תודה חבר'ס.
אלעד - הרכב ישמש למירוצים בלבד, אני לא חושב שאני אצטרך הילוך אחורי ולכן אני חוסך במשקל ולא מוסיף שום התקן לנסיעה אחורה.
מוטי
Printable View
תודה חבר'ס.
אלעד - הרכב ישמש למירוצים בלבד, אני לא חושב שאני אצטרך הילוך אחורי ולכן אני חוסך במשקל ולא מוסיף שום התקן לנסיעה אחורה.
מוטי
הספר של רון צ'מפיון כבר יצא מהדפסה ובמקומו שחררו היינס מהדורה חדשה שכתב כריס גיבס וכוללת גרסה חדשה של הלוקוסט על בסיס פורד סיירה (ומתלים נפרדים מאחורה).
יש לי את שני הספרים ואני לא משתמש בשניהם בדיוק במידה שווה :lol:...
Locost הוא אגב הכינוי שהדוד רון נתן למכונית הזו, שנשמע קצת כמו לוטוס אבל בעלות נמוכה בהרבה - Low cost.
במבט על כל השרשור כאן קלטתי פתאום שלא העליתי את הקישור ליומן הבניה המלא שלי שנמצא באתר של קהילת בוני הלוקוסט בארה"ב -
http://www.locostusa.com/forums/viewtopic.php?t=2837
ורק אוסיף עוד תמונה אחת של עמל היום, שני המשולשים התחתונים של המתלה הקדמי.
מוטי
למה לא?
את המכונית שלי, שבגלל שהיא מיועדת למירוצים תהיה קצת יותר יקרה (בולמים יקרים, טנק דלק יקר, מערכת כיבוי וכו'..) אני מסיים בערך באזור של $10K, יכול להיות אפילו קצת פחות.
יש אצלנו לא מעט חבר'ה באתר האמריקאי שסיימו את המכוניות במחירים מצחיקים לגמרי, אפילו מתחת ל-$5K!
אין לי מושג מה שער הדולר הנוכחי בארץ, אבל נגיד והוא 4 ש"ח לדולר, מה אתה קונה ב-40K שקלים שהולך ליסוע ככה?
פיז'ו 106 ראלי? ;)
הסוד הוא כמובן בלדעת לבנות דברים ובה-מ-ו-ן שעות עבודה.
הרכב עצמו, אם אתה לא משתגע איתו (אני כן) הוא דווקא ממש פשוט לבניה.
העניין בארץ בכלל לא קשור לכמה עולה, אלא לאיך תעלה את זה על הכביש (אתה לא)...
מוטי
דוד רון = רון צ'מפיון.
קישור לספר בספריית הג'יפולוג.
http://www.jeepolog.com/123.html
כי אצלנו בניגוד לקליפורניה, שום דבר לא זול ומי שמתחיל לבנות כלי כזה בארץ עובר את ה 50 אלף ש"ח בקלות.
אני מזכיר לך שהספר מדבר על מכונית ב 250 פאונד.
הספר של דוד רון שמדבר על בניית הבאגי לילדים מדבר על 100 פאונד שזה 700 שח בערך.
בזמן שלי עלה לבנות אותו לא פחות מ 5000 שח .
אמריקה ורסנו אמריקה...:rolleyes:
עזוב 250 פאונד, כולם יודעים שזו בדיחה - בדיוק כמו התמונה של רון צ'מפיון בספר כשהוא מניף את השלדה בקלי קלות (ו"שכח" לציין שזו שלדה בודדת שנבנתה מאלומיניום...).
החלק היקר ביותר בארץ יהיה למצוא רכב שיתרום לך מקסימום חלקים לפרוייקט.
יש מספיק טנדרים קטנים בארץ כדי לקחת מהם מיליון חלקים, אף אחד לא מחייב אותך להשתמש בחלקים ממכונית ספורט, כמעט כל דבר עם מנוע קדמי והנעה אחורית יכול לעבוד.
בכל פירוקיה יש אוצרות למי שיכול למצוא שימוש קריאטיבי.
כמות החלקים שהם ממש ספציפיים לאוטו נמוכה מאוד, האף לדוגמא.
שים לב למה שאני אומר, לא שאי אפשר להגיע ליותר, אפשר בקלות, אבל אין חובה.
אבל נניח והגעת לחמישים אלף שקלים (ואני מבטיח לך שאפשר לסיים את זה בפחות), מה אתה קונה ב-50K שנוסע ככה?
מוטי
אז זהו שזה כן LOW COST, גם בארץ, ואני יודע כי אני כבר חצי שנה בונה אחת.
מה המצב מוטי?
לרגע חשבתי שאני לא לבד כאן... לקח לי רגע עד שנפל לי האסימון שזה אתה (ברגע שראיתי תמונה אחת כמובן).
אם כבר פתחת כאן את העניין אז אני אצטרף. מצ"ב הקישור לתמונות הבנייה השלי. כרגע מתקדם לאט, אבל מתקדם. התמונות לא מעודכנות, חלק אחורי כבר חצי גמור, ויש גם תושבות מנוע והגה.
http://www.flickr.com/photos/i-l/
אהלן חן!
אתה הולך בדרך הבדוקה ויש רגעים שאני מבין את היופי שבה.
בונה לך את המכונית עם ה-Donor car שעליה מבוסס הספר של גיבס, החיים הטובים ;)...
יש רגעים שאני מקלל את הנטיה הטבעית שלי ללכת לכיוון היותר מהונדס (כי קיבינימאט, זה כ"כ הרבה יותר קשה לבנות!) אבל האמת היא שאחרי כל החפירה המסיבית שלי אחרי כל פרט ופרט בכמה שנים האחרונות, אני מוכן להשקיע בזה את המאמץ.
סתם כדי לקבל תמונה לגבי העלות בארץ, כמה אתה מושקע כרגע ומה להערכתך יהיה הסכום הכולל?
היום השקעתי עוד כמה שעות במתלה קדמי.
דיסק 4.5 עושה עבודה מצויינת בלהוריד משקל מה-Upright של המיאטה ;)...
מוטי
פרוייקט מדהים..
ראיתי בתמונות של הרכב שכבר סיימו שיש לו סרן אחרוי רגיל ....איך זה הולך להיות אצלך עם המנוע של האופנוע? זה הולך להיות מחובר על ידי מערכת שרשראות? או שהולך להיות גם סרן כזה?
קצת לא הגיוני אבל סיקרן אותי
גיא
אני בחרתי ללכת "לפי הספר" בגלל שזו הבנייה הראשונה שלי. אם הייתי מתחיל היום משהו זה היה נראה אחרת - הרבה יותר קרוב למקור של לוטוס דווקא.
העלויות הן באמת מגוכחות - עד היום הגעתי ל 8000 ש"ח, וזה כולל את הסיירה (יד שניה 130000 ק"מ במצב מושלם - 1600 ש"ח- ממש היה חבל לפרק אותה...) וכולל גם כלי עבודה ואפילו רתכת מיג.
כמובן שעלויות קפיצים/בולמים עוד לפני, וכך גם אף, כנפיים ועוד כל מיני פיציפקעס כמו תפוחים, בושינגס וכד', אבל לא נראה לי שבקצב הנוכחי אני אחצה את ה- 20 אלף ש"ח.
המחיר הגדול באמת הוא כמות שעות העבודה...
שאלה בעקבות תמונת המתלה הקדמי שלך ומחשבות שלי בנוגע שימוש במחברים כדוריים: באיזה מידות של rosejoint אתה משתמש בחיבורי הזרועות, ולמה עדיף לשים את המחבר דווקא אופקי?
גם אצלי יהיה סרן אחורי נורמלי שמשתמש במכלולים של מיאטה.
זה דווקא הרבה יותר הגיוני ממה שאתה חושב, בעיקר כי המנוע מקדימה.
אם הייתי בונה משהו עם מנוע מרכזי \ אחורי היה על מה לדבר.
חן -
האמת היא שלמרות שזו בניה ראשונה גם שלי, הרגשתי שהשלדה הסטנדרטית של הלוקוסט לוקה בכל מיני אזורים.
יש הרבה אזורים שהיא אשכרה נראית כמו מחשבה לאחר מעשה, "אה וואלה, צריך לחבר גם מתלים? טוב נשים אותם כאן...".
השלדות מבית לוטוס וקייטרהאם הן קודם כל יותר קטנות, וזה דבר טוב בעיניי.
אם הייתי מתחיל מחדש הייתי מקצר את האוטו שלי בחלק של תא הנוסעים באיזה 8 ס"מ..
גיבס בכלל הלך בכיוון ההפוך והגדיל את האוטו לכל הכיוונים, לפחות הוא בנה עם IRS.
לגבי המחברים, רק למכונית מירוץ.
לכל מטרה אחרת, בושינגס נורמליים יספיקו בהחלט ויצמצמו את העלויות במידה ניכרת.
אני משתמש במחברים עם חור של "1/2 והברגה של "5/8, וזאת כי ההברגה היא החלק השביר יותר מבין השניים (מאותה הסיבה שמסמר תמיד יותר חזק מבורג באותו העובי - לבורג חסר חומר).
ל-Pushrods של המתלים הקדמיים אני מסתפק בחצי וחצי, כי ההברגה לא רואה עומסי צד.
לגבי המחברים האופקיים, שאלה מצוינת.
לדעתי המחבר שיראה הכי הרבה עומס הוא האחורי של הזרוע התחתונה של המתלה הקדמי (בבלימה) ולכן המחבר יושב אופקית כי בכיוון הזה הוא יותר חזק - בחיבור אנכי קיים סיכוי לפרק את הכדור מהמחבר.
כמובן שכדי להפוך את ההתקנה והכיוונון ליותר קלים, גם המחברים הקדמיים של הזרועות התחתונות הוצבו בצורה אופקית.
בזרועות העליונות זה כבר עניין אחר.
אם תעיף מבט על נקודות העיגון העליונות תראה שהן יותר גבוהות מהתחתונות וזאת כדי שאפשר יהיה לשנות לא רק את הקאמבר והקאסטר (כמו בכל תכנון סביר) אלא גם את ה-Camber curve במידה והתכנון המקורי שלי לא עובד כמו שאני חושב שהוא יעבוד ויש צורך בתוספת של קאמבר לאורך פעולת המתלה.
את זה ניתן להשיג רק בהצבה אופקית של המחברים.
הזרועות העליונות יצאו לדרך אתמול וכנראה שיושלמו היום :cool:.
מוטי
ואיך את יוצר את ההעברת כוח מהמצב של האופנוע שזה בשרשרת למצב של הסרן?
אמרתה שאתה מסובב את המנוע ב90 מעלות אז אתה מתכוון ליצור ציר עם גלגלי שיניים שיתחבר למוט שמסובב את הסרן והמוט הזה ישב בעצם מתחת למנוע פחות או יותר?
השאלה נשאלה לפני כן ונענתה בתוספת תמונה שמראה בדיוק את התשובה.
מוטי
בדיוק מה שהתכוונתי! אני הבנתי שההבדל הזה הקיים רק כשכמעט סיימתי את השלדה (ההבדל באורך). זה כ"כ הרגיז אותי שהתחלתי לחפש איפה לנסר ולקצר...
לפני שהתחלתי לבנות בברזלים בניתי את השלדה ב-Sketchup, וגם מצאתי תוכניות של המקור. ככה נראים ההבדלים כששמים את שניהם אחד על השני - השלדה של גיבס ממש לובשת את הלוטוס...
דרך אגב, פחות מפריע לי ההבדל בין השלדה של גיבס לזו של רון. 221+ זה לא נורא, מה גם שתוספת האורך היא כולה מאחורי הסרן האחורי ובסיס הגלגלים לדעתי זהה. הבעייה היא שהשלדה של רון היא בערך 480+(!) מהמקור. (ואני מניח שאתה התכוונת לקצר "8 ולא ס"מ...)
אני אקח את העצה שלך בעניין ה ROSEJOINTS, למרות שאם אני לא שם כאלה מאחור, אין לי שם יכולת לכוון TOE.
כן סבבה לא הצלחתי לקלוט את זה בהתחלה אבל הבנתי תודה
האמת היא שלא, התכוונתי לקיצור של 8 ס"מ שכולו בתא הנוסעים, ואני בטוח שאפשר לקצר יותר אבל מכיר כמה אנשים שיירצו לפחות ליסוע איתי וחלקם ממש גבוהים.. בשביל הבטיחות שלהם לא הייתי מקצר יותר.
גם את הקשת הראשית של הכלוב עשיתי יותר גבוהה ממה שאני צריך בדיוק מאותה הסיבה - בטיחות של אדם גבוה ממני.
אני יותר בכיוון של השלדות המודרניות של קייטרהאם מאשר המקור של לוטוס.
המקור נראה לי אוורירי מדי ;)... מבט אחד על שלד של CSR ואתה מבין איזו מלאכת מחשבת הושקעה בתכנון.
להבדיל מהשלדים של צ'מפיון וגיבס יש מגוון של מוטות חיזוק בגדלים שונים ובמיקומים שונים, וכמעט כולם דקים יותר כדי שלא להוסיף משקל שלא לצורך.
אני לא כ"כ זור את תכנון המתלים של גיבס, לא פתחתי את הספר שלו כבר הרבה זמן...
איך המתלים מתכווננים אצלו?
אם אין כיוונון בכלל, הייתי הולך מקדימה על פשרה של זרועות תחתונות לא מתכווננות (בושינגס) ועליונות שכן מתכווננות עם מחברים כדוריים.
אני גם בטוח שתרצה לכוון TOE מאחורה, אז בהתאם למה שצריך לעשות...
אם אתה יכול לעשות את זה רק מהזרוע העליונה או במחבר נפרד לגמרי, עדיף לדעתי.
מוטי