PDA

צפייה בגרסה מלאה : XJ ZJ WJ?



Giora
07-12-15, 10:49
שלום לחברי הפורום האינדיאני,

אני כבר תקופה נוסע על ג'ימני משופר שבניתי לאט לאט. הרכב משמש אותי ואת אישתי בנסיעות יומיומיות לעבודה (15 דק' כיוון). הרכב משופר ומוכן לכל שטח, יוצא לטיולים טכניים במעלות הקשים והידועים אחת לשבוע ולטיולי אורך ונוף בסופ"שים. שורה תחתונה הרכב מטייל הרבה ומשמש לנסיעות יומיומיות כאחד.

עוד מעט יגיעו ילדים ואנחנו רוצים להגדיל את הרכב. חשבתי על הדגמים שציינתי בכותרת.

מה חשוב לי:

1. סרן חי מקדימה
2. נוחות נסיעה בכביש
3. אמינות

שאלות לבעלי ניסיון עם הדגמים:

1. מה עלות התחזוקה השוטפת? כמה אני מתרחק בהוצאות שיש לי עם הג'ימני האמין שלא מתקלקל?
2. האם יש עדיפות לדגם מסויים? או מנוע מסויים? 5.2 או 4.0?
3. ממה אני צריך להזהר כשאני מחפש? אילו מחלות/צרות ידועות יש לכלים האלו?
4. שורה תחתונה - האם ריאלי בשבילי לקפוץ את המדרגה הזאת מג'ימני צנום לג'מוס אמריקאי (אם להוציא מהמשוואה את עניין הדלק)?

תודה רבה לעונים, מחפש תשובות ענייניות ומכוונות.

Ersten
07-12-15, 13:42
שלום גיורה.

מה חשוב לי:

1. סרן חי מקדימה
2. נוחות נסיעה בכביש
3. אמינות
1. לשלושת הדגמים יש.
2. לדעתי WJ הכי נוח ו- XJ פחות נוח משלושתם
3. כולם אמינים חוץ מבעיות אלקטרוניקה קטנות שיכולות לצוץ ל- WJ

שאלות לבעלי ניסיון עם הדגמים:

1. מה עלות התחזוקה השוטפת? כמה אני מתרחק בהוצאות שיש לי עם הג'ימני האמין שלא מתקלקל?
2. האם יש עדיפות לדגם מסויים? או מנוע מסויים? 5.2 או 4.0?
3. ממה אני צריך להזהר כשאני מחפש? אילו מחלות/צרות ידועות יש לכלים האלו?
4. שורה תחתונה - האם ריאלי בשבילי לקפוץ את המדרגה הזאת מג'ימני צנום לג'מוס אמריקאי (אם להוציא מהמשוואה את עניין הדלק)?

1. לדעתי אותה עלות. חלקי חילוף יש בשפע וחלק גדול ניתן להזמין מאמריקה במחירים אטראקטיביים במיוחד.
2. לדעתי ZJ 4.0 שנת ייצור 96-98.
3. כאשר אני חיפשתי בזמנו לקנות רכב התלבטתי בין ZJ ל- WJ ותיך כדי חיפושים שמתי לב שרוב ה- WJ שהיו עז בשוק יד 2 היו עם מנוע לא מקורי. שאלתי אנשים ונאמר לי שיש בעיה עם מנועים ב WJ שהוא מתחמם בפתומיות ולא משפצים אותו אלא מחליפים.
4. דווקה את העניין הדלק אני היתי מכניס כגורם העיקרי. 1:7.5 בממוצע לרכב שלא משופר. אני עם ZJ משופר נוסע 1:5 בממוצע. אם זה לא מפריע לך אז לדעתי אין שום בעיה לעבור לאינדיאני קר למצוא אחד שמור.

כל מה שכתבתי זו דעתי

Giora
07-12-15, 17:42
תודה ארסטן.

יש עוד מישהו שיכול לתת דעתו ולחלוק חויותיו מה ZJ? נראה לי שזה הדגם שהכי מעניין אותי.

מה ההבדלים בין דגם לארדו ללימיטד? והאם המנוע 5.2 בעייתי?

בנוסף שאלות כאלה:

1. האם המנועים האלו מתפקדים טוב עם מערכת גפ"מ?
2. למיטב הבנתי הZJ במקור מגיע עם סרן דנה35 מאחור, האם יש נעילות אוטומטיות (כמו לוקרייט למשל) שמתאימות לסרן הזה?
3. ראיתי לאחרונה שני ZJ האחד 93 והשני 95, שניהם עם ק"מ נמוך. האם יש בעיות בשנתונים האלו?

תודה רבה

Ersten
07-12-15, 20:07
לארדו זה דגם בלי תוספות אבזור כמו חלון בגג, בלי ריפודי עור חימום כסאות ומראות ועוד.
מנוע 5.2 לא בעיתי בכלל. פשוט מנוע 4.0 הוא זהה לזה של סופה. צריכה של דלק לשניהם כמעט זהה (אם יש הבדל הוא לא משמעותי)

1. יש חלוקי דעות בנושא של גפ"מ. לדעתי מערכות מתקדמות של היום לא מהוות בעיה. המערכות הישנות יכול להיות שכן. כלומר אם קונים ZJ אז כדאי לבדוק היטב איזה מערכת מותקנת אם בכלל.
2. סרן 35 הותקן עד 96. ב- 96 התחילו להתקין דאנה 44 אלומיניום עם סימון HD לסרן הזה קיימת רק נעילה אוטומטית של SPARTAN. לסרן 35 יש מבחר גדול יותר כולל ARB
3. בעיה מרכזית - רכב מיושן קרא טסט פעמיים בשנה. וגם פנים וחוץ הרכב קצת שונה מדגמים של 96-98

שגיא S
07-12-15, 20:42
שמע...
בתור בעלים של ג'ימני ויוצא לי לטייל וגם לעזור לחברים עם רכבים דומים... אלו הרשמים שלי (שוב פעם, לא החזקתי ג'יפ אבל אני כן רואה ושומע על עלויות מהצד):

1. זה לא ג'ימני - עלויות גבוהות יותר בהכל.
2. רכב עם פוטנציאל שיפורים אין סופי - שפצורים מפה ועד ארה"ב
והכל זול.
3. הרכבים נוחים מאוד...סלון מפואר לעומת הג'ימני.
4. תוודא לגבי בעיות החום של הZJ, הסרן דנה 35 נחשב לאחד הסרנים הגרועים בתולדות JEEP, כנל גם לדנה 44 אלומיניום.
5. מדבורי גפ"מ לפי מה שהבנתי לא מומלץ למנוע 5200, ה-4000 חי עם זה יותר בשלום. תבדוק עם ערן המסוקס לדעתו.

אמינות? רכב שנת 93-95 מפואר, שחי בשטח ומראש לא היה שיא האמינות. זה לא יהיה כמו הג'ימני...
מצד שני - מנוע פי 4 בגודל מהג'ימני זה הרבה הרבה כיף....עד התחנת דלק.
אבל החיים זה לא כסף...וההנאה מהרכבים האלו גדולה מאוד. בעיקר אם אתה נהנה מהפאר וכו'.

Saar
07-12-15, 20:49
XJ מרגיש הכי ג'יפ מכולם. קופצני יותר, ספרטני וצפוף יותר.
הוא גם הכי פשוט מבחינת אלקטרוניקה, הכי אמין וחלקיו הם הזולים ביותר/זמינים ביותר.
ג'יפ קלאסי. (היה לי במשך 10 שנים)

ZJ - כמו XJ. אבל הכל יותר - יותר גדול, יותר נוח ויותר יקר לתחזוקה (קצת בעיות חשמל - אלקטרוניקה אמריקאית מזדקנת. לא היה לי, רק מקריאה ברשת)
כמו כן, מנוע ה 5.2 נוטה לעבוד בחום גבוה יחסית מה שמדיר שינה מעיניהם של בעליו ומכבה את מזגנם מעל 115 מעלות (או 105?)

WJ - הכי נוח, הכי יקר והכי רגיש לבעיות חום (לא מתחמם בעבודה רגילה, אבל אם קרתה תקלה והוא התחמם, הראשים עשויים אלומניום ומאוד לא אוהבים את זה) גם לא אוהב גז.
בצד החיובי, מנוע חזק! ה 4.7 כיפי. הדיזל חזק גם הוא אם כי פחות מוכר.

המשותף לכולם הוא קהילה חזקה מאוד בארץ ובחו"ל. בכל בעיה שתתקל, מישהו לפניך כבר נתקל וכתב על זה מאמר באיזה שהוא פורום/אתר.
מאגר הידע הזה שווה המון.

אם קונים גראנד, לדעתי עדיף המנוע החזק (5.2 או 4.7) מהסיבה הפשוטה שהוא קיים ומרגיש הרבה יותר טוב עם הרכב לעומת מנוע ה 4.

עלות התחזוקה לעומת גימני תהיה לפחות כפולה, ולפני שכולם יקפצו ויספרו כמה החלקים זולים והרכבים אמינים, עדיין,
יהיו לך בין 6 ל 8 פלגים, כמעט כפול שמן להחליף , צמיגים גדולים ויקרים יותר.
בנוסף, אם תקנה רכב לא משופר/מוגבהה (היום כולם סטנדרטיים :) ) וחו"ח תרצה להגביה אותו ע"מ שיתאים לצמיגי 31 עלות קיטי ההגבהה גבוהה משמעותית מהעלות קפיצים/בולמים שנדרשים ל 215 בגימני (ישנו ההבדל הברור בין 215 ל 31, אבל כדאי לדעת שההחלפה לא מסתיימת ב קפיצים/בולמים)
יחד עם זה, בזמנו (לפני משהו כמו 6 שנים), היו לי על ה XJ צמיגי 225/75/16 שטח מלא (כן, 225 על גנט 16) עם הגבהה מינימלית של ספייסר 2" ועלה נוסף מאחור, האוטו עבר ככה בזיק, בעשוש ועוד כמה בלי בעיה, כך שאם אתה לא רוצה, אתה לא חייב להתפרע עם השיפורים, הבעיה היא שיש המון אפשרויות והפיתוי גדול...

בשורה התחתונה,
הכי הרבה כיף לשקל דלק :)

עריכה: קצת התייחסות לשאלות ששאלת :)
קצת קשה לענות על "שאלת העלות" בלי להכיר אותך. האם אתה מטפל לבד או במוסך? האם הרכב יכול לעמוד יום-יומיים וזה בסדר מבחינתך או שזה רכב שחייב להיות כשיר לנסיעה בכל רגע נתון?
התשובות לשאלות האלו יגדירו את עלות האחזקה.
הרכבים האלו בטיפול עצמי זולים מאוד לתחזוקה, הדיע קיים וגם החלקים. לעומת זאת, כניסה איתם למוסכים מסויימים עלולה לגרום לחור כואב בכיס.

ממה להזהר? רכבים מוזנחים. החלקים זולים, אבל נזקים נגרמים. רכב מוזנח יהיה יקר ליישור קו (לפעמים זה כדאי, במחיר הנכון... אני רכשתי רכב מוזנח יחסית ועם תקלות ידועות במחיר שהתאים לי ליישור קו)
שאר האזהרות - תחליט איזה סוג (XJ/ZJ/WJ) ואז נתייחס....

מה כדאי?
להחליט האם XJ או גראנד.
אם XJ - עדיפות ל 97 ומעלה (בארץ זה יהיה בעיקר 99-01) - פנים הרכב שונה לחלוטין, מעט שינויים מכניים.
אם גראנד - הכי חדש ושמור שנכנס בתקציב.

shay1
07-12-15, 22:11
היה לי בעבר ZJ 95 מנוע 4 וכיום אני נוסע על XJ 97 מנוע 4
אני אישית מעדיף את המנוע של ה4 המוכר והטוב עוד מימי הסופה שהייתה לי [פשוט , זמינות חלקים אם צריך ומוכר]
מבחינת נוחות הZJ נוח יותר בגלל שמאחור יש קפיצי סליל לעומת עלים נוקשים יחסית בXJ
הZJ מרווח יותר , שאר המכלולים כמעט זהים לגבי הגיר אני לא יודע אם זהה
, טרנספר בXJ הוא חמישה מצבים אך רבים כבר החליפו גם בZJ
לטעמי הXJ יפה יותר אך זה כבר טעם אישי

Saar
07-12-15, 22:28
הטרנספר ברוב ה xj בארץ הוא לא 5 מצבים אלא 231 כמו של סופה (או 241 אם הגיע עם חבילת גרירה)
הגיר שונה. ב xj יש את ה aw4 שידוע כאמין ביותר.
בגראנדים יש משהו אחר, נחשב לקצת פחות עמיד, אך עדיין טוב.

JustDoB
07-12-15, 22:43
1. מה עלות התחזוקה השוטפת? Xj תקין אפשר לתחזק לא ביוקר. תחזוקה פשוטה חלפים זמינים וזולים. אבל ההוצאות של ההתמכרות הן בכל הגיפים אותו דבר - בלי תחתית.
2. האם יש עדיפות לדגם מסויים? כל עוד הילדים קטנים xj אהוב עלי יותר. זה משהו אחר, עניין של טעם לא של פרקטיקה.
3. ממה אני צריך להזהר כשאני מחפש? שתמצא [emoji41]
4. שורה תחתונה - התפתחות טבעית מרכב עם נשמה לרכב עם נשמה גדולה.




[emoji41]

grand
07-12-15, 22:52
ה zj, נפלא , היה... לפני 10-15 שנה, היום רוב מה שתמצא בשוק פחי זבל מוזנחים, ואלו ששווים משהו לא למכירה, בעליהם קשורים אליהם רגשית.
ה wj טוב מה zj משמעותית, אין בעית התחממות, גיר עדיף, היגוי , בלימה, נוחות, ביצועי שטח עדיפים בגלל מערכת קוואדרה שיעילה במידה והיא תקינה כמעט כמו נעילות, מנוע שונא גז, רוב אלו שהחליפו מנוע היו מוגזים.
בקיצור... Wj אם תמצא אחד במחיר שפוי ולא גמור.


Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk

נמרוד - מערד
07-12-15, 23:30
תומך בכל מילה שרמי כתב, אני נוסע על WJ נהנה מכל רגע, יש מחלות שניתן לתקן לא נורא.
נמרוד

boaz avrahami
08-12-15, 00:17
שלושתם מאוד דומים עם ניואנסים לכאן ולשם. אין נוקאוט וזה עניין של התחברות ותקציב וחשוב לדעת לכן מה אתה צריך.

אם הרכב יומיומי כדאי לדעת מה הנסועה.
אלו רכבים עם אחזקה גבוה. בנזין שתין גדול כבד וישן. בלי אשליות.

האחזקה מתבטאת לרוב בקטנות ובלשנמר את האוטו מתוחזק טוב. המנועים והגירים לא יפתיעו אותך בקלות...

קח בחשבון שאם המצב ימשך והרכב שלך יהיה משופר אז תיכנס למעגל משתמשי המעכרים.
גיל הרכב - אישור בלמים לפני וסט וכלה בטסט דו שנתי ( מעכר דו שנתי?)

six-86
08-12-15, 07:56
שלום גיורה.

1. לשלושת הדגמים יש.
2. לדעתי WJ הכי נוח ו- XJ פחות נוח משלושתם
3. כולם אמינים חוץ מבעיות אלקטרוניקה קטנות שיכולות לצוץ ל- WJ


1. לדעתי אותה עלות. חלקי חילוף יש בשפע וחלק גדול ניתן להזמין מאמריקה במחירים אטראקטיביים במיוחד.
2. לדעתי ZJ 4.0 שנת ייצור 94-98.
3. כאשר אני חיפשתי בזמנו לקנות רכב התלבטתי בין ZJ ל- WJ ותיך כדי חיפושים שמתי לב שרוב ה- WJ שהיו עז בשוק יד 2 היו עם מנוע לא מקורי. שאלתי אנשים ונאמר לי שיש בעיה עם מנועים ב WJ שהוא מתחמם בפתומיות ולא משפצים אותו אלא מחליפים.
4. דווקה את העניין הדלק אני היתי מכניס כגורם העיקרי. 1:7.5 בממוצע לרכב שלא משופר. אני עם ZJ משופר נוסע 1:5 בממוצע. אם זה לא מפריע לך אז לדעתי אין שום בעיה לעבור לאינדיאני קר למצוא אחד שמור.

כל מה שכתבתי זו דעתי

+ 1

shay1
08-12-15, 19:13
סער אצלי יש חמישה מצבים ואני די בטוח שזה מקורי הדגם של הרכב זה SE
אתה יודע באיזה דגמים זה הגיע מקורי ?

Saar
08-12-15, 19:19
שי,
אתה יבוא אישי לפני 99?
הרכבים שהגיעו לארץ ביבוא סדיר היו עם 4 מצבים.
ביבוא אישי היו גם 5 מצבים מקוריים, אבל עד היום כל אלו שראיתי היו טרום 97.

nitzan
08-12-15, 19:28
באם אתה משתמש ברכב כרכב עיקרי לא הייתי נוגע בגראנד או הצירוקי.
אילו דגמים מזדקנים אמנם בכבוד רב אבל מזדקנים, רכבי שטח מדהימים (בעלים של zj 98 )אבל כרכב עיקרי אתה תכנס לבור עמוק לדעתי.
אצלי הרכב משמש לטיולים בלבד ובתור שכזה הייתי ממליץ בחום.בהצלחה

Saar
08-12-15, 19:42
באם אתה משתמש ברכב כרכב עיקרי לא הייתי נוגע בגראנד או הצירוקי.
אילו דגמים מזדקנים אמנם בכבוד רב אבל מזדקנים, רכבי שטח מדהימים (בעלים של zj 98 )אבל כרכב עיקרי אתה תכנס לבור עמוק לדעתי.
אצלי הרכב משמש לטיולים בלבד ובתור שכזה הייתי ממליץ בחום.בהצלחה
אני מסכים שזה לא מצב אידיאלי, אבל לדעתי אפשרי.
לא הייתי לוקח ZJ כרכב יומיומי אבל xj 99-01 או wj ממודל חדש יחסית ומעט קמ בהחלט יכולים להתאים.
גילוי נאות, גם אצלי האינדיאני רכב טיולים בלבד, בזמנו ה xj היה רכב יומיומי שלי.

boaz avrahami
08-12-15, 19:53
כל אחד מהם יומי לעד 500 קמ בחודש בערך בעיקר בגלל הדלק. אם אתה תהיה על גז אז רק xj/zj מנועי 4.0/5.2 באים בחשבון ואז תכפיל את הטווח

זרקו
08-12-15, 22:22
אצלי XJ עם מערכת גז כבר 3.5 שנים.
משפר פלאים את תצרוכת הדלק.
בנהיגה משולבת ובשקלול מחיר הדלק (כי אתה משתמש בבנזין עד לחום המנוע המתאים למערכת הגז)- 1:9.5-10
בנהיגה בין עירונית כבר הגעתי ל 1:13 (נסיעה על 2000 סלד= 110 קמש)

- - - Updated - - -

סער, אצלי יבוא אישי 2001 עם וו גרירה.
לדעתי ככה הגיע.
מה זה "חבילת גרירה"?

boaz avrahami
08-12-15, 23:20
חבילת גרירה זה וו גרירה מלפנים בשביל שיוכלו לגרור אותך כשאתה נתקע... [emoji1]

זה לרוב תגבור קירור לגיר

Giora
08-12-15, 23:35
תודה רבה לכולם על ההכוונה, הבנתי את רוח הדברים. אמשיך לחפש עד שאמצא מציאה.

השועל
09-12-15, 09:57
אני מסכים שזה לא מצב אידיאלי, אבל לדעתי אפשרי.
לא הייתי לוקח ZJ כרכב יומיומי אבל xj 99-01 או wj ממודל חדש יחסית ומעט קמ בהחלט יכולים להתאים.
גילוי נאות, גם אצלי האינדיאני רכב טיולים בלבד, בזמנו ה xj היה רכב יומיומי שלי.

בחייאת סער.. תסביר לי במה הXJ טוב יותר מהZJ כרכב יומיומי ?
הדלקת אותי עכשיו..

Saar
09-12-15, 10:41
בעיקר חדש יותר...
(וקצת פחות חשמל)

boaz avrahami
09-12-15, 11:09
בעיקר בגלל שזה מה שאתה מכיר [emoji41]

ה xj מאוד דומה ל zj
רק יותר קטן ועם קפיצי עלים.
מכל מקום חש בפוסט הזה עוד כמה אי דיוקים שנובעים מהפוסיציות של הכותבים.

חשמל אגב בגרסאות הלימטד בשניהם יש למכביר

shay1
09-12-15, 11:09
סער אצלי זה 97 יבוא אישי אז כנראה הגיע מקורי

Saar
09-12-15, 11:47
שי, ככל הנראה.
חבילת גרירה ב xj כללה רדיאטור לגיר ותיבת העברה מחוזקת (241) אני מניח שגם וו גרירה או לפחות הכנה כלשהי עבורו.
בועז, בxj יש פחות מערכות חשמליות מה zj.
כל מה שקשור ל"נוחות" (זכרון לכסאות, מחשב דרך ועוד כל מיני פיצפקעס פשוט לא קיימים ב xj ומן הסתם לא יתקלקלו...)
אצלי ב wj, מחשב הדרך לא עבד כשקניתי. נכון שהתיקון היה 10 דקות, אבל עדיין, זו תקלה כלשהי.
אני לא חושב שיש הבדל מהותי בין ה xj ל zj מבחינת אמינות ועדיין, לא תשמע על בעיות חום, גירים או כל סיפור אחר עם ה xj
הוא סוס עבודה פשוט ואמין. (ב 99-01 לא הגיעו לימיטד. יש קלאסיק וספורט ללא הבדלים בינהם למעט שנתון )

lizard
09-12-15, 12:55
מה המחשב דרך בWJ עושה? איך תיקנת?

boaz avrahami
09-12-15, 12:58
סער, מנוע 4.0 ב zj ה לא אותו הדבר שיש ב xj כולל הגיר?!

השועל
09-12-15, 13:50
סער, מנוע 4.0 ב zj ה לא אותו הדבר שיש ב xj כולל הגיר?!

המנוע זהה לגמרי, הגיר לא

נמרוד - מערד
09-12-15, 14:04
מנוע דומה האתיות שונות, לא יודע מה זה אומר, משאבת המים שונה.
נמרוד

נ.ב דני חשבתי שאתה וסער עוד רגע הולכים מכות, זה ניקרא להתעצבן.

השועל
09-12-15, 14:17
אל תדאג נמרוד, נטפל בו במפגש.. :)

Saar
09-12-15, 14:45
לא מתעצבן, חו"ח :)
הגיר בצירוקי הוא גיר מתוצרת אייסין ונחשב לעמיד במיוחד.
בגראנד הגיר שונה ונחשב ל"בסדר" :)
מחשב הדרך נותן כל מיני נתונים, חלקם, כמו צריכת דלק, אתה לא באמת רוצה לדעת.
אצלי המפסקים שלו איבדו את המגע, ניקיתי אותם ועברתי על ההלחמות.

lizard
09-12-15, 15:20
איפה הכפתורים שלו? איפה הוא נמצא?

Saar
09-12-15, 15:21
איפה הכפתורים שלו? איפה הוא נמצא?
במקרה יש איתי פה...
פירוק מחשב דרך בגראנד צירוקי (http://www.jeeps.guru/how-to/how-to-remove-grand-cherokee-wj-overhead-console/)

shay1
09-12-15, 15:32
במקרה יש איתי פה...
פירוק מחשב דרך בגראנד צירוקי (http://www.jeeps.guru/how-to/how-to-remove-grand-cherokee-wj-overhead-console/)

מתארגן איזה מפגש ??

השועל
09-12-15, 15:56
גיפולוג

shay1
09-12-15, 19:56
מתי

boaz avrahami
09-12-15, 19:58
אתה לא רואה את כל ההודעות באתר?

http://www.jeepolog.com/forums/showpost.php?p=669682

shay1
09-12-15, 20:07
פספסתי
לא עובר על הכל
תודה

Giora
13-12-15, 20:02
שלום שוב,
קראתי קצת בפורומים מחו"ל ועלו לי כמה שאלות:

1. לא ברור לי הנושא של מערכת הגפ"מ עם מנוע 5.2 בZJ. לפי התגובות פה בשרשור הדיעות חלוקות לגבי ההתמודדות של המנוע עם גז?
2. למה הכוונה שסרן DANA35 הוא "מעפן"? אילו בעיות יש איתו? והאם זה משהוא שאני צריך לקחת בחשבון (להחליף לסרן מחוזק) אם אני נהג עדין אבל עדיין מתכוון לטפס סלעים? איזה סרנים מומלצים להחליף את ה35 בXJ?
3. אם כבר מחלפים בXJ את הסרן האחורי, אז כבר על הדרך אפשר להחליף את העלים בסלילים? האם הזה משהו מקובל שעושים?
4. לגבי הנושא של מגוון הגירים והטרנספרים, מה הכי מומלץ לXJ (גיר+טרנספר)? ואיך אני יכול לזהות אותם על הרכבים שאני בודק?
5. אשמח להערכת מחירים (גס) לשיפורים..? לא הולך להשתגע ולבנות מפלצת, הגבהה 3.5-4.5" (לפי הספר - תיקון זווית, צנורות ברקס, פיטמן וכו..), צמיגי 31" ונעילה אוטומטית מאחורה. לXJ כמובן.
6. האם מעבר לצמיגי 31" מחייב להחליף יחסי העברה?

תודה. גיורא

Saar
13-12-15, 21:20
1. לא מכיר את המנוע באופן אישי, למיטב הבנתי, ל 5.2 אין בעיה עם גז, ל 4.7 יש.
אישית, לאף אחד מהם לא הייתי מתקין מערכת גז. (לא אוהב התקנות חדשות במנועים ישנים...)

2. דנה 35 סרן חלש יחסית, בנוסף לזה, מדובר על דנה 35C - אם הציריה נשברת, הגלגל יוצא לטייל יחד עם החלק השבור. לא כיף בכלל. יש כאלו שהחליפו לדנה 44 ואפילו ל 60. יש גם פורד 8.8 (לא ראיתי בארץ), בהחלפה לדנות בד"כ מאבדים את ה ABS.
אישית, נסעתי עם ה XJ 10 שנים, חלקן הגדול עם צמיג 245.75.16 (קוטר 31") ואף פעם לא שברתי ציריה. מצד שני, לא הייתי נעול (רוב מי שאני מכיר עם נעילה שבר צריה בשלב זה או אחר)

3. אפשרי. לא מקובל בארץ ולא חוקי. יש קיטי הסבה אם אני לא טועה, שוב, אם מדברים על שינוי מבנה, זה אחד המקרים המובהקים :)

4. מה שתקנה ב XJ יהיה טוב - יש רק אפשרות של מנוע 4.0 וגיר אוטומטי AW4 (טרנספר יכול להיות 231 או 241 ובישנים יותר (יבוא אישי) 242 - כולם טובים.
ב ZJ יש יותר אפשרויות, שוב, אני הייתי בוחר במנוע 5.2.

5. הגבהה 3.5-4.5 תעלה בערך 10000 ש"ח (קיט רוביקון אקספרס שכולל את כל מה שאתה צריך).

6. לא.
סער

boaz avrahami
13-12-15, 21:59
המנוע האמין ביותר בהבדל גדול הוא ה 5.2
הוא אוכל הכול ולא מתרגש.
גם בגז הסכנה זה במקרה הרע החשמל מסביב ולא המנוע עצמו.

לגבי הטרנספרים/ סרנים ועוד כל מיני קשקושים, תסנן את מקורות המידע שלך...
אם אתה רוצה רכב שהוא רכב טיולים עם יכולות עבירות מצויינת אז המקור פלוס הגבהה קטנה יתנו לך תוצאה מצויינת ושקט יחסי מפני החוק.

אם אתה רוצה מפלצת עבירות חפש רכב שמישהו כבר שיפר ושים פה את רשימת השיפורים וקבל עליה הערות.
אין לזה סוף ולרוב זה בזבוז כסף וכיום גם סיכון ההשקעה.

גיפ zj עם הגבהה מינורית של 2 אינטש שתשיג בהשקעה קטנה יחסית יעביר אותך את כל מסלולי הטיולים בארץ ברמת עבירות של הורדית שזה מכובד מאוד ובלי להשתגע.
הגבהה כזו תשמר לך התנהגות כביש מאוד טובה בלי להנדס את האוטו מחדש ואפילו תוכל להכניס צמיגי טיולים במידה 245/75/16

חפש לך בסבלנות אקזמפלר שמור.

Saar
13-12-15, 22:10
שים לב שמה שבועז אמר לגבי הצמיגים נכון ל zj.
אם תרצה צמיגי 245/75/16 ב xj תצטרך הגבהה של 3.5" לפחות (ויש לה מחיר בנוחות )

זרקו
15-12-15, 07:19
סער,
למה לדעתך צמיג 245/75/16 שהוא בתרגום לאינטש 30.5 מחייב הגבהה של 3.5? הצמיג המקורי 225/75/16 זה בערך 29.3".
אלא אם אני מפספס משהו.

אגב,
סט רוביקון אקספרס 3.5-4 עולה 10000?

ושאלה אחרונה-
איזה צמיגי שטח מלא או 50/50 יש במידות האלו? )המקורית ו וה 245/75/16)?

בוקר טוב :-)

Saar
15-12-15, 07:32
למה לדעתי הוא מחייב 3.5"? כי אחרת יש נגיעות ושפשופים מכל כיוון, לא רק במצבי קיצון של הצלבה אלא ממש בנסיעה יום יומית. מניסיון.
(המידה המקורית היא 225.70.16 שזה בערך 28" )

סט רוביקון עולה "שם" באיזור ה 700-800$ להביא אותו לארץ יותר מיכפיל את מחירו (אני מדבר על סט עם עלים חדשים מאחור, לא רק הוספת עלה) ומהר מאוד תגלה שאתה באזור ה 10000 ש"ח.
במידה המקורית אני לא מכיר צמיג שטח מלא.
ב 245.75.16 יש מבחר גדול, לי היו לי קופר STT וטויו OPEN COUNTRY

omri_t
15-12-15, 10:33
יש יתרון גם בכך שה zj משום מה זול מה xj שמחזיק תג מחיר הזוי.
ה xj הוא רכב קטן בהשוואה אפילו לסטיישן קונבנציונאלי.
אני אישית מאוד נהנה מזה אבל זה חסרון בטיולים עם ציוד ואנשים.

עשיתי חפירות לגבי הגבהה של xj
אכן אם תלך לסדנא בארץ תגיע ל 10k שח
יש אלטרנטיבות זולות יותר אבל זה מצריך הרבה התעסקות.

לגבי צמיגים אני כרגע במידה המקורית על טויו
להגיד שהוא at ...לא יודע...
אבל זה אוטו יומיומי של האישה וזו הפשרה.

בתצורה המקורית עם צמיגים מקוריים ( יש לי שם קפיצים ובולמים של ome)
מהלכי המתלה קטנים והאוטו לא גבוה במיוחד.
אפשר לטייל ככה בעבירות נמוכה אבל מצריך הרבה עבודת נהיגה ..

Saar
15-12-15, 11:21
עומרי,

הגבהה קלה של 2" או אפילו 1.75" (מה שהיה אצלי במשך 4 שנים) ע"י ספייסרים והוספת עלה מאחורה (דורש החלפת בולמים אחוריים בלבד, הקדמיים מספיק ארוכים) והרכבת ניתוק מייצב קדמי של RE או JKS והעבירות משתנה פלאים (כמובן עם צמיגי AT טובים לפחות)
הסט אפ שהיה אצלי במשך 4-5 שנים היה זה. ככה הוא עבר את זיק, עשוש, משל"ט 21 וכו'. (אצלי היו צמיגי שטח מלא 225.75.16 במקום חתך 70 )
מהלכי המתלה ממש לא קטנים ברגע שתנתק מייצב קדמי בשטח.

Giora
19-02-16, 22:44
שוב שלום,

אחרי חיפושים מצאתי צ'ירוקי 96 אוטומט, עם 400K קילומטר, נראה ונוסע טוב למרות שמרגיש לי קצת עייף.
מוגבה בערך 3 עם PROCOMP MX6 מקדימה וזרועות רדיוס קצרות בניה עצמית מחוזקות, מאחורה עלים לא ידועים ובמצב קצת שטוח (בלי בטן)
צמיגים 31 BFG
נעול מאחורה אוטומטית (לא ידוע מותג)
סרנים מקוריים
טרנספר 5 מצבים
חימום וקירור עובד
ונראה גם שרוב החשמל עובד (למרות שהמוכר אמר שהוא התעסק בצמה, חתך ועשה מעקפים)
יש מערכת גפ"מ של E-GAS

בעיות:
צינור פליטה לכל אורכו כולל הדודים מצריך החלפה
נזילות מלמטה בין הגיר למנוע, בטרנספר
נזילה מהצינור הגה
נצבע מחדש ולא ברמה טובה


מה דעתכם? אני לפני בדיקה אצל מכונאי, עם נתוני פתיחה כאלה יש לאן להתקדם?
תודה

boaz avrahami
20-02-16, 09:11
הנתונים היבשים לא מחמיאים וזה ברור לך.

מה מדבר אליך בעיסקה הזו?
אם זה המחיר אז ברור לך שמחיר קניה זול עלול לגלם עלות תיקונים גדולה...
אני הייתי מדלג

Saar
20-02-16, 16:15
הכל שאלה של מחיר.
אישית, הייתי מחפש רכב מודל 97 ומעלה - הפלסטיקה בתוך הרכב שונה לחלוטין ואיכותית הרבה יותר.

Giora
24-02-16, 11:10
סרן דנה 44 אלומיניום, יש דבר כזה? בעייתי? חלש?
והאם אפשר להתקין שם נעילה אוטומטית או רק נשלטת?
תודה

boaz avrahami
24-02-16, 11:16
יש דבר כזה מגרנד צירוקי zj 96-98
wj 99-04
זה לא בדיוק אותו סרן אבל מאוד קרוב

צירוקי xj וגרנד צירוקי 93-95 מגיעים עם דנה 35

ה 44 אלומיניום בסדר.
לא הברזל אבל מתאים כעיקרון לאוטו.

Giora
24-02-16, 11:22
ראיתי כזה על ZJ96, השאלה היא אם הוא יודע לקבל נעילה אוטומטית?

שגיא S
24-02-16, 11:26
ראיתי כזה על ZJ96, השאלה היא אם הוא יודע לקבל נעילה אוטומטית?

כן. יש נעילת ספרטן אוטומטית לסרן הזה. DANA 44 HD ככה הוא מסווג בקלוג של ספרטן

boaz avrahami
24-02-16, 12:30
יש גם אוזי.
אתה תצטרך להחליף לקייס פתוח שזה עוד 1000-2000 שח

Giora
25-02-16, 11:09
מישהו מכיר את הXJ השחור שמופיע ביד2? אמרו לי פה ושם שהרכב שמור ומטופל בקפדנות אבל הוא 89'?

זה אומר 2 טסטים בשנה ועם הכלים האלה זה סיפור.

שאלה נוספת, זה מנוע AMC I6 , הוא זהה למנוע מהדגמים החדשים יותר? כולל את כל המסביב?

אובד עצות כבר, המבחר דל עד לא קיים עם הרכב הזה.

תודה

boaz avrahami
25-02-16, 11:22
יש לך כמה מודעות מעניינות על גרנד בשנים 96-96.
עדיף על הצירוקי בכל פרמטר טכני וגם בתקציב רכישה יותר הגיוני.

ראיתי אחד יד שניה מודל 98 5.2 V8 מעפולה במחיר של 30000 . נראה לא משופר.
אם הוא בסדר (לא מכיר), תוסיף לו ספיסרים 2 אינץ' לגובה ובולמים חדשים ויש לך יופי של רכב טיולים.

Giora
17-03-16, 15:54
זהו נגמרה הסאגה.

יש אינדיאני בבית! ZJ 96 V8

תודה רבה לכולם על ההכוונה

גיורא

boaz avrahami
17-03-16, 17:20
תתחדש וברוך הבא לשבט האינדיאנים.
רכשת רכב נהדר!


Sent from my iPhone using Tapatalk

שגיא S
17-03-16, 17:30
זהו נגמרה הסאגה.

יש אינדיאני בבית! ZJ 96 V8

תודה רבה לכולם על ההכוונה

גיורא

יודע איזה רכב קנית! סחטיין...

-->