נראה לכם מוכר? סוזוקי איקוויטור (קו המשווה - Equator) הוא דוגמא להנדסת מותגים יפאנית. זהו ניסאן פרונטיר, או כמו שאנחנו מכירים אותו בארץ - נבארה (מבחן דרכים טרי לנבארה 2009), אבל עם מנוע בנזין כמובן. האיקוויטור הוצג בתערוכת שיקגו לפני שנה בדיוק, ועכשיו מוצג שוב, בשלוש גרסאות ראווה. מכירות? אמורות להתחיל בימים אלו, בארה"ב. סיכויי הצלחה? קלושים. ולא בגלל שזה לא רכב טוב - הפרונטיר/נבארה נחשב לטנדר בינוני מוצלח גם בארה"ב - אלא בגלל שלא נראה שיש איזשהו טנדר או רכב שטח שיצליח בשנים הקרובות במצב השוק הקטסטרופאלי. סיכוי לראות את "קו המשווה" בישראל? אפס. אז בינתיים נשטוף עיניים עם טנדר שנראה לא רע בכלל. החרטום הוא השינוי המהותי מגרסת ניסאן שאנחנו מכירים. על חבילות השיפורים אחראים שלושה מגזיני רכב אמריקאים, שקיבלו טנדרים כאלו כגיליונות נייר ריקים לציור. שני מגזיני השטח, פטרסנ'ס ואוף-רואד הרכיבו חבילות שיפורים די סטנדרטיות של הגבהות מתונות, צמיגי שטח (הנקוק MT באחד, בי-אף AT בשני), פגושים ומיגונים. המגזין השלישי, Trucki'n, הלך על הכיוון המזעזע. גרסת 2X4 מונמכת, חישוקי 22 אינץ' וצמיגי כביש מגוחכים, שיפורי מנוע וצביעת-סרסורים. וכמובן מערכת קול שמנצלת כחצי מהמשקל המותר להעמסה. את הGSX-R שמקשט את הארגז דווקא היינו מאמצים! |