amit1
13-03-16, 21:08
מפעיל את המזגן ואופסס המזגן לא עובד.
ניתוק המחבר החשמלי למדחס המזגן ובדיקה עם מד התנגדות, מגלה שהסליל תקול. סליל תקין אמור להראות התנגדות של כ 4 אום +-
מצורף תרשים גנרי של מצמד מזגן שזהה עקרונית למדחס תוצרת דנסו-טויוטה שמותקן בדיסקו. החלק שהתקלקל נקרא clutch coil
http://mdhmotors.com/wp-content/uploads/2013/05/subaru-ac-compressor1.jpg
אתאר בקצרה את עבודת החלפת הסליל.
כלים:
מפתח גביע 10 מ"מ הנעה 1/4
מוט מאריך
מפתח גביע 15 מ"מ
2 כלים יעודיים לפירוק מאוורר (לא חובה אבל מומלץ)
מברג +
פלייר ארוך לפתיחת דיסקיות קפיציות
מפתח צינורות
מפתח מומנט
פירוק
1.הסרת מכסה רדיאטור עליון
2.פירוק מאוורר באמצעות 2 מפתחות יעודיים
3.שחרור רצועת אביזרים באמצעות סיבוב מותחן רצועה עם בוכסה 15 מ"מ
4.הנחת פיסת קרטון מתחת לפולי של המזגן כדי למנוע אובדן של דיסקית "שימס" קטנטנה
5.קיבוע המצמד ( clutch plate ) ומניעת סיבובו באמצעות מפתח צינורות ופתיחת הבורג שתופס את המצמד באמצעות בוכסה 10. לא לשלוף את הבורג!!
6.שליפה זהירות של המצמד והנחה בצד בתוך קופסא. לוודא שהדיסקית/יות ( shim ) עדיין במקומה.
7.באמצעות פלייר ארוך לשיחרור דסקיות קפציות, שחרור טבעת קפיצית ראשונה והוצאת הפולי ( Pulley assembly) זאת גם הזדמנות להחלפת המיסב למי שטרם עשה זאת ובנוסף להשחיז את פני משטח החיכוך על הפולי (גרינוואלד ברחוב יצחק שדה 34 035370781, מומלץ).
8.בשלב זה הסליל נחשף. נשחרר את הטבעת הקפיצית שתופסת את הסליל, ננתק בעדינות את המחבר החשמלי (קיימות 2 נקודות לחיצה, אחת לניתוק הזכר מהנקבה והשני לניתוק הפלג מתושבת מתכת שמקבעת אותו לגוף המדחס) והופ הסליל בידנו.
http://thumbs.ebaystatic.com/d/l200/pict/252041593026_1.jpg
לצערי לא מצאתי סליל מקורי של דנסו והתפשרתי על סליל חליפי שנרכש אצל תורגמן 036834420 בעלות של 200 ש"ח. העברתי את הקונקטור המקורי מהסליל הישן לחדש. הקפדתי על התאמת צבעים (החוט השחור הוא -) וחיבורים מולחמים מבודדית עם שרוולי בידוד.
הרכבה
ה"טריק" של ההרכבה הוא לשחרר את 4 הברגים שתופשים את המדחס בחלקו העליון באמצעות בוכסה 10 ומוט מאריך של כ 15 ס"מ. אחרי שחרור המדחס ניתן להטותו ולמקמו בתצורה נוחה לעבודה וזאת ללא ניתוק הצנרת.
כדי לשחרר את הבורג שקרוב לראש המנוע יש לפרק את אוזן ההרמה של המנוע וכדי להדק את הבורג השמאלי קדמי יתכן ולמתקשים יהיה צורך לשחרר את צינור המיים העבה שמתחבר לראש. אני ניתקתי וחיברתי במהירות בחזרה כך שאיבדתי מעט מאוד נוזל קירור.
לאחר שיחרור המדחס ניתן להרכיב בקלות את המכלול בסדר הפוך. לא לשכוח את טבעת המרווח "שימס".
4 הברגים שמקבעים את המזגן מהודקים ב 25 NM. לשים לב למיקום ה"מובילים" בתושבת המדחס.
2 הברגים שמקבעים את אוזן ההרמה מהודקים ב 25 NM
את הבורג המרכזי שתופס את ה clutch plate יש להדק בעדינות עם ידית דרייב 1/4. לא ידוע לי מומנט ההידוק המדויק.
הרכבת רצועת אביזרים
הנעת המנוע ללא מאוורר ובדיקה מהירה שהמצמד עובד....ואמחייה יש מזגן עובד :)
הרכבת המאוורר, הידוק בכ 40 NM (לא להתפרע...).
הרכבת מכסה רדיאטור וסיימנו.
דגשים:
עדיף לנסות לאתר חלק מקורי של דנסו.
כמובן שאשמח לענות על שאלות ולעזור במידת הצורך. בהצלחה.
ניתוק המחבר החשמלי למדחס המזגן ובדיקה עם מד התנגדות, מגלה שהסליל תקול. סליל תקין אמור להראות התנגדות של כ 4 אום +-
מצורף תרשים גנרי של מצמד מזגן שזהה עקרונית למדחס תוצרת דנסו-טויוטה שמותקן בדיסקו. החלק שהתקלקל נקרא clutch coil
http://mdhmotors.com/wp-content/uploads/2013/05/subaru-ac-compressor1.jpg
אתאר בקצרה את עבודת החלפת הסליל.
כלים:
מפתח גביע 10 מ"מ הנעה 1/4
מוט מאריך
מפתח גביע 15 מ"מ
2 כלים יעודיים לפירוק מאוורר (לא חובה אבל מומלץ)
מברג +
פלייר ארוך לפתיחת דיסקיות קפיציות
מפתח צינורות
מפתח מומנט
פירוק
1.הסרת מכסה רדיאטור עליון
2.פירוק מאוורר באמצעות 2 מפתחות יעודיים
3.שחרור רצועת אביזרים באמצעות סיבוב מותחן רצועה עם בוכסה 15 מ"מ
4.הנחת פיסת קרטון מתחת לפולי של המזגן כדי למנוע אובדן של דיסקית "שימס" קטנטנה
5.קיבוע המצמד ( clutch plate ) ומניעת סיבובו באמצעות מפתח צינורות ופתיחת הבורג שתופס את המצמד באמצעות בוכסה 10. לא לשלוף את הבורג!!
6.שליפה זהירות של המצמד והנחה בצד בתוך קופסא. לוודא שהדיסקית/יות ( shim ) עדיין במקומה.
7.באמצעות פלייר ארוך לשיחרור דסקיות קפציות, שחרור טבעת קפיצית ראשונה והוצאת הפולי ( Pulley assembly) זאת גם הזדמנות להחלפת המיסב למי שטרם עשה זאת ובנוסף להשחיז את פני משטח החיכוך על הפולי (גרינוואלד ברחוב יצחק שדה 34 035370781, מומלץ).
8.בשלב זה הסליל נחשף. נשחרר את הטבעת הקפיצית שתופסת את הסליל, ננתק בעדינות את המחבר החשמלי (קיימות 2 נקודות לחיצה, אחת לניתוק הזכר מהנקבה והשני לניתוק הפלג מתושבת מתכת שמקבעת אותו לגוף המדחס) והופ הסליל בידנו.
http://thumbs.ebaystatic.com/d/l200/pict/252041593026_1.jpg
לצערי לא מצאתי סליל מקורי של דנסו והתפשרתי על סליל חליפי שנרכש אצל תורגמן 036834420 בעלות של 200 ש"ח. העברתי את הקונקטור המקורי מהסליל הישן לחדש. הקפדתי על התאמת צבעים (החוט השחור הוא -) וחיבורים מולחמים מבודדית עם שרוולי בידוד.
הרכבה
ה"טריק" של ההרכבה הוא לשחרר את 4 הברגים שתופשים את המדחס בחלקו העליון באמצעות בוכסה 10 ומוט מאריך של כ 15 ס"מ. אחרי שחרור המדחס ניתן להטותו ולמקמו בתצורה נוחה לעבודה וזאת ללא ניתוק הצנרת.
כדי לשחרר את הבורג שקרוב לראש המנוע יש לפרק את אוזן ההרמה של המנוע וכדי להדק את הבורג השמאלי קדמי יתכן ולמתקשים יהיה צורך לשחרר את צינור המיים העבה שמתחבר לראש. אני ניתקתי וחיברתי במהירות בחזרה כך שאיבדתי מעט מאוד נוזל קירור.
לאחר שיחרור המדחס ניתן להרכיב בקלות את המכלול בסדר הפוך. לא לשכוח את טבעת המרווח "שימס".
4 הברגים שמקבעים את המזגן מהודקים ב 25 NM. לשים לב למיקום ה"מובילים" בתושבת המדחס.
2 הברגים שמקבעים את אוזן ההרמה מהודקים ב 25 NM
את הבורג המרכזי שתופס את ה clutch plate יש להדק בעדינות עם ידית דרייב 1/4. לא ידוע לי מומנט ההידוק המדויק.
הרכבת רצועת אביזרים
הנעת המנוע ללא מאוורר ובדיקה מהירה שהמצמד עובד....ואמחייה יש מזגן עובד :)
הרכבת המאוורר, הידוק בכ 40 NM (לא להתפרע...).
הרכבת מכסה רדיאטור וסיימנו.
דגשים:
עדיף לנסות לאתר חלק מקורי של דנסו.
כמובן שאשמח לענות על שאלות ולעזור במידת הצורך. בהצלחה.