אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
כמו שהציעו פה חברי הפורום - אני בחודש האחרון מתאמן בלרתך.
בשבת האחרונה עברתי מהשחתת אלקטרודות כללית ל-נסיונות כנים לרתך צנרת אגזוז מברזל [לא משהו בשימוש, סתם ג'אנק שהיה זרוק אצלי]
ובכן, פיקים הולכים לא רע, אבל אם אני מנסה לרתך ממש אני נוטה לשרוף \ לחורר את הצנרת.
האלקטרודה היא XXX11 של זיקה, האמפר ברתכת מכוון ל-120.
האם הזרם גבוה מידי? נמוך מידי?
האם לנירוסטה עדיף שאשתמש באלקטרודות דקות יותר? עבות יותר?
והאם יש מניעה לקצר את האלקטרודות \ נאמר לחתוך עם קאטר ולקלף קצת מהאבן מסביב? [גיליתי שקל לי הרבה יותר לרתך ברגע שהאלקטרודה מגיעה לבערך מחצית מאורכה המקורי]
רון.
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
אתה משתמש בזרם גבוה .
תתחיל להוריד עד שהאלקטרודה נדבקת לך . ואז תעלה חזרה .
עובי האלקטרודה = רמת הנסיון והתחושה שלך . כמובן ביחס לזרם הריתוך .
או למי שלא רוצה להסתבך לך על אלקטורדה דקה . שלא יהיו לך חורים גדולים :wink:
איציק
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
יאמר לחובתי שללא תלות בזרם - אני עדיין מצליח להדביק את האלקטרודה מידי פעם [זרם = 120 אמפר לפי מדד הרתכת]
יאמר לזכותי שזה קורה משמעותית פחות מאשר בשבוע הראשון
אני אנסה להוריד אמפר ואחזור לדווח :)
רון.
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
מה זה XXX11?
אתה צריך 6013, שום דבר אחר. 2.5 מ"מ עובי.
אתה יכול לרתך פחים בעובי של 1מ"מ אבל ע"י פיקים חופפים ולא ריתוך רציף. המתכת צוברת חום וזה בסופו של דבר יגרום לחורים. בשביל זה אתה עושה פיקים ונותן למתכת להתקרר קצת (לא חצי שעה בין פיק לפיק כמובן).
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
טיפ קטן לגבי האורך.
מה שקובע זה המרחק מהידית לקצה האלקטרודה (יש לך תחושה של עודף רגישות, תנועה קטנה מזיזה את הקצה הרבה...).
שאתה שם אלקטרודה חדשה, תן לב כיפוף קל (~30 מעלות מהישר) בערך באזור האמצע של האלקרודה.
זה מקצר את הקו "האווירי" ומקל על הריתוך.
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
חבר ,עזוב את הרתכת .
עבור לברנר ,אצטילן \חמצן .
חוט הלחמה ברזל.
מחממים עד גוון אדום ,וממיסים את החוט בין שני הצינורות .
רתכת ,למתכות עבות יותר.
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zowowb
חבר ,עזוב את הרתכת .
עבור לברנר ,אצטילן \חמצן .
חוט הלחמה ברזל.
מחממים עד גוון אדום ,וממיסים את החוט בין שני הצינורות .
רתכת ,למתכות עבות יותר.
אתה יכול להרחיב?
יש ברנר [בלון גז כלשהו עם פיה - משמשת צד אחר במשפחה למשחקים בזכוכית]
מה עוד צריך כדי לחבר נירוסטה?
רון.
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ron1999
אתה יכול להרחיב?
יש ברנר [בלון גז כלשהו עם פיה - משמשת צד אחר במשפחה למשחקים בזכוכית]
מה עוד צריך כדי לחבר נירוסטה?
רון.
רון שלום
צינור האגזוז שאתה מרתך אני מניח משומש ולכן מאוד קשה לך לרתך אותו ,הברזל יוצר ראקציה עם ה CO וזה קשה עד בלתי אפשרי לרתך אגזוזים משומשים.
קח חומר חדש ותלמד עלו (לא מגולוון)
אמפרז של Z11 או בשמה המקצועי 6013 :
2.5 55-80 A
3.25 80-120 A
עובי האלקטרודה נקבע לפי עובי החומר המרותך.
Z11 רצוי לחבר את הידית ל (-) ולא אל ה (+)
עידו
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
עידו רק תיקון טעות קטנה אחת.
Z11 או 6013 (שזה הסוג האלקטרודה, Z11 זה שם מותג של זיקה) חובה לחבר למינוס ולא לפלוס. זה אפילו רשום על הקופסא, באמת.
אחרת הקשת לא בדיוק מה שהיא צריכה להיות והתפר לא בחוזק שהוא צריך להיות ועוד כל מיני תופעות שלרוב לא מודעים אליהן כי התפר נראה אותו דבר.
ככלל, צריך לראות מה כתוב על החבילה/קופסא של האלקטרודות או אפשר לפעמים לפתוח את הקטלוג של זיקה (ברור שאם זו אלקטרודה של זיקה אז אין בעיה) ולחפש אלקטרודה דומה. לרוב הן כולן אותו דבר.
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
חברים
תודה על התגובות
אני מרתך מתכת חדשה לגמרי - צינורות נירוסטה חדשים לחלוטין, זויות נירוסטה חדשות לחלוטין וV BANDS שמעולם לא הורכבו קודם.
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
נירוסטה .
רתכת ארגון ,או רתכת חוט נירוסטה ,מוסב מ-co-to -argon.
ו או כמו שכתב ,ידידנו ממקודם .316\316L.
אלקטרודות נרוסטה 316L.זו אלקטרודה למזון.
תנסה "לרוץ" ,עם האלקטרודה ,על החומר .
כמו מריחה .
ואם אתה מרתך ,ברזל הברנר יעשה את העבודה בפח דק.
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עידו לוריה
רון שלום
צינור האגזוז שאתה מרתך אני מניח משומש ולכן מאוד קשה לך לרתך אותו ,הברזל יוצר ראקציה עם ה CO וזה קשה עד בלתי אפשרי לרתך אגזוזים משומשים.
קח חומר חדש ותלמד עלו (לא מגולוון)
אמפרז של Z11 או בשמה המקצועי 6013 :
2.5 55-80 A
3.25 80-120 A
עובי האלקטרודה נקבע לפי עובי החומר המרותך.
Z11 רצוי לחבר את הידית ל (-) ולא אל ה (+)
עידו
6013 זה החומר ממנה עסויה האלקטרודה
וZ11 זה צורת הריתוך
יש אלקטרודות 6013 ולא Z11 סתם דוגמה לרתוך צנרת שנועדו לרתך ב360 מעלות
ואללה זה חידוש בשבילי שצריך לחבר את אלקטרודה ב(-)
מה יכול לקרות אם תמיד ההיתי מרתך ב(+)?
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
Z11 זה שם המותג של זיקה וצנרת לא מרתכים עם 6013 כי השלאקה ב6013 נכנסת לסדקים וכדי להוציא אותה צריך לחרוץ את המתכת בצד השני, מה שלא אפשרי בצינור.
אתה יכול להשתמש ב6013 לצנרת אחרי שעשית את התפר שורש עם 6011 או 6010 כמדומני.
אם אתה שם את הידית על ה+ אז מה שיקרה זה שהתפר יהיה פחות חזק ממה שהוא אמור להיות וכנראה שגם האופיין של הקשת יהיה שונה מזה שהיצרן התכוון אליו. תנסה ותראה.
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
רון...
להזכיר לך את השירשור הקודם בו חברי הפורום המכובדים ניסו להסביר לך כמה הפרוייקט שלך לא מתאים למישהו ללא ניסיון בריתוך?
בכל זאת בחרת לא להקשיב...והתוצאות לפניך(חבל שלא שמתי על זה כסף !).
הזרם תלוי בעובי האלקטרודה, בעובי המתכת ובטכניקה ! אני מרתך עם 2.5 סביב ה90 אמפר למתכת בעובי האלקטרודה , לעובי נמוך יותר - פחות.
יתכן שמישהו אחר המרתך בטכניקה שונה ימצא את זה לא מתאים.
אתה צריך הדרכה מקצועית שתאפשר לך להתחיל כמו שצריך, חבל על הזמן והכסף.
חג שמייח וכשר
ים
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kd2
רון...
להזכיר לך את
השירשור הקודם בו חברי הפורום המכובדים ניסו להסביר לך כמה הפרוייקט שלך לא מתאים למישהו ללא ניסיון בריתוך?
בכל זאת בחרת לא להקשיב...והתוצאות לפניך(חבל שלא שמתי על זה כסף !).
הזרם תלוי בעובי האלקטרודה, בעובי המתכת
ובטכניקה ! אני מרתך עם 2.5 סביב ה90 אמפר למתכת בעובי האלקטרודה , לעובי נמוך יותר - פחות.
יתכן שמישהו אחר המרתך בטכניקה שונה ימצא את זה לא מתאים.
אתה צריך הדרכה מקצועית שתאפשר לך להתחיל כמו שצריך, חבל על הזמן והכסף.
חג שמייח וכשר
ים
היי ים,
אכן, בחרתי לא להקשיב, מה לעשות ואני מתעקש ללמוד לרתך :)
בכל מקרה, התוצאות הן שניסויי הריתוך שלי על נירוסטת אימונים הולכים קצת קשה, מבחינתי זה "שכר לימוד" מתקבל על הדעת.
יש לי נירוסטה למכביר וגם צינורות פליטה שתרם לי חבר בעל פירוקיה - כך שאני יכול להתאמן הרבה לפני שאני ניגש ל"דבר האמיתי".
עם זאת אני מסכים איתך לחלוטין - קצת הדרכה היתה עושה פלאים ליכולת הריתוך שלי [אם אתה מסתובב באיזור לוד - אתה מוזמן לקפוץ, אני אביא בירה \ שתיה \ פיצוחים ואתה תביא ידע ונסיון]
בכל מקרה, יש לפני כמה ימים טובים בהם אני בחופש מהעבודה - זמן שייתחלק מעולה בין לימודי חדו"א 2 ואימוני ריתוך מתקדמים.
חג שמח וכשר לכולם :)
רון.
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
היי רון
ידידי, עדיין לא מאוחר להודות בטעות. אני ממליץ מכל הלב, שאת אימוני הריתוך תמשיך בלי קשר, אבל את מערכת הפליטה, תן למישהו אחר לרתך, מישהו מיומן מאוד, ורצוי גם אחד שמשתמש ברתכת אחרת- MIG או אפילו TIG. את כל המערכת אתה תתכנן, תחתוך ותבנה בפיקים בלבד, פרק מהרכב ותן לבעל המקצוע להשלים את הריתוכים כמו שצריך. אמנם שכר הלימוד נראה לך משתלם, אבל לדעתי, גם כשתחשוב שאתה מיומן מספיק כדי להתחיל לרוץ עם העבודה, עדיין הריתוכים שאולי ייראו רציפים ואפילו יפים (למעשה זה די קל בנירוסטה), יהיו חלשים מתחת לפני השטח, וייהוו נקודות כשל באגזוז החדש והיפה. העבודה לא תעלה הרבה לדעתי, ותיתן לך תוצאות שתוכל להינות מהן לאורך זמן, ובינתיים יהיה לך די זמן להתחיל מפרוייקטים קטנים של מסגרות, בברזל שחור בהתחלה, בסגנון מתקונים לג'יפ, שער לחצר, מסתור כביסה לאמא או משהו בסגנון. עם הזמן תתפוס מימנות ותוכל לגשת לפרוייקטים רציניים יותר, שדורשים את המיומנות ש- מה לעשות, עדיין אין לך...
בהצלחה בכל מקרה-קובי
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
לנסות לרתך אגזוז (בהנחה שלא מדובר על עובי דופן של 3-4 מ"מ) עם אלקטרודה זה לדעתי די מטופש. לא בלתי אפשרי כי יש אלקטרודות של 1.5 ואולי אפילו 1 מ"מ אבל העלות לא מצדיקה את זה.
אתה רוצה לרתך דברים כאלו? תעבור לארגון (TIG). אם יש לך כבר רתכת DC אז אפשר בעלות יחסית לא גבוהה (סביבות ה1500-2000 ש"ח) להרכיב לה מערכת ארגון ואמנם זה לא אופטימלי ולא קרוב לרתכות ארגון מקצועיות, אבל מאפשר להתחיל ללמוד את העסק. יש לי כזו מערכת אצלי אם אתה רוצה לראות. היא לא רחוקה ממך, במושב כפר טרומן.
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
huski360
6013 זה החומר ממנה עסויה האלקטרודה
וZ11 זה צורת הריתוך
יש אלקטרודות 6013 ולא Z11 סתם דוגמה לרתוך צנרת שנועדו לרתך ב360 מעלות
ואללה זה חידוש בשבילי שצריך לחבר את אלקטרודה ב(-)
מה יכול לקרות אם תמיד ההיתי מרתך ב(+)?
Z11זה לא צורת ריתוך זה שם של האלקטרודה .
בכלל כול המספרים האלו שעל האלקטרודות זה מספר תקן (DIN,ASE,וכו').
ה(+) וה(-) כובעים היכן היה החום ה(+)הוא הקוטב החם ולכן כאשר מחברים את הקוטב הלא מתאים לידית הריתוך החום לא נמצא במקום שהוא צריך להיות (במשפחת ה 6013 זיקה היחידה עם (-) בידית 6013 של חברות אחרות ה (+) בידית)
זיקה די יחידה שרושמת את הקוטויות על הקופסה שלהם (תחפשו רישום (-)DC זה מה שהידית צריכה)
בשאר היצרנים צריך את מדריך השימש של אותו יצרן ובכלל מה שמיכה אומר נכון תמיד לקרוא על הקופסא.
חג שמח
עידו
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
גם באלקטרודות DECA (כמדומני) הידית מחוברת למינוס בשימוש באלקטרודות 6013.
על פי מה שלמדתי, רוב היצרנים מייצרים את אותה אלקטרודה ולכן ברוב המקרים אפשר להשתמש בקטלוג של יצרן אחד על אלקטרודות של יצרן אחר, בטח ובטח באלקטרודות כל כך שכיחות כמו 6013.
על כל אלקטרודה צריך להיות רשום המספר שלה. על פי זה יודעים איך לרתך איתה ובאיזה מצבים.
60XX אומר חוזק (בערך 450-500 קילו ל100 מ"מ), 1 פוזיציית הריתוך (קרקעי _, אנכי |, עליון - וכדומה, לא כל חברה רושמת במפורש אם אפשר לרתך תפר עליון, OVERHEAD) ו3 סוג ציפוי של האלקטרודה.
6013 זו אלקטרודה בעלת חוזק של 38-45KG/mm^2, אפשר לרתך איתה בכל מצבי הריתוך והציפוי שלה מכיל טיטאניום, בעלת מאפייני ריתוך טובים. השלאקה יוצאת בקלות אך צריך לחכות מספר ימים על מנת לקבל חוזק מקסימאלי.
7011 זו אלקטרודה חזקה בעלת ציפוי צללוזה, זו אלקטרודה שמשמשת לחדירה עמוקה ללא שלאקה בשורש הריתוך. טובה אם צריך להעביר את הריתוך רנטגן ומשמשת עבור צנרת ותפרי שורש. הVo של הרתכת צריך להיות גבוה, בסביבות ה80V. אחרת הקשת הראשונית לא טובה מספיק.
6010 זו אלקטרודה הדומה ל 6011 רק ש6011 משמשת לרתכות AC ואילו 6010 לרתכות DC.
7018 זו אלקטרודה שהציפוי שלה מסיר את המימן מהריתוך (הציפוי מכיל חומר שמתחבר עם המימן ומאפשר את הסרתו) לכן אין צורך בהמתנה לקבלת חוזק מקסימאלי אבל הריתוך לא איכותי כמו ב6013.
בניגוד למה שכתבתי בשירשורים קודמים, כנראה שרק 6013 דורשת מינוס בידית ופלוס בתנין. אני אבדוק את זה שוב.
תגובה להודעה: אם אני מחורר את הפח אני מרתך בזרם גבוה \ נמוך מידי?
מיכה הפעם אתה צודק רוב האלק' דורשות (+) בידית.
עידו