התחברות

צפייה בגרסה מלאה : המלצה לרדיאטור משופר גראנד צ'רוקי 5.2



Ersten
03-12-15, 16:49
שלום לכולם.
בקיץ האחרון הינו בטיול במתבר ואחד הימים היה חמסין כבד. חום המנוע טיפס מעל 100 מעלות ונאלצתי לכבות את המזגן.
החלטתי שצריך לשפר את מערכת הקירור.
דבר ראשון קניתי מערכת חשמלית לבקרה של חום מי קירור והפעלת הוונטה. המערכת הזאת יודעת גם לבקר מקור חום נוסף (למשל נוזל הידראולי של תיבת הלוכים).
מה שנותר זה לקנות רדיאטור מוגדל/משופר ולקנות וונטה ולהתקין את כל זה.
יש למישהו המלצות לגבי וונטה ורדיאטור?
מדובר בגראנד 5.2 ליטר 98

תודה מראש

boaz avrahami
03-12-15, 17:53
אח למחשבה... גם אני מהרהר בזה סמן מה ולא מצאתי פתרון מדף עדיין.
למעשה, אם המעבר למאוורר חשמלי יש יותר מקום עד המנוע...
זה מאפשר לדעתי לשים רדיאטור עבה יותר שאינו מוצר מדף.
משהו עם עוד שורה או שתיים ושטח פנים משופר.
אולי נשתף פעולה וניצר יחד לטובת הפחתת עלויות?

Ersten
03-12-15, 18:07
הי בועז
במהלך החיפושים לאחר פתרון הרדיאטור, נתקלתי בדיונים בפורומים בארה"ב ובין היתר נכתב שם שלא כידאי להגדיל את מספר השורות של הרדיאטור משתי סיבות עיקריות:
1. השורות שמאחורי השורה הראשונה לא מקבלות מספיק אוויר קר על מנת להחליף חום באופן יעיל.
2. משוואת המים אינה מסוגלת להזרים כמות עד קו גדולה של מי קירור ואפקטיביות של המצנן יורדת.
מכאן אני הסקתי מסקנה שלא כידאי באמת להגדיל את כמות השורות אלא לבחור ברדיאטור בעל שורה אחד ארוכה לכל העובי של הרדיאטור
והינה הפתרון שמצאתי
http://www.griffinrad.com/load_details4.php?PartID=167&year=98&make=Jeep&model=Grand Cherokee&select_Main_Group=1998&select_Sub_Group=Jeep&select_Sub_Group_model=Grand Cherokee&select_Sub_Group_Engine=27.25 x 22.25&select_Sub_Group_Transmission=TOC&key_id=8-70080
הבעיה היא שלא מצאתי ברשת חנות שמוחרת את זה ונראה לי גם שהמחיר יהיה גבוה מאוד.

six 4 life
03-12-15, 18:12
עם מאוורר חשמלי מספיק חזק גם רדיאטור מקורי יעבוד.

boaz avrahami
03-12-15, 18:50
היי

ההנחה שלך נכונה אולי כל זמן שעובי הרדיאטור דומה למקור.
באגע שאפשר לעלות בעובי אז יש יותר שטח פנים לקירור. פיזור החום מתבצע בעיקרו על ידי צלעות האלומיניום הדקות שמסיעות את החום מהשורות לעבר הרוח.
לכן אני עדיין בדיעה שעיבוי הרדיאטור הוא הפתרון היעיל וכל נסיון להישאר באותו שטח פנים יניב תוצאות דומות והימור כספי.
מנסיון מר, לא מאמין בפתרונות קסם שמציעים. יש לי קיט דומה מחורבן שניסיתי ועלה לא מעט.

יש לי מאוורר דומה לשל וולוו 850 אבל עם ספיקה גבוהה מהמקורי ( יש לי גם מקורי שנפסל).
ב 95 מהזמן זה בסדר אבל עדיין יש 5 אחוז לשפר

nitzan
03-12-15, 19:53
הפורומים מלאים בדיונים על חום המנוע של הzj.לא נכנס לזה כרגע אבל 100 מעלות ביום חם זה תקין לחלוטין.
המזגן כובה אוטומטיב115.אני 7 שנים מערכת קירור אורגינלית ורדיאטור בשן,עובד מצוין כל שנה רוב בעיית חום המנוע ברכב הזה היא פסיכולוגית שלנו.
הרכב הזה הוא לא יפני 90 מעלות קבוע.הוא בנוי לעבוד בטמפ גבוהה,נכון שיש בעיה תכנונית בהוצאת החום מתא המנוע אבל גם זה לא נורא.
יוצא לי לראות רכבים שהשקיעו הרבה כסף במערכות קירור מוגדלות,ובסופו של יום בטיול פסח יום חם כולנו עומדים על אותה טמפ מנוע.

יורם-דרומי
03-12-15, 22:47
ראה שרשור ל-ZJ (ז"ל) שלי
גם רדיאטור אלומיניום שקניתי בארה"ב לא שיפר את יכולת הקטנת הטמפרטורה של המנוע.
הבעיה ב-ZJ שהאוויר החם לכוד בתא המנוע וזה הגורם העיקרי להתחממות ב- ZJ

יורם

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/82964-%D7%A2%D7%95%D7%93-%D7%A6%D7%A2%D7%93-%D7%9C%D7%A6%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2

boaz avrahami
03-12-15, 22:58
יורם,
מה עניין שמיטה להר סיני?
האוויר החם בתא המנוע הוא כבר אחרי הרדיאטור.
הרדיאטור מקרר את המים באמצעות אוויר קר שנושב על פניו מבחוץ.
כל סמק אוויר שנכנס מלפנים גם יוצא החוצה באיזו שהיא דרך..,

ניצן, נכון מאוד שהאדום מתחיל ב 120 אבל יעילות המזגן נפגמת ב 105 וזה דורש תשומת לב למד חום

Ersten
04-12-15, 14:54
בועז אני אחדד את דעתי.
למשאבת המים יש ספיקה מסוימת. אם להגדיל את הנפח של חלל המים ברדיאטור, אז המים יזרמו לאט יותר. האם זה טוב? אני לא יודע. צריך לבצע חישוב ובשביל זה צריכים לדעת מספר פרמטרים של הרדיאטור, מי קירור והמשאבה.
ובגלל שאין לנו את הפרמטרים הללו, נצטרך לבצע ניסוי או להשתמש בידע קיים אצל האנשים המנוסים.
לכן אני פתחתי שרשור חדש.
אגב אין בכלל ויכוח עם הטענה ששטח פנים גדול יותר מקרר טוב יותר ולכן, לדעתי, צריך לחפש רדיאטור בעל נפח מי קירור זהה אך שטח הפנים שלו מוגדל ובשילוב עם מאוורר חשמלי חזק, קרוב לוודאי, ייתן את הפתרון האופטימאלי.
דרך אגב אני שמתי לב שהביעה היא רק בתורים הנמוכים שזה יכול להצביע על ספיקה חלשה של משאבת המים בטורים האלה ולכן בחלל צריך להתחיל משם.

Ersten
04-12-15, 15:02
בעניין של אוויר לכוד בתא המנוע אני לא חושב שזה הבעיה. יש רכבים שהרבה יותר עמוסים וצפופים ואין להם את הבעיה הזאת.

nitzan
04-12-15, 15:24
הבעיה העיקרית zj היא החום הלכוד בתא המנוע.תנסה ביום חם נסיעה איטית לשחרר את מכסה המנוע שיפתח החריץ לפני הפתיחה המלאה.
אתה תראה איזו ירידה יש בשעון החום.

boaz avrahami
04-12-15, 16:53
בעניין האוויר הלכוד גם אני לא חושב שזו בעיה.

לעניין המשאבה, אני לא רוצה להזרים יותר מים בפרק זמן נתון ולכן ספיקת המשאבה לא אמורה להשתנות.
אני רוצה לחשוף חלק גדול יותר מהקיבולת לרוח מצננת.
מקווה שהצלחתי להסביר את מה שניסיתי

raanan
04-12-15, 17:09
האוויר החם בתא המנוע הוא כבר אחרי הרדיאטור.
הרדיאטור מקרר את המים באמצעות אוויר קר שנושב על פניו מבחוץ.
כל סמק אוויר שנכנס מלפנים גם יוצא החוצה באיזו שהיא דרך..,
לא מדוייק .
האוויר החם עולה ופוגש את מכסה המנוע ועל הדרך זוחל קדימה כך שעל חלק מהאוויר החם מתבצעת סירקולציה דרך הרדיאטור.
וכך אט אט הטמפ' זוחלת מעלה בעמידה.
שים לב, איך שמתחילים תנועה במהירות איטית מאד הטמפ' צונחת למצב הרגיל .
זה בגלל שקל יותר לאוויר החם להתפנות מתא המנוע .

יש מספר טרופרים שביצעו שינוי לכונס הפוך וזה שיפר להם את ייצוב הטמפ' בעמידה.

רענן

boaz avrahami
04-12-15, 17:16
אצלי הבעיה היא בתנועה סביב 30-40 בעומס. למשל יום חם בנקרות.
בעמידה הכול בסדר

raanan
04-12-15, 18:16
אתה בטוח במה שאתה כותב ?
כלומר במהירות 30 עד 40 קמ"ש (עומס + מזגן) הטמפ' עולה,
אתה עוצר בלי לכבות המזגן, הטמפ' יורדת ומתייצבת.
הבנתי נכון ?

אגב, חזרת למאוורר מכני או עדיין עם חשמלי ?

רענן

boaz avrahami
04-12-15, 19:33
בטוח. חשמלי.
מדובר על ימים חמים מאוד

raanan
04-12-15, 19:44
מה שאתה מתאר זה מערכת קירור גבולית מאד.
להערכתי ביום חמסין אם אתה בכביש מטפס בעומס מלא כולל מזגן מהביקעה או למצפה רמון,
אתה גם חווה עליית טמפ' שכנראה מאלצת אותך לכבות מזגן.

אם זה נכון, לדעתי רק רדיאטור מוגדל HD יכול לפתור (אפילו חלקית הבעיה).
אגב,
מה עם השרשור הנושן שבו המלצתי על רדיאטור HD (סידרה כמו שהתקנתי בטרופר) ?
מישהו התקין ? וידא שהוא מתאים ? פתר / לא פתר הבעיה ?
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/68904-%D7%AA%D7%97%D7%95%D7%A9%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%93%D7%96-%D7%94-%D7%95%D7%95-%D7%90%D7%95-%D7%90%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%90%D7%98%D7%95%D7% A8-%D7%9C-XJ

רענן

יורם-דרומי
05-12-15, 09:33
בועז,,, מה לעשות ,,שנים של ניסיון עם ZJ
האוויר הלכוד בתא המנוע - זו הבעיה הכי כואבת של ה-ZJ
זו מחלה שצריך לדעת איך לחיות איתה

ראשית - הוצאת הגומיה של מכסה תא המנוע (הגומיה הקרובה לשמשה הקדמית)
שנית - פתיחת מכסה תא המנוע בטיול שטח
שלישית - כל שאר הפטנטים המתוארים כאן (רדיאטור, מאוורר חשמלי, ונטות מקדימה ועוד ועוד...)

Ersten
06-12-15, 15:13
אם הבעיה היא אוויר חם לכוד אז צריך לפתוח את מכסה המנוע כפי שזה בגראנד 5.9 ליטר ולבדוק אם יש שיפור. מישהו ניסה?

יורם-דרומי
06-12-15, 21:03
אם הבעיה היא אוויר חם לכוד אז צריך לפתוח את מכסה המנוע כפי שזה בגראנד 5.9 ליטר ולבדוק אם יש שיפור. מישהו ניסה?

כן,
בימים חמים בטיולי קיץ הפתרון היה:
פתיחת מכסה מנוע,
הפעלת וונטה חשמלית,
סגירת מזגן

וקדימה לטיול

רק כך היה ניתן לסיים טיול ללא חימום יתר של המנוע - כמובן - הפסקות קפה מדי פעם לצינון המנוע

boaz avrahami
06-12-15, 21:33
אצלי לא מצאתי את המכסה מנוע בעל משמעות רבה

נמרוד - מערד
06-12-15, 22:10
בתקופה שהחזקתי את הZJ , מעולם לא התחמם לי המנוע, בקיץ נסעתי ללא טרמוסטט, בחורף החזרתי אותו.
נמרוד

השועל
07-12-15, 12:24
דיון ישן נושן, כבר הכל נאמר ונעשה.. שורה תחתונה אין בעיה.
אמר ניצן כבר באחד ההודעות. בעיקר עניין פסיכולוגי.
המנוע עובד בחום גבוה, שעון מעל 100 לא מעיד על בעיה, סיכת חום זזה לא מעיד על בעיה, הסיכה לא אמורה להיום במקום אחד (קבוע) כמו בשאר ברכבים.

אפשר היה לפזר את החום טוב יותר, בעיקר בשביל לשמור על מערכות החשמל, צינורות גומי ושאר הקומפוננטות (הם חיים בתנאים קשים מתחת למכסה).
למעט זה: משאבת מים תקינה, רדיאטור תקין, שימוש במי רדיאטור עם נקודת רתיחה של 127 מעלות ומעלה (פרסטון ודומיו), פאן קלאץ תקין וזהו. הרכב תקין ולא אמור לעלות מעל 110-115 מעלות.

Ersten
07-12-15, 13:50
אצלי לא מצאתי את המכסה מנוע בעל משמעות רבה
גם אני לא ראיתי השפעה

raanan
07-12-15, 13:55
הרכב תקין ולא אמור לעלות מעל 110-115 מעלות.
ב 115 מעלות , המדחס מזגן עדיין מחובר ?
או מנותק ע"י הגנה אוטומטית ?
אם קיימת הגנה, באיזה טמפ' המדחס מתנתק ?

רענן

Ersten
07-12-15, 14:02
לדעתי ב- 110

boaz avrahami
07-12-15, 14:05
לא זכור לי שהמזגן התנתק לי אי פעם אבל הוא הופך להיות מאוד לא יעיל ב 105 וצפונה

raanan
07-12-15, 14:10
לדעתי ב- 110
דעות זה לפולטיקה ומדעי פקולטת הדשא ...
פה זה אמור להיות נתון יצרן טכני חד ערכי (וליתר דיוק בתוספת סטיית ייצור מקובלת).

רענן

- - - Updated - - -


לא זכור לי שהמזגן התנתק לי אי פעם אבל הוא הופך להיות מאוד לא יעיל ב 105 וצפונה
הכוונה ניתוק מדחס . המפוח בתא הנוסעים ממשיך להסתובב רגיל רק יוצא אוויר עם שאריות קור ...
אין לכם מפרט טכני / ספר אחזקה לבירור נתון זה אם בכלל קיים ניתוק ?
(ביפנים זה כמעט בכול רכב כולל פרייבטים)

רענן

nitzan
07-12-15, 14:29
מזגן כובה ב115.קרא לי פעמיים ב7 שנים שרכב אצלי.פעמיים זה היה באמצע הקיץ ברמת הגולן בימים חמים מאד.
קראתי טמפ העבודה של המנוע עלפי יצרן היא98.8 ועד 115 מעלות תקין לחלוטין. שוב דיון ישן שנטחן עד דק.

Ersten
07-12-15, 14:34
דעות זה לפולטיקה ומדעי פקולטת הדשא ...

רענן


לא מסכים לגמרי. גם במדע סופר מדוייק תמיד יש מקום לדעה כזאת או אחרת. למשל עד היום לא החליטו החכמים שביננו האם מזגן אינוורטור חיסכוני יותר או לא. יש טוענים שכן ויש טוענים שלא.
בהצלחה

בענין של התחממות יתר (או לא) של מנוע אני אעשה כזה דבר: אתקין וונטה חשמלית ואכוון אותה ל 95 מעלות ביציאה מהרדיאטור. אם לא יעזור אז אולי אפתח פתחים במכסה המנוע לאיוורור טוב יותר. זה מפריע לי נפשית כאשר מחוג מד טמפרטורה עולה מעל 100 וכמובן זה מפריע לי לנסוע עם משפחה ביום חם במתבר בלי מזגן.

raanan
07-12-15, 15:20
זה מפריע לי נפשית כאשר מחוג מד טמפרטורה עולה מעל 100 וכמובן זה מפריע לי לנסוע עם משפחה ביום חם במתבר בלי מזגן.
בנושא הנפש אני לא "חזק" ... (בעצם בעוד הרבה דברים). אבל,
אם לך ולמשפחה מפריע לנסוע בלי מזגן,
או כמו שבועז מציין שמעל 105 מעלות יעילות המזגן לא יעילה,
אז יש פה מערכת קרור מגבלתית למרות נתוני היצרן !
יש מי שיסתפק באמירת "דיון ישן נושן", יכבה מזגן בחמסין וימשיך הלאה ....
יהיו כאלו שישאפו למציאת פתרון ושיפור המצב הקיים.

זה מזכיר לי בדיוק את הדיונים על הגירים בטרופר בנזין V6 3.5 .
תמיד היו כאלו שלא הפריע להם שנורית חום A/T נדלקת מידיי פעם
והם נוהגים עם טמפ' שמן גיר ממוצעת מעל 115 מעלות.
הם טענו בתוקף שהכול בסדר גם מול סטטיסטקה לא מחמיאה של שיפוץ גירים.
לעומתם היו כאלו שהחליטו להשקיע במציאת פתרונות קירור מעבר למקובל
ובהתאם שיפרו האמינות.

רענן

boaz avrahami
07-12-15, 16:18
מדוייק לדעתי.
לכן מעבר למאוורר חשמלי פותח אפשרות לעיבוי המזגן בלפחות 2-3 ס"מ.
יכול להיות שמשם תבוא הישועה.

השועל
07-12-15, 16:50
היה פה מישהו לפני כמה שנים טובות שלקח את זה צעד אחד קדימה, אני לא זוכר את שמו אבל הבחור הביא ניסוי מדעי פר אקסלנס.
הוא חיבר חיישני חום בתוך תא המנוע בכל מיני מקומות וניסה לקבל איזה שהוא מידע השוואתי של טמפרטורה לפני ואחרי שיפור מערכת הקירור ברכב..
אז, למעט העובדה שהוא נסע עם חוטים מוזרים על הרכב כמה שבועות והוא ביצע ניסוי מדעי יפה ואכן מעניין מאוד לאותה תקופה.

הנקודה היא שבסופו של דבר לא היה שום שיפור בפיזור החום גם אם מערכת קירור משופרת בתא המנוע.

רענן -אני פתוח לשמוע כל פתרון שתציע בשיפור מערכת הקירור במנוע.
כי למעט פירוק מכסה מנוע כבר די מיצינו את האופציות.
אצלי מעולם לא התחמם המנוע ואני על סטאפ מקורי מלפני כמעט 20 שנה. לא חשמלי ולא פנאומטי.. פאן קלא'ץ רגיל. אפילו לא HD.

raanan
07-12-15, 16:54
תוספת קיבול נוזל קירור והגדלת שטח החתך של הולכת החום זה בגדול הפיתרון.
אני פחות חושב שעניין המאוורר זה הנושא .
ההבדל היותר משמעותי בא לידיי ביטוי בסרק לטובת החשמלי.

אני לא מכיר את הגראנד. אבל צריך לוודא שהגיר האוטומטי לא זה שמעלה הטמפ'.
גם אם אין צימוד מכני (חליל ברדיאטור) , יש השפעה הדדית ע"י חום המוקרן מהקולר הגיר
על רדיאטור המנוע (ב 99% הקולר גיר בחזית לפני הרדיאטור מנוע).

אם אני הייתי צריך להתמודד עם הרכב אז :
א. הפרדת קירור הגיר מהמנוע
ב. רדיאטור מוגדל HD + פאן קלאטץ' HD
ג. מפני אוויר מתא המנוע (כונס הפוך)
ד. במידה וניתן, הוספת (לא החלפת הפאן קלאטץ') מאוורר חשמלי
ה. הוספת מיכל, משאבה ומרססי מים כמו ברכבים חזקים (אימפרזה WRX )

רענן

boaz avrahami
07-12-15, 16:54
מדוייק לדעתי.
לכן מעבר למאוורר חשמלי פותח אפשרות לעיבוי המזגן בלפחות 2-3 ס"מ.
יכול להיות שמשם תבוא הישועה.

התכוונתי לעיבוי הרדיאטור כמובן...
אגב אצלי יש קולר גיר מלפני הרדיאטור ובוטל החליל.
אני חושש שזו הנקודת מפנה שבה היתה הרעה קטנה שגרמה לי לשחק עם עוד שינויים כמו מאור למאוורר חשמלי.
לפני כן לדעתי הרכב היה מאוזן.

raanan
07-12-15, 17:01
אצלי מעולם לא התחמם המנוע ואני על סטאפ מקורי מלפני כמעט 20 שנה. לא חשמלי ולא פנאומטי.. פאן קלא'ץ רגיל. אפילו לא HD.
הגדר לא התחמם ?
האם הכוונה לא הגיע לקו האדום ?
השאלה, האם כשאתה בעומס מלא ובעומס חום מטפס באיטיות, המזגן יעיל ?

אני אישית לא מתרגש אם המחוג זז מקו האמצע לכיוון חצי שנתה עד ל 3/4 .
קו ה 3/4 מבחינתי זה הקו האדום שלי.
אבל בכול מקרה לא מוכן לקבל ירידה משמעותית בתפוקת הקירור גם במצב שתארתי.

רענן

השועל
07-12-15, 17:03
תוספת קיבול נוזל קירור והגדלת שטח החתך של הולכת החום זה בגדול הפיתרון.
אני פחות חושב שעניין המאוורר זה הנושא .
ההבדל היותר משמעותי בא לידיי ביטוי בסרק לטובת החשמלי.

אני לא מכיר את הגראנד. אבל צריך לוודא שהגיר האוטומטי לא זה שמעלה הטמפ'.
גם אין צימוד מכני (חליל ברדיאטור) , יש השפעה הדדית ע"י חום המוקרן מהקולר הגיר
על רדיאטור המנוע (ב 99% הקולר גיר בחזית לפני הרדיאטור מנוע).

אם אני הייתי צריך להתמודד עם הרכב אז :
א. הפרדת קירור הגיר מהמנוע
ב. רדיאטור מוגדל HD + פאן קלאטץ' HD
ג. מפני אוויר מתא המנוע (כונס הפוך)
ד. במידה וניתן, הוספת (לא החלפת הפאן קלאטץ') מאוורר חשמלי
ה. הוספת מיכל, משאבה ומרססי מים כמו ברכבים חזקים (אימפרזה WRX )

רענן

רענן אל תבין אותי לא נכון, היינו שם כבר, ישן נושן כבר אמרנו... ?

א. בוצע לפני 10 שנים - הדבר הראשון שעשיתי.
ב. שני האופציות הורכבו אצל אחד החברים פה. לא שיפר משמעותית.
ג. כונסי אוויר יש הרבה שעשו, וגם כאלה שהרימו את החלק האחורי של המכסה על ידי קלינים (לא פתר, שיפר פיזור חום סה"כ).
ד. כמה הרכיבו חשמלי - מתחלק לשניים - אלה שאומרים רק חשמלי ואלה שאומרים רק מכני.. בשני המקרים - לא פתר אבל החברים נהנו מהוויכוחים.
ה. מזה ספא ? מה שחסר לי זה גם להוסיף לחות בתוך תא המנוע שיגיע לכל חור ויעשה קורוזיה (בשביל פעם או פעמיים שהרכב מתחמם בשנה ?? תכבה את המזגן עדיף)

raanan
07-12-15, 17:28
נורא מתקשה להאמין שכול הפעולות נעשו ולא ניצפה שיפור .
אולי התוצאה לא שווה המאמץ והעלות, או לא עמדה בציפיות הגבוהות.

לגביי מרססים,
אל דאגה, הריסוס על הרדיאטור (רסס ולא השפרצת מים) מתאדה במגע עם מוליכי החום של הרדיאטור.
לא יהיה לך קצרים חשמליים או קורוזיה מזה.

בכול אופן,
כנראה הרוב "מסתדרים" עם המצב הקיים גם אם מידיי פעם מעיק (מזגן כבוי או לא יעיל)
סה"כ כנראה אתם לא מסכנים המנועים או פוגעים באמינותם
(בניגוד לנו עם הטרופרים שהיינו מקצרים את חיי הגיר עם טמפ' גבוהות מאד לפני השיפורים).

אני אישית, לא הייתי מרפה עד להגעה ליעד הרצוי.

רענן

eliv1
07-12-15, 19:10
אצלי הגיע בזחילה עם zj 5.2 הגיע ל3/4 אבל יעילות הקירור של המזגן לא נפגעה. מה שכן חשוב מאוד לוודא שמיחזור אוויר עובד. זה משנה את התמונה משמעותית. לדעתי המצב הזה תקין לרכב הזה. זה לא שאי אפשר לשפר את זה אבל לדעתי זה מצב תקין וחשוב להקפיד על מערכות תקינות. בנוסף למי שמתנתק המזגן בטמפרטורות גבוהות יכול לבדוק את המפסקי לחץ גבוה ונמוך. יש להם נטייה לזייף עם הזמן.

-->