Close
עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 60

נושא: XJ ZJ WJ?

  1. #1
    חבר רשום Giora's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2014
    מיקום
    חדרה
    הודעות
    121

    ברירת מחדל XJ ZJ WJ?

    שלום לחברי הפורום האינדיאני,

    אני כבר תקופה נוסע על ג'ימני משופר שבניתי לאט לאט. הרכב משמש אותי ואת אישתי בנסיעות יומיומיות לעבודה (15 דק' כיוון). הרכב משופר ומוכן לכל שטח, יוצא לטיולים טכניים במעלות הקשים והידועים אחת לשבוע ולטיולי אורך ונוף בסופ"שים. שורה תחתונה הרכב מטייל הרבה ומשמש לנסיעות יומיומיות כאחד.

    עוד מעט יגיעו ילדים ואנחנו רוצים להגדיל את הרכב. חשבתי על הדגמים שציינתי בכותרת.

    מה חשוב לי:

    1. סרן חי מקדימה
    2. נוחות נסיעה בכביש
    3. אמינות

    שאלות לבעלי ניסיון עם הדגמים:

    1. מה עלות התחזוקה השוטפת? כמה אני מתרחק בהוצאות שיש לי עם הג'ימני האמין שלא מתקלקל?
    2. האם יש עדיפות לדגם מסויים? או מנוע מסויים? 5.2 או 4.0?
    3. ממה אני צריך להזהר כשאני מחפש? אילו מחלות/צרות ידועות יש לכלים האלו?
    4. שורה תחתונה - האם ריאלי בשבילי לקפוץ את המדרגה הזאת מג'ימני צנום לג'מוס אמריקאי (אם להוציא מהמשוואה את עניין הדלק)?

    תודה רבה לעונים, מחפש תשובות ענייניות ומכוונות.

  2. #2

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    שלום גיורה.
    מה חשוב לי:

    1. סרן חי מקדימה
    2. נוחות נסיעה בכביש
    3. אמינות
    1. לשלושת הדגמים יש.
    2. לדעתי WJ הכי נוח ו- XJ פחות נוח משלושתם
    3. כולם אמינים חוץ מבעיות אלקטרוניקה קטנות שיכולות לצוץ ל- WJ
    שאלות לבעלי ניסיון עם הדגמים:

    1. מה עלות התחזוקה השוטפת? כמה אני מתרחק בהוצאות שיש לי עם הג'ימני האמין שלא מתקלקל?
    2. האם יש עדיפות לדגם מסויים? או מנוע מסויים? 5.2 או 4.0?
    3. ממה אני צריך להזהר כשאני מחפש? אילו מחלות/צרות ידועות יש לכלים האלו?
    4. שורה תחתונה - האם ריאלי בשבילי לקפוץ את המדרגה הזאת מג'ימני צנום לג'מוס אמריקאי (אם להוציא מהמשוואה את עניין הדלק)?
    1. לדעתי אותה עלות. חלקי חילוף יש בשפע וחלק גדול ניתן להזמין מאמריקה במחירים אטראקטיביים במיוחד.
    2. לדעתי ZJ 4.0 שנת ייצור 96-98.
    3. כאשר אני חיפשתי בזמנו לקנות רכב התלבטתי בין ZJ ל- WJ ותיך כדי חיפושים שמתי לב שרוב ה- WJ שהיו עז בשוק יד 2 היו עם מנוע לא מקורי. שאלתי אנשים ונאמר לי שיש בעיה עם מנועים ב WJ שהוא מתחמם בפתומיות ולא משפצים אותו אלא מחליפים.
    4. דווקה את העניין הדלק אני היתי מכניס כגורם העיקרי. 1:7.5 בממוצע לרכב שלא משופר. אני עם ZJ משופר נוסע 1:5 בממוצע. אם זה לא מפריע לך אז לדעתי אין שום בעיה לעבור לאינדיאני קר למצוא אחד שמור.

    כל מה שכתבתי זו דעתי

  3. #3
    חבר רשום Giora's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2014
    מיקום
    חדרה
    הודעות
    121

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    תודה ארסטן.

    יש עוד מישהו שיכול לתת דעתו ולחלוק חויותיו מה ZJ? נראה לי שזה הדגם שהכי מעניין אותי.

    מה ההבדלים בין דגם לארדו ללימיטד? והאם המנוע 5.2 בעייתי?

    בנוסף שאלות כאלה:

    1. האם המנועים האלו מתפקדים טוב עם מערכת גפ"מ?
    2. למיטב הבנתי הZJ במקור מגיע עם סרן דנה35 מאחור, האם יש נעילות אוטומטיות (כמו לוקרייט למשל) שמתאימות לסרן הזה?
    3. ראיתי לאחרונה שני ZJ האחד 93 והשני 95, שניהם עם ק"מ נמוך. האם יש בעיות בשנתונים האלו?

    תודה רבה

  4. #4

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    לארדו זה דגם בלי תוספות אבזור כמו חלון בגג, בלי ריפודי עור חימום כסאות ומראות ועוד.
    מנוע 5.2 לא בעיתי בכלל. פשוט מנוע 4.0 הוא זהה לזה של סופה. צריכה של דלק לשניהם כמעט זהה (אם יש הבדל הוא לא משמעותי)

    1. יש חלוקי דעות בנושא של גפ"מ. לדעתי מערכות מתקדמות של היום לא מהוות בעיה. המערכות הישנות יכול להיות שכן. כלומר אם קונים ZJ אז כדאי לבדוק היטב איזה מערכת מותקנת אם בכלל.
    2. סרן 35 הותקן עד 96. ב- 96 התחילו להתקין דאנה 44 אלומיניום עם סימון HD לסרן הזה קיימת רק נעילה אוטומטית של SPARTAN. לסרן 35 יש מבחר גדול יותר כולל ARB
    3. בעיה מרכזית - רכב מיושן קרא טסט פעמיים בשנה. וגם פנים וחוץ הרכב קצת שונה מדגמים של 96-98

  5. #5
    חבר רשום שגיא S's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2008
    מיקום
    Be'Er Sheva`, Hadarom, Israel, Israel
    הודעות
    3,696

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    שמע...
    בתור בעלים של ג'ימני ויוצא לי לטייל וגם לעזור לחברים עם רכבים דומים... אלו הרשמים שלי (שוב פעם, לא החזקתי ג'יפ אבל אני כן רואה ושומע על עלויות מהצד):

    1. זה לא ג'ימני - עלויות גבוהות יותר בהכל.
    2. רכב עם פוטנציאל שיפורים אין סופי - שפצורים מפה ועד ארה"ב
    והכל זול.
    3. הרכבים נוחים מאוד...סלון מפואר לעומת הג'ימני.
    4. תוודא לגבי בעיות החום של הZJ, הסרן דנה 35 נחשב לאחד הסרנים הגרועים בתולדות JEEP, כנל גם לדנה 44 אלומיניום.
    5. מדבורי גפ"מ לפי מה שהבנתי לא מומלץ למנוע 5200, ה-4000 חי עם זה יותר בשלום. תבדוק עם ערן המסוקס לדעתו.

    אמינות? רכב שנת 93-95 מפואר, שחי בשטח ומראש לא היה שיא האמינות. זה לא יהיה כמו הג'ימני...
    מצד שני - מנוע פי 4 בגודל מהג'ימני זה הרבה הרבה כיף....עד התחנת דלק.
    אבל החיים זה לא כסף...וההנאה מהרכבים האלו גדולה מאוד. בעיקר אם אתה נהנה מהפאר וכו'.
    2 נעילות - לאט לאט - ולעלות

  6. #6
    חבר רשום Saar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2004
    מיקום
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    הודעות
    5,530

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    XJ מרגיש הכי ג'יפ מכולם. קופצני יותר, ספרטני וצפוף יותר.
    הוא גם הכי פשוט מבחינת אלקטרוניקה, הכי אמין וחלקיו הם הזולים ביותר/זמינים ביותר.
    ג'יפ קלאסי. (היה לי במשך 10 שנים)

    ZJ - כמו XJ. אבל הכל יותר - יותר גדול, יותר נוח ויותר יקר לתחזוקה (קצת בעיות חשמל - אלקטרוניקה אמריקאית מזדקנת. לא היה לי, רק מקריאה ברשת)
    כמו כן, מנוע ה 5.2 נוטה לעבוד בחום גבוה יחסית מה שמדיר שינה מעיניהם של בעליו ומכבה את מזגנם מעל 115 מעלות (או 105?)

    WJ - הכי נוח, הכי יקר והכי רגיש לבעיות חום (לא מתחמם בעבודה רגילה, אבל אם קרתה תקלה והוא התחמם, הראשים עשויים אלומניום ומאוד לא אוהבים את זה) גם לא אוהב גז.
    בצד החיובי, מנוע חזק! ה 4.7 כיפי. הדיזל חזק גם הוא אם כי פחות מוכר.

    המשותף לכולם הוא קהילה חזקה מאוד בארץ ובחו"ל. בכל בעיה שתתקל, מישהו לפניך כבר נתקל וכתב על זה מאמר באיזה שהוא פורום/אתר.
    מאגר הידע הזה שווה המון.

    אם קונים גראנד, לדעתי עדיף המנוע החזק (5.2 או 4.7) מהסיבה הפשוטה שהוא קיים ומרגיש הרבה יותר טוב עם הרכב לעומת מנוע ה 4.

    עלות התחזוקה לעומת גימני תהיה לפחות כפולה, ולפני שכולם יקפצו ויספרו כמה החלקים זולים והרכבים אמינים, עדיין,
    יהיו לך בין 6 ל 8 פלגים, כמעט כפול שמן להחליף , צמיגים גדולים ויקרים יותר.
    בנוסף, אם תקנה רכב לא משופר/מוגבהה (היום כולם סטנדרטיים ) וחו"ח תרצה להגביה אותו ע"מ שיתאים לצמיגי 31 עלות קיטי ההגבהה גבוהה משמעותית מהעלות קפיצים/בולמים שנדרשים ל 215 בגימני (ישנו ההבדל הברור בין 215 ל 31, אבל כדאי לדעת שההחלפה לא מסתיימת ב קפיצים/בולמים)
    יחד עם זה, בזמנו (לפני משהו כמו 6 שנים), היו לי על ה XJ צמיגי 225/75/16 שטח מלא (כן, 225 על גנט 16) עם הגבהה מינימלית של ספייסר 2" ועלה נוסף מאחור, האוטו עבר ככה בזיק, בעשוש ועוד כמה בלי בעיה, כך שאם אתה לא רוצה, אתה לא חייב להתפרע עם השיפורים, הבעיה היא שיש המון אפשרויות והפיתוי גדול...

    בשורה התחתונה,
    הכי הרבה כיף לשקל דלק

    עריכה: קצת התייחסות לשאלות ששאלת
    קצת קשה לענות על "שאלת העלות" בלי להכיר אותך. האם אתה מטפל לבד או במוסך? האם הרכב יכול לעמוד יום-יומיים וזה בסדר מבחינתך או שזה רכב שחייב להיות כשיר לנסיעה בכל רגע נתון?
    התשובות לשאלות האלו יגדירו את עלות האחזקה.
    הרכבים האלו בטיפול עצמי זולים מאוד לתחזוקה, הדיע קיים וגם החלקים. לעומת זאת, כניסה איתם למוסכים מסויימים עלולה לגרום לחור כואב בכיס.

    ממה להזהר? רכבים מוזנחים. החלקים זולים, אבל נזקים נגרמים. רכב מוזנח יהיה יקר ליישור קו (לפעמים זה כדאי, במחיר הנכון... אני רכשתי רכב מוזנח יחסית ועם תקלות ידועות במחיר שהתאים לי ליישור קו)
    שאר האזהרות - תחליט איזה סוג (XJ/ZJ/WJ) ואז נתייחס....

    מה כדאי?
    להחליט האם XJ או גראנד.
    אם XJ - עדיפות ל 97 ומעלה (בארץ זה יהיה בעיקר 99-01) - פנים הרכב שונה לחלוטין, מעט שינויים מכניים.
    אם גראנד - הכי חדש ושמור שנכנס בתקציב.

  7. #7
    חבר רשום shay1's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    462

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    היה לי בעבר ZJ 95 מנוע 4 וכיום אני נוסע על XJ 97 מנוע 4
    אני אישית מעדיף את המנוע של ה4 המוכר והטוב עוד מימי הסופה שהייתה לי [פשוט , זמינות חלקים אם צריך ומוכר]
    מבחינת נוחות הZJ נוח יותר בגלל שמאחור יש קפיצי סליל לעומת עלים נוקשים יחסית בXJ
    הZJ מרווח יותר , שאר המכלולים כמעט זהים לגבי הגיר אני לא יודע אם זהה
    , טרנספר בXJ הוא חמישה מצבים אך רבים כבר החליפו גם בZJ
    לטעמי הXJ יפה יותר אך זה כבר טעם אישי

  8. #8
    חבר רשום Saar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2004
    מיקום
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    הודעות
    5,530

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    הטרנספר ברוב ה xj בארץ הוא לא 5 מצבים אלא 231 כמו של סופה (או 241 אם הגיע עם חבילת גרירה)
    הגיר שונה. ב xj יש את ה aw4 שידוע כאמין ביותר.
    בגראנדים יש משהו אחר, נחשב לקצת פחות עמיד, אך עדיין טוב.

  9. #9

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    1. מה עלות התחזוקה השוטפת? Xj תקין אפשר לתחזק לא ביוקר. תחזוקה פשוטה חלפים זמינים וזולים. אבל ההוצאות של ההתמכרות הן בכל הגיפים אותו דבר - בלי תחתית.
    2. האם יש עדיפות לדגם מסויים? כל עוד הילדים קטנים xj אהוב עלי יותר. זה משהו אחר, עניין של טעם לא של פרקטיקה.
    3. ממה אני צריך להזהר כשאני מחפש? שתמצא
    4. שורה תחתונה - התפתחות טבעית מרכב עם נשמה לרכב עם נשמה גדולה.




    It was a JEEP thing

  10. #10

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    ה zj, נפלא , היה... לפני 10-15 שנה, היום רוב מה שתמצא בשוק פחי זבל מוזנחים, ואלו ששווים משהו לא למכירה, בעליהם קשורים אליהם רגשית.
    ה wj טוב מה zj משמעותית, אין בעית התחממות, גיר עדיף, היגוי , בלימה, נוחות, ביצועי שטח עדיפים בגלל מערכת קוואדרה שיעילה במידה והיא תקינה כמעט כמו נעילות, מנוע שונא גז, רוב אלו שהחליפו מנוע היו מוגזים.
    בקיצור... Wj אם תמצא אחד במחיר שפוי ולא גמור.


    Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk

  11. #11
    חבר רשום נמרוד - מערד's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2006
    מיקום
    ערד טל 0537255704
    הודעות
    1,307

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    תומך בכל מילה שרמי כתב, אני נוסע על WJ נהנה מכל רגע, יש מחלות שניתן לתקן לא נורא.
    נמרוד
    Gadjeep - גאדג'טים לג'יפים www.gadjeep.co.il

  12. #12

    ברירת מחדל XJ ZJ WJ?

    שלושתם מאוד דומים עם ניואנסים לכאן ולשם. אין נוקאוט וזה עניין של התחברות ותקציב וחשוב לדעת לכן מה אתה צריך.

    אם הרכב יומיומי כדאי לדעת מה הנסועה.
    אלו רכבים עם אחזקה גבוה. בנזין שתין גדול כבד וישן. בלי אשליות.

    האחזקה מתבטאת לרוב בקטנות ובלשנמר את האוטו מתוחזק טוב. המנועים והגירים לא יפתיעו אותך בקלות...

    קח בחשבון שאם המצב ימשך והרכב שלך יהיה משופר אז תיכנס למעגל משתמשי המעכרים.
    גיל הרכב - אישור בלמים לפני וסט וכלה בטסט דו שנתי ( מעכר דו שנתי?)

  13. #13
    חבר רשום six-86's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    עין נקובה
    הודעות
    748

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי Ersten צפיה בהודעה
    שלום גיורה.

    1. לשלושת הדגמים יש.
    2. לדעתי WJ הכי נוח ו- XJ פחות נוח משלושתם
    3. כולם אמינים חוץ מבעיות אלקטרוניקה קטנות שיכולות לצוץ ל- WJ


    1. לדעתי אותה עלות. חלקי חילוף יש בשפע וחלק גדול ניתן להזמין מאמריקה במחירים אטראקטיביים במיוחד.
    2. לדעתי ZJ 4.0 שנת ייצור 94-98.
    3. כאשר אני חיפשתי בזמנו לקנות רכב התלבטתי בין ZJ ל- WJ ותיך כדי חיפושים שמתי לב שרוב ה- WJ שהיו עז בשוק יד 2 היו עם מנוע לא מקורי. שאלתי אנשים ונאמר לי שיש בעיה עם מנועים ב WJ שהוא מתחמם בפתומיות ולא משפצים אותו אלא מחליפים.
    4. דווקה את העניין הדלק אני היתי מכניס כגורם העיקרי. 1:7.5 בממוצע לרכב שלא משופר. אני עם ZJ משופר נוסע 1:5 בממוצע. אם זה לא מפריע לך אז לדעתי אין שום בעיה לעבור לאינדיאני קר למצוא אחד שמור.

    כל מה שכתבתי זו דעתי
    + 1

  14. #14
    חבר רשום shay1's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    462

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    סער אצלי יש חמישה מצבים ואני די בטוח שזה מקורי הדגם של הרכב זה SE
    אתה יודע באיזה דגמים זה הגיע מקורי ?

  15. #15
    חבר רשום Saar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2004
    מיקום
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    הודעות
    5,530

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    שי,
    אתה יבוא אישי לפני 99?
    הרכבים שהגיעו לארץ ביבוא סדיר היו עם 4 מצבים.
    ביבוא אישי היו גם 5 מצבים מקוריים, אבל עד היום כל אלו שראיתי היו טרום 97.

  16. #16

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    באם אתה משתמש ברכב כרכב עיקרי לא הייתי נוגע בגראנד או הצירוקי.
    אילו דגמים מזדקנים אמנם בכבוד רב אבל מזדקנים, רכבי שטח מדהימים (בעלים של zj 98 )אבל כרכב עיקרי אתה תכנס לבור עמוק לדעתי.
    אצלי הרכב משמש לטיולים בלבד ובתור שכזה הייתי ממליץ בחום.בהצלחה

  17. #17
    חבר רשום Saar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2004
    מיקום
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    הודעות
    5,530

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי nitzan צפיה בהודעה
    באם אתה משתמש ברכב כרכב עיקרי לא הייתי נוגע בגראנד או הצירוקי.
    אילו דגמים מזדקנים אמנם בכבוד רב אבל מזדקנים, רכבי שטח מדהימים (בעלים של zj 98 )אבל כרכב עיקרי אתה תכנס לבור עמוק לדעתי.
    אצלי הרכב משמש לטיולים בלבד ובתור שכזה הייתי ממליץ בחום.בהצלחה
    אני מסכים שזה לא מצב אידיאלי, אבל לדעתי אפשרי.
    לא הייתי לוקח ZJ כרכב יומיומי אבל xj 99-01 או wj ממודל חדש יחסית ומעט קמ בהחלט יכולים להתאים.
    גילוי נאות, גם אצלי האינדיאני רכב טיולים בלבד, בזמנו ה xj היה רכב יומיומי שלי.

  18. #18

    ברירת מחדל XJ ZJ WJ?

    כל אחד מהם יומי לעד 500 קמ בחודש בערך בעיקר בגלל הדלק. אם אתה תהיה על גז אז רק xj/zj מנועי 4.0/5.2 באים בחשבון ואז תכפיל את הטווח

  19. #19
    חבר רשום זרקו's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    בין הרים ובין סלעים...
    הודעות
    1,615

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    אצלי XJ עם מערכת גז כבר 3.5 שנים.
    משפר פלאים את תצרוכת הדלק.
    בנהיגה משולבת ובשקלול מחיר הדלק (כי אתה משתמש בבנזין עד לחום המנוע המתאים למערכת הגז)- 1:9.5-10
    בנהיגה בין עירונית כבר הגעתי ל 1:13 (נסיעה על 2000 סלד= 110 קמש)

    - - - Updated - - -

    סער, אצלי יבוא אישי 2001 עם וו גרירה.
    לדעתי ככה הגיע.
    מה זה "חבילת גרירה"?

  20. #20

    ברירת מחדל תגובה: XJ ZJ WJ?

    חבילת גרירה זה וו גרירה מלפנים בשביל שיוכלו לגרור אותך כשאתה נתקע...

    זה לרוב תגבור קירור לגיר

עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •