PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלות לגבי ברלינגו



Saar
28-07-15, 10:13
הי,

מישהו יודע לומר מהו רוחב תא המטען בסיטרואן ברלינגו ומהו עומקו (עם מושבים פתוחים ועם מושבים אחוריים מקופלים)?
תודה,
סער

נמרוד
28-07-15, 10:34
יאללה תקנה טנדר אמיתי וזהו :rolleyes:

Saar
28-07-15, 10:48
:)
נמרוד, זו גם אופציה...
אבל אני שואף להגיע למצב של הפרדת רשויות, רכב לעבודה/יום יום - חסכוני ונוח ככל הניתן (וזול)
ורכב לטיולים...
ברלינגו זו אופציה מעניינת אם תא המטען שלה מספיק גדול.

ד"א, טנדר אמיתי זה לא כזה עם מנוע בנזין? משהו כמו F150? :)

boaz avrahami
28-07-15, 11:46
ברלינגו וצירוקי?
[emoji23]

Saar
28-07-15, 12:55
לאו דווקא צירוקי, אבל רכב יעודי ל"פרוייקטים" וטיולים.
בינתיים מסתמן שהברלינגו לא מתאימה לנגרר שיש לי (750 ק"ג בלי ברקסים) ואם אני לא טועה פורד קונקט כן מתאים (משקל כולל 2330 ק"ג) ולכן אני בודק קצת לגביו...

asafk
28-07-15, 19:49
רק לא קונקט.
תבדוק שוב לגבי ברלינגו. שנתונים שונים - משקלים שונים.
ויש לו גם ערכת חיזוק קפיצים אחוריים (קפיצי הגבהה...( לנשיאת משקל גדול וגרירה באופן קבוע.

אסף.

Saar
28-07-15, 21:31
אסף,
אתה יכול פרט קצת לגבי הקונקט? זה גורף או לשנתונים מסויימים??
לגבי הברלינגו, זה מה שאמר לי יצרן הנגרר שלי.
תודה.

asafk
28-07-15, 21:39
בקונקט מנוע טורבו דיזל דיי ייחודי (הוא אמנם חלק מסדרת מנועי הטורבודיזל של פורד, אבל במשפחה הזו הוא שונה ממה שיש מצד אחד בטרנזיט ומצד שני במכוניות הנוסעים), שסובל מבעיית מזרקים יקרה שמתפתחת מהר מאוד לבעיית מנוע יקרה עוד יותר. אין מנועים מפירוק ואין מנועים מייבוא (מה שיש לא מתאים והתאמה עולה כמו אוטו חדש).
הנסיון איתם מר, ויקר.
רוב הקונקטים שתראה בכביש מריחים רע או מעשנים, ולא בכדי.

בעולם הזה של טנדרונים יש גם פיאט דובלו, שלמרות איכות הרכבה לא יותר מסבירה, הוא בסה"כ אוטו טוב ואמין, המרווח ביותר בקטגוריה ולמיטב זכרוני (תבדוק אותי... ) המשקל העצמי שלו יותר מ 1500 ק"ג (לפחות לדגם של אחרי 2010).

אסף.

חנן-ג'יפולוג
28-07-15, 23:47
בחייאת אסף, הדובלו לא ראוי להיקרא "רכב". גם לא בסטנדרטים של שנות ה50.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

asafk
28-07-15, 23:54
שמע... סער רוצה טנדרון ששוקל טון וחצי... אז נכון שדובלו הוא לא מוצר איכותי, אבל הוא עושה את העבודה ובטוח יותר אמין מפורד קונקט...

אסף.

חנן-ג'יפולוג
28-07-15, 23:58
אני מבין, אבל כמה נמוך אפשר לרדת?

היו לי קנגו ושני ברלינגויים לאורך מאות אלפי קילומטרים. מבחירה. העדפתי אותם על רכבים פרטיים. רכבים נוחים ונעימים למשפחה, כשהם לא מקולקלים.

פעם אחת קיבלתי דובלו חדש כתחליף לברלינגו שנכנס בפעם האלף למוסך, והזדעזעתי.
לא הייתי משתמש בזה גם להברחת סודנים.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

Saar
29-07-15, 07:27
תודה :)
מה לגבי רכב מסחרי אמריקאי מונע בגז?
ספארי/אסטרו?
מחירי הרכישה זולים יחסית. איך החיים איתם מבחינת תחזוקה?

boaz avrahami
29-07-15, 07:48
מה עם לארגו ודומיו?
מה הרציונל שעומד מאחורי המפנה הזה?
חסכון כספי?
פונקציונליות מסויימת שחסרה לך?

elibaba
29-07-15, 07:54
מה הבעיה עם הדובלו? חוץ מקפיצי עלים מאחור וכיעור הוא עדיף על כל התחרות - חזק וחסכוני בטירוף, מרווח מאוד מבפנים.

sent from somewhere

Saar
29-07-15, 07:54
הרציונל הוא הפרדת רשויות.
אני רוצה להפריד את העבודה מהתחביב.
אני מניח שזה יוביל גם לחסכון כספי מסויים, אבל לא זו המוטיבציה העיקרית.
אני רוצה "ראש שקט" בטיולים, בלי לפחד שלא אוכל לעבוד למחרת...

לא בדקתי לגבי הניסן או דומיו, אותם אני בכלל לא מכיר והם תמיד נראו לי מכוניות עבודה אפורות ומשעממות, כמו שאתה יודע, יש לי בעיה עם מכוניות משעממות ;)

boaz avrahami
29-07-15, 08:04
לעבודה אתה צריל רכב משעמם ( כמו זה שיש לך לטיולים כרגע).
נראה לי שמיניואן הוא הכיוון שלך ויחסוך לך בהרבה מקרים את ריתום העגלה.
יום אחד תוכל לעשות ממנו רכב קמפינג אם תקנה גירסה ללא חלונות מאחור

tom1105
29-07-15, 08:33
למה שלא תלך לכיוון של h1 ודומיו ? קצת יותר גדול , יותר אמין וכמו שבועז רשם.. יכול לחסוך בהרבה מקרים לחבר את העגלה...

sent from my WJ

חנן-ג'יפולוג
29-07-15, 09:05
מה הבעיה עם הדובלו? חוץ מקפיצי עלים מאחור וכיעור הוא עדיף על כל התחרות - חזק וחסכוני בטירוף, מרווח מאוד מבפנים.

sent from somewhere
הוא חזק ומרווח. זה נכון.

קפיצי עלים? לא ידעתי. זה הרגיש כאילו הגלגלים מחוברים לשלדה ללא מתלים.

חוץ מזה אני זוכר שממשק הנהג היה מאוד לא נעים, התפעול היה נוראי, ולמיטב זכרוני גם רמת הרעש היתה חריגה (את זה אני לא זוכר בוודאות) .

אני ממש לא מפונק, וניתן ללמוד על כך מרכבי השטח שלי, אבל במקרה הזה מדובר על מוצר (בכוונה אני לא קורא לו אוטו או רכב, כי הוא לא) חריג מאוד, באופן שלילי.

elibaba
29-07-15, 09:10
אני דווקא אוהב את ידית ההילוכים הגבוהה, נופלת בדיוק ליד הנהג

sent from somewhere

חנן-ג'יפולוג
29-07-15, 09:11
אם התפעול של הידית לא היה דומה להזזת קרש בתוך דלי של חצץ הייתי זורם עם המיקום.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

boaz avrahami
29-07-15, 09:56
למה שלא תלך לכיוון של h1 ודומיו ? קצת יותר גדול , יותר אמין וכמו שבועז רשם.. יכול לחסוך בהרבה מקרים לחבר את העגלה...

sent from my WJ

בדיוק יש אתלי עכשיו מתקין מזגנים עם h1 שמתלונן שהאוטו עושה לו צרות

נמרוד
29-07-15, 14:47
חנן, איזו ציניות, איזה רוע לב, כאלו עלבונות יצירתיים... אתה צריך להתחיל לכתוב מבחני דרכים! :rolleyes:

itaysa
29-07-15, 15:00
מה עם דוקאטו / ספרינטר וכו'?
גם חוסך את העגלה, גם מוכר במס, גם חסכוני יחסית

רק בעייתי לנהגים שרשיונם מלפני 2007

Saar
29-07-15, 15:13
הי,

ראשית, תודה לכל מי שמגיב.
הרשיון שלי משנות ה 90 המוקדמות... (קצת עתיק :) )
אני לא מחפש רכב עד כדי כך גדול.

ע"מ להבהיר מהו השימוש, אני משכיר/מפעיל אטרקציות באירועים (שולחנות משחק, שערות סבתא/פופקורן וכו').
מכונות המזון השונות מגיעות איתי ברכב, שולחנות וכו' - בנגרר.
בד"כ, אני לא צריך רכב ענק להובלות, אם יהיה לי משטח העמסה של 1.5 מ' על 1.2 מ' - זה מעולה מבחינתי.

התחלתי להסתכל גם על מיניוואנים (טרנספורטר דור 4 וכו') , לא יודע אם זה יהיה הכיוון.
יתכן שיהיה פשוט יותר להחליף את הנגרר לכזה עם בלמים ולהסתפק בברלינגו ארוכה.

תודה,
סער

itaysa
29-07-15, 17:57
אי אפשר להשוות את נוחות העבודה והנסיעה של דוקאטו ודומיו מול רכב ועגלה גדולה ככל שתהיה

דוקאטו וספרינטר מגיעים בשלושה ארבעה גדלים שונים,

שלא נדבר על המשקל המורשה לגרירה, עם ברלינגו אתה תמיד על הקצה

Saar
29-07-15, 18:06
איך הטרנספורטר דור 4? (עד 2003) דור 5 ראיתי די הרבה תלונות, בעיקר סביב נושא הגיר.

asafk
29-07-15, 18:21
ה t4 נחשב סוס עבודה. אבל יקר מאוד לקניה והתחזוקה כמו כל פולקסווגן מודרני לא זולה גם כן. להכל יש פתרונות יצירתיים ואילתורים.
אני מאוד אוהב את הכיוון של טנדרון ועגלה. גמישות תפעולית מקסימלית. אתה יכול לשים את הגנרטור על העגלה עם חצי מהציוד ולסוע עם הטנדרון להקפיץ מישהו או משהו ולחזור, למשל.
אתה יכול באירוע אחד להסתדר רק עם הטנדרון עם כל החיסכון הגלום בזה ובאחר להכפיל את הנפח עם העגלה.

אסף.

asypeer
29-07-15, 19:39
מה לגבי אחיו ה"חתיך" של הברלינגו? ג'אמפי? יושב איפשהו בין הדוקאטו לברלינגו עצמה מבחינת גודל.

Saar
30-07-15, 06:46
מה זה חתיך...
לא מבין איך הצליחו לייצר כזה :)
בכל אופן, נראה שזו גם אופציה שפוייה יחסית.
מישהו מכיר את הג'מפי לעומק? חוו"ד? דגמים ובעיות?
נראה שמבחינת גודל הוא דווקא סביר וכך גם מבחינת צריכת דלק.

אסף,
העגלה בכל מקרה תשאר - שולחנות המשחק מגיעים איתי בעגלה, נוח לי שהם מופרדים משאר הציוד ולכן הם ישארו בעגלה ולא ברכב (בין אם זה ברלינגו, גמפי או אפילו סוואנה ;) ) לכן, נושא הניידות קיים בכל מקרה.

erby
30-07-15, 22:38
קבלתי לפני שבועיים דובלו מהעבודה (החליף פרייבט).
מודל 2013. 1300 טורבו.
נוסע בסדר עם חצי טון מאחור.
בידוד רעשים סביר.
תנוחת הנהיגה טובה מאוד לטעמי. מרווח וגבוה.
נפח מאחור כשהמושבים לא מקופלים הוא 100*110. קיפול המושבים (נוח ומהיר) נותן עוד 30-50 ס"מ. אפשר גם לקפל חלקית (40:60)
אוכל 1 ל15 כשאני לא מרחם עליו.
בדגם הזה הוחלפו קפיצי העלים לפטנט אחר. הנוחות סבירה לרכב משא. משתפרת מאוד עם חצי טון ציוד מאחור...

Saar
31-07-15, 08:16
תודה.
נראה לי שאם אעשה את המעבר הזה (לרכב א ורכב ב) אלך דווקא לכיוון של טרנספורטר דור 4 או סיטרואן ג'מפי.
אם אני מבין נכון, הבדלי עלויות האחזקה בין הטנדרונים לבין הנ"ל אינו משמעותי והמרחב הנוסף יהיה שימושי...
(ויום אחד אולי אמכור אותו לבועז שיבנה ממנו קמפר :) )

boaz avrahami
31-07-15, 08:20
[emoji546]

talw
31-07-15, 08:51
סער,אם כבר אתה בכיוונים האלה אז תבדוק לגבי פולקסוואגן קאדי מקסי (הארוך) 1.9 טורבו דיזל,מהשנתונים הראשונים שלו ,אוכל בערך 1/13 ,אם אני לא טועה יש גם פשוטים עם גיר ידני ולא 6 DSG ,נוסע חזק מאוד יחסית "לטנדרונים" ,יושב על הכביש כמו גולף בתוספת תא מטען ענק ,ממש מהנה לנהיגה,אני מאוד מרוצה מהרכב,אצלנו כבר כמעט 6 שנים /120K ק"מ,עד היום מלבד טיפולים שותפים הלכו שני חיישנים והוחלפה צירייה אחת,השנייה בדרך.

Saar
31-07-15, 17:11
תודה טל, אסתכל.

asafk
31-07-15, 17:38
לפי תקנת הגרירה החדשה מותר לברלינגו וגם לדובלו לגרור 1300 ק"ג, לפי נתוני היצרן. זה משנה את התמונה?

אסף.

Saar
31-07-15, 22:54
ברלינגו ארוך דווקא יכול להתאים, הבעיה שהוא חדש ולכן יקר...
האם יש הבדל של ממש בעלויות האחזקה של ג׳מפי מול ברלינגו?
הג׳מפי מכוער, אבל נראה לי שאם העלויות דומות, לגודל יכול להיות דווקא יתרון.

ד״א, האם התקנות החדשות כבר בתוקף?

asafk
31-07-15, 23:08
ג'מפי = פיאט - סה"כ מכונית אמינה נוחה ומרווחת. מנביון של מי שהחזיק גם כזו וגם טנדרונים, העלויות בסה"כ גבוהות יותר כי זה רכב גדול יותר עם כל המשתמע. העלות החריגה היחידה שראיתי היא טיפול מזרקים יקר, אני מניח שהיום כשהמכוניות הללו כבר לא חדשות יש פתרונות זולים יותר כמו לכל רכבי המסילה המשותפת המודרניים.
לדעתי זה רכב די מבוקש במגזר המשפחות הברוכות ילדים, כך שיש לו שוק ער.

אסף.

- - - Updated - - -




ד״א, האם התקנות החדשות כבר בתוקף?

כן.

אסף.

Saar
01-08-15, 08:27
תודה אסף.
אני מסתכל על הדגמים מתחילת שנות ה 2000.
(עד 2005 בערך) גם שם זו מסילה משותפת?
האם יש נק' תורפה ידועות ברכבים אלו?

boaz avrahami
01-08-15, 08:40
סער, שים לב לכך שהתקנות חלות על 2008 והלאה.
לא רלוונטי עבורך כנראה

Saar
01-08-15, 13:11
כן בועז, הבנתי.
המודלים שציינתי רלוונטיים לגמפי, למיטב הבנתי היא מורשית לגרור 750 ללא בלמים גם במודלים העתיקים הנ"ל :)

-->