• Article Detail

    חומר קריאה לחג: ג'יפאים, מי אתם?

    Published on 29-03-18 08:00  Number of Views: 23667  
    למה גברים הם הרוב בשטח? ולמה נשים לא מאמינות בהיי-ליפט? או שמא מדובר באגדה אורבנית? היכן אתם מקבעים את ההייליפט שלכם? האם גם אתם פותחים חלון "לשמוע את המנוע" כשהאשה מתחילה לחפור? ומדוע רק שישה ג'יפאים צופים בתחזית של שרון וכסלר? האם יש קשר לעובדה שאין מענה מירושלים רבתי? כל זאת ועוד בסקר השטח הראשון מסוגו בארץ, שערך אבנר ברוך. ואולי טוב שכך. אתם עניתם והממצאים המפתיעים כאן לפניכם. חג שמח!
    בשבועות האחרונים ניסיתי להטריד את רוב קהילות אנשי השטח באמצעי המדיה השונים, דהיינו: פייסבוק, וואטסאפ, מסרונים וכמובן ג'יפולוג. רוב החברים והקבוצות שיתפו פעולה ואישרו את פרסום הסקר. חלק מהקבוצות עדין שרויות תחת מעטה כבד של צנזורה מסחרית או ניסיון לאנוס על חברי הקבוצה ציביון פוליטיקלי קורקט. אי לכך ובהתאם לזאת, מספר המשתתפים בסקר יחסית נמוך אך למרות זאת, אני מאמין כי תוצאותיו משקפות את מצב העניינים בשטח, תרתי משמע.

    מטרת הסקר לשתף בקרב קהילת אנשי השטח ממצאים ועובדות לטובת העלאת מודעות לנושאים שנשאלו, לענות על שאלות שחוזרות על עצמן בפורומים השונים ולהציף עובדות באופן פתוח וישיר תוך כדי התעלמות מוחלטת מגישת הפוליטיקלי-קורקט שאחינו מעבר לאוקיינוס כופים עלינו. מן הסתם לכל סקר יש סטיית תקן ופה אנחנו נופלים ובגדול - הסקר לא פנה לאותם בעלי גנרטורים, דגלונים על הגגונים ו/או קראיוקי תוך כדי נהיגה ב SBS.

    השאלות בסקר שותפו עם הקהילות השונות בפורטלים השונים בעזרת פלטפורמת Google Docs. כדי לצמצם את האפשרות לתביעת דיבה, אני מצהיר בזאת כי במהלך איסוף הנתונים לא נאסף מידע פרטי אודות המשתתפים למעט התשובות לשאלות בסקר. זאת ועוד - לא נעשה שימוש מסחרי בנתונים שנאספו. לצורך ניתוח המידע, נעזרתי בתוכנת BI מקצועית כפי שניתן לראות בסרטון המצורף למטה (פרטים נוספים בהודעה פרטית).

    לטובת אלו שלא הספיקו לענות או התחרטו שלא ענו - הסקר עדין זמין בקישור כאן.
    בשלב כתיבת שורות אלו ענו על הסקר 283 חברים.

    נתחיל מהסוף - תמצית הממצאים:
    1. ג'יפולוג - קהילת השטח הגדולה ביותר בישראל.
    2. שלישיית המותגים המובילים בשטח: לנדרובר, סוזוקי וטויוטה.
    3. השטח נשלט ע"י המין הזכרי, מטרו-סקסואלי ומה שבינהם.

    ניתוח התשובות על פי גוגל (הקליקו על הגרף להגדלה):
    פלטפורמת גוגל מאפשרת איסוף קל ומהיר כפי שניתן לראות למטה. הבעיה מתחילה כשרוצים להסיק מסקנות על סמך שני גרפים או יותר (טבלאות). את הבעיה הנ"ל פתרתי בעזרת תוכנה ייעודית ואת הממצאים אשתף בהמשך (גלגלו לסוף הכתבה).

    רשתות חברתיות:
    אם נשכח לרגע את רשת הוואזזאפ והפייסוש, נוכל להבחין בפרט החשוב ביותר - ג'יפולוג הינו הפורום המוביל בישראל, וזה ללא עזרת נשים (תמונות וסרטונים)!

    גיל העונים:

    כפי שניתן לראות בגרף הראשון, הגיל השולט בשטח הינו בטווח 35-55. לא מפתיע בכלל ואפילו בקנה אחד עם תופעת גיל המעבר או משבר גיל העמידה.
    תעשיה שלמה של סדנאות שיפורים לצד הלוואות מהבנקים מנצלות מידע זה ופונות אל הרציונל ה"שקול" כביכול שמאפיין טווח גילאים זה. אם זאת, יש גם יתרונות בזקנה הבאים לידי ביטוי בחסכון, ניסיון ועזרה לזולת (בהמשך).




    נטיות מיניות:


    פה נשאלה שאלה פשוטה - ציין את מינך. משיקולים מסחריים וחשש מתביעות לא אפרט את השאלות הנוספות שכן רציתי לשאול. אבל, בשורה התחתונה, המין שנאבק עם ההגה בחניה מבלי לתת גז לא ממש קורא שורות אלו ולכן אפשר לפרט ללא חשש טבל ושביעית. מה בעצם מרחיק את נשותינו מהשטח? האם זו העובדה שלא נמצאה הנעילה המתאימה לניסאן ג'וק? או שמא סביבת הנהג הספרטנית / מרובת שקעי USB מרתיעה אותן?
    ניתן להניח כי אילו המצב היה הפוך, היינו רואים פה פרוייקטים כגון הסבת שקע USB לפצירה, חיבור קומפרסור אוויר לפינצטה, זאת ועוד.

    מצב האושר:

    מתוך הנחה ששלמה בר יודע על מה הוא מדבר, שאלתי מהו מספר הילדים שרכשתם / אימצתם / הבאתם באופן טבעי.
    התוצאה מדהימה אך לא מפתיעה - המטיילים בשטח הם בעלי משפחות וזה אומר ערכים, בריחה מתרבות הצריכה, חינוך לאהבת הארץ ותחרויות שקשוקה אקראיות.






    מצב האושר - תמונת ראי:


    אין הרבה מה להרחיב. בהתחשב בתוצאה למעלה, כמות הילדים מכתיבה את רמת האושר, משך הטיולים ותדירות היציאה לשטח. כל זה כאמור במצב שהם ישנים.









    האם יש לכם תחומי עניין מעבר לג'יפים ובירה?
















    רוב העונים ציינו את הספורט המוטורי והטיולים הרגליים כתחום העניין המועדף עליהם. במקום השלישי - נסיעה לחו"ל לצורך הברחת חלקים לרכב או ביקור בסדנאות שיפורים באנגליה.
    התחומים שסגרו את הרשימה הינם בישול וקולינריה (פרגיות בחניון הלילה), פרוייקטים (ניסוי ותהייה) וריצה עם בגדים צמודים (אחר מדריך הכושר). באופן מפתיע רק שישה חברים לא חששו לחשוף את פנטזיית גיל המעבר - צפיה בתחזית מזג האוויר עם שרון וכסלר.

    היכן אתה מחנה את הג'יפ שלך?

    הסירו דאגה מליבכם, כתובת מגורכם לא נקלטה במערכת. ובכל זאת, הפרט המדאיג (אך לא מפתיע) הוא שרק 12 HIGHLANDERS (או ירושלמים בשפה פשוטה) ענו על הסקר.

    ניתן לנסות להבין מדוע ולמה אך השאלה המתבקשת היא - זה באמת מעניין אותנו? הרי ידוע שירושלמים אמיתיים עשו רילוקיישן לעיירות סמוכות עם קליטה טובה יותר, נגישות טובה יותר לביקיני, וסיכויים טובים יותר לתקשורת בין-אישית.
    הנתון שבאמת מפתיע הוא קיומם של שלושה עונים במלאבס (א.ק.א - פתח תקווה). למה ?

    מקום עבודה

    רוב בעלי רכבי השטח הינם שכירים. מה שלא מובן הוא העובדה שעצמאיים מצליחים להחזיק רכב שטח. מבלי להגיע למסקנות חפוזות, כנראה שמדובר ברואי חשבון עם עודף מזומנים וקשרים טובים במכס. את זה גוגל אמר לי.




    שכר חודשי

    הגרף בעצם משקף עובדה ידועה וכואבת - זה לא זול להחזיק רכב שטח בישראל (כולל פתח תקווה וירושלים). 30% סוגרים את החודש עם פחות מ 15K ש"ח ועדין מצליחים להחזיק רכב שטח. מי שמרוויח פחות מ 7K ש"ח, כנראה לא יכול להחזיק רכב שטח. הגיוני.







    האם אתה מתפרנס מתחום השטח ?


    לא ציפיתי לראות פה טייקונים או איילי נפט ולפיכך התשובות לא מפתיעות. באופן כללי, 5% מעוני הסקר מתפרנסים בלעדית מתחום השטח וזה מכובד.

    חזרה לעניין סטיית התקן, אני מקווה שמבין העונים הללו לא נמנים גזלנים עם ונדורה 4X4 סמוך לבסיסי צה"ל.




    ותק על הכביש?

    הפרט המעניין הוא שיותר מ 92% מהנשאלים יורדים לשטח עם ניסיון של למעלה מעשר שנים בכביש.








    האם אתה מטפל ברכב שלך לבד?
    קרוב ל 60% מעדיפים בעל מקצוע. אז מי באמת כותב את כל הכתבות הטכניות פה? האם מורחים אותנו? האם מדובר בשכירי רכב המתפרנסים מכתיבת סתם? או שמא מדובר בפייק ניוז ? מנגד, קרוב ל 34% מהנשאלים יידעו לתקן כל רכיב וחלק ברכב. אלו הם ללא ספק, החברים אותם אתם רוצים לצרף לטיול שלכם. צרו עמי קשר כדי לקבל את פרטיהם האישיים.

    מי הגבר הכי מסוקס פה?




    מימין: האם חילצת בשטח?, משמאל: האם חילצו אותך בשטח?


    כמעט 80% מודים שהם חילצו יותר מפעם אחת. מנגד, רק 54% מודים שהם נזקקו לעזרה יותר מפעם אחת. אם נחבר את שתי התוצאות בטכניקת SLICE & DICE, נקבל הרבה טרנספרים מגמגמים, גירים מתחממים והזמנות אונליין לכננות / כבלים סינטתיים.

    תראה לי תעודה !












    אז במסגרת ה "אני מאמין" של הישראלי המצוי, לא צריך הכשרה. נראה ונעשה. יהיה בסדר. נשדרג ונשתדרג. עצוב ומדאיג שרק 23% מהנשאלים עברו סוג של הכשרה קצרת-טווח (הדלקת גזיה ביער בן שמן) ורק 9% עברו הכשרה פורמלית ארוכת-טווח עם חותמת גומי (חיבור נכון של רצועות משיכה והרצאות על צמיגים).

    בהתחשב בהיצע המשובח של מדריכי השטח בארצנו הקטנה, מעציב שרק אחוז קטן מנצל את הידע והניסיון שנרכש בהובלת טיולים, חילוצים וסדנאות מקצועיות. לוואקום הזה נכנסים מאעכרים, קשקשני רשת ומשכפלי סרטונים.

    באיזה תדירות אתה מטייל? (נכתב בגוף זכר בהתאם לתוצאות הסקר למעלה)
    הממצאים בגרף זה נמצאים ביחס ישר ולא מפתיע, לכמות הקשקשת בפייסבוק, וטוב שכך. צאו וטיילו, נתקו את ילדכם מהרשת, הרחיקו אותם ממרכזי הקניות בשבת, זירקו את המכשירים הניידים לנחל צין ובלו יותר תחת כיפת השמיים.

    מתי אתה מעדיף לטייל?
    75% מהנשאלים מעדיפים לטייל בסופי השבוע וזה לא מפתיע.
    מעניין יהיה לראות כיצד המעבר לסופי שבוע ארוכים ישפיעו על תדירות הטיולים.
    מותג רכב השטח שברשותך?
    לפני שנדון בתוצאות, תרשו לי להזכירכם שוב - הסקר פורסם בקבוצות נבחרות בוואטסאפ, פייסבוק ובפורום ג'יפולוג. אמנם חלק מהקבוצות חסמו את פרסום הסקר, אך הסקר עדין זמין למענה ודבר קיומו מתפשט כזמרת חסרת כישרון במחסן בגדים. ועם עובדות לא ניתן להתווכח -רוב הנשאלים מעדיפים לנדרובר. המותג השני המועדף הינו סוזוקי ואילו טויוטה שלישית. ואיפה ג'יפ אתם שואלים? רביעית והאצבע על העכבר עוד נטויה.

    מי שלא מסכים עם התוצאות מוזמן כמובן להצביע ולהשפיע, הסקר עדין זמין בקישורכאן.

    האם אתה מרוצה מסוג רכב השטח שברשותך?
    על פני השטח, נראה כי רוב הנשאלים מרוצים מרכבם. אילו יכולנו לחפור קצת ולהצליב נתונים אלו עם סוג הרכב, יכולנו להבין טוב יותר את המצב בשטח. לשם כך, נעזרתי בתוכנה ייעודית ואת תוצאות הניתוח חשפתי בסרטון המצורף בהמשך.

    באיזו תוכנת ניווט אתה משתמש ?
    עמוד ענן מובילה בסקרים, 70% מול 34% במפות השבילים. שאר האפליקציות משתרכות הרחק מאחור. האמת? די מפתיע...

    האם יש חשיבות לנסיעה בשבילים מסומנים?
    6% מהנשאלים חושבים שסימון השבילים הינו בגדר המלצה בלבד. יותר מ 8% עדין לא גיבשו דעה. קרוב ל 87% קוראים להדיוטים הללו לצאת מהשטח לאלתר.

    באלו צמיגים את משתמש? א.מ.ל.

    היכן אתה מקבע את ההי-ליפט שלך?

    יותר מ 74% מהנשאלים לא מאמינים בהיי-ליפט, זה חיסכון חד-פעמי של מיכל דלק.
    מבין אלו שכן מאמינים בשרביט הקסמים, רובם מעדיפים לעגן אותו בתוך הרכב. למזלנו הרב, פחות מאחוז מקבע את המשקולת הזאת על הפגוש הקדמי.


    אלו הם הממצאים הבסיסיים של תוצאות סקר השטח הראשון אולי לא האחרון. אני ממליץ שוב לצפות בסרטון זה כדי לקבל הבנה עמוקה יותר של הממצאים.








    ולמי שהגיע עד כאן, ניתוח מעמיק של הממצאים:
    Attached Files Attached Files

    Comments

    1. איל מ's Avatar

      איל מ said:
      ואני חשבתי שאם לא יודעים לא כותבים....
      ואני מתכוון לאותן שיטות "מיון" של חברה מהעמק.
      אז נכון, שחבר הביא חבר, אבל המיון היה מקצועי.
      ומה לעשות, שבשבוע שיש לך לבחון חניכים, ועוד שלושה חודשים להכשיר אותם, אתה תבחר את זה שמפגין יכולת יותר גבוהה? ומה לעשות שהילד מהעמק שנוהג בטרקטור ובטנדר כבר מגיל 13 יודע לקרוא שטח, ולתפעל גיר, ולחבר רצועה?
      גם בקורס טיס אומרים שאם היה את כל הזמן שבעולם להכשיר, כל אחד יכל להיות טייס. מכיוון שאין, לוקחים את המתאימים בשלב המיון.

      ובכן,
      עם השנים,
      המושבניקים והקיבוצניקים הפסיקו לבלות את הילדות בשדה, ואת המגמה הזאת ראו יפה מאוד בשטח.
      ולכן, ברבות השנים הרכב האנשים שזכו לקבל הכשרה הפך אט אט (בעצם, מהר מהר, והשינוי נראה היטב לעין). מטובי בנינו של ההתיישבות העובדת, לטובי בנינו שבעיר ורחמנא ליצלן גם בהתיישבות הדתית לאומית. בסוף שנות ה-90 ותחילת ה-2000 ראו את זה יפה יפה.
      [Reply]
    2. opl's Avatar

      opl said:
      "זה שתקעת לעצמך 3 נוצות בתחת לא הופך אותך לטווס"
      [Reply]
    3. ד ו ר ו ן's Avatar

      ד ו ר ו ן said:
      דרור,
      אתה זה שפשוט מת מפחד מכל הטייה של המילה "פורמלי", ומספיק שהריח שלה עולה ואתה מתחיל עם נבואות זעם על היום שיכריחו אנשים לעבור "הסמכה" כדי לטייל.

      Quote Originally Posted by דרור ברלי View Post
      אני מביא לך בשלוף, מהמותן, תוך חמש שניות, לפחות עשרה שמות מהאזרחות שכל אחד מהם שם בכיס הקטן של הקונדום כל נהג מבצעי של כל סיירת מסווגת.
      אתה מפתיע אותי, לא קראת מה כתבתי לך מקודם על זה?
      או שאתה נהנה להמשיך ויכוח על מה שמוסכם?
      Quote Originally Posted by ד ו ר ו ן View Post
      רוב נהגי השטח המובילים בעולם לא היו בצבא, בעצם אולי יוטה קליינשמיט הייתה בורמאכט..
      אבל ההבדל הוא שהם למדו על בשרם את הניסוי, תהייה ו״טעייה״, שהכשרה חוסכת לך בזמן, תקלות וכסף.

      Quote Originally Posted by דרור ברלי View Post
      "להתקבל" לקורס הזה? אתה רציני? אין שום קריטריון מיוחד. כמובן חוץ מלשלם את עלותו הלא קטנה. זה עסק דורון. רק עסק.[/COLOR]
      להתקבל לעבודה יא ליצן..
      וכן,
      גם אצל המדריכים יש אמ-אימא של קליקה ואתה בטוח מכיר את זה, אז החבר שלי, אחד שהוא אחלה נהג ומדריך ואיש לוגיסטיקת שטח מדהים, אבל לא היה במסגרות הנחשבות, ולא היה אחד מהברנז'ה של עולם השטח בקבוצות המובילות בארץ, אחד כזה צריך משהו שנראה פורמלי כדי לפרוץ פנימה איכשהו כדי להוביל מטיילים בתשלום בשטח (לא מסעות עבירות ולא הכשרות לנהגים חסרי נסיון).

      אחד שהמדבקה הזו היא הפורמליסטיקה שהיה צריך כדי להתחיל להוביל קבוצות בתשלום בצורה מסודרת.
      [Reply]
    4. דרור ברלי's Avatar

      דרור ברלי said:
      ואם אני מעצב לך מדבקה ואתה מדביק אותה על ההיילקס?... זה מה שאתה צריך כדי להיות מוסמך?...
      ובלי זה אין לך ידע? אתה לא מוסמך?...
      שוב פעם, בשלוף, אני בוחר לך כאן מפורום ג'יפולוג, בכמה שניות, הרבה מאוד שמות שבתכל'ס בעלי ידע ונסיון עדיפים משמעותית, והם יובילו קבוצה באופן הרבה יותר מקצועי מכל "מוסמך" כזה או אחר עם תעודה ומדבקה מההשתלמות ההיא או הקורס ההוא.

      רוצה פורמליות? בבקשה. מי קבע לקורסים האלה את הקריטריונים?... איזה שהוא גוף רשמי מכתיב להם תוכנית לימודים?...

      הקורסים האלה הם פרטיים. הם עסק. בשורה התחתונה הם צריכים להרוויח כסף.
      ולכן הקריטריונים בקורסים האלה הם מה זה גמישים. כל מי שרוצה (ויכול לשלם) מוזמן.
      להבדיל מההכשרות באותן יחידות בצבא שבוחרות את האנשים שלהן בפינצטה וממיינות אותם כי להן יש קריטריונים ברורים וגם לא מתביישות להדיח אותם אם הם לא מתאימים או מפשלים.

      אז כן. בסוף יש תעודה ומדבקה.
      אתה יכול לפנות עם זה לאחת מהחברות שעוסקות בהדרכות נהיגה וטיולים ולנסות להתקבל לעבודה. זה בהחלט טוב לרזומה, ללא ספק.
      אבל "רשמי" זה לא. מעבר לעובדה שוותק ונסיון בשטח בכל זאת שווים יותר, כנראה.


      Quote Originally Posted by ד ו ר ו ן View Post
      דרור,
      אתה זה שפשוט מת מפחד מכל הטייה של המילה "פורמלי", ומספיק שהריח שלה עולה ואתה מתחיל עם נבואות זעם על היום שיכריחו אנשים לעבור "הסמכה" כדי לטייל.
      כדאי שגם אתה תפחד. ברצינות.
      כי מספיק שיש תאונה עם נפגעים בשטח, ומיד מתעוררים כל הצדקנים שיצווחו "מי הסמיך" ו"מי הרשה" ו"איך זה שלא נדרש רשיון ספציפי לנהיגה בשטח" ושאר שטויות. אני לא מזלזל בצווחנים האלה כי לפעמים מישהו למעלה שומע את היבבות שלהם ועלול לעולל משהו שכולנו נבכה עליו אחר כך. אתה באמת חושב שבשביל לטייל בשטח צריך רשיון או הסמכה מיוחדים?....

      כבר היום כשקורה משהו, כל מי שמוביל קבוצה חשוף לתביעות. מדריכים/מובילים שעובדים במקום מסודר מבוטחים בביטוח אחריות מקצועית. אבל הבעיה הזו קיימת ואמיתית גם אם זו סתם קבוצת חברים ואחד החבר'ה מוביל ולא בשכר (ומישהו צריך להוביל, לנסוע ראשון, לא?...) יש כאן סוכני ביטוח שיכולים להרחיב ולהסביר.
      [Reply]
    5. ד ו ר ו ן's Avatar

      ד ו ר ו ן said:
      דרור,
      מדבקה שלך אני תמיד ארצה, תשאיר את הציור בלי המילה ״מדריך״.

      אני לא צריך את הקורס הזה.

      יש אנשים שכן,
      חלק בשביל להבין בצורה בסיסית מה עושים עם הרכב החדש/ישן שקנו.
      בשבילם, קורס פורמלי זה אומר מדריך ששיך לגוף רשמי שמסביר, ולא חבר שעושה טובה ולא בטוח בכלל שהוא יודע בעצמו, אם בכלל יש להם חבר נוסף עם רכב שטח.

      חלק בשביל הניראות הנדרשת כדי להתפרנס.
      [Reply]
    6. windler's Avatar

      windler said:
      מה שמעניין אותי באמת זה " לנד רובר" שעל פי הסקר השיג את הפיסגה.
      בפורום אני קורא ים של דאחקות עליהם מנזילות בלי סוף , אין סוף תקלות ואפילו היתה המלצה של אחד החברים להסתובב קבוע עם 2000 ש"ח בכיס לגרר .

      אז או שמודבר במכוערת שעושה סקס מדהים (אף על פי שאני חושב שהם יצרני רכבי השטח היפים ביותר) , או בקבוצת סדיסטים .
      מה הפסיכולוגיה מאחרי זה ... מעניין?

      אולי גם אני אחליף את היפני באיזה דיסקברי מפנק או ריינג רובר
      [Reply]
    7. amitaikl's Avatar

      amitaikl said:
      אחרי שקניתי את הג.ו. אישתי היקרה קנתה לי קורס נהיגת שטח אצל יואב קווה.
      היה לי טוב ללמוד להכיר את הרכב ולהבין לאן אפשר להביא אותו, מה היכולות ומה המגבלות.
      אני לא חושב שצריך לחייב בקורס כזה. אני כן חושב שזה מועיל למי שקונה רכב ורוצה להכנס איתו לשטח. יכול לחסוך הרבה עוגמת נפש, אי אילו זוזים וגם נזקים - לברזלים ולגוף

      Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
      [Reply]
    8. דרור ברלי's Avatar

      דרור ברלי said:
      Quote Originally Posted by amitaikl View Post
      אחרי שקניתי את הג.ו. אישתי היקרה קנתה לי קורס נהיגת שטח אצל יואב קווה.
      היה לי טוב ללמוד להכיר את הרכב ולהבין לאן אפשר להביא אותו, מה היכולות ומה המגבלות.
      אני לא חושב שצריך לחייב בקורס כזה. אני כן חושב שזה מועיל למי שקונה רכב ורוצה להכנס איתו לשטח. יכול לחסוך הרבה עוגמת נפש, אי אילו זוזים וגם נזקים - לברזלים ולגוף

      Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

      בדיוק!
      זו המטרה וגם התועלת שבקורסים/הדרכות כאלה.
      העלות שלהם זניחה ביחס לסכומים שתחסכו בהימנעות מנזקים. שלא לדבר על עוגמת נפש והכי חשוב - על בטיחות.

      - - - Updated - - -

      Quote Originally Posted by windler View Post
      מה שמעניין אותי באמת זה " לנד רובר" שעל פי הסקר השיג את הפיסגה.
      בפורום אני קורא ים של דאחקות עליהם מנזילות בלי סוף , אין סוף תקלות ואפילו היתה המלצה של אחד החברים להסתובב קבוע עם 2000 ש"ח בכיס לגרר .

      אז או שמודבר במכוערת שעושה סקס מדהים (אף על פי שאני חושב שהם יצרני רכבי השטח היפים ביותר) , או בקבוצת סדיסטים .
      מה הפסיכולוגיה מאחרי זה ... מעניין?

      אולי גם אני אחליף את היפני באיזה דיסקברי מפנק או ריינג רובר


      כל מה שזה אומר זה:
      1. שיותר בעלי לנדרובר טרחו לענות לסקר.
      2. המכוערות באמת משתדלות יותר....
      [Reply]
    9. אבנר ברוך's Avatar

      אבנר ברוך said:
      מספר תגובות ותובנות:

      1. הסקר ממשיך לרוץ ברשת, הגענו ל 387 עונים . לנדרובר מוביל, אחריו טיוטה,שלישי סוזוקי ורביעי- ג'יפ.
      תחברו את הנתון הזה עם העובדה שהרבה בעלי ג'יפ מחליפים את רכביהם בדיסקו (פורומים שונים בפייס), תקבלו מציאות שונה ממה שהרוב נוטה לראות.

      2. מהי הדרכה פורמאלית? לפי דעתי, המדינה צריכה לאפיין ולמסד, אבל לא להכריח. זו הדרכה שתקנה הנחה בביטוח הרכב. המוטיבציה להשתתף בקורס המסובסד תבוא בחיסכון בחידוש הביטוח והנחות לכניסה לשמורות הטבע וכדומה. כולם מרוויחים. פחות תאונות, פחות תביעות. פחות פגיעה ברכב, בנפש ובטבע, פחות שבילים שנסגרים לטובת שיקום.
      זה רעיון אופורי ונאיבי אבל לא ישים לצערי. נתחיל בזה שקורס נהיגה רגיל לא ממש מלמד נהיגה אלא מלמד לשמור על רכב המורה. לא נלמדים בלימת חירום במהירויות שונות או ירידה לשוליים והשתלבות חזרה.
      סביר להניח שאם הרעיון היה תופס, המדינה הייתה מפריטה את הקורסים ומכעארים היו משתלטים על הביצוע.

      3. הקורס בוינגייט נמשך על פני שנה אקדמית ואת רובו אפשר לצמצם לשבוע או שבע פגישות בודדות. כל השאר זה דיבורי סרק לצורך הצדקת העלות הגבוהה. הייתי מוסיף אבל אני חושש מתביעת דיבה.

      4. כל העניין של צורך בהכוונה או הדרכה הוא כדי למנוע או לצמצם מצב של מספר תפוחים רקובים (ע"ע ערסים) הפוגעים בקהילה שלמה של שומרי חוק וטבע.

      תארו לכם מצב שבו פקח צופה בסרטון ב יוטיוב או ב live, שולף את מספר הרכב הסורר ושולח שלילת רישיון בדואר לנהג. כדי לחדש את הרישיון , הנהג מחוייב לעבור הדרכת שטח + קנס.
      נהדר, לא?
      [Reply]
    10. windler's Avatar

      windler said:
      Quote Originally Posted by אבנר ברוך View Post
      מספר תגובות ותובנות:

      1. הסקר ממשיך לרוץ ברשת, הגענו ל 387 עונים . לנדרובר מוביל, אחריו טיוטה,שלישי סוזוקי ורביעי- ג'יפ.
      תחברו את הנתון הזה עם העובדה שהרבה בעלי ג'יפ מחליפים את רכביהם בדיסקו (פורומים שונים בפייס), תקבלו מציאות שונה ממה שהרוב נוטה לראות.
      לא הבנתי , תוכל להסביר
      [Reply]
    11. דרור ברלי's Avatar

      דרור ברלי said:
      Quote Originally Posted by אבנר ברוך View Post
      2. מהי הדרכה פורמאלית? לפי דעתי, המדינה צריכה לאפיין ולמסד, אבל לא להכריח. זו הדרכה שתקנה הנחה בביטוח הרכב. המוטיבציה להשתתף בקורס המסובסד תבוא בחיסכון בחידוש הביטוח והנחות לכניסה לשמורות הטבע וכדומה. כולם מרוויחים. פחות תאונות, פחות תביעות. פחות פגיעה ברכב, בנפש ובטבע, פחות שבילים שנסגרים לטובת שיקום.
      זה רעיון אופורי ונאיבי אבל לא ישים לצערי. נתחיל בזה שקורס נהיגה רגיל לא ממש מלמד נהיגה אלא מלמד לשמור על רכב המורה. לא נלמדים בלימת חירום במהירויות שונות או ירידה לשוליים והשתלבות חזרה.
      סביר להניח שאם הרעיון היה תופס, המדינה הייתה מפריטה את הקורסים ומכעארים היו משתלטים על הביצוע.

      תארו לכם מצב שבו פקח צופה בסרטון ב יוטיוב או ב live, שולף את מספר הרכב הסורר ושולח שלילת רישיון בדואר לנהג. כדי לחדש את הרישיון , הנהג מחוייב לעבור הדרכת שטח + קנס.
      נהדר, לא?

      לא. לא. לא.
      לא נהדר ולא נעליים.
      אל תתנדב לתת רעיונות למנוולי המדינה.
      כמו שלצורך קבלת רשיון נהיגה לא עוברים השתלמות בנהיגה מתקדמת בשום מקום בעולם - כי זה לא ישים. למרות שחלק מהנהגים הצעירים/טירונים עוברים מהקורולה/אוקטביה/גולף/יונדאי של מורה הנהיגה ישירות למזראטי/פורשה עם 400-500 כ"ס וללא שמץ מושג איך להשתלט על המפלצת, כך גם עם נהיגת שטח.
      רשיון נהיגה הוא הבסיס ועכשיו תשמור על החוקים.

      אחר כך כל אחד יכול להשקיע בהתמקצעות והעשרת הידע שלו עצמאית, על פי רצונו/יכולתו ומומלץ בחום לעשות זאת כמובן, אבל אסור למסד את זה ואוי לכולנו אם זה יקרה.
      כי כל התערבות של המדינה רק מזיקה. ראה חוק הספורט המוטורי. ראה אישורי ההגבהות.

      אם המדינה תתערב, ברור שזה יהיה הכרח וחובה ובשורה התחתונה הרוב רק יידפקו מזה והכל יתכנס שוב ושוב ליותר רגולציה ויותר פיקוח ויותר איסורים והרבה יותר התעמרות של המדינה באזרחים... וכמובן עוד ועוד הוצאות כספיות שיושתו על האזרחים - כי רק ככה זה עובד כשהמדינה מתערבת.

      ולא נתחיל להתדיין על זה שוב כי כולנו יודעים שזה נכון ושזה בדיוק מה שיקרה.




      Quote Originally Posted by אבנר ברוך View Post

      4. כל העניין של צורך בהכוונה או הדרכה הוא כדי למנוע או לצמצם מצב של מספר תפוחים רקובים (ע"ע ערסים) הפוגעים בקהילה שלמה של שומרי חוק וטבע.
      זה משהו הרבה יותר גדול שמין הסתם מתחיל בחינוך. לכל מי שהולך למחות על השימוש במושג הזה אני מזכיר ש"ערסים" זה לא אפיון של מוצא אלא של התנהגות. תשקיע בחינוך ומספר הערסים יצטמצם מאוד. נכון להיום, תופעת הערסים היא איום קיומי ממשי על כולנו כחברה בכל פרמטר, כאשר עניין הערסים בשטח הוא אולי הקטן והשולי ביותר לעומת הנזקים שהם גורמים בכל התחומים אחרים.
      [Reply]
    12. סולי's Avatar

      סולי said:
      Quote Originally Posted by דרור ברלי View Post
      כמו שלצורך קבלת רשיון נהיגה לא עוברים השתלמות בנהיגה מתקדמת בשום מקום בעולם - כי זה לא ישים.
      אתה בטוח בדבריך??
      כמעט בטוח שראיתי סרטון על לימודי נהיגה בשוודיה... נראה ישים לאללה.

      Sent from my SM-G900F using Tapatalk
      [Reply]
    13. nirs's Avatar

      nirs said:
      [QUOTE=אבנר ברוך;789406]מספר תגובות ותובנות:

      1. הסקר ממשיך לרוץ ברשת, הגענו ל 387 עונים . לנדרובר מוביל, אחריו טיוטה,שלישי סוזוקי ורביעי- ג'יפ.
      תחברו את הנתון הזה עם העובדה שהרבה בעלי ג'יפ מחליפים את רכביהם בדיסקו (פורומים שונים בפייס), תקבלו מציאות שונה ממה שהרוב נוטה לראות. [QUOTE=אבנר ברוך;789406]

      מניסיוני, זה לא מה שרואים בשטח.

      [QUOTE=אבנר ברוך;789406]
      2. מהי הדרכה פורמאלית? לפי דעתי, המדינה צריכה לאפיין ולמסד, אבל לא להכריח. זו הדרכה שתקנה הנחה בביטוח הרכב. המוטיבציה להשתתף בקורס המסובסד תבוא בחיסכון בחידוש הביטוח והנחות לכניסה לשמורות הטבע וכדומה. כולם מרוויחים. פחות תאונות, פחות תביעות. פחות פגיעה ברכב, בנפש ובטבע, פחות שבילים שנסגרים לטובת שיקום.
      זה רעיון אופורי ונאיבי אבל לא ישים לצערי. נתחיל בזה שקורס נהיגה רגיל לא ממש מלמד נהיגה אלא מלמד לשמור על רכב המורה. לא נלמדים בלימת חירום במהירויות שונות או ירידה לשוליים והשתלבות חזרה.
      סביר להניח שאם הרעיון היה תופס, המדינה הייתה מפריטה את הקורסים ומכעארים היו משתלטים על הביצוע.
      [QUOTE=אבנר ברוך;789406]

      אם כך, לאף אחד אין הדרכה פורמאלית וטוב שכך!
      כמו דרור גם אני נחרד מהיום שנהיגה בשטח תצריך רגולציה. זה יעלה (הרבה) כסף וחוץ מפיסת נייר לא יתרום במאומה.

      [QUOTE=אבנר ברוך;789406]
      3. הקורס בוינגייט נמשך על פני שנה אקדמית ואת רובו אפשר לצמצם לשבוע או שבע פגישות בודדות. כל השאר זה דיבורי סרק לצורך הצדקת העלות הגבוהה. הייתי מוסיף אבל אני חושש מתביעת דיבה.
      Quote Originally Posted by אבנר ברוך View Post

      לא עשיתי ולכן אין דיעה.
      יודע להמליץ בחום על ״מוסמך שטח״ של ״שבילים״. קורס של כ- 20 מפגשים פרקטיים מאוד.

      גילוי מאות - בסיום הקורס הצטרפתי לצוות המדריכים של ״שבילים״ ומוציא טיולים מטעמם.



      Sent from my iPhone using Tapatalk
      [Reply]
    14. nirs's Avatar

      nirs said:
      אופס, יצא גיבריש.
      מנהלים אפשר למחוק (לא מצליח לערוך)


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      [Reply]
    15. GodsFather's Avatar

      GodsFather said:
      אם המטרה של הסקר הזה היא בסוף להגיש הצעה ליישום הדרכות פורמליות והסמכות ופקחים עם מצלמות וזכות שלילנ, שעלול לחזור אלינו כמו בומרנג - תמחקו את השרשור.

      Sent from my SM-G900F using Tapatalk
      [Reply]
    16. דרור ברלי's Avatar

      דרור ברלי said:
      Quote Originally Posted by e-Pit@m View Post
      אתה בטוח בדבריך??
      כמעט בטוח שראיתי סרטון על לימודי נהיגה בשוודיה... נראה ישים לאללה.

      Sent from my SM-G900F using Tapatalk

      שנינו לא קוראים שוודית ואנחנו לא באמת יודעים איך זה מתנהל שם.

      מגרשים וקורסים ומדריכים טובים לנהיגה מתקדמת יש גם כאן.
      מומלץ בחום רב מאוד לכל אחד ואחת לעבור השתלמות כזאת.

      במציאות אוטופית הייתי יותר מאשר שמח לראות את זה קורה - אבל בתכל'ס ובמציאות שלנו, להכניס את זה לתוכנית לימודי הנהיגה הרשמית זה אפעס.... קשה, יקר, לא בדיוק ישים. כבר היום בשל המציאות שלנו ויוקר המחיה כאן, לימודי נהיגה עולים כאן סכומים לא הגיוניים ונמשכים פרק זמן ומספר שיעורים בלתי סביר בעליל (המינימום הוא 28 שיעורים אבל הרוב נאלצים לעשות יותר. הרבה יותר. אתה מזהה שיפור ברמת הנהיגה בעקבות זה?.... אני מנחש שהשיפור הוא רק במצבם הכלכלי של מורי הנהיגה...) לקבל תאריך לטסט זה אתגר שמעבר להרי החושך ולא רואים שום שיפור או שינוי לטובה פשוט כי למישהו יש אינטרס מובהק שזה ימשיך להתנהל כך...


      שוודיה מצאה דרך אחרת להילחם בתאונות דרכים - הם הגדירו מטרה - 0 הרוגים בתאונות דרכים. אז הם משקיעים בתשתיות בטיחותיות ומספר הנפגעים בתאונות אצלם במגמת ירידה חדה מאוד. עוד לא 0 אבל הכיוון ברור והם מתקדמים אליו בהתמדה.
      וכמובן יש כאן עניין של חינוך ומנטליות. השוודים גם לא משליכים אשפה בשטח ולא מרוקנים מאפרות מהחלון... צריך להוסיף?

      במדינה שבה "תרבות" זה יאללה-כפיים, שמערכת החינוך שלה עוסקת בעיקר בהדתה והמנטליות הים-תיכונית הכללית מזכירה את המדינות השכנות שמסביב - אל תצפה שדברים ישתפרו. זה מה יש. ושכ לאחד ייקח אחריות על עצמו ושלא יצפה או יבקש מהמדינה לעשות זאת עבורו, כי יש לזה משמעויות ומחירים שאני משוכנע שלא נרצה לקבל על עצמנו.
      מצד שני זה באמת נחמד להסתכל בדשא של מישהו אחר ולקטר שהוא ירוק יותר. אבל מין הסתם גם להם יש כל מיני חוקים ומנהגים שלא מוצאים חן בעיניהם ובטח לא ימצאו חן גם בעינינו וממש לא בטוח שהיינו רוצים לחיות שם.
      [Reply]
    17. סולי's Avatar

      סולי said:
      https://youtu.be/fjupGB2dwnA

      Sent from my SM-G900F using Tapatalk


      פשוט דרור אתה כותב בכזו נחרצות..
      מי שלא מכיר אותך יקח את הכל כעובדה משמיים.


      בשוודיה חובה לעבור נהיגה מתקדמת כדי להוציא רישיון נהיגה.. ומתוך זה אני מניח שיש עוד מדינות בהן נדרשים לכך.
      [Reply]
    18. דרור ברלי's Avatar

      דרור ברלי said:
      אל תניח. תבדוק.
      גם אני הנחתי.... ואני עדיין מניח שהם יוצאי הדופן.
      הם גם קולטים הגירה במספרים מטורפים מהעולם השלישי בשנים האחרונות וזה אחד מהדברים שהתושבים החדשים צריכים להתיישר לפיהם.
      [Reply]
    19. סולי's Avatar

      סולי said:
      אז עכשיו עברנו להגירה?

      Sent from my SM-G900F using Tapatalk
      [Reply]
    20. דרור ברלי's Avatar

      דרור ברלי said:
      לא. זה רק הם שמצלמים לסרטון הזה רק מהגרים לומדים נהיגה.... זה במקרה?
      [Reply]