מפנטזים על יונימוג? מזילים ריר על תמונה של G-Wagon? אפילו ששני רכבי השטח האגדיים האלו מיוצרים על ידי גרמנים ימ"ש? אז הנה לכם רכב השטח העתידי של מרצדס, מעוצב על ידי מהנדס איראני - עוכרי ישראל התאחדו! אחרי פתיחה כזאת, נצנן את ההתלהבות ונציין ש-Hexawheel משושה הגלגלים הוא בסך הכל קונספט לא רשמי, אבל שופע רעיונות מקוריים, והביצוע מרשים עם רמת פירוט גבוהה ביותר. Articulated הוא המונח הטכני לשלדה "רב-מפרקית" שכזאת, שאינה רעיון חדש לגמרי - ציוד מכאני כבד הבנוי משני מפרקים מוכר לנו, וחובה להזכיר את הGama-Goat 6X6 האמריקאי הוותיק. עבודתו של Siyamak Rouhi Dehkordi (מהנדס מכונות בן 35, גר בטהראן ועובד עבור יצרן הרכב הידוע סייפה-זמיאד. ידוע יותר מתעשיות רכב לישראל, זה בטוח. ברשותכם נוותר על כל ניסיון לתרגם את שמו) מראה מחשבה ניכרת בהתכנות של סופר-יונימוג שכזה. השלדה, שהתנועה היחסית בין שני חלקיה נשלטת הידראולית, מכילה את המנוע בחלקה האחורי מתחת למשטח המטען, כשהנעה לכל הגלגלים היא על ידי מנועים הידראוליים נפרדים לכל גלגל. קל על הנייר ובמצגת המחשב, קשה ויקר יותר במציאות, מתאים לרכב שנדרש לשאת משאות כבדים בתנאי השטח ההרריים הקשים של איראן. למשל צנטריפוגות לכור הסודי בבושהר. סתם, סתם, צוחקים... |