צפייה בגרסה מלאה : הפשרה והקפאה של רשיון רכב.
שלום.
הרשיונות של הרכב המיושן שלי (שנת 89) מוקפאים מזה כמעת שנתיים.
עד כמה שזכור לי, כדי לא להסתבך עם בדיקות קפדניות מדי של הרכב, אסור לי לאפשר לרשיונות להישאר מוקפאים ליותר משנתיים.
אין לי שימוש ברכב בעתיד הקרוב, אבל אני מעוניין להישאר בסטטוס של "רשיון מוקפא".
השאלה:
האם מספיק רק לגשת למשרד התחבורה, לשלם על הפשרת הרשיונות, ולחזור לשם שבוע מאוחר יותר כדי להקפיא אותם שוב?
או, האם חובה גם לרכוש ביטוח ולהעביר את הרכב טסט, ורק אחר כך לחזור ולהקפיא?
תודה רבה!
בעבר בדקתי את הנושא.
נאמר לי, למיטב זכרוני, שצריך לעשות טסט- הווה אומר ביטוח והכל.
אתה כן יכול לעשות ביטוח לחודש או לכמה ימים להעביר טסט ואז להקפיא שוב.
בזמן ההשבתה שלי, השארתי את הרכב עם טסט כל הזמן וביטוח עשיתי רק לזמן הטסט עצמו.
והעברתי את האוטו טסטים- רק מהפחד שמשהו יפקשש לי.
בדיעבד- היה צעד נכון למרות כאב הראש.
חנן-ג'יפולוג
02-09-15, 11:53
לא יחודש רישיון לרכב מיושן אם חלפו שנתיים מיום שפג תוקף רישיונו (רישיון הוא בתוקף רק לאחר ביצוע טסט ותשלום אגרה)
רכב מיושן שרישיונו אינו בתוקף שנתיים ומעלה והוא רכב נוסעים פרטי, רכב פרטי דו שימושי, אופנוע או רכב מסחרי שמשקלו הכולל לא עולה על 6000 ק"ג, ניתן לחדש את רישיונו רק לאחר בדיקה ואישור של מעבדה מוסמכת (בנוסף לאישורים הרגילים לרכב מיושן)
זה לא בהכרח קשור להקפאה. מספיק שנגמר תוקף הרשיון ולא חידשת.
מהכתוב גם ברור שעצם ההפשרה לא מספקת. אתה צריך שהרשיון יהיה בתוקף, וזה אומר שמעבר להפשרה אתה צריך לשלם את האגרה ולהעביר טסט.
בס"ד
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/20243-%D7%94%D7%A7%D7%A4%D7%90%D7%AA-%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%95%D7% AA-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%A9%D7%9F
אני הפקדתי את הרשיון וקיבלתי "אישור הפקדה" ,
בצד האחורי של האישור היה רשום: שאם למעלה משנה לא עשית טסט אתה צריך להעביר אותו במעבדה-רכב מיושן(לא ציטוט)
אז המשמעות היא שהדרך היחידה שאוכל להמנע ממעבדה עכשיו, היא לחכות ל- 2019 ולרשום את הרכב כאספנות?
קניתי רכב מודל 88' שעמד 3 שנים (לא הוקפא הרשיון).
ברור לי שיש לחדש טסט (כולל כל העלות) וכן שחייב לעבור את עמדה מס' 1.
לאחרונה נאמר לי ש- "לפני מעבר עמדה מס' 1, אני חייב לעבור אישור של הטכניון". האם זה נכון?
במה כרוכה הבדיקה הזו? מה בודקים בה.ממה צריך לחשוש?
מה עלות בדיקה כזו?
תודה וחתימה טובה.
יונימוג אדום
15-09-15, 20:11
כן , אני עברתי בדיקת מעבדה עם הסמוטנדר שלי .
רשיונות הרכב היו מופקדים במשך שנתיים ואז הוצאתי אותם , לקח לי כמעט שנה לשפץ , ואז כבר לא היו מוכנים להנפיק לי רשיון חדש ( עברו שלוש שנים ) .
לבסוף לאחר בירורים עם הדרגים הגבוהים במשרד הצלחתי לקבל רשיון נוסף ואחרון , לפני שהרכב יורד מהכביש ( ויכול לחזור רק בסטאטוס אספנות ) .
ניצלתי את החלון הזה והלכתי למעבדת הטכניון אשר ממוקמת במוסך מכסיקו בנתניה .
זאת בדיקת טסט מחמירה במיוחד , בדקו את שלמות תושבות בולמים וקפיצים , בלמים , הגה , מקביליות שלדה , רקבונות בשלדה חשמל .
הבדיקה לקחה כ:ארבעים דקות ( עלות של 700 ש"ח ) והרכב נמצא במצב כחדש .
משם חזרתי למכון הרישוי ושם לאחר שראו את תעודת בוגר הטכניון פשוט הכניסו אותי לליין מצד אחד ויצאתי מהצד השני ללא שום בדיקה .
אצלי הטנדר הזה לא מתוכנן לסטאטוס אספנות .
אילן
כן , אני עברתי בדיקת מעבדה עם הסמוטנדר שלי .
רשיונות הרכב היו מופקדים במשך שנתיים ואז הוצאתי אותם , לקח לי כמעט שנה לשפץ , ואז כבר לא היו מוכנים להנפיק לי רשיון חדש ( עברו שלוש שנים ) .
לבסוף לאחר בירורים עם הדרגים הגבוהים במשרד הצלחתי לקבל רשיון נוסף ואחרון , לפני שהרכב יורד מהכביש ( ויכול לחזור רק בסטאטוס אספנות ) .
ניצלתי את החלון הזה והלכתי למעבדת הטכניון אשר ממוקמת במוסך מכסיקו בנתניה .
זאת בדיקת טסט מחמירה במיוחד , בדקו את שלמות תושבות בולמים וקפיצים , בלמים , הגה , מקביליות שלדה , רקבונות בשלדה חשמל .
הבדיקה לקחה כ:ארבעים דקות ( עלות של 700 ש"ח ) והרכב נמצא במצב כחדש .
משם חזרתי למכון הרישוי ושם לאחר שראו את תעודת בוגר הטכניון פשוט הכניסו אותי לליין מצד אחד ויצאתי מהצד השני ללא שום בדיקה .
אצלי הטנדר הזה לא מתוכנן לסטאטוס אספנות .
אילן
אילן,
תודה על התשובה המושקעת.
חתימה טובה ושנה טובה.
(נראה לי שאלך לעשות את זה, אחרי החלפת המנוע).
כן , אני עברתי בדיקת מעבדה עם הסמוטנדר שלי .
הלכתי למעבדת הטכניון אשר ממוקמת במוסך מכסיקו בנתניה .
זאת בדיקת טסט מחמירה במיוחד , בדקו את שלמות תושבות בולמים וקפיצים , בלמים , הגה , מקביליות שלדה , רקבונות בשלדה חשמל .
הבדיקה לקחה כ:ארבעים דקות ( עלות של 700 ש"ח ) והרכב נמצא במצב כחדש .
משם חזרתי למכון הרישוי ושם לאחר שראו את תעודת בוגר הטכניון פשוט הכניסו אותי לליין מצד אחד ויצאתי מהצד השני ללא שום בדיקה .
אצלי הטנדר הזה לא מתוכנן לסטאטוס אספנות .
אילן
אילן,
משהו לא ברור לי:
אחרי הקפאה של 3 שנים לא היית צריך לעבור את "עמדה מס' 1"?
הרשיונות שלי לא היו מוקפאים. אלא הרכב לא עבר טסט 3 שנים. נאמר לי שאני צריך לעבור את עמדה מס' 1 (ואז טסט...). האם אני צריך לעבור גם את הטכניון (לפני עמדה מס' 1)?
שי
אתה צריך לשלם את כל האגרות שלא שולמו במהלך השנים בגלל שלא היתה לך הקפאה.כמו כן עליך לעבור כמו שיונימוג אדום ציין מבחן מעבדה ואחרי זה טסט רגיל בכל מכון שתרצה עם הניירת הרלוונטית שהחוק דורש לרכב בגיל הזה
אתה צריך לשלם את כל האגרות שלא שולמו במהלך השנים בגלל שלא היתה לך הקפאה.כמו כן עליך לעבור כמו שיונימוג אדום ציין מבחן מעבדה ואחרי זה טסט רגיל בכל מכון שתרצה עם הניירת הרלוונטית שהחוק דורש לרכב בגיל הזה
תודה!
ואתה בטוח שלא צריך את "עמדה מס' 1"?
שנה טובה וחתימה טובה.
יונימוג אדום
17-09-15, 18:51
לא יכול לומר בוודאות , אולם אני מניח שהכוונה לבדיקת מעבדה ולא לעמדה 1 .
ברשיון החדש שקיבלת מופיע למטה - חייב בדיקת מעבדה מוסמכת , רק מעבדת הטכניון מוסמכת לעניין ( אולי גם עמדה 1 - אך בטוחני שלשם אינך רוצה להגיע ) .
שים לב - פעם כל מכון פרונט יכול היה לבדוק רכב כזה אולם החוק שונה .
אילן
אילן, תודה.
עזרת לי מאוד.
מקווה שבהקדם (פסח? ינואר?) נוכל להיפגש בכרכום או פארן העליון. :rolleyes:
שנה טובה וחתימה טובה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.