PDA

צפייה בגרסה מלאה : קלאץ קראמי



combina347
16-10-05, 22:09
לאחר הרכבת קלאצ קראמי נוצרו לי כמה בעיות
אני לוחץ גז והמנוע מעלה טורים אך האוטו לא מאיץ בהתאם למנוע
כך גם בנסיע בכביש מהיר
שחררתי את הקלאץ כמה שיותר אך עדיין זה קורה
חשוב לציין שחרטתי את גלגל התנופה וכניראה זאת הבעיה
מה לעשות עכשיו מה המידה שצריכה להיות בגלגל התנופה? (אם זו הבעיה)

dizza man
16-10-05, 22:56
הקלא'ץ מחליק לך?? תבדוק שההפרדה של הקלא'ץ מתחילה כמה שיותר נמוך..

זאת אומרת איך שאתה מרים את הקלא'ץ האוטו צריך להתחיל לזוז

combina347
16-10-05, 22:59
ההפרדה דיא פחות מסנטימטר
עכשיו הדוושה רופפת וכאני לוחץ אין כלום עד לסנטימטר ושם ההפרדה

חנן-ג'יפולוג
16-10-05, 23:10
כשחרטת את גלגל התנופה חרטת את כל המישטח ולא רק את המשטח שעליו מחליקה פלטת החיכוך, כן?

דיסקת הלחץ באה יחד עם דיסקת החיכוך הקרמית?

combina347
16-10-05, 23:15
כן חרטתי הכל .
אם אתה מתכוון לחלק שדיסקת הלחץ יושבת עליו.
אבל השארתי את הדיסקה הישנה וקלאץ החדש הוא רק הדיסק.

חנן-ג'יפולוג
16-10-05, 23:42
כשאני כותב: "חרטת הכול" אני מתכון, אם חרטת את כל המשטח של גלגל התנופה, כולל החלק החיצוני עם החורים שבהם נכנסים הברגים של דיסקת הלחץ.

כלומר, את שני האיזורים שנוגעים בהם הקווים האדומים:

http://img394.imageshack.us/img394/3852/flywheel4ll.jpg

זה שהשארת את דיסקת הלחץ הישנה זה רע מאוד.

הקפיצים בה מתחממים ומתעייפים, המשטח של הלחץ מתחמם ומקבל גלזורה ועיוותים. לא טוב.

combina347
16-10-05, 23:47
כן חרטתי גם את המקום של הברגים
מה הפיתרון

חנן-ג'יפולוג
16-10-05, 23:49
תחליף או תשפץ את דיסקת הלחץ, זה כולל החלפת דיאפרגמה, חריטת משטח ואיזון. עדיף שתחליף.

אני לא יודע מהיכן הבאת את דיסקת החיכוך הקרמית. היצרן שלה מאשר שימוש בפלטת לחץ סטנדרטית? או שמה אתה אמור להשתמש בפלטה עם קפיצים מחוזקים?

combina347
16-10-05, 23:53
לא יודע מה לומר לך
אני עבריין
עכשיו תן לי להשתקם כמה יעלה לי דיסקת קפיצים מחוזקת אם זה יפתור ויכפר

חנן-ג'יפולוג
16-10-05, 23:57
אני לא בטוח שאתה צריך פלטה מחוזקת. את זה תצטרך לברר עם המקור שמכר לך את הפלטה הקרמית.

אם אתה צריך פלטה סטנדרטית, אז פלטה כזו, משופצת, לCJ , עלתה לי לפני חמש שנים 250 ש"ח. זה לא נתון שממש עוזר לך.

combina347
17-10-05, 00:00
השאלה עכשיו איזה נזק אני עלול לגרום אם אסע ככה 50 קילומטר בעדינות ובזהירות
עד שאתקן

חנן-ג'יפולוג
17-10-05, 00:03
קשה לומר דרך האינטרנט עד כמה המצב אקוטי, אבל אם אתה נוסע תוך כדי החלקה של המצמד, אז אתה גורם לנזק סופני לכל הרכיבים, ואתה עלול גם לא לגמור את הנסיעה הזו, אם המצב קיצוני באמת.

combina347
17-10-05, 00:13
כאשר אני לא לוחץ על הגז בנדיבות הרכב נוסע רגיל
אבל כאשר אני רוצה לעקוף או להאיץ אני צריך לעשות זאת לאט לאט
כי המנוע מעלה טורים והקלאץ מחליק
שכחתי לציין אני נועל 1600 וזה מוסיף לבעיה

חנן-ג'יפולוג
17-10-05, 00:15
אתה יודע הכי טוב אם המצמד מחליק או לא.

אם אתה מצליח לנסוע בלי שהוא מחליק אז אין מגבלת נסיעה.

combina347
17-10-05, 00:19
או קי אז אני מבין הכל עכשיו
רק כאשר אני מרגיש שהוא מחליק שם נוצרת הבעיה
תודה רבה לך עזרת לי מאוד.
אבל אשמח להרחיב את הדיון ואשאל עוד כמה שאלות
איך אני יכול לדעת כמה בדיוק צריך לחרוט והאם בכלל צריך?

combina347
17-10-05, 00:26
Centerforce Dual Friction Clutch
העתקתי את זה מרוקי רואד והאם הכוונה לקלאץ קראמי
אם כן אז בתמונה הוא נראה שונה משלי
משום שהקלאץ שלי לא דיסק מלא אלה יש 4 חתיכות קרמיות ב4 קצוות
וניראה לי שאין מספיק משטח לחכוך וזו עוד סיבה להחלקת הקלאץ

חנן-ג'יפולוג
17-10-05, 00:34
איך אני יכול לדעת כמה בדיוק צריך לחרוט והאם בכלל צריך?

תן למשפץ. הוא יודע את העבודה שלו. אני מניח שאתה אמור להגיע למצב שבו הפלטה ישרה וללא סימני התחממות, סדקים וצבע כחול, אבל אל תבנה על ההנחה שלי.

אבל...למרות שלי יש נסיון טוב עם מצמדים משופצים, הרי שאיציק ועוד כמה חברים כאן נתקלו בבעיות איתם והמליצו חד משמעית על מצמדים חדשים. מכיוון שההבדל בכסף הוא לא גדול, ולאיציק יש נסיון "קצת" יותר ממני, אז אני מייעץ לך לזרום עם העיצה שלו.

לגבי הצורה של דיסקת החיכוך שלך ושל CENTERFORCE אני לא חושב שאתה אמור להתחבט בזה. כל מצמד עם החומרים שלו, עם התכנון שלו, וזה לא נכון להשליך מאחד לשני.

combina347
17-10-05, 00:37
טוב אז אני אסתפק במועט
בכל אופן אני כבר חוזר אני בדרך למקלחת

חנן-ג'יפולוג
17-10-05, 00:49
עוד משהו, למרות שכבר כתבתי את זה:

מישהו מכר לך את דיסקית החיכוך הקרמית. בכסף הזה גם מגיעה לך תמיכה טכנית. תשאל אותו אם דיסקית לחץ סטנדרטית מתאימה לדיסקית החיכוך הזו.

אולי מקדם החיכוך בדיסקית הקרמית הוא נמוך יותר וחייבים קפיצים חזקים יותר. אולי עובי דיסקת החיכוך הקרמית הוא דק יותר מהדיסקה המקורית, ואז הקפיצים של דיסקת הלחץ המקורית לא יוצרים לחץ מספיק חזק, ואולי, ואולי.

תשאל.

combina347
17-10-05, 00:57
אני חושב שכמה שהקפיצים לוחצים חזק יותר זה יותר טוב אך פחות נוח לרגל
אני אברר את הפרטים ואכתוב את הכל

חנן-ג'יפולוג
17-10-05, 01:03
אני חושב שכמה שהקפיצים לוחצים חזק יותר זה יותר טוב אך פחות נוח לרגל

זה נכון, במגבלות.

אפשר להגיע גם למצב שבו המנגנון שמפעיל את המצמד (כמו המזלג או מערכת המוטות או המנגנון ההידראולי) נשחק, מתעקם, נשבר או נפרץ, אם העומס עובר את מה שהוא תוכנן אליו.

חוץ מזה, כשלא נוח לרגל, אז אתה עלול להגיע למצב שאתה מתפעל לא נכון את המצמד. הרכבתי פעם קפיצים מחוזקים באופנוע שלי, וזה היה תענוג קטן מאוד.

dizza man
17-10-05, 19:26
חנן אני בדקתי את המצמד שלו קומפלט לפני ההרכבה ..

לקחתי למכון קלא'צים בדקתי עם המומחה שלהם יש לי 4 מ"מ יפים של לחץ נטו זאת אומרת בין הפלטה לגלגל התנופה שהרפידה בפנים

והפלטה שלו נתנה 350 psi לבד על המכשיר שאלה נתונים מקוריים לפלטה של דייקן

מה שנשאר זה שהקלאץ שלו מתוח מידי או שהפלטה איבדה קצת מהתכונות שלה ועיקר הלחץ שלה הוא בסוף.. ולכן אין הצמדה טובה

הרכבתי כבר קלא'ץ קרמי ואין איתו בעיות על פלטה מקורית

המהנדס
17-10-05, 19:37
שאלה כללית :
אם נקודת המגע היא לקראת סוף מהלך הדוושה (בהנחה שהכבל מתוח כמו שצריך) זה מצביע על קלאץ' גמור ?
איזו שחיקה גורמת לתופעה הזו ?

combina347
20-10-05, 19:53
אדון מהנדס
אתה חמוד מאוד אך תקרא מה כתוב בהתחלה
מדובר על קלאצ' חדש לחלוטין ולא גמור (קלאצ' קראמי)
מדובר על בעיה בחוזק קפיצים של הדיסק
בכל אופן שחררתי עד לקצה והאוטו נוסע בינתיים טוב ולא מחליק

dizza man
21-10-05, 03:34
קומבינה אתה עוד יותר חמוד! המהנדס שאל שאלה לא קשורה אלייך ..הבנת הנקרא :twisted:

combina347
25-10-05, 01:12
אתה וואללה צודק
אדון מהנדס סלח לי אפילו אם עבר יום כיפור
בגלל זה אני לא מהנדס
כולכם חמודים

המהנדס
25-10-05, 01:51
אתם סבבה לגמרי ,אבל מה התשובה ?

combina347
25-10-05, 02:28
אם הבנתי אותך נכון
אז זוהיא שחיקה בגלגל התנופה
ויש לחרוט אותו בהתאם

dizza man
25-10-05, 11:48
עידן אני יסביר לך ..

יש את הפלטה שלוחצת על הדיסק אני קורא לה שמש ויש לה קרניים שהם הקפיץ שלוחץ על המצמד כברירת מחדל

עכשיו כשאתה מרכיב מצמד חדש ומכוון אותו לנקודת הפרדה שאתה קבעת ואז עם הזמן נקודת ההפרדה עולה יותר למעלה, מה שקורה זה שיש מרווח בין הפלטה לדיסק שהוא בין 4 ל3.5 מ"מ שמרווח זה הוא הלחץ של השמש על הדיסקה במרווח זה הקרניים של השמש במצב ישר אבל כשאתה נוסע קצת בחצאי קלא'ץ מאמץ קצת את האוטו בשטח קשה או בלאי טבעי
יורד חומר מרפידת המצמד למשל ירד לך 1 מ"מ הרווח מהפלטה לגלגל התנופה יורד לך ל2.5 מ"מ זאת אומרת שגם איבדת לחץ (יעילות מצמד) וגם הרפידה עצמה איבדה חומר ..ואז בגלל שהשמש לא בשיא הלחץ על הפלטה הקרניים נפתחות כלפי מיסב הלחץ ומרימות לך את הדוושה

זה בעיקרון המצב ..מה שקומבינה אמר נכון קורה בהרבה מצבים שגלגל התנופה \השמש נשחקים ואז צריך לחרוט להוריד שטח וגם להרים לחץ

המהנדס
25-10-05, 16:03
אם הדיסק עצמו של הקלאץ' במצב מצויין - יש עובי ו"הקרניים של השמש" לא שחוקות בכלל (יענו חדש - בדק בעל מקצוע)
ועדיין מפריד לקראת הסוף מה זה אומר ?

שעיה כליף
25-10-05, 17:58
הקלאצ' שלי שפורק אתמול הפריד הכי למעלה שאפשר.

הדיסק עדיין במצב טוב, המיסב לחץ שחוק לגמרי ויש חריטה של כמעט מילימטר
על הקרניים, הפלטה של הקרניים גם עושה רושם שחוקה.
גלגל התנופה דווקא במצב טוב.

מסקנתי - מילימטר בדיסק, מילימטר במיסב, כמה עשיריות בפלטה, מילימטר או יותר
בעייפות הקרניים ו...והנה הלך המהלך.

המהנדס
25-10-05, 19:46
עוד שאלה כללית:
המיסב לחץ , הוא עובד רק בלחיצה או גם בשילוב (כשעוזבים את הקלאץ') ?
לאיזה נזק יכול לגרום מיסב לחץ שחוק ?

dizza man
25-10-05, 21:02
עידן, זה שהדיסקה במצב טוב זה לא אומר כלום מה שהכי חשוב זה ה4 מ"מ עובי בין השמש לגלגל התנופה שהדיסקה בפנים במצב רפוי ,והלחץ של השמש (אפשר לבדוק רק עם מכשיר שמיועד לזה ,אני בודק בדיסקל חולון)

במידה והכל תקין לחץ שמש ,דיסקה ורווח בריא .. אז הכיוון שלך פשוט לא טוב וזה אומר לכוון את 2 אומי ה14 למצב שיפריד מההתחלה ונגיד ומשהו אצלך לא במצב 100% עדיין אם לא מחליק לך המצמד אז אין בעיה מבחינתך ! רק אם אתה כבר מוריד מנוע\גיר שווה להתעסק עם זה

שעיה כליף
25-10-05, 21:11
עוד שאלה כללית:
המיסב לחץ , הוא עובד רק בלחיצה או גם בשילוב (כשעוזבים את הקלאץ') ?
אם מתקיים מגע בין המיסב לקרניים בשילוב אז מדובר במגע שאינו גורם ללחץ על המיסב,
למיסב ישנה שאיפה "לחזור אחורה" להנתק ממגע,
השאיפה מושגת על ידי קפיץ שמורכב על ציר הזרוע ועל ידי הדוושה.


לאיזה נזק יכול לגרום מיסב לחץ שחוק ?
יגרום ללחיצה קשה ולא חלקה ויצמצם את מהלך הוויסות.

אתה מוזמן אלי, החלקים עדיין בתפזורת כולל הגיר.
אני בטח אמשיך ביום שישי - צור קשר.

חנן-ג'יפולוג
26-10-05, 00:01
לאיזה נזק יכול לגרום מיסב לחץ שחוק ?

מיסב הלחץ מאפשר לחיצה של המזלג על שיני השמש למרות שהמזלג הוא סטטי והשמש היא דינמית, מסתובבת. צד אחד של המיסב הוא סטטי ומחובר למזלג והצד השני מסתובב עם השמש כאשר מצמידים אותו אליה.

מתוך זה, קל מאוד להבין מה יקרה כאשר המיסב יישחק, ויכולתו להסתובב בצורה חלקה תחת עומס תיפגם:

הצד הקדמי של המיסב, לא יסתובב יחד עם השמש אלא יהיה תקוע מול הצד האחורי שלו, זה שמחובר למזלג, ואז יווצר חיכוך בין שיני השמש למיסב, מה שישמיע בתור התחלה רעש לא נעים של חיכוך מתכתי ובהמשך יטחן את שיני השמש עד כדי קריסה שלהן.

combina347
09-02-07, 17:48
תגידו מזל טוב
כן כן הבאתי קלאץ מחול עלה לי לא מעט אבל יהיה טוב.

הבעיה בקלאץ הקודם שלי הוא חוסר חיכוך עקב עליה בכוח מנוע ועליה בגודל צמיגים ללא שינוי ביחסי העברה
החומר ממנו עסיר הקלאץ הוא חומר טוב מאוד ולא נשחק בקלות אך מרוב שהוא חזק גלגל התנופה היה מתחמם ונישרף איתו היו מתחממים מחזירי השמן של המנוע והגיר וכך הקלאץ היה עושה לו אמבטיה של שמן ומחליק4 עוד יותר פלטת הקפיצים היתה מתחממת ואיכות הקפיצים היתה יורדת בכל מאמץ ונחלשת עם הזמן הפתרון היה לשלב שני פלטות קפיצים ביחד וליצור קפיצים מחוזקים דבר שהיה מקשה על הרגל שלי ללחוץ על הקלאץ
החלפתי כבר שני קלאצים בדיסקל עמדתי לידם בזמן הייצור וכמו שכבר אמרתי הם שמים 4 חתיכות קרמיות קטנות שנועדו בכלל לגיפ סופה ואיך שהוא עם חיתוך קטן הם נכנסים על הקלאץ שלי
הם לא שמים 8 חתיכות קרמיות מיכוון שהקלאץ יהיה כבד הפלטת הקפיצים לא תוכל ללחוץ ולהצמיד אותו למנוע לבסוף הגעתי למסקנה אין פיתרון או להחליף גיר כדי להחניס קלאץ יותר גדול או שצריך פטנט אמיתי וכך זה מתחיל................... שימו לב לתמונות

sherifon
09-02-07, 18:11
מה שבטוח הוא , שאתה לא מבייש את השם!!

combina347
09-02-07, 18:15
אז ככה
מתוך גלישה מאינטרנט והזלת המון ריר כבר המון זמן החלטתי לקנות קלאץ מחול והרי הקלאץ בתמונות
ידעתי שזה מחוזק וטוב יותר ממה שיש בארץ והעיקר שהפלטה של הקפיצים חזקה אך לא הבנתי מה קניתי עד שזה הגיע אלי הביתה וקראתי את ההוראות כולל כל ההסברים על הפטנט של הקלאץ הזה
אז קצת הסברים ממה שראיתי והבנתי:
הקלאץ הוא קלאץ מקורי של חברת AISIN כולל את פלטת הקפיצים ודיסקת החיכוך
חברת CENTERFORCE קונה את הקלאץ משדרגת אותו ומוסיפה בו את הפטנט שלהם והנה הוא ליפניכם
הקפיצים שבפלטה מוחלפים לחזקים יותר וגמישים יותר עליהם מונחות משקולות עם קפיץ.
התחושה ברגל אמורה להיות רגילה כמו קלאץ רגיל אך החיכוך גדול יותר מקלאץ רגיל וככל שנלחץ על דוושת התאוצה כך יגדל החיכוך עד 6000 סל"ד לפי הטבלה בתמונה
המשקולות מותחות את הקפיצים יותר ויותר ככל שסוחטים יותר את דוושת התאוצה וזאת על פי הכוח הצנטרפוגלי הפועל על המשקולות שעל הקפיצים
דיסקית בחיכוך בנויה משני סוגים של חומרים שאני עוד לא יודע מה הם ועלי ללמוד עוד
היה לי כל כך הרבה לספר פתאום נגמרו לי המילים משורר אני לא אהיה אז תהנו בינתיים מהתמונות
אני מבטיח לצלם גם את הקלאץ הקרמי הישן
ואם למישהו מכם יש עוד מידע שיכול ללמד על הקלאץ הזה אשמח מאוד

combina347
11-02-07, 01:01
מה איתכם אתם תמיד רדומים
למי יש קלאץ כזה בארץ אשמח לתגובות ממנו?
מי מכיר את הקלאץ או שמכיר תגובות מחו"ל על הקלאץ?
ועוד שאלה הקלא ץ בנוי משני חומרים שונים חומר אחד בצד של גלגל התנופה
והשני על פלטת הקפיצים למה?
בצד של גלגל התנופה יש 8 חתיכות ובצד השני הדיסק מלא לגמרי למה?

eliy
11-02-07, 15:43
מורכב אצלי סמו 98 קלטצ כזה .מפריד חלק. אין כל בעיה .
מורכב כשנתיים .לא כיונתי אותו מאז הרכבתו .מתפקד הרבה
יותר מהקלטצ המקורי .

combina347
12-02-07, 00:06
אתה מתכוון כזה כמו בארץ או של סנטרפוס מורכב אצלך?

דרך אגב הקרמי שיש בארץ דק מאוד ואין הרבה משחק לכיוונים
גם לא מרגישים שהו מתקלקל עד שמגיעים לניטים

לי הייתה בעיה רצינית עם הקלאץ משום שאני עם מנוע גדול וצמיגים גדולים ויחסי העברה מקוריים
כך שהקלאץ סופג את כל העומס

eliy
12-02-07, 21:25
מורכב קלטצ סנטרפרוס לשאלתך.

מורארט
05-01-11, 20:02
סחטיין
כמה עלה התענוג?
ואיך הגיע ?
נראה משהו חזק וטוב*

combina347
08-01-11, 04:56
כולל מכס כ 2500 ש"ח
מגיע בדואר
באמת חזק וטוב ממליץ בחום

-->