התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נוסטלגיה :ראלי "אל הנגב" – שנת 1989



דור אריאל
26-06-16, 19:24
וזה עוד לפני עידן ה GPS
יש פה בכאלה שהשתתפו בזה ?

https://www.youtube.com/watch?v=XIpp31QDl14

yoni_0000
26-06-16, 20:19
יחיעם השמשוני! אזור הדקה ה12.

ד ו ר ו ן
26-06-16, 20:26
יחיעם השמשוני! אזור הדקה ה12.

עם משקפי פאריד את עטראש..

איזה כתב גאון:

כתב:איך זה שיש למתחרים שמות כאלו ישראליים?״
השמשוני:״מה׳זתומרת, אנחנו מכאן״..

boaz avrahami
26-06-16, 20:41
לך תזהה אותו עם נעליים...

ירון פרג
אילת ושחר צלניקר משחר אופנועים
סלע ומשה הר ציון
רז היימן בתקופת האופנועים שלו

נדמה לי שגיא לוריה ( אחיו הגדול של עידו) השתתף שם גם עם טרקטורון אבל לא ראיתי אותו מצולם

yoav21
26-06-16, 21:28
מה שיותר נוסטלגיה הוא שערוץ טלוויזיה עושה כתבה באורך חצי שעה על ספורט מוטורי בישראל ......

amirk
26-06-16, 22:22
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160626/e3dd56f29a99b15e01bbd620e3f3e833.jpg

שנה אחרי

GodsFather
26-06-16, 23:08
איזה כיף של תכנית וכמובן אירוע.

אין בטיחות, אין שמירה על שבילים, אבל אז הכל היה מותר :)

Gilad
27-06-16, 00:37
מי נוסע בלנדרובר סידרה 3?

yoni_0000
27-06-16, 00:49
איזה כיף של תכנית וכמובן אירוע.

אין בטיחות, אין שמירה על שבילים, אבל אז הכל היה מותר :)

הכל היה פשוט, טהור, אמיתי... גם אם ממש נרצה אי אפשר לעשות דברים כאלה היום, אפילו מבחינת האירוע כשלעצמו.
נולדתי 20 שנה מאוחר מדי..

boaz avrahami
27-06-16, 07:25
לא היה שם הרבה טוהר אלא כמעט ההיפך
(קבוצות שהתפצלו ואספו בנפרד נ.צ והשלימו את החסר ברשת הקשר...)
לא היתה בטיחות כי זה עלה כסף ולא היתה מודעות מספקת.
עניין השבילים לא השתנה מאז להיום.

אין כל מניעה לקיים ארועים כאלו היום מאחר וזה ״מסע ניווט״.
הבעיה היחידה שאאין לזה היום דרישה והאתגר פחות גדול כשיש GPS.
פעם ניווט היה מיומנות אמיתית...

מה שיפה זה שפעם היו שם ספונסרים של ממש כמו עלית וקאמל

דרור ברלי
27-06-16, 07:53
לפני שחצי מהעם הזה הפך לעורכדינים שתובעים ללא הפסקה את כל מי שהאף שלו לא מוצא חן בעיניהם, באמת היה כאן טוב יותר. טהור, אמיתי.....


אבל... המארגנים באמת לקחו אז סיכונים גדולים.
כבר אז שום דבר לא היה תמים.

תמיד רצו להתחרות. אבל זה היה אסור.
אז הפכו את זה ל"אירוע ניווט בלתי תחרותי". "לא נוסעים מהר, רק מחפשים נ.צ."...
ובכל זאת - אם כולם מוצאים את הנ.צ. - אז מנצח מי שסיים ראשון. נורא פשוט.

זה עבד יופי, אבל זה לא היה באמת מירוץ. אז זמן קצר אחר כך גם התחילו לנסוע מהר.
אמצע וסוף שנות התשעים היו תור הזהב של הספורט בארץ - גם ניווט, גם מהירות, אפילו קצת קטעי עבירות. יכולתם לבוא עם הג'יפ מהבית, לנווט טוב, להתמודד היטב מול מכשולים ולנצח כלים מהירים בהרבה (חלקם תחרותיים) שנכשלו בקטעי עבירות או טעו בניווט. היו שתי ליגות. עשינו את זה, התחרינו. הבאנו גביעים. והיה כיף.
היו ימים.

היום יש חוק ספורט מוטורי ולכן אין ספורט ואין כלום. לא מירוצים, לא ניווטים. לא כלום.

רוצים להתחרות? סעו ליוון ולבולגריה ולרוסיה. רק אל תשכחו לתפור פאטץ' של דגל ישראל על הסרבל - שלא תשכחו על מה ולמה ובזכות מה ומי אתם שם. כן, זה נכתב בציניות.

דרור ברלי
27-06-16, 08:05
לגבי הבטיחות - אני לא מסכים.
הרוב המוחלט של האופנוענים השתמשו בציוד דומה למה שיש היום.
הג'יפים היו סטנדרטיים, והבטיחות שלהם היתה של רכב סטנדרטי. פחות או יותר אותה בטיחות שאתם מקיימים ברכב שלכם היום כשאתם נוסעים לטייל. אל תשכחו שרשמית זה לא נחשב ל"תחרות" והסיקסים האלה לא באמת נסעו מהר.

ד ו ר ו ן
27-06-16, 08:20
דרור,
אתה באמת חושב שרכב משנת 89 זהה לסטנדרט בטיחות של רכבים היום, אלא אם זה אותו רכב מאז?

דרור ברלי
27-06-16, 08:25
ממש לא זהה.

אבל אני סבור שלבוא היום ב-2016 ולשפוט 30 שנה אחורה שזה היה "לא בטיחותי" - זה שגוי.
זה מה שהיה אז. לא היו אז ג'יפים אחרי םבארץ. ואז זה היה בסדר.

תעשה אירוע דומה היום, עם רכבים בסטנדרט של היום, וזה יהיה אותו דבר בדיוק.
האירוע אינו תחרותי - ומכיוון שגם היום מותר לך (עדיין) לנסוע בג'יפ סיקס מהאייטיז, אז היום הוא לא פחות או יותר בטוח מאשר היה אז.

GodsFather
27-06-16, 08:36
כלוב? קשת? משהו? ועל הטרקטורון בכלל איןמה לומר

שלא לדבר על עבודה בשורטס וסנדלים כמו גברים אמתיים.

אבל בוא לא ניקח את השרשור הזה לשם.

מה קרה לילדים של הר ציון? למה הסלידה הזו מאבא?

יונתןמצפה
27-06-16, 08:42
מה קרה לילדים של הר ציון? למה הסלידה הזו מאבא?

לא סלידה ולא נעליים.
בסהכ אנשים פשוטים שלא מרגישים בנוח מהשאלה של הכתב....

דרור ברלי
27-06-16, 08:48
שורטס וסנדלים זה לא כי אתה גבר-גבר, אלא פשוט כי.... היה חם, כאילו?
איך אתה מטייל היום בשטח?... עם סרבל חסין אש?... הילדים שלך חובשים קסדות ו-hans device ?.... הרי זה נורא מסוכן לצאת ככה החוצה בלי אמצעי בטיחות, לא?....

אני מזכיר שוב - זו לא היתה באמת תחרות. התחרו בחיפוש נ.צ.
בשביל לנהוג בג'יפ סיקס ולחפש פאקינג נ.צ. לא צריך קסדה ולא כפפות ולא כלוב של FIA עם תקן ותאריך בתוקף.
ברור שהיום, בלי נעליים ומקלות אוזניים וניירות טואלט מעכבי בעירה בתקן FIA ואישור מהבנק שיש לך מיליון דולר נזיל, אין לך טעם לנסות בכלל.

לגבי בטיחות כידונאים - למעט הטרקטורוניסט האידיוט הזה, כל יתר הכידונאים שם לובשים ציוד מלא. ושוב - הם לובשים ציוד מלא גם כשהם יוצאים לטייל, כך אז, כך גם היום. זה לא לכבוד האירוע בלבד.



לצורך העניין - כל מסעות הגרוטאראלי והגרוטאשטח (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3738-%D7%A1%D7%9E%D7%A0%D7%95-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%AA%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%9A-15-17-%D7%9C%D7%A1%D7%A4%D7%98%D7%9E%D7%91%D7% A8-%D7%92%D7%A8%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9C%D7% 95%D7%92) למיניהם של היום - לא שונים בכלום מהאירוע הזה.
זה לא מוגדר כ"תחרות" - אתה מתמודד עם ניווט, עבירות מאתגרת ומציאת נ.צ. ותו לא.
לא צריך קסדה ולא כלוב. רק רכב ישן וזול במצב נוסע, עם טסט וביטוח בתוקף.

nirs
27-06-16, 09:21
בנוסטלגיה הכל נראה הרבה יותר פשוט, כמעט רומנטי ובדר"כ זוכרים את הדברים הטובים (גם הקשים נראים סוג של חוויה).
לא פלא שכולנו אוהבים להתרפק על העבר....

דרור ברלי
27-06-16, 09:34
אני מנחש שלארגן דבר כזה לא היה פשוט אז, כפי שלא פשוט היום. גם אז היו הרבה כאבי ראש ולקחו המון סיכונים.

מבחינתך כמשתתף - זה באמת היה פשוט.
היה לך ג'יפ/אופנוע? ידעת לנווט? בא לך לנסות?...
יאללה בוא.
תירשם, תשלם, אתה בפנים.
תהנה. נורא פשוט.
לא כמו היום, שזה סוג של מסלול ייסורים לא פשוט ולא זול שבסופו אתה מגלה ששפכת מיליונים והכל חוקי וסבבה, אבל אין לך איפה להתחרות. אלא אם תרחיק ליוון או לבולגריה או לרוסיה.

זה למה אז היה באמת טוב.
צריך להוריד את הכובע לפני גידי קטנוב על הדברים הגדולים שעשה אז. באותן שנים בדיוק הוא אירגן גם אירועי ניווט למכוניות כביש והיה כיף גדול. גם זה מין הסתם, לא היה יכול להתקיים כיום.

נמרוד
27-06-16, 09:40
עודף נוסטלגיה זו מחלה קשה. מפריעה להנות מההווה.

נהניתי להשתתף בכמה וכמה מסעות/מרוצי ניווט כאלו עשר שנים אחרי שנות האליפות של השמשוני, 98-2000 בערך. היה בהחלט מאתגר וכיף בצורה בלתי רגילה.

מה שהרג את התחרויות האלו הוא משהו שנכתב כאן כמשהו שולי - אבל הוא העיקר. הGPS. אז באמת לא עזר לך שנהגת מהר - אם לא ישב לידך נווט (או שניים) תותחים באמת. המהירות אפילו הפריעה.

אם יש דרך לבצע היום תחרות איסוף נ.צ. רכובה כמו אז, ולהבטיח שהניווט מתבצע עם מפה/מד-קו/מצפן בלבד - שהטלפון נשאר בכיס ולא מתפתים להציץ לרגע בעמוד ענן או גוגל מפה... רק מבט חטוף... ככה מתחת למשקפי השמש... אז אני הייתי בפנים. יותר מעניין בעיני משיגעון הגרוטאות :rolleyes:

מבחינה חוקית/לוגיסטית אין בעייה לבצע ארוע כזה, לא יותר פשוט או מסובך ממסע גרוטאות.

katsirz
27-06-16, 09:59
נדמה לי שאירוע כזה יכול לעניין כמה אנשים כאן שנהנים עדיין משימוש במפה ומצפן. נהג ונווט בכל כלי, יציאה מגבעת חבלנים בשבת בבוקר, ארוחת צהריים בפתחת ניצנה לקראת 16:00.
צריך רק תיק ניווט עדכני ממל"י.

השמשוני יחיעם
27-06-16, 10:13
נווו,,,אז הגיעה הזמן להעלות את הסיקס על הכביש שוב !!????? (:

מספר הבהרות היסטוריות ,,

1. אלו היו תחרויות (כן תחרויות!) ניווט ומהירות ושאף אחד לא יטעה.

2. הג'יפים היו משנתוני סוף השבעים ותחילת השמונים ( חוץ מהג'יפ ה"חדש" של ששון ממושב צופר).

3. הניווט היה עם מפות ןמצפנים בלבד !!!,,,,,נראה מי היום מסוגל לזה ( לכל המתברברים עם ה GPSׂׂ ׂ).

4. נושא השמירה על השבילים ,, נשמר בקנאות (בשמורות הטבע) על ידי פקחי הרשות שהיו שותפים פעילים לאירועים.

5. עניין "העברת נ.צ. בקשר ",,לרענון הזיכרון - זה היה עוד לפני תקופת מכשירי הקשר !! ולמיטב זיכרוני היתה פעם אחת התופעה הזאת כאשר צוות מאחד מישובי הצפון אשר התחרה עם ג,יפ סוזוקי סמוראי ואיזה באגי מצ'וקמק ביצעו את התרמית באזור נחל נקרות / מרזבה ,,,נתפסו ונפסלו.
כתוצאה מכך מתחרויות שלאחר מכן היתה חובה של כל אנשי הצוות להצטלם ליד הנ.צ.

6. הסנדלים של אז = אלו הנעלים של היום ,, משקפי השמש של אז = אלו הקסדות של היום !!!

ולמען הנוער ,,,

07:30 הזנקה מחניון בארות - נחל נקרות - קצרה - מואה - עין יהב - נקרות - מעלה מרזבה - שלוחת צלמון - והציר מעל המכתש עד מצפה רמון - זמן גג לסיום 15:00.

או -
07:30 הזנקה מחניון בארות - נקרות מערב - בארות עודד - נחל ערוד - נחל עשוש - עד כושי זמן גג 14:00.

והכי הזוי ,,,

07:30 הזנקה מכושי - צומת שיזפון - מעלה גרופית (בירידה) - מעלה שחרות (בעליה) לאורך בסיס עובדה - באר מילחן - הר ברך - מעלה סיירים - נחל עתק - סיום ליד באר אורה זמן גג 13:00 .

כאשר לאורך הדרך משהו כמו 30-40 נ.צ. מסומנים על בזנ"ט 50 ס"מ מוחבאים בין השיחים.

הכן,,,,היה נחמד ,,,

דרור ברלי
27-06-16, 11:43
אם יש דרך לבצע היום תחרות איסוף נ.צ. רכובה כמו אז, ולהבטיח שהניווט מתבצע עם מפה/מד-קו/מצפן בלבד - שהטלפון נשאר בכיס ולא מתפתים להציץ לרגע בעמוד ענן או גוגל מפה... רק מבט חטוף... ככה מתחת למשקפי השמש... אז אני הייתי בפנים. יותר מעניין בעיני משיגעון הגרוטאות :rolleyes:

מבחינה חוקית/לוגיסטית אין בעייה לבצע ארוע כזה, לא יותר פשוט או מסובך ממסע גרוטאות.


+1

הרמת להנחתה. זה הפרויקט הבא, אחרי הגרוטלוג?

נמרוד
27-06-16, 11:46
יאללה... איך מוודאים שאתה לא מרמה? סליחה, איך מוודאים שאני לא מרמה?
[emoji48]

katsirz
27-06-16, 11:48
יש כאן רק ג'נטלמנים מכובדים...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

דרור ברלי
27-06-16, 11:55
ביציאה אתה תיתן את הטלפון במזכירות האירוע ויסגרו לך אותו באריזה שחורה אטומה. הסגירה בחימום במקום. או עם פלומבה.
תצטרך להציג את המכשיר בסיום כשהוא באריזתו האטומה.
מי שפתח את האריזה מסיבה כלשהי - אפילו אם רק נתקע וזקוק לעזרה - נפסל.

- - - Updated - - -

ומצידי שיתבצע חיפוש בכל רכב כדי לוודא שלא הוסלק בו GPS או טאבלט/סמראטפון.

eysham
27-06-16, 13:09
ביציאה אתה תיתן את הטלפון במזכירות האירוע ויסגרו לך אותו באריזה שחורה אטומה. הסגירה בחימום במקום. או עם פלומבה.
תצטרך להציג את המכשיר בסיום כשהוא באריזתו האטומה.
מי שפתח את האריזה מסיבה כלשהי - אפילו אם רק נתקע וזקוק לעזרה - נפסל.

- - - Updated - - -

ומצידי שיתבצע חיפוש בכל רכב כדי לוודא שלא הוסלק בו GPS או טאבלט/סמראטפון.


ברשותך... פחחחח...
אני יכול (בלי ממש להתאמץ) להחביא גם 3 טלפונים בג'יפ שלי שאין סיכוי שתמצא. זה לא הכיוון.
אם אין אמינות בסיסית למתחרים זה לא יעבוד.

ואולי להכריח כל משתתף להישבע באמא שלו.. :)

yoni_0000
27-06-16, 13:20
בדיוק על זה דיברתי... ברגע של לחץ ותיסכול של להסתובב חצי שעה בשטח של עשר על עשר, בניסיון למצוא בזנט מסכן, מאוד מפתה להציץ בGPS. זה כמעט בלתי נמנע.. ואין שום דרך לאכוף את זה, מי שרוצה לרמות יצליח. אבל... זה נטו הפסד שלו.. בסוף התחרות מחכה לך גביע ב50 שקל במקרה הטוב. עושים את זה בשביל הכיף ולא בשביל הניצחון.

נמרוד
27-06-16, 14:20
יש כאן רק ג'נטלמנים מכובדים...



איפה? :)

katsirz
27-06-16, 14:24
כאן, לא?


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

מוני אורבך
27-06-16, 14:24
הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים.
המקום הראשון השני והשלישי יצתרכו להראות את ספר הניווט שלהם.
כיצד הם הגעו, חישובים דרך וכו.
מידע זה ישווה ל GPS tracker של המארגנים המחובר לרכב שלהם.
אם משהו יערער, הם יצתרכו להראות את ספר הדרך ולהשוות מול הדרך שעשו.

נמרוד
27-06-16, 14:35
ספר ניווט??? WTF?

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

boaz avrahami
27-06-16, 14:46
הרבה יותר פשוט.
מתקינים משבש gps עם פלומבה...

אבל תחרות כזו היא באמת לגנטלמנים ומה הטעם לרמות?

לארגן תחרות כזו זה באמת לא עניין מסובך. במיוחד לאור העניין שלא יהיו יותר מעשרים צוותים לדעתי

boaz avrahami
27-06-16, 15:49
5. עניין "העברת נ.צ. בקשר ",,לרענון הזיכרון - זה היה עוד לפני תקופת מכשירי הקשר !! ולמיטב זיכרוני היתה פעם אחת התופעה הזאת כאשר צוות מאחד מישובי הצפון אשר התחרה עם ג,יפ סוזוקי סמוראי ואיזה באגי מצ'וקמק ביצעו את התרמית באזור נחל נקרות / מרזבה ,,,נתפסו ונפסלו.
כתוצאה מכך מתחרויות שלאחר מכן היתה חובה של כל אנשי הצוות להצטלם ליד הנ.צ.
,,,

מה זה טרום עידן הקשר?
אלו היו השנים של מכשירי הקשר ורוב המכשירים שיש כיום אצל ג'יפאים זה שרידים מאותם שנים. טרום עידן הלולר שפרץ בתחילת שנות התישעים זה היה דרך התקשורת המקובלת.
הדרישה להצטלם נולדה מרמאויות. מקצתן הוכחו והשאר פשוט לא נתפסו.

אלו היו הארועי שטח פתוח הראשונים בארץ ועל אף הראשוניות היתה בהם אווירה מיוחדת כמו אוהל בדואי של "קפה סהרה" שנפתח לאופנוענים בסיום כל יום.
חולצות ממותגות לכל המשתתפים שליוו את חלקם בגאווה גם עשר שנים לאחר מכן.
לא נשכח את השנים בהם הגביעים היו דגם צהוב של ג'יפ דיפנדר ואת טכסי הסיום במרכז באר שבע ואילת אחרי נסיעה של כל הכלים על הכביש בתוך העיר בליווי משטרתי והמון רעש מנועים.

בהחלט אפשר וצריך להנות מהנוסטלגיה לצד ההווה....

יונתןמצפה
27-06-16, 18:14
אם רוצים לוודא אי שימוש ב- GPS וסלולר אני חושב על הדרך הבאה:
הזינוק יהיה רגלי, המשתתפים יהיו ערומים.
אחרי הזינוק יחולקו למשתתפים בגדים ע"י המארגנים.
השלב הבא- ציוותי רכבים. את הרכבים מפקידים אצל המארגנים לפני התחרות, אחרי הזינוק מתקיימת הגרלה שקובעת מי נוהג באיזה רכב (לא שלו).
תחביאו מכשירים ברכבים עד מחר, רק יקשה על הצוות שמקבל את הרכב שלכם למצוא אותו.
ככה גם אין משמעות להשקעה ברכבים, אין סיכוי לניווט מכשירים, בקיצור- יכולות אישיות גרידה.
אם התנאים הללו יהיו מקובלים על כולם ויהיו משתתפים תהיה תחרות מדהימה.
מי אמר גרוטאלוג?

משעשע...

talw
27-06-16, 18:22
בלי חוקן לכולם זה לא שווה

נמרוד
27-06-16, 19:53
אפשר להסליק טלפון בשיחים.

boaz avrahami
27-06-16, 19:59
מרוץ ניווט זה פאסה.
בואו נעשה מירוץ שלישראלים יהיה בו יתרון ברור על כל העולם-
מרוץ התחמנים [emoji23]

אני אפרסם תקנון ואתם כבר תמצאו דרך לזכות בלי לקום מהכורסא

asafk
27-06-16, 20:18
יאללה... בקצב הזה נזכה במדליה אולימפית במרוץ יללנים....

מסעות הניווט היו כיף לא נורמלי בשנות ה90. עד השלב בו התחילו להראות כלים ״מקצועיים״ בין הג׳יפים הסטנדרטיים, ולא, אני לא מתכוון לבאגים שנבנו משרוך וגלגל בחצר האחורית. זה היה השלב שנהיה ברור שכבר אי אפשר לבוא בלי השקעה רצינית, והספורט עבר פאזה.

אסף.

דור אריאל
27-06-16, 20:18
ארוע כזה בכלל לא צריך להיות תחרות ולא לחלק פרסים או מקומות,
זה צריך להיות ארוע של כיף ותחרות נגד עצמך,

אחד הדברים הזכורים אצלי לטוב מקורס מכי"ם וקורס קצינים זה הלילות ניווט

דרור ברלי
27-06-16, 20:28
יאללה... בקצב הזה נזכה במדליה אולימפית במרוץ יללנים....

מסעות הניווט היו כיף לא נורמלי בשנות ה90. עד השלב בו התחילו להראות כלים ״מקצועיים״ בין הג׳יפים הסטנדרטיים, ולא, אני לא מתכוון לבאגים שנבנו משרוך וגלגל בחצר האחורית. זה היה השלב שנהיה ברור שכבר אי אפשר לבוא בלי השקעה רצינית, והספורט עבר פאזה.

אסף.


מסעות הניווט היו כיף לא נורמלי גם בתחילת שנות ה-2000.
והכלים המקצועיים לא הפריעו לאף אחד - כי חילקו לקטגוריות ונגמר הסיפור.
יכולת לבוא לראלי של צוקר עם הג'יפ מהבית. להירשם לקטגוריה B או C ולהיות תחרותי ולהינות ופה ושם גם לנצח. גביע מפלסטיק שווה אולי 50 שקל, אבל זה עושה לך את היום. וגם את היום שלמחרת.

boaz avrahami
27-06-16, 22:21
אבל... המארגנים באמת לקחו אז סיכונים גדולים.
כבר אז שום דבר לא היה תמים.

תמיד רצו להתחרות. אבל זה היה אסור.
אז הפכו את זה ל"אירוע ניווט בלתי תחרותי". "לא נוסעים מהר, רק מחפשים נ.צ."...
ובכל זאת - אם כולם מוצאים את הנ.צ. - אז מנצח מי שסיים ראשון. נורא פשוט.



אם יורשה לי לתקן טעות עובדתית קטנה, עד שנת 93 או 94 היה כיסוי ביטוח חובה לתחרויות.
בפוליסת החובה היו שני סעיפים - 35,36 שכללו תחרות ותחרות מהירות בהתאמה.
היתה דרישה מכלי הרכב לפחות במרוצים שאני אירגנתי בהתחלה לבטח את הסעיפים האלו.
הסוף של העידן הזה הגיע בתקופת מרוץ הפרעונים שעבר בארץ וגרר גל פצועים גדול.
היו למוטו עוד שני מרוצים לפני כן שגם בהם היו הרבה פצועים וגלי התביעות סגרו על זה את הגולל.
לפיכך בשנים האמורות, לפחות מבחינת המארגנים והביטוח החיים היו דבש והיה אפשר להתחרות תחת ביטוח ואישור משטרתי של מהנדס תנועה מחוזה של המשטרה.
נטל הביטוח אצל מארגן אחראי הוא ההוצאה הכבדה ביותר.

אז מה שבעצם רציתי לומר שבשנים האם מירוץ היה מירוץ וגידי קטנוב בניגוד לצוקר באמת קיים מסע ניווט כי ככה הוא רצה.
מועדון מרוצי ישראל ומוטו קיימו מרוצים במקביל כי ככה הם רצו.

ההמשך של צוקר והיימן זו כבר מרוץ לכל דבר בכסות של מסע ניווט בכדי להימנע מתשלום ביטוח יקר

eyalski
27-06-16, 22:41
אם אני זוכר טוב, אחד ממסעות הניווט שאורגנו על ידי גידי כלל גם כתב חידה של דן חמיצר, דבר שהכניס הרבה יותר עניין וידע. נדמה לי שזה היה בסביבות תחילת שנות ה 90 והפרס הראשון היה סוזוקי סמוראי, הרמזים הובילו לאזור מכתש רמון ונצפו עשרות מתחרים עם טוריות ומכושים. בסופו של דבר נמצאה הנקודה במעלה העצמאות.

כל זה נאמר כדי לתת עוד רעיון לראלי ניווט שמעבר לידע בניווט ובעובדה ש GPS "קלקל" את המשחק, אפשר עדיין ליהנות ולתת חוויה מעולה דרך כתב חידה או משהו דומה, כמובן שהכול צריך להיות ברמה גבוהה ולא גרסה מטופשת של המירוץ למיליון.

ד ו ר ו ן
28-06-16, 08:07
גם בעולם ה-gps אפשר ליצור מסע ניווט עם חידות מקומיות או הליכה רגלית קצרה אל היעד עצמו.

אנשים מעלים כאן טענות שהGPS מזייף כי יש לו סטייה של 10-20 מטר..

katsirz
28-06-16, 08:11
גם בעולם ה-gps אפשר ליצור מסע ניווט עם חידות מקומיות או הליכה רגלית קצרה אל היעד עצמו.

אנשים מעלים כאן טענות שהGPS מזייף כי יש לו סטייה של 10-20 מטר..
מי שחושב ש 10 - 20 מ' זה פיספוס, כנראה לא התנסה בניווט עם אפיפיורד...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
28-06-16, 08:33
אז אתה חושב שהם יצליחו למצוא בזנט?..

boaz avrahami
28-06-16, 08:37
תן ל pw לחוד חידות ולמעט אחד או שניים ספק אם הם ימצאו אפילו כפר שלם

-->