PDA

צפייה בגרסה מלאה : מחפש מכון לקפיצי עלים



liavr2
26-04-15, 11:20
אהלן,
מחפש מכון שמתמחה בקפיצי עלים: שדרוגים, יישור , זמינות חלפים במידת הצורך. חשוב שיהיה ראש פתוח והבנה מלאה של ההשפעות על גאומטריית הרכב.

אזור באר שבע

תודה רבה!

tzagi
26-04-15, 11:29
ממש לא משנה לאיפה תלך
הפלדה רוצה לחזור למצב הנוכחי, ולשם היא תחזור תוך זמן קצר.

liavr2
26-04-15, 11:37
אתה ממליץ להחליף קפיצים? אין בעיה.
אני מחפש מכון שעל דעתו המקצועית יש המלצות :)

אזור באר שבע יהיה מצוין, אזור אשדוד - רחובות גם קניתי.

tzagi
26-04-15, 11:46
אישית,
ומי שאני מכיר וסומך.
איתי, המתלם, ראשון לציון. דור שני בתחום ויבואן של מוצרים באכות.
יש גם יותר קרובים אליך, לא מכיר אותם אישית ולכן.....

asafk
26-04-15, 12:19
אישית,
ומי שאני מכיר וסומך.
איתי, המתלם, ראשון לציון. דור שני בתחום ויבואן של מוצרים באכות.
יש גם יותר קרובים אליך, לא מכיר אותם אישית ולכן.....

דור שלישי....

אסף.

GodsFather
26-04-15, 12:36
ואם אתה כבר איזור אז גם חמילבסקי, אותו תמהיל של דורות וידע. חולון.

שגיא S
26-04-15, 13:05
באיזור באר שבע יש רק את קפיצי מאיה.
אהרון נראה לי קוראים לבחור שם והוא שנים בתחום וגם מתעסק הרבה עם ג'יפים אבל בעיקר עם סיקסים וסופות.

tooshey
26-04-15, 14:00
בבאר שבע יש שני עסקים לתיקון קפיצים.
הראשון שהוזכר מעלי, קפיצי מאיה. בבעלות אהרון.
השני, קפיצי חנן, אח של אהרון. בעמק שרה על יד טויוטה האתגר.
שמעתי שכשהם עבדו יחד חנן היה המקצוען ואהרון המנהל...

באשדוד, באיזור תעשיה צפוני נמצא "קפיצי הרטוב " בבעלות גיל. איש שטח מנוסה. שמבין לא רק בקפיצים אלא גם בבולמים ושאר חלקי המתלה.

אבל,
אני עם דעתו של ג'ו.
אם יש לך רכב מיצרן מוכר, ולא מאיזו מוטציה אנדמית ,במקום לחפש קפיץ מאעכר, חפש קיט מתלים מיצרן מוכר שמיועד לרכב שלך.

בברכה,טושי

liavr2
26-04-15, 14:31
קצת מבוא לסיפור:
היה לי רכב שטח 3 שנים (עם מתלה 3 חיבורים) ויש לי ניסיון טכני כללי בעולם הגיפים. כיום יש לי רכב עם מתלי עלים לא סטנדרטי לסוג הרכב והייתי רוצה דעה של בעל מקצוע נטרלי. עדיין לא אומר שצריך להאבק בפלדה, להחליף הכל או לחזור לסטנדרט.
לכן מה שאני מחפש כרגע זה פשוט הסתכלות כללית.

המלצות נוספות על חנן? מס' טלפון? כתובת?

דידו
26-04-15, 19:52
המתלם
הכי מקצועי שפגשתי
ופגשתי..

elro
26-04-15, 20:41
אם אתה בא למרכז, אז עופר חמילבסקי, מקצועי, אמין ובעל נסיון רב בקפיצי עלים.

asafpeleg
26-04-15, 21:23
חפש חנן קפיצים בגוגל. באופן אישי, גם בסיקס שהיה וגם בסופה שעכשיו, לא מבסוט מהתוצאה שהתקבלה ממאיה, זה נגמר בוויכוחים וצעקות. אבל אוסיף שחבר עם סיקס מרוצה מהתוצרת של מאיה. אני בטוח ששניהם מנוסים אחרי כל כך הרבה שנות עבודה, אבל הגישה שלהם פחות לראש פתוח והבנה על השפעות ההיגוי, ויותר למה שזמין במחסן. כיוון נוסף, לרקע כללי- נסה לדבר עם גבי ממקור הצמיג והפרונט בעמק שרה, גם הוא יודע דבר או שניים על גיאומטריה.

דרור ברלי
26-04-15, 21:39
ברכב לא סטנדרטי, אין פתרונות מדף מוכנים מחו"ל.

אין מנוס משקילה של הרכב ותכנון קפיצים ספציפיים לרכב הזה.

לצורך העניין אפילו סופה זה לא רכב סטנדרטי כי היצרן לא מוכר בעולם ורק קפיצים שתוכננו כאן בישראל על סופות, באמת מתאימים לסופה למרות שיש כל מיני אילתורים וקומבינות שחלקם עובדים לא רע בכלל.
לצורך העניין - רוביקון אקספרס הם היחידים בחו"ל שעושים קפיצים ייעודיים לסופה, והקיט הזה מבוסס על פיתוח ישראלי של מתלם (נציג רוביקון אקספרס בישראל).

רוב הקפיצאים לא אוהבים פרויקטים כאלה כי זה כאב ראש שלוקח זמן וכולל לא מעט ניסוי וטעייה ובהתאם גם מחיר גבוה שלא כל הלקוחות מוכנים לשלם. אבל אין מנוס מזה.

כבר עכשיו אני מזהיר שאין דבר כזה קפיץ עלים שיהיה גם רך ונעים ביומיום וגם ישמור על הגובה ולא ישקע מהר תחת עומס מתמשך, גם ייתן מהלך ארוך וגם גובה וגם היגוי מדוייק וגם וגם וגם כי לכל תכונה טובה יש מחיר בצורת פשרה על משהו אחר. אתה תצטרך להגדיר בדיוק מה אופי הנסיעות והטיולים שלך, משקל שמועמס על הרכב וכו'.
זה לא הולך להיות זול. טיפ: אל תתקמצן על בולמים איכותיים וכמובן שגם לא על החזרת גיאומטריית ההיגוי ככל האפשר למקור ועל כיוון פרונט מדוקדק.

גם אני ממליץ על מתלם.

boaz avrahami
26-04-15, 23:13
וגם אני ממליץ על מתלם

liavr2
28-04-15, 10:05
תודה רבה לכולם :)

Bernard
28-04-15, 14:33
עידכון... תוצאות....

liavr2
29-04-15, 00:41
בנוסף לשרשור הזה התייעצתי בעוד כמה ערוצים וההמלצות החמות היו באזור המרכז, ביום שישי אני יהיה במרכז (אם אפשר לקרוא לאזור גדרה מרכז) ואלך או למתלם אם הוא עובד בימי שישי, או לבחור בשם גיל מאזור התעשייה באשדוד שעליו קיבלתי המלצות חמות.

אפילו שאני לא בטוח שהסברתי פה מה הבעיה כלל, מבטיח לעדכן.

amirmoshe
29-04-15, 08:15
מציע לך לדבר עם חמילבסקי. יש לי נסיון טוב איתו.

דרור ברלי
29-04-15, 13:35
מתלם סגור בימי שישי.

liavr2
03-05-15, 22:20
טוב , התפתחויות:

נתחיל בלהסביר את הבעיה קצת, הרכב יושב על קפיצי עלים ורחוק מצורתו הסטנדרטית, את הרכב קניתי לפני כחודש וחצי, בינתיים יש בעיה שמלווה אותי כמעט מהקניה ואני לאט לאט תוקף אותה מכל הכיוונים.
הבעיה היא רעידות איומות שהולכות ומתחזקות החל ממהירות של כ10 קמש ב4x4 גם high וגם low ובנוסף דפיקות איומות בlow. לפני פתיחת הפוסט נעשו הדברים הבאים (בסדר הבא): החלפת תושבות טרנספר, החלפת הגשר טרנספר בעריסה HD של חברת calmini. פירוק ושיפוץ הנעילה בדיפרנציאל הקדמי , וידוא תקינות של הציריות ופעמונים, החלפת ציר יציאה קדמי בטרנספר , החלפת הנדנדות בקצרות יותר , הפיכת כיוון הדריבשאפט הקדמי, החלפת דריבשאפט קדמי, החלפת טרנספר לטרנספר זהה (יחסי העברה מופחתים).
עד כאן פתרנו את הדפיקות שהיו בlow עם החלפת הטרנספר. שאני אומר החלפת הטרנספר אני מתכוון שפשוט הונח שם טרנספר אחר חדש. הרעידות מעל 10 קמ"ש עדיין איתנו.


נחזור לנושא שלגביו נפתח השרשור הנ"ל:
בנקדה זו החלטתי לגשת למשהו שקצת הרתיע אותי , מחוסר ידע מוקדם והוא מערכת המתלים שלי. במבט חטוף בתמונות המצורפות , לא צריך להיות מומחה גדול נראה שיש בעיה.
9817598174

כמובן שגם הנדנדות לא ישבנו באותה הזווית , אחת "מאונכת" לקרקע בעוד לשנייה זווית מסוימת , בטיולים הבודדים שעשיתי עם הרכב התקפלה ב90 מעלות הנדנדה המחוברת אל הקפיץ העקום.
בשישי האחרון, לאחר המלצות באינטרנט ומקרובי משפחה מעולם הטנדרים הגעתי אל בחור בשם גיל (קפיצי הר-טוב) מאשדוד. בניתוח מהיר הוא הבחין שהקפיץ התעקם ממכה, בנוסף אום אחד המחובר לUbolt של אותו הקפיץ ברח ואחד העלים זז. גיל נתן לי את חוות דעתו על מערכת המתלים ודעתו הייתה שאת הקפיץ אפשר ליישר ואין טעם להחליף והוא יחזיק עוד מספר שנים - הוא הבין ממני שאין התנגדות להחלפת הקפיץ והעדיף ליישר.
אז מה בעצם עשינו? גיל הרשה לי ללכלכך את היידים, עבדנו יחד, את הקפיץ הוא יישר (סוג של ערגול הפוך) , החלפנו שני ubolt ים לחדשים וארוכים קצת יותר, 4 בושינגים מתאימים בחיבור לנדנדות, בקודמים החור היא בעל קוטר גדול בהרבה מקוטרו של הבורג והיה צורך במוביל בתוך הבושינג (שגם אותו הוספתי בניסיון למנוע רעידות איומות בהגה שהיו בכל עליה על באמפר ב2x4).
ההתרשמות שלי מגיל היא טובה מאוד, בן אדם עם המון ניסיון ואינסוף סבלנות!

הרכב כרגע עומד מיושר, הנדנדות מקבילות אחת לשנייה אך לצערי הרעידות ב4x4 עדיין איתנו. רעיונות?

דידו
04-05-15, 05:43
צמיגים החלפת?

תעמיד את הרכב על 4 בוקים ותריץ..

איזה רכב (לימון) זה? הרעידות קשורות ללחיצת גז או בכל מצב נסיעה?

GodsFather
04-05-15, 08:56
אם אני רואה נכון - זה סמוראי ? (מוט הגה Z מחוזק ? )

אופציות נוספות - צמיגים, סרן קדמי מאוזן ולא מחייך, שלדה תקינה...

gmike
04-05-15, 09:51
במבט חטוף, זויות הדרייבשאפט שלך לא נכונות.
כתבת שהוחלף הקדמי, למה?
הרעידות קיימות רק ב4X4 או גם ב2X4?
צלם את שני הדרייבשאפטים מהצד..

polar bear
04-05-15, 10:45
תבדוק יחס העברה העברה בסרנים.

GodsFather
04-05-15, 11:07
תבדוק יחס העברה העברה בסרנים.

זה היה מפוצץ לו את הטרנספר די מהר...

polar bear
04-05-15, 12:03
גם לדעתי. אלא שהאוטו שלי נסע כך לא מעט זמן. בשטח בקושי הרגשתי. כשאמרו לי שזו התקלה - גם לא האמנתי. אבל זה מה שזה היה.

asafk
04-05-15, 20:59
זה גם היה מה שעבר לי בראש מתיאור הבעיה.

אסף.

דידו
04-05-15, 21:15
אם הרכב לא 4X4 קבוע זה לא יורגש בכביש..


אוקיי עכשיו ראיתי שזה רק בשילוב 4X4
אכן ייתכן יחסי העברה שונים בסרנים
חוויתי על בשרי

דידו
04-05-15, 21:23
אם יש לוקרים ידניים- שלב 4X4 ותנתק לוקרים אם הרעידות נעלמו - כנראה יחסי העברה
אם אין - תנתק את אחד הדייפשפטים- נעלמו הרעידות - כנראה יחסי העברה

לחילופין- תספור סיבוב גלגלים לעומת סיבובי דייבשאפט (יחסי העברה בסרן) האם זהה קדמי ואחורי?

liavr2
05-05-15, 02:42
קודם כל תודה רבה לכל העוזרים!

בהודעה האחרונה שלי התמקדתי בבעיה של העלה העקום ופתרונה ובאמת לא פירטתי את בעיית הרעיות ודרך ההתמודדות שלי.

אז ככה, דברים שנעשו ונבדקו עד כה:
הלוקרים הינם ידניים,
הרכב עמד בחניה על 4 בוקים ו"נסע באוויר". כאשר אני נוסע באוויר אני מגיע גם להילוך חמישי במהירות יפה ואין שום רעידות כאשר הלוקרים במצב lock וכמובן גם במצב free.
כאשר הרכב על האספלט:
א. הלוקרים בlock אך הטרנספר במצב 2x4 - אין רעידות.
ב. הלוקרים ב free והטרנספר במצב 4x4 (לא משנה עכשיו high/low ) - אין רעידות.
ג. הלוקרים במצב lock והטרנספר במצב 4x4 - יש רעידות.
מסקנות מניסוי זה - הרעידות קורות ב4x4 רק בעומס מסויים.
ננסה לחשוב על אלימינציה מהדברים שנאמרו פה.
צמיגים - למה צמיגים לא מאוזנים / משקולות / מכות בגאנט יצרו רעידות רק במצב 4x4 ?
סרן קדמי- לא נבדק
שלדה - אשמח לפירוט מה אמור להתעקם , נניח תושבות של קפיץ - יישור הקפיץ היה אמור "להחליק" את זה.
יחסי העברה לא תואמים - גם לי קשה להאמין שזה המצב. בואו נניח שזה לרגע שכן, האפשרויות הריאליות ליחסים בסרנים הינן 1:3.7 או 1:3.9.
בגלל שהדיפרנציאל הקדמי כבר נפתח אני יכול לספר לכם שלקורונה 41 שיניים ולפניון 11 או בעברית 1:3.727 . מה עכשיו להרים סרן אחורי בלבד ואני באמת ישים לב בין 3.7 סיבובי דרייבשאפט ל3.9 סיבובים ? ישר לתת 10 סיבובי גלגל ולהתחיל לספור 37 או 39 סיבובים בדריבשאפט?
זוויות דריבשאפט - באמת בתמונה זה לא נראה טוב, אך הזוויות של הדריבשאפטים לא עד כדי כך קיצוניות. יש קלינים לתיקון הזווית. גם גיל שבחן את 3מערכת המתלים בשישי האחרון אמר שהזוויות לא אידאליות אך לא רעות במיוחד.

עוד כיוון , תושבות טרנספר - כמו שאמרתי קודם הוחלפה העריסה של הטרנספר והתושבות אך כרגע אני עם טרנספר של חבר עם תושבות תקינות אך לא חדשות והגשר שהיה לפני העריסה. כלומר יש פה קצת בעיה בבידוד משתנים ממה שאמרתי קודם. שוב, העריסה לבד לא פתרה את הבעיה , החלפת התושבות בתקינות (לא חדשות מהנילון) גם לא פתרה , החלפת טרנספר פתרה את הדפיקות בlow אך לא את הרעידות.

אולי זה הזמן לפתוח שרשור חדש בנושא? :)

נמרוד
05-05-15, 11:43
את הצלבים של הדרישפט הקדמי בדקת?

יחסי העברה לא זהים בסרן קדמי ואחורי זה על פניו אפשרות לא סבירה... אבל תבדוק עם הבעלים הקודם - האם הוחלף אחד הסרנים? יכול להיות שבוצעה החלפה רשלנית, למה שהיה במגרש פרוק בלי לבדוק לעומק את ההתאמה. יש הבדלים ביחסי העברה בכל דגם של רכב בין שנתונים, ידני/אוטומט, רמות גימור ומנועים.

שגיא S
05-05-15, 13:05
ליאב, קשה לי להאמין שקיימים יחסי העברה שונים אצלך. בטיול שעשינו יחד היינו שמים לב לזה.

מה שכן - הרכב שלך בתקופת הבעלים הקודם עבר כמה סיבובים של ניסויים בדריישאפט הקדמי, היה שם דריישאפט של היילקס ולא יודע מה יש עכשיו.
תנסה לקרוא שרשורים קודמים על הרכב והיה שם מידע שאולי יוכל לעזור לך.
כמו כן - אני גם חושב שהכיוון זה הדריישאפט הקדמי, אני גם חושב שעשו איזשהם שינויים בגשר שאולי יכולים לגרום לבעיה הזאת. שווה לבדוק.
בכל מקרה להתחקות אחרי ההיסטוריה של הרכב פה בפורום נשמע לי כמו הצעד הראשון שהייתי עושה - לנסות להבין מה ניסו לעשות שם.

liavr2
05-05-15, 16:28
שגיא,

הטיול שעשינו ביחד זה באמת אחת הסיבות שאני חושב שיחסי העברה תואמים, מצד שני אמרנו שספרתי כבר שיניים מקדימה ככה שמה שנשאר זה להרים את הסרן האחורי ולספור 10 סיבובי גלגל מול 37 או 39 סיבובי דריבשאפט, הרבה יותר קל מלרוץ בין בעלי מקצוע.

לגבי הדריבשאפט, שהחלפתי את את הדריבשאפט מן הסתם הוחלפו גם הצלבים והבעיה לא נפתרה.. הבעיה לדעתי לא יכולה להיות בדריבשאפט עצמו אלה אולי בהתאמה שלו / שלהם לרכב. אתה זוכר במקרה איפה השרשורים שהזכרת נמצאים?

סולי
05-05-15, 17:33
תחליף את התושבות טרנספר העקומה...
ותספור סיבובים ותחזור עם רשמים...

אני לא הייתי מבזבז את הזמן בלחפש מה זרקו כתב שעשה או לא עשה.
הוא גם אמר שיש נעילה ספול מקדימה ובפועל היו חלקי נעילה אוטומטית משוחררים בתוך הדפרנציאל הקידמי... הזוי לדעתי להסתמך על מה שהוא כתב בפורום..

asafk
04-11-15, 23:34
הסקרנות הורגת אותנו...
מה נגמר בסוף?
נפתרו הרעידות?

אסף.

שגיא S
04-11-15, 23:37
הסקרנות הורגת אותנו...
מה נגמר בסוף?
נפתרו הרעידות?

אסף.

אני לא רוצה לענות בשם ליאב אז אני אתן רמזים:
1. נפתרו הרעידות
2. הבעיה והפתרון נדונו כאן בפוסט הנ"ל...

asafk
04-11-15, 23:42
טוב... כיוון שבדיון הזה עברנו על הכל ובמקביל ליאב גם תיאר בשרשורים מקבילים החלפת הכל בערך באוטו מקפיצים עד קלינים מתיבת העברה ועד צלבים... אז זה מעניין מה באמת פתר את הבעיה.

אסף.

סולי
05-11-15, 09:39
ליאב...?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

liavr2
05-11-15, 10:01
טוב כמו ששגיא אמר הבעיה באמת נפתרה :)
אין ספק שאני חייב פה כמה הסברים, בפשטות אספר שהתשובה הייתה פה כבר מזמן ורק בשבוע שעבר הגעתי אליה, יחס ההפחתה בדיפרנציאל הקדמי היה 1:3.7 ואילו באחורי 1:3.9.

סולי
11-11-15, 21:19
...ככה האוטו מגיע מהחברה? עם יחסים שונים בביצים?

GodsFather
11-11-15, 21:23
אין ספק שהייתה פה בעיה עם יחס...

-->