אם המים היחידים שיש בנמצא הם מינרליים ומשלימים את הכמות איתם - זו סיבה מספקת להחליף אחר כך את כל נוזל הקירור ?
Printable View
אם המים היחידים שיש בנמצא הם מינרליים ומשלימים את הכמות איתם - זו סיבה מספקת להחליף אחר כך את כל נוזל הקירור ?
כשאני מרוקן אני שוטף סיבוב אחד עם מי ברז. גם בשביל לראות יותר טוב מה נשאר/אם נשאר במערכת וגם בגלל שתמיד נשאר נוזל במערכת ואני מעדיף שזה יהיה שאריות מים מאשר שאריות נוזל מסוג אחר.
אני בודק בספרות הרכב / טרקטור מה המלצת היצרן מעבר להמלצה האהובה עליהם שהיא להשתמש בחומר המקורי שהם מוכרים.
לרוב זה סוג החומר ובאיזה יחס הוא מדולל.
לעיתים מופיע יחד או בנפרד דרישת תקן מסויימת.
אני לא מתאמץ ,כל זמן שיש לי אפשרות למלא אחר הוראות היצרן, לנתח את המוצר והחלופות למרות שזה גם אפשרי ולא מסובך מדי.
ישנם יצרנים כמו VW שהמוצר שלהם הוא תרכיז למהילה עצמית.
אני כאמור נרתע מכך.
אפרופו מים מינרליים - הם בניגוד לצורך רוויים מינרלים ולא נטולים. אנחנו רוצים נטולי מינרליים שהוא הרכיב שגורם למשקעים.
קטלוג zerex
https://cloudfront.zoro.com/enhanced_pdf/Z_G1_wfg.PDF
נדב, לדעתי, לא. אם זו לא כמות גדולה ממש, אז מבחינת אחוזי התערובת אתה לא תצא מהתחום הרחב שמתאים לאקלים המקומי, ואם זה לא הוספה על בסיס קבוע, אז האבנית שבמים לא תצטבר לכמות מזיקה.
תלוי בכמות שהשלמת. כל עוד לא הפרת את יחס המיהול בנוזל (50/50) באופן משמעותי, אין בעיה.
אם הוספת כמות גדולה של מים, נגיד חצי מהכמות שנכנסת במערכת הקירור, תכונות כמו נקודת הרתיחה ויכולות הסיכה נפגעות ולדעתי כדאי לחדש את הנוזל.
לגבי מים מינרליים או מי ברז, אין הבדל גדול, לפחות בהרכב המים בישראל באזורים שמקבלים מים ממתקני ההתפלה הגדולים (כיום כבר מדובר על רוב אוכלוסיית ישראל).
יותר מזה, בישראל כמו בישראל חלק מיצרני המים המינרליים למעשה ממלאים את הבקבוקים במי ברז "מסוננים".
באזורים שאינם מקבלים מים ממתקני ההתפלה, יש טווח רחב של הרכבים אבל לרוב המים קשים יותר ולכן בעייתיים יותר בהקשר המדובר.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
זה אירוע כימי מאתגר.
מים נטולי/עניי מינרלים יפרקו את המתכות הרכות במנוע.
מים עתירי מינרלים יכולים לגרום למשקעים, תלוי בהרכב הכימי של המינרלים ותנאי הסביבה.
אחד היתרונות של נוזל קירור מוכן, הוא האיזון הכימי של מינרלים שמאט מאד (אי אפשר למנוע לגמרי) עד זניח את ההתגבשות של מינרלים לכדי משקע.
מה שהכי חשוב הוא לעבוד לפי הנחיות יצרן הנוזל, בהנחה שזה יצרן איכותי.
בקיצור.... הכי טוב קירור אויר...
אסף.
במקרה רגיל, אם הייתי צריך רק להוסיף כי חסר נוזל- נוזל קירור.
אם להוסיף כי חסר ואני תקוע איפשהו, ואין נוזל קירור- מה שיש בג'ריקן של השטיפת ידיים.
אם זה להוסיף כדי לדלל, ומאיזושהי סיבה, אין לי יכולת פשוט לרוקן את החרא ששמתי בטעות, ולמלא נוזל נורמלי,
אז מי מזגן נקיים.
קירור אוויר כמו קירור מים, כשהכל תקין לא צריך שום קרש.. והכל פשוט, לא קורוזיה לא צינורות מתפוצצים ולא דאגות.. לנצח.
בטרנספורטרים למשל, הגדילו המהנדסים לעשות והמנועים מקוררי המים שהחליפו את מקוררי האוויר, התחממו כמו שאף מנוע קירור אוויר/שמן לא ידע להתחמם..כולל קורוזיות בבלוק, ועוד תופעות מעניינות, לא עלינו.
דרך אגב אני מכיר כמה שגם ברכבי קירור מים נוסעים עם קרש במכסה מנוע..[emoji16]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מנועי הטרנספורטר מקוררי המים בדור הראשון שלהם סבלו ממערכת מתוסבכת שכללה בעיות תכנוניות ובתוספת יציקות אלומיניום פריך במנוע שפשוט התפורר.
היה לי קאמפר כזה עם מז-גג שאכלתי ממנו חרא בכפות.
אין לי נסיון אישי עם פיאט 600 לספר ממקור ראשון למה נסעו עם מכסה מנוע פתוח אבל יש לי תחושה שמדובר בהנדסה בעיתית.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אמנם הסטתי את הדיון ועל כך אני מתנצל, אבל הנסיון מראה כי פיאט 500/126 לא התחממו - אם היו תקינים וננהגו נכון. אני מניח שגם ה 600 שמר על אותו עקרון.
אסף.
בקיצור.. צריך לשטוף את כל המערכת ולהחליף.
זה מה שאני רואה שכתוב בספר רכב של הוואן:
HIGH QUALITY ETHYLENE GLYCOL
ANTIFREEZE COOLANT
Range of coolant antifreeze concentration %30-60
עדיין לא הבנתי מה אני צריך לחפש.
יש המלצות לעוד חברות מלבד Valvoline ?
נראה שזה לא נפוץ פה בספרד..
מצאתי רק את זה:
https://www.autodoc.es/valvoline/15224856
מותגים אחרחם שראיתי בחנויות:
LIQUI MOLY
CASTROL
Prestone
נשארתי קצת מבולבל עם מה אני צריך לחפש למנועים שלי:
מיצובישי 91, טרובו דיל 4D56
סמוראי 84
הכל בסדר. לא צריך לשטוף. תקנה משהו מאחד המותגים שמבוסס אתילן גליקול. ותחליף. בלי לחץ.
(אגב... G13 זה נוזל בתקינה של פולקסווגן)
אסף.
לפיאט 600 היה מנוע מקורר מים, אז זה די מסתדר [emoji16]
התמונה עוזרת להבין למה פתיחת מכסה המנוע תרמה לקירור..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
קובץ מצורף 145038
שלושת המותגים שרשמת הם בסדר.
אל תתפסו אותי אם זה היה ה 500 או ה 600… זה היה מקורר אוויר.
שני הנוזלים הנפוצים אם אתילן גליקול ופרופילן גליקול.
ציינתי את זה די בהתחלה.
אני כן הייתי מישר קו, שוטף וממלא לפי הוראות היצרן.
תקרא באותיות הקטנות של הנוזלים המוכנים ותבחר חברה מוכרת.
אתה אמור למצוא די בקלות. קח את הריכוז של סביב 50% הנפוץ
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
נוזלים הנפוצים בארץ שהכרתי אישית הם Zerex מבית וולוולין
Preston
יש עוד הרבה חברות בעלות כמו מוטול ליקווי-מולי, ובטח עוד כאלו ששכחתי
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אם הנוזל אמור להיות מדולל-
מדללים עם מים מזוקקים.
בעיקרון ככל ש % המים גדול בייחס לגליקול- יכולת פינוו החום טובה יותר.
ויכולת ההתמודדות עם קפיאה עולה/נקודת הקיפאון פחות נמוכה.
אבל! ריכוז נוגדי הקורוזיה יורד.
ולכן הטריק הזה צריך להיות עפ הוראות המוצר כדי לא ליגרום למצב שהנוזל לא יגן על חלקי המנוע מקורוזיה.
בטלו