Close
עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 21 עד 40 מתוך 49
  1. #21
    חבר רשום נדב42's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    בסוף מערב
    הודעות
    11,124

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    אם המים היחידים שיש בנמצא הם מינרליים ומשלימים את הכמות איתם - זו סיבה מספקת להחליף אחר כך את כל נוזל הקירור ?
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  2. #22

    ברירת מחדל האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    כשאני מרוקן אני שוטף סיבוב אחד עם מי ברז. גם בשביל לראות יותר טוב מה נשאר/אם נשאר במערכת וגם בגלל שתמיד נשאר נוזל במערכת ואני מעדיף שזה יהיה שאריות מים מאשר שאריות נוזל מסוג אחר.

    אני בודק בספרות הרכב / טרקטור מה המלצת היצרן מעבר להמלצה האהובה עליהם שהיא להשתמש בחומר המקורי שהם מוכרים.

    לרוב זה סוג החומר ובאיזה יחס הוא מדולל.
    לעיתים מופיע יחד או בנפרד דרישת תקן מסויימת.
    אני לא מתאמץ ,כל זמן שיש לי אפשרות למלא אחר הוראות היצרן, לנתח את המוצר והחלופות למרות שזה גם אפשרי ולא מסובך מדי.

    ישנם יצרנים כמו VW שהמוצר שלהם הוא תרכיז למהילה עצמית.
    אני כאמור נרתע מכך.


    אפרופו מים מינרליים - הם בניגוד לצורך רוויים מינרלים ולא נטולים. אנחנו רוצים נטולי מינרליים שהוא הרכיב שגורם למשקעים.

    קטלוג zerex

    https://cloudfront.zoro.com/enhanced_pdf/Z_G1_wfg.PDF

  3. #23
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,356

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    נדב, לדעתי, לא. אם זו לא כמות גדולה ממש, אז מבחינת אחוזי התערובת אתה לא תצא מהתחום הרחב שמתאים לאקלים המקומי, ואם זה לא הוספה על בסיס קבוע, אז האבנית שבמים לא תצטבר לכמות מזיקה.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  4. #24

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    ציטוט נכתב במקור על ידי נדב42 צפיה בהודעה
    אם המים היחידים שיש בנמצא הם מינרליים ומשלימים את הכמות איתם - זו סיבה מספקת להחליף אחר כך את כל נוזל הקירור ?
    תלוי בכמות שהשלמת. כל עוד לא הפרת את יחס המיהול בנוזל (50/50) באופן משמעותי, אין בעיה.
    אם הוספת כמות גדולה של מים, נגיד חצי מהכמות שנכנסת במערכת הקירור, תכונות כמו נקודת הרתיחה ויכולות הסיכה נפגעות ולדעתי כדאי לחדש את הנוזל.

    לגבי מים מינרליים או מי ברז, אין הבדל גדול, לפחות בהרכב המים בישראל באזורים שמקבלים מים ממתקני ההתפלה הגדולים (כיום כבר מדובר על רוב אוכלוסיית ישראל).
    יותר מזה, בישראל כמו בישראל חלק מיצרני המים המינרליים למעשה ממלאים את הבקבוקים במי ברז "מסוננים".

    באזורים שאינם מקבלים מים ממתקני ההתפלה, יש טווח רחב של הרכבים אבל לרוב המים קשים יותר ולכן בעייתיים יותר בהקשר המדובר.

    Sent from my SM-J710F using Tapatalk

  5. #25
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    24,940

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    אפרופו מים מינרליים - הם בניגוד לצורך רוויים מינרלים ולא נטולים. אנחנו רוצים נטולי מינרליים שהוא הרכיב שגורם למשקעים.
    זה אירוע כימי מאתגר.
    מים נטולי/עניי מינרלים יפרקו את המתכות הרכות במנוע.
    מים עתירי מינרלים יכולים לגרום למשקעים, תלוי בהרכב הכימי של המינרלים ותנאי הסביבה.

    אחד היתרונות של נוזל קירור מוכן, הוא האיזון הכימי של מינרלים שמאט מאד (אי אפשר למנוע לגמרי) עד זניח את ההתגבשות של מינרלים לכדי משקע.

    מה שהכי חשוב הוא לעבוד לפי הנחיות יצרן הנוזל, בהנחה שזה יצרן איכותי.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  6. #26

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    בקיצור.... הכי טוב קירור אויר...

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  7. #27
    חבר רשום איל מ's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2007
    מיקום
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    הודעות
    12,981

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    במקרה רגיל, אם הייתי צריך רק להוסיף כי חסר נוזל- נוזל קירור.
    אם להוסיף כי חסר ואני תקוע איפשהו, ואין נוזל קירור- מה שיש בג'ריקן של השטיפת ידיים.
    אם זה להוסיף כדי לדלל, ומאיזושהי סיבה, אין לי יכולת פשוט לרוקן את החרא ששמתי בטעות, ולמלא נוזל נורמלי,
    אז מי מזגן נקיים.

  8. #28

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk צפיה בהודעה
    בקיצור.... הכי טוב קירור אויר...

    אסף.
    כן, ברור…
    יש לי עוד זכרונות ילדות על כל מיני מכוניות עם קירור אוויר שהיו נוסעות עם קרש שמרים את מכסה המנוע בקיץ. עד כדי כך זה היה נהדר…


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  9. #29

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    קירור אוויר כמו קירור מים, כשהכל תקין לא צריך שום קרש.. והכל פשוט, לא קורוזיה לא צינורות מתפוצצים ולא דאגות.. לנצח.
    בטרנספורטרים למשל, הגדילו המהנדסים לעשות והמנועים מקוררי המים שהחליפו את מקוררי האוויר, התחממו כמו שאף מנוע קירור אוויר/שמן לא ידע להתחמם..כולל קורוזיות בבלוק, ועוד תופעות מעניינות, לא עלינו.
    דרך אגב אני מכיר כמה שגם ברכבי קירור מים נוסעים עם קרש במכסה מנוע..

    Sent from my SM-J710F using Tapatalk

  10. #30

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    מנועי הטרנספורטר מקוררי המים בדור הראשון שלהם סבלו ממערכת מתוסבכת שכללה בעיות תכנוניות ובתוספת יציקות אלומיניום פריך במנוע שפשוט התפורר.
    היה לי קאמפר כזה עם מז-גג שאכלתי ממנו חרא בכפות.
    אין לי נסיון אישי עם פיאט 600 לספר ממקור ראשון למה נסעו עם מכסה מנוע פתוח אבל יש לי תחושה שמדובר בהנדסה בעיתית.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  11. #31

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    אמנם הסטתי את הדיון ועל כך אני מתנצל, אבל הנסיון מראה כי פיאט 500/126 לא התחממו - אם היו תקינים וננהגו נכון. אני מניח שגם ה 600 שמר על אותו עקרון.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  12. #32

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    בקיצור.. צריך לשטוף את כל המערכת ולהחליף.

    זה מה שאני רואה שכתוב בספר רכב של הוואן:
    HIGH QUALITY ETHYLENE GLYCOL
    ANTIFREEZE COOLANT
    Range of coolant antifreeze concentration %30-60

    עדיין לא הבנתי מה אני צריך לחפש.


    יש המלצות לעוד חברות מלבד Valvoline ?
    נראה שזה לא נפוץ פה בספרד..
    מצאתי רק את זה:
    https://www.autodoc.es/valvoline/15224856

    מותגים אחרחם שראיתי בחנויות:
    LIQUI MOLY
    CASTROL
    Prestone


    נשארתי קצת מבולבל עם מה אני צריך לחפש למנועים שלי:
    מיצובישי 91, טרובו דיל 4D56
    סמוראי 84

  13. #33

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    הכל בסדר. לא צריך לשטוף. תקנה משהו מאחד המותגים שמבוסס אתילן גליקול. ותחליף. בלי לחץ.
    (אגב... G13 זה נוזל בתקינה של פולקסווגן)

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  14. #34

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    מנועי הטרנספורטר מקוררי המים בדור הראשון שלהם סבלו ממערכת מתוסבכת שכללה בעיות תכנוניות ובתוספת יציקות אלומיניום פריך במנוע שפשוט התפורר.
    היה לי קאמפר כזה עם מז-גג שאכלתי ממנו חרא בכפות.
    אין לי נסיון אישי עם פיאט 600 לספר ממקור ראשון למה נסעו עם מכסה מנוע פתוח אבל יש לי תחושה שמדובר בהנדסה בעיתית.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    לפיאט 600 היה מנוע מקורר מים, אז זה די מסתדר
    התמונה עוזרת להבין למה פתיחת מכסה המנוע תרמה לקירור..
    Sent from my SM-J710F using Tapatalk
    קובץ מצורף 145038

  15. #35
    חבר רשום איל מ's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2007
    מיקום
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    הודעות
    12,981

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    שלושת המותגים שרשמת הם בסדר.

  16. #36

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    אל תתפסו אותי אם זה היה ה 500 או ה 600… זה היה מקורר אוויר.

    שני הנוזלים הנפוצים אם אתילן גליקול ופרופילן גליקול.
    ציינתי את זה די בהתחלה.

    אני כן הייתי מישר קו, שוטף וממלא לפי הוראות היצרן.
    תקרא באותיות הקטנות של הנוזלים המוכנים ותבחר חברה מוכרת.
    אתה אמור למצוא די בקלות. קח את הריכוז של סביב 50% הנפוץ


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  17. #37

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    שני הנוזלים הנפוצים אם אתילן גליקול ופרופילן גליקול.
    ציינתי את זה די בהתחלה.
    אני כן הייתי מישר קו, שוטף וממלא לפי הוראות היצרן.
    תקרא באותיות הקטנות של הנוזלים המוכנים ותבחר חברה מוכרת.
    אתה אמור למצוא די בקלות. קח את הריכוז של סביב 50% הנפוץ
    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

    תודה!

  18. #38

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    נוזלים הנפוצים בארץ שהכרתי אישית הם Zerex מבית וולוולין

    Preston

    יש עוד הרבה חברות בעלות כמו מוטול ליקווי-מולי, ובטח עוד כאלו ששכחתי


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  19. #39
    חבר רשום omri_t's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jun 2005
    מיקום
    ליד השיבר המטפטף
    הודעות
    4,573

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    אם הנוזל אמור להיות מדולל-
    מדללים עם מים מזוקקים.

    בעיקרון ככל ש % המים גדול בייחס לגליקול- יכולת פינוו החום טובה יותר.
    ויכולת ההתמודדות עם קפיאה עולה/נקודת הקיפאון פחות נמוכה.

    אבל! ריכוז נוגדי הקורוזיה יורד.
    ולכן הטריק הזה צריך להיות עפ הוראות המוצר כדי לא ליגרום למצב שהנוזל לא יגן על חלקי המנוע מקורוזיה.
    כאב עובר ושב ...

  20. #40
    חבר רשום איל מ's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2007
    מיקום
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    הודעות
    12,981

    ברירת מחדל תגובה: האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?

    בטלו

עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. שאריות של נוזל קירור בסביבת המנוע
    על ידי יניב אליאש בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 11
    עדכון אחרון: 25-06-18, 21:51
  2. שמן נחשים או משהו יעיל? (תוסף קירור נוזל קירור..........)
    על ידי hadtomer בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 10
    עדכון אחרון: 18-06-16, 20:28
  3. תגובות: 0
    עדכון אחרון: 01-05-16, 09:24
  4. טמפרטורת נוזל קירור בראש המנוע ובבלוק
    על ידי רפי א. בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 29-07-05, 21:34
  5. ניקוי מערכת קירור / נוזל קירור לא קורוזיבי
    על ידי שי ברנר בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 28-03-05, 00:20

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •