צפייה בגרסה מלאה : באילו שנתונים יש את המנועים הבעייתיים הטרופר?
דיזל כמובן.
חבר בודק 2003, ומעוניין להבין מה עומד לפניו במחלות המוכרות.
99 ומעלה, מנועי 4JX1
לדעתי כבר לו מפחיד כמו פעם אבל עדיין זה רכב שיצרוך יותר תשומת לב ממתחרים אחרים בקטגוריה
אני מחזיק טרופר שנת 99, אוהב אותו מאוד, אבל אם לא הייתי מטפל לבד הייתי מוותר עליו מזמן
liontamer84
11-02-16, 09:00
כמו כל רכב, גם לטרופר יש מחלות.
אתה מדבר סביר להניח על מנועי ה 4jx1.
שנתונים של 99 ומעלה.
ה"בעיה" איתם היא שאנשים לא דאגו להחליף להם את השרוולים והאטמים של המזרקים פעם ב60000 ק"מ (סיפור של 650 שקל במוסך!!)
ובגלל זה נוצרה התדמית הזו.
היום הידע כבר קיים, והשד לא כלכך נורא.
נקודה למחשבה:
רק שיחשוב כמה עולה להחליף מזרק בטרופר... וכמה עולה להחליף נגיד מזרק בטויוטה...?
בהצלחה
דורון יש הרבה מידע בפורום כולל מאמר שפירסם עופר.
החשוב הוא לא להיתפתות למחיר נמוך בקניה.
היום גם תיקון במוסך לא כזה יקר, החלפת אטמים הידועים וכו' ייגמר בסביבות ה 2000 ₪.
הוא לא מהסוג שמטפל לבד.
הוא יילך למוסך לכל מה שיידרש.
נקודה למחשבה:
רק שיחשוב כמה עולה להחליף מזרק בטרופר... וכמה עולה להחליף נגיד מזרק בטויוטה...?
בהצלחה
אני לא חושב שההשוואה רלוונטית.
הטרופר עלה מבחינתו כי המחירון נמוך ביחס לטויוטה מקבילה, ולא משנה למה (נא לא להפוך את השרשור לעוד השוואה למה טויוטה יקרים והאם זה שווה).
הוא מחפש רכב לטיולי משפחות בינוניים מינוס, לא יותר.
יש לי נסיון טוב עם טרופר בשטח כנהג, בנזין ודיזל, אפס נסיון באחזקה.
liontamer84
11-02-16, 09:22
אני לא חושב שההשוואה רלוונטית.
הטרופר עלה מבחינתו כי המחירון נמוך ביחס לטויוטה מקבילה, ולא משנה למה (נא לא להפוך את השרשור לעוד השוואה למה טויוטה יקרים והאם זה שווה).
הוא מחפש רכב לטיולי משפחות בינוניים מינוס, לא יותר.
יש לי נסיון טוב עם טרופר בשטח כנהג, בנזין ודיזל, אפס נסיון באחזקה.
אחזקה של כל רכב שטח היא יקרה. כפולה מפרייווט.
לא חושב שבטרופר יש משהו יוצא דופן.
זה עדיין רכב שטח שעבד קשה 13 שנים.
שיבדוק את האקזמפר הספציפי הזה וייראה מה מצבו.
היסטוריית טיפולים זה גם חשוב.
מישהו עשה במקרה מעקב הוצאות ויודע להגיד בערך או מדויק מה עלות אחזקה של טרופר מהשנתון הנ״ל לאורך שנתיים?
בכוונה לא שנה אחת, כי יש בכל רכב מכלולים או טיפולים גדולים שמגיעים פעם בכמה שנים.
אין לי ניסיון של שנתיים (שלושה חודשים בלחץ), וכנראה שאני ספציפית נפלתי על נבלה, אבל אני לא מפסיק לאכול קש ממנו.
הבעיות שקרו אצלי כנראה לא קשורות לטרופר ספציפית, אלא בעיות שיכולות לקרות בכל רכב. (ראש מנוע, לחץ שמן ,התחממות) אבל הם באו בכזה צרור שקשה להתעלם.
אם היום הייתי יודע שזה מה שאני יעבור כנראה שהייתי חושב שוב על אופציות הקניה.
ושוב, יכול להיות שאני ספציפית נדפקתי וגם אין לי ניסיון איתו לאורך זמן אבל התחושה שאני מקבל כרגע היא של רכב לא אמין עם הוצאות מאוד גדולות על אחזקה..
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
עמית, כנראה שבאמת נפלת על נבלה.
יש לי ניסיון של מעל 5 שנים עם טרופר דיזל, צור קשר בהודעה.
liontamer84
11-02-16, 13:09
אין לי ניסיון של שנתיים (שלושה חודשים בלחץ), וכנראה שאני ספציפית נפלתי על נבלה, אבל אני לא מפסיק לאכול קש ממנו.
הבעיות שקרו אצלי כנראה לא קשורות לטרופר ספציפית, אלא בעיות שיכולות לקרות בכל רכב. (ראש מנוע, לחץ שמן ,התחממות) אבל הם באו בכזה צרור שקשה להתעלם.
אם היום הייתי יודע שזה מה שאני יעבור כנראה שהייתי חושב שוב על אופציות הקניה.
ושוב, יכול להיות שאני ספציפית נדפקתי וגם אין לי ניסיון איתו לאורך זמן אבל התחושה שאני מקבל כרגע היא של רכב לא אמין עם הוצאות מאוד גדולות על אחזקה..
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
אפשר לשאול מה בדקת לפני שקנית את האקזמפלר הספציפי שלך?
איפה אתה מטפל בכל התקלות שציינת?
כמה אקזמפלרים ראית לפני שהחלטת לקנות את זה ספציפית?
ואיזה כלים היו לך לפני?
כמו כל רכב, גם לטרופר יש מחלות.
אתה מדבר סביר להניח על מנועי ה 4jx1.
שנתונים של 99 ומעלה.
ה"בעיה" איתם היא שאנשים לא דאגו להחליף להם את השרוולים והאטמים של המזרקים פעם ב60000 ק"מ (סיפור של 650 שקל במוסך!!)
ובגלל זה נוצרה התדמית הזו.
היום הידע כבר קיים, והשד לא כלכך נורא.
נקודה למחשבה:
רק שיחשוב כמה עולה להחליף מזרק בטרופר... וכמה עולה להחליף נגיד מזרק בטויוטה...?
בהצלחה
מאיפה ההנחיה של שרוולים ואטמים כל 60000 ?
אתה בטוח שזה לא הייתה הנחייה בשעתו, ונכון לדגמים האחרונים של השרוולים והאטמים האלו חזרו למרווחים הרגילים?
אתה מתכוון לאיזה רכבים בדקתי או לאיזה בדיקות ביצעתי לרכב לפני הקניה?
בכל מקרה האפשרויות נעו בין טראנו- לטרופר לפג'ארו שבסוף נבחר הטרופר.
לרכב הספציפי בוצעה בדיקה שלא הייתה שווה כלום (בדיעבד..) במוסך
הרכב מטופל במוסך שמכיר טרופרים טוב.
בדקתי לפני חמישה טרופרים אחרים, רובם נפסלו עקב סולר במים אך היו גם בעיות אחרות.
לפני החזקתי חיפושית, שלא הכזיבה חמש שנים...
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
מאיפה ההנחיה של שרוולים ואטמים כל 60000 ?
אתה בטוח שזה לא הייתה הנחייה בשעתו, ונכון לדגמים האחרונים של השרוולים והאטמים האלו חזרו למרווחים הרגילים?
אין הנחיה כזאת, זאת המלצה מפורום אוסטרלי.
המנוע יכול לעשות גם 200 אלף בלי לגעת, הכל תלוי בנוזל קירור, התחממות מנוע וכו'.
אם ככה, למה לא ללכת על Q?
אני חושב שהסיכוי למצוא טרופר במצב סביר טוב יותר מהסיכוי למצוא Q במצב סביר. גם המנוע של Q היא לא כזה אמין ומרשים אחרי 15 שנה על הכביש.
liontamer84
11-02-16, 20:01
אין הנחיה כזאת, זאת המלצה מפורום אוסטרלי.
המנוע יכול לעשות גם 200 אלף בלי לגעת, הכל תלוי בנוזל קירור, התחממות מנוע וכו'.
מעדיף לשים פעם ב60000 כמה מאות שקלים ולהיות עם ראש שקט, מאשר לגלות את זה באמצע המדבר.
(הנ"ל מסניף פעם בשבוע את נוזל הקירור והשמן ומקווה לא לפספס ערבוב, היות והוא תתרן)
זה יעבור לך אחרי שיבנה ביניכם אמון.
אל תחשוב שלהוציא מזרקים ולשלוף שרוולים זה בריא, לפעמים זה עושה יותר נזק מתועלת בגלל שהראש אלומיניום והשרוולים לא, ואופן העבודה.
ד"א
כל 60 אלף אמרת? זאת אומרת שלפי ההנחיה שלך הייתי צריך כל שנה וחצי לעשות את זה, והרי לך עובדה, עוד טרופר(שהיה שלי) שנסע 200 אלף ק"מ בלי לגעת, בוצע החלפה יזומה ועוד כמה דברים שלא קשור לאטמים.
אני מחזיק את הטרופר שנתיים וחצי ו 50,000 ק"מ
אחזקה שעשיתי
בקנייה אטמי שרוולים וחיישן מסילה
ניקוי שסתום לחץ מסילה
חיישן TPS שלוש פעמים עקב טורבו שזרק הרבה שמן שהיה גומר תחיישנים
טורבו
שסתום ERG
מזרק בודד
גלגל תנופה (צרות של הדגם הידני בלבד אבל יקר מאוד)
בדיוק עכשיו מחליף שוב אטמים (לאחר 50K ק"מ) לאחר שנמצא נוזל קירור בסולר ותיקון נזילה ממשאבת לחץ גבוה
בנוסף קח בחשבון כי הטיפולים יחסית יקרים כי צורך בפילטרים מקוריים ונוזלים אכותיים.
קניתי רכב אשר ידעתי מראש שהוא במצב סביר בלבד ולא שמור במיוחד
iben באיזה נוזל קירור אתה משתמש ואיזה שמנים?
האם המנוע עבר התחממות לפני פריצת האטמים?
אני לא חושב שהטיפול של הטרופר כזה יקר, בכל מנוע שמשתמשים בשמן סינטטי מלא איכותי ופילטרים מקוריים החלפים טיפה יותר יקרים, דוגמה מהדיסקו-שתי פילטרים שמן ושמן סינטטי מלא אותו מחיר כמו בטרופר כמעט.
שמן שמומלץ ע"י היצרן לפג'רו יגיע גם לסביבות 300 ₪ רק השמן מזכרוני הרחוק.
אני משתמש בפאגרו שלי ב10-40 של liqui moly, כל מיכל 120 ש"ח בלי הנחה ולא צריך שני מיכלים מלאים...
נמרוד - מערד
11-02-16, 21:33
למה לקנות טרופר אם אפשר לא, היה לי 99 ידני, לא היה רכיב אחד ברכב הזה שלא הוחלף, מסרנים ועד ראשים וטורבו, אה וגם גלגלי תנופה, והילוך חמישי שכל הזמן וויברץ והיה צריך להחליפו, אני מאוד מקווה שלא תתפתה לקנות.
נמרוד
ולי היה פגרו שעשה בדיוק אותו דבר.
קסטרול 5W30 סינטטי מלא ונוזלי קירור ברמה גבוהה, האחרון נדמה לי של קטרפילר.
שוב בהתחשב בזה שלא קניתי את הרכב השמור ביותר שבנמצא זה מרגיש לי אחזקה סבירה ל 50K ק"מ עם רכב שטח בן 16, מה עוד שחלק מהדברים ניתן להחשיב כישור קו ראשוני.
בסה"כ אני אוהב מאוד את הרכב ומרוצה מהקנייה, עד לאחרונה שהלך גלגל התנופה מעולם לא נתקעתי איתו, רכב חזק, מרווח ,נוח מאוד (טוב קודם נסעתי בסמוראי) ויכולות שטח טובות.
צריך גם לקחת בחשבון שמי שלא מתחזק לבד צריך גם למצוא מוסך מתאים, זה לא רכב שאפשר להיכנס איתו לכל מוסך.
לא מבין למה אנשים עושים את זה לעצמם בהבנה וידיעה שהם הולכים לשלם ביוקר...
Sent from my iPhone using Tapatalk
טרופר 2002, נרכש בסוף 2013 , ראש מנוע הוחלף לפני כחצי שנה עקב נסיעה עם חוסר במי קירור מים המלח לירושלים, על הדרך הוחלפו אטמים של מזרקים וכמה צינורות בלויים. לא מזמן חיישן מסילה נפח את נשמתו.
מלבד טיפולים וחלון נהג שעשוה קונצים לא היה שום דבר נוסף.
טרופר 2002 שני, נרכש אחרי כמה חודשים, עבר 40K ק"מ עד היום ובגלל שיגעונות שלי הוחלף כבר חצי אוטו.
לסיכום לדעתי הכל תלוי ברכב הספציפי ובטיפולים שעבר עד היום.
אין ספק שהמנוע של הטרופר רגיש יותר, אבל בגלל זה צריך פשוט לשים לב כמו בכל רכב ישן.
ובקשר לזה ש"אנשים עושים את זה לעצמם" - אתמול נכנסה ג'טה 2012 להחלפת גיר שנייה.. אז מה - אנשים הפסיקו לקנות VAG?
זה יעבור לך אחרי שיבנה ביניכם אמון.
אל תחשוב שלהוציא מזרקים ולשלוף שרוולים זה בריא, לפעמים זה עושה יותר נזק מתועלת בגלל שהראש אלומיניום והשרוולים לא, ואופן העבודה.
ד"א
כל 60 אלף אמרת? זאת אומרת שלפי ההנחיה שלך הייתי צריך כל שנה וחצי לעשות את זה, והרי לך עובדה, עוד טרופר(שהיה שלי) שנסע 200 אלף ק"מ בלי לגעת, בוצע החלפה יזומה ועוד כמה דברים שלא קשור לאטמים.
חשוב לשלוף מזרקים עם כלי ייעודי!
אם ככה, למה לא ללכת על Q?
כי גם למיצובישי יש את הנקודות הרגישות שלו ובכלל מדובר על רכבים בני חמש עשרה בערך שגם אם טופלו היטב הם כבר עברו כמה מאות אלפי קילומטרים.
אני חושב שהבחירה בין כל הרכבים הנל צריכה להתחשב במצבו הספציפי של אותו הרכב.
ג'ק וריאנס
18-02-16, 16:14
החזקתי טרופר דיזל תשע שנים.
לפני שידעו לעשות טיפול מונע בדמות החלפת שרוולים החלפתי מנוע שהלך.
סבלתי הרבה יותר מכל מה שמדברים כאן מחיישן מסילה.
זה רכיב שהרגשתי שהחלפתי הרבה יותר מידי פעמים, לא זול והבעיה הגדולה ביותר שלו שזה רכיב משבית רכב, ויכול לקרות גם באמצע הדרך (ברור שקרה).
חוצמזה, נהניתי מכל רגע וכמעט ולא נתקלתי במשהו (חוץ מבואדי חושניה וגם זה כנראה יותר בגלל הנהג) שלא הצלחתי לעבור.
חשוב לשלוף מזרקים עם כלי ייעודי!
עמית, כשכותבים משהו רצוי לדעת על מה מדובר, לישלוף מזרקים לא צריך כלי, החולץ מיועד לשרוולי המזרקים שנמצאים בתוך הראש אלומיניום, אתה יכול להילחם עד מחר עם כל מיני אילתורים ולהרוס עוד דברים בדרך, בלי חולץ זה לא יילך.
החשוב ביותר זה להקפיד על הוראות העבודה במדוייק כולל סגירה לפי מומנט בשלבים לפי הספר, אני מכיר הרבה חכמים שעשו נזקים יותר מתועלת כי לא עבדו לפי הספר וחשבו לעשות טיפול מונע.
עמית, כשכותבים משהו רצוי לדעת על מה מדובר.
הלילה בו נפטר ״שוטה הכפר״, הוא אירוע מכונן בכל קהילה.
האקסיומה היא שבכל קהילה יש ״שוטה כפר״ תורן, ועד לבוקר יבחר אחד חדש.
אין ואקום בטבע..
ח׳ברה,
צריך לטפח ולשמור על עמית.
אני חושב שהבחירה בין כל הרכבים הנל צריכה להתחשב במצבו הספציפי של אותו הרכב.
זה נכון,
אבל לכל דגם יש באגים מוכרים שכדאי לשים לב אליהם ספציפית, ויש כאלו שיש יותר מאחרים.
זה נכון,
אבל לכל דגם יש באגים מוכרים שכדאי לשים לב אליהם ספציפית, ויש כאלו שיש יותר מאחרים.
מעניין... אבל כשמדובר במותג שאתה נוסע עליו אתה לא מוכן לקבל את הבאג הזה... מה גם שמדובר יותר מבאג אחד בצורת תפוח פרונט...
לא לקבל=להכחיש ולהתעלם.
אני לגמרי לא מתכחש.
רק תופס את זה שונה ממך, ומפריד בין פוטנציאל הנזק לבין הסיכוי שהוא יתרחש אם מקפידים על הוראות התחזוקה.
למזלי יצא לי לנסוע ולעבוד במקביל עם די הרבה דגמי רכבי שטח, מה שאפשר לי לגבש תפיסה לגבי אמינות ועמידות, ותחזוקה לסוגיה.
יפה אמרת, אותו דבר לגבי הטרופר או הפג'רו, לא שונה בכלל.
אם תלך לפי הספר תהנה מרכב גדול ומפנק, ולהחליף פעם ב 150-200k o-ring שעולה 300 שקל. ושעתיים עבודה.
אם לגבי התפוח המדובר תשים עין ולב ותחליף כשצריך, שזה אחת לשנה וחצי שנתיים או 100k לא יקרוס לך הפרונט ואיתו חצי מהמכלולים.
עזוב בצד את הפראדו, זה דיון אחר.
בינתיים החבר ראה מה כתבו על הטרופר והבין שזה לא בשבילו.
הוא לא מי שישים לב לסימנים מקדימים, וצריך רכב בלי נקודת כשל קריטית שצריך להיות מודעים אליה בכל רגע נתון (סולר בשמן/מים בסולר.. וכו׳).
תקלות ״סטנדרטיות״ זה בסדר, אבל לא משהו שמחייב ערימות מעבר לממוצע.
רוב באי האתר לא מייצגים לדעתי את רוב המשתמשים.
אנשים כאלה עדיף לדעתי שיקנו רכב כמה שיותר חדיש, בתול, טרי.
אנשים כאלה עדיף לדעתי שיקנו רכב כמה שיותר חדיש, בתול, טרי.
+1.
הצעתי לו שיחפש גרנד ויטארה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.