צפייה בגרסה מלאה : XJ לא מניע כל כך.... כמה שאלות (ואיזה מצבר מומלץ?)
הרכב התקשה להניע.
בסוף הניע והתקשה להחזיק טורים.
החזקתי אותו כמה דק ב-2000 סלד ויצאתי לסיבוב של 200 מטר.
בזמן הנסיעה המד טעינה הראה קצת מתחת ל14.
פתאום הוא נכבה.
התנעתי, החזקתי טורים
ואז הוא סרב לצאת מהילוך P.
כיביתי.
התנעתי.
יצא מהילוך P.
מד טעינה הראה 14.
אחרי שעה ירדתי לרכב.
לא הניע ועשה קולות מוזרים של חשמל.
ניקיתי קטבים.
לא מניע.
ואז שמתי לב שכשאני פותח סוויץ המד טעינה מראה 9 ויורד לתחתית הסקאלה.
היינו המצב מת?
בזמן שהרכב מונע מה שמראה לי את הטעינה הנורמלית היה האלטרנטור?
בהנחה שנאסף אל אבותיו המצברים,
איזה מצבר מומלץ?
אני לא מצליח לראות איזה המצבר שיש לי עכשיו על הרכב (חוץ ממדבקה של שנפ, אין פרטים), מה שכן- יש מספיק מקום להכניס אחד יותר גדול בכ-3 ס"מ.
תודה
אצלי תמיד אני דוחף את המצבר בעל הקיבולת הגדולה ביותר שנכנס פיזית...
בהצלחה
Sent from my iPhone using Tapatalk
לפני הכל-
תמדוד עם פלוק מתח טעינה.
בנוסף, נסה לטעון עם מטען מצברים.
יש בודק מצברים בעומס, אבל זה לא ציוד שאדם מן היישוב מחזיק בבית :)
מה התאריך על המצבר? (אם הוא זקן, אז גם ככה הגיע זמנו)
אני קונה מצברים של וורטה.
מרוצה מאוד.
מאיפה אתה? יש לי מטען מעולה וגם בודק מצברים. אתה מוזמן להטעין את המצבר אצלי.
כשהרכב מונע, אז מד הטעינה מראה את המתח של המערכת כולה - כלומר אכן, זרם הטעינה, והוא נומינלית 14.3 וולט.
9 וולט שאתה מקבל ברכב לא מונע, זה מצבר יותר ממת. זה שכמה דקות לפני כן המצבר הצליח להניע, ויותר מפעם אחת ברציפות, ואז פתאום הוא מראה 9 וולט, מראה על איזו קריסה קטסטרופלית של המצבר.
בכל מקרה - ברור שאתה צריך מצבר חדש. גש לחנות מצברים/חשמלאי רכב, ותתקין את מה שמתאים ונכנס. בדרך כלל 63 - מקסימום 70 אמפר שעה נכנסים, המגש של המצבר בצ'רוקי לא מאפשר יותר מדי משחק, אבל גם לא צריך יותר מדי.
עדיף לא לקנות שנפ.
boaz avrahami
07-06-15, 12:49
גם מגע לא טוב בין האלטרנטור למצבר או בין הקוטב השלילי לגוף עשויים לתת תופעה כזו. לכל חוט שני קצוות. לפעמים הבעיה לא בצד של המצבר.
כבר קרה לי דבר דומה עם מגע שהתרופף בין האלטרנטור למצבר.
תטעין עם מטען ותבדוק אם המצבר נטען ומחזיק טעינה.
אם כן תבדוק אצל חשמלאי בדיקת עומס.
מאוד קל לבזבז ככה כמה מאות שרלים על מצבר חדש לחינם
חנן-ג'יפולוג
07-06-15, 15:08
אני מצטרף לבועז.
ממליץ לבדוק מתח על קטבי המצבר ישירות. אם תגלה שהמתח על המצבר לא נופל לתשעה וולט בפתיחת סוויץ', אלא נשאר גבוה יחסית, והשעון בתוך הרכב כן נופל, יש לך נפילת מתח בדרך.
יתכן, ונפוץ, שנפילת המתח היא על שכבת תחמוצת בחלק הפנימי של נעל המצבר.
ממליץ בחום לעבור על כל הנקודות חיבור של המינוס, והפלוס עד כמה שאפשר, מהמצבר והלאה. תפרק את נעלי הכבל, אם ניתן, ותחליף בחדשים. אצלי בטרקטור לקח לי זמן, כולל פירוק מיותר וארוך של הסטרטר, לגלות שהכבלים ונעלי הכבל שנראו מצויינים היו כבר אכולים מבפנים והמינוס היה נורא.
אם חותכים מעט את הפלסטיק ניתן להכניס מצבר 72 אמפר/שעה.
תודה רבה.
הוחלף מצבר, נעליים לייתר בטחון וגם נבדק המינוס.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.