בתקופה שנכונה להיום היא מצב שלדה ומרכב. היום כל הכלים האלו כולל הכי חדש שבהם (1991) כבר בני 24 מינימום, והשלדות שלהם הם לא פאר היצירה מבחינת עמידות לחלודה. כשאתה ניגש לבדוק סיקס לקניה הדבר הכי קריטי והוא זה שעליו אתה תפיל עסקה גם אם הג'יפ יפיוף הוא השלדה. שלדה רקובה תגרום לך להרבה צער ולהחליף שלדה זה עסק יקר מאוד (עלויות העבודה, שלדה תקינה אפשר לקנות ב1000 ש"ח).
מצב המרכב הוא פחות קריטי אבל גם החלפה של מרכב/ פחחות וצבע מקיפים יעלו לא מעט.

אלו 2 הדברים הכי חשובים נכון להיום ברכישה של CJ. מצב מכני הוא העדיפות השניה אחריהם מאחר ושם העלויות נמוכות בהרבה וניתן לתקן/ להחליף הכל.
הכל כמובן שאלה של מצב הרכב ביחס למחיר בשורה התחתונה.
אבל הנקודה הכי קריטית כשאתה ניגש לבדוק CJ היום, היא השלדה, אחריה המרכב. אחרי 2 אלו מכונאות.

amit6009
07-03-15, 19:51
בגלל זה כתבתי ש2 הנתונים האלה נלקחו בחשבון, תקציב 35 או יותר, טסטים נלקח בחשבון. חוץ מזה שאם יש גיל לנהוג ברכב חסר היגיון, זה הגיל הזה- כשעוד אין מחוייבות, משפחה, עבודה, השנים הקרובות אלו שנים שאם האוטו לא יתניע בבוקר, לא יקרה אסון. ובכל זאת אני מחפש תשובות לשאלות ששאלתי
הכל כמובן ברוח טובה

נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

six 4 life
07-03-15, 20:01
יותר פרטני לשאלות ששאלת:
1. להכין 2 דרייבשאפטים מחוזקים חדשים מקצה לקצה יעלה לך 1200-1500 ש"ח לשניהם.
2. לחזק תושבות קפיצים - למה הכוונה לא הבנתי?
3. אם אתה מתכנן שטח טכני קשה עם נעילה קדמית, כדאי לעשות הסבה של הצלבים בציריות הקדמיות מ27 מ"מ ל30 מ"מ. עלות כוללת באיזור ה800-1000 ש"ח ל2 הציריות.
4. תושבות מנוע וגיר - החליפיות שמוכרים (אין מקורי) זה זבל שנקרע מהר מאוד. כדאי להחליף למחוזקות מופליאוריטן. עלויות של 700-1000 ש"ח בארץ, קצת פחות בהזמנה מחו"ל.

מה עוד?

שגיא S
07-03-15, 20:11
תושבות לקפיצים - זה ה"ששים" שראיתי שנתלשו מכמה שלדות כבר.
אני אמרתי לו שהוא צריך לחשוב על חיזוק לתיבת הגה.

בולג'וינטים להחליף ל-HD שניתן לגרז...

בקשר למה שאתה אומר שלא חזרת על גרר - אני אשמח לתשובה אחרת, כמה פעמים היה לך תקלה/שבר בטיול?
שאילולא היה לך ידע וניסיון לתקן אותם היית צריך גרר?

ה-13 שנה שלך עם הסיקסים הביאו איתם ידע והכרה של האוטו שהיא יוצאת דופן ולנהג חדש בסיקסים אין הכרות עם הרכב והמגבלות - מה שיכול להביא לשברים/תקלות.

לי יצא לראות כבר בכמה טיולים גם סיקסים מסודרים ושמורים שנתנו יותר מדיי גז ונגזר דריישאפט, מאוורר שנכנס ברדיאטור בגלל תושבות מוזנחות וכו'...

six 4 life
07-03-15, 20:29
מתחיל מהסוף


לי יצא לראות כבר בכמה טיולים גם סיקסים מסודרים ושמורים שנתנו יותר מדיי גז ונגזר דריישאפט, מאוורר שנכנס ברדיאטור בגלל תושבות מוזנחות וכו'...
התגובה האחרונה שלי פונה בדיוק לנקודות האלו שאם יטפל בהן מראש לא יסבול כמו אלה שאתה מתאר.


תושבות לקפיצים - זה ה"ששים" שראיתי שנתלשו מכמה שלדות כבר.
כשהשלדה רקובה הם נתלשים.


אני אמרתי לו שהוא צריך לחשוב על חיזוק לתיבת הגה.
בהחלט.

בולג'וינטים להחליף ל-HD שניתן לגרז... הבולג'וינטים הרגילים מתגרזים.

בקשר למה שאתה אומר שלא חזרת על גרר - אני אשמח לתשובה אחרת, כמה פעמים היה לך תקלה/שבר בטיול?
שאילולא היה לך ידע וניסיון לתקן אותם היית צריך גרר? כל מה שכתבתי הם שיפורים אחרי שברים. אבל זו גם הפואנטה במה שכתבתי שCJ אף פעם לא חוזר על גרר. גם אם תשבור ציריה, דרייבשאפט, וואט אבר, אתה חוזר בנסיעה הביתה.


ה-13 שנה שלך עם הסיקסים הביאו איתם ידע והכרה של האוטו שהיא יוצאת דופן ולנהג חדש בסיקסים אין הכרות עם הרכב והמגבלות - מה שיכול להביא לשברים/תקלות.
בדיוק בשביל זה יש פורומים ויש אינטרנט.
אני קניתי את הCJ שלי בגיל 17 בלי ידע ויכולת טכנית אפילו להחליף פנצ'ר לבד. כמה חודשים אחרי הרכישה הלך לי ראש מנוע. אתה יכול לחפש בניק שלי הודעות ראשונות כאן באתר ב2001 ולראות ילד בעייתי שמחליף ראש מנוע בבית לבד בלי אף אחד טכני בסביבה שלו - רק בתמיכה של החבר'ה כאן כי אין לו כסף למוסך. היום העסק אפילו יותר פשוט כשיש ברשת מידע מכאן עד להודעה חדשה על אחזקה שיפורים ומה שרק תרצה, שיכול להכין אותך מראש לכל דבר. יש ספרי רכב לג'יפ הזה בעברית מהבורג הראשון עד האחרון, ובשורה התחתונה אם זה הרכב שאתה רוצה ויש לך רצון לטפל בו בידיים שלך, אתה תסתדר איתו מצויין גם בתור מתחיל.
אחרי כל אלו - זה לא ג'יפ שאתה קונה ואתה לא צריך להתעסק איתו, אבל זה נכון לכל ג'יפ שתקנה. זה ג'יפ שצריך תשומת לב, כמו כל רכב בגילו.

לגביי ידע טכני - לדעתילא משנה איזה ג'יפ יש לך, תמיד כדאי שתדע מכונאות בסיסית בו למתי שתצטרך (וכנראה שתצטרך מתישהו) בשטח. היום כשיש הכל פרוש ברשת זה לא מסובך או קשה, במיוחד לא ברכבים פשוטים כאלו.

גלעד .ג.
07-03-15, 20:41
עמית,

הייתי במצב דומה לשלך, אני קניתי סיקס שנת 89 שנתיים לפני הגיוס.
שהתגייסתי החלטתי למכור אותו, אני לא נכנס למצבך הכלכלי אבל סיקס זה רכב עם מנוע בנזין שאוהב ללגום מהנוזל הירקרק.
אם אתה מתכוון לטפל בו לבד אז קח בחשבון שאתה לא יוצא הרבה הבייתה והוא אוהב שמטפלים ומחזקים אותו לא מעט.
סיקס זה רכב עם אמינות גבוהה כל עוד שומרים על תחזוקה ראויה (ולא תחזוקת שבר), החלקים זולים יחסית ואפשר בקלות לטפל בו לבד.

אני במקומך הייתי נשאר עם הג'ימני ומביא אותו ליכולות שאותם אתה מצפה לקבל ממנו, יהיה לך מספיק זמן אחרי הצבא להגשים חלומות (גם שאתה נשוי+)
קיבלת המלצה למצוא רכב שמור ומטופל אפילו שזה יעלה לך ביוקר - תיישם אותה אם תחליט בכל זאת להגשים את החלום שלך.

גלעד

ronbs
08-03-15, 15:33
תחשוב על אספנות 1000 שקל בשנה טסט + ביטוח פעם בשנה טסט
יש הרבה במצב גרוע אבל לפעמים אפשר למצוא בסיס טוב

amit6009
08-03-15, 19:54
לפני הכל תודה על התגובות וההיענות.
אבל לא פתחתי שרשור בפורום יעוץ לפני קניה מסיבה מסויימת.. אני פחות חושב כרגע על אספנות או לא, על 2 טסטים בשנה וביטוח.. אני רוצה עצות מניסיון שלכם של מאות טיולים: מה תוקע, מה נשבר, ואיך מונעים את זה עוד לפני
קניתי ג׳ימני מסיבה מסויימת, וזה בעיקר השכל, החשיבה בהיגיון (ברור שהתאהבתי באוטו עוד לפני שקניתי אותו בכלל אבל זאת לא הנקודה) בתחביב שנועד לעשות כיף לנפש- הולכים עם הלב, גם אם זה לא פרקטי, גם אם זה יקר יותר, קשה יותר, וגם אם זה עדיין בגדר החלום


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

דרור ברלי
08-03-15, 22:56
סיקס הוא אמין וזול לאחזקה בתנאי שתטפל בו לבד. במוסכים יפשטו לך את העור.

וכשאומרים "גיל הרכב" מתכוונים לא רק לשנים. קח בחשבון שאלה רכבים שעברו חיים קשים, אונס קבוצתי ממש. ברזלים לא שוכחים את זה.

bobsfog
10-03-15, 09:55
את הסיקס שלי קניתי לפני שנתיים ומאז עברנו ביחד לפחות 50 טיולים מוצלחים, כולם נגמרו בנסעיה הביתה ולא על גרר.

התקיעה הראשונה שלי הייתה ביום הראשון שלי עם הרכב, נסעתי עם אבא שלי לעשות עליו קצת פוזות... לחיצה ראשונה על הגז ותזמוןלא נכון עם הקלאץ ונגזר הדרייבשפט האחורי.
כמובן שהייתי בלי שום כלי עבודה ובשטח לבד, כל מה שהייתי צריך בשביל להגיע הביתה זה חוט ברזל שמצאתי בצד הדרך.
חוץ מזה נשבר לי שש (תושבת לקפיץ) וגם ככה הגעתי הביתה בעזרת ראצט ונסיעה איטית.

נדירים הדברים שישאירו אותך תקוע עם סיקס, רכב אמין.
הדברים שנשברים הם בעיקר ברזלים ישנים, המניעה של זה היא על ידי החלפה מוקדמת.
בכל מקרה אחר התרופה היא טיפולים שגרתיים ומעקב צמוד.

אדר

שגיא S
10-03-15, 10:22
את הסיקס שלי קניתי לפני שנתיים ומאז עברנו ביחד לפחות 50 טיולים מוצלחים, כולם נגמרו בנסעיה הביתה ולא על גרר.


אדר

אתה כבר שנתיים עם הסיקס? לא יאמן...

בכל מקרה הרכב שלך הוא דוגמא מעולה לרכב מאוזן.
צמיגי 31 - הגבהה מינימלית עם בכלל, ונעילה אחורית - והרכב שלו באמת מטייל בכל מקום הגיוני. כולל המעלות הקשים בדרום והמשלטים וכו'.

omri_t
10-03-15, 13:03
לדעתי אתה מפספס.
אם תחזור הביתה פעם בחודש לא תוכל להינות מהסיקס.
לא יהיה לך זמן לעבוד עליו. ובטח שלא לטייל.

במוסכים זה גם לא ילך לך קל ובפן הכספי בכלל מטורף.


אם כבר היה עומד לך בחצר סיקס מיושר זה היה סיפור
שונה.
לצורך הדוגמא לי יש סופה מיושרת שעומדת וממתינה בחצר לטייל.
היא אמינה ועלות האחזקה השנתית שלה מאוד נמוכה.
עלה לי המון להביא אותה למצב הזה. וזה גם לוקח זמן.

אבל להיכנס לזה תוך כדי שירות צבאי עם יציאות כאלה- פשוט יעשה לך כאב לב.

מציע לך להישאר עם הגמני. לסיים שירות. ואז לחשוב על זה.

amit6009
10-03-15, 15:11
לגבי היציאות- בדיוק נפלתי מהקורס שבגללו היו היציאות אז כרגע יש לי זמן, מאמין שגם בהמשך.. גם אם יקח יותר זמן בגלל הצבא הג׳יפ יחכה וכל פעם שאחזור הביתה אני יעבוד עליו עוד קצת ועוד קצת..
לגבי תושבות קפיצים ודריישאפט אני כמראה אחזק/אחליף עם הקניה, תודה


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

-->