πψΰδ ξεωχς ξΰεγι.
αΰιζδ φπεψ ΰϊδ ξωϊξω εΰιζδ ρεβ ψιϊεκ?
ΰμ ϊωλη μωιν ϊξεπεϊ :-)
לאור העובדה שמדי פעם אני שואל כאן שאלות פה ושם, מן הראוי שלפחות תראו מה אני בונה.
הפרוייקט הוא מכונית למירוצי מסלול, מבוססת על רפליקה של לוטוס סופר 7 אבל מעודכנת בהפרש די רציני מהמקור של שנת 57.
אני כרגע בייצור של השלדה ואני לא רחוק במיוחד מסיום הפרק הזה של הבניה.
כמובן שהכל שאלה של זמן - אם יש אני מתקדם לא רע, ואם אין אז, אין...
ההשראה היא ספר של רון צ'מפיון, כן, אותו אחד מהספר של הבאגים.
מה שכן הספר של הדוד רון (כמו שנהוג לכנות אותו באתרים שונים) מתאר בניה של גרסה יחסית פרימיטיבית של האוטו ואני בונה משהו שהרבה יותר קרוב לגרסאות המודרניות מבית קייטרהאם (שקנו את זכויות הייצור מלוטוס).
קצת פרטים -
המנוע שנרכש הוא של ימאהה R1 שנת 2005, במקור מדובר על 172~ כ"ס.
משקל סופי (רטוב) צפוי של בערך 530 ק"ג.
הרכב נבנה למירוצי מסלול לפי תקנון.
הרכב שממנו נתרמו כל החלקים של מערכת ההיגוי, בילום וכו' הוא מאזדה מיאטה.
אשמח להערות ולענות על שאלות.
מוטי
πψΰδ ξεωχς ξΰεγι.
αΰιζδ φπεψ ΰϊδ ξωϊξω εΰιζδ ρεβ ψιϊεκ?
ΰμ ϊωλη μωιν ϊξεπεϊ :-)
הכל עשוי מפלדה 1020 ומרותך ב-MIG.
הצנרת של הכלוב היא DOM- ללא תפר, אינצ' וחצי קוטר ועובי דופן של בערך 2.5 מ"מ (שזה העובי שהתקנון דורש, הקוטר גדול יותר מדרישות התקנון).
הפלטות שאליהן הכלוב מתחבר הן בעובי של 3.2 מ"מ.
כל שאר הצינורות שמרכיבים את השלדה הם 16 gauge.
המרובעים הם אינצ' או "3/4 וגם העגולים הם באותן המידות, למרות שבקרוב אני מוסיף גם כמה חיזוקים קטנים עם "1/2.
כל הצינורות העגולים ברכב הם DOM.
מצורפות עוד כמה תמונות - תקריבים של הריתוכים של הכלוב, מיסבי הקצה של זרועות המיתלים והחיבור של הבול ג'וינט התחתון שירותך מאוחר יותר היום לזרוע התחתונה.
מוטי
ξψωιν αιεϊψ λμ δλαεγ.
αρτψ ωμ ψεο (ωιω μι ΰεϊε) ξγεαψ ςμ ξπες χιγξι ςν γψιιεεωτθ εΰιμε ΰϊδ δεμκ ςμ ξπες ωμ ΰετπες ?! δλιφγ ?
תודה!
מסובב את המנוע 90 מעלות וצידה ובמקום שרשרת מתחבר עם מתאם לדרייב שאפט.
הדיפרנציאל שאני משתמש בו הוא מוגבל החלקה של מיאטה עם יחס ההעברה הכי ארוך שיש להשיג (כדי להתאים את יחסי ההעברה הסופר קצרים של האופנוע).
לא המצאתי את זה, הדבר נעשה כבר המון פעמים והמתאמים הנ"ל זמינים לכל דורש.
מוטי
πψΰδ τψειχθ ξςπιιο.
ξαψεχ
ΰβα ΰιτδ ιω ξρμεμ ξϊΰιν μψλα δζδ?
מרשים ביותר, הביצוע, הריתוכים, סביבת העבודה המדוגמת...
אתה יכול להסביר מה ההגיון מאחורי מיגון הצד שמושך את תשומת הלב? כמו בנסקאר אבל באלכסון?
(אגב, העברתי לפורום הפרויקטים. והאם יש לדבר הזה שם מוטי? כדאי לשנות את כותרת השרשור למתאימה יותר)
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
ϊεγδ!
ωιν μα μξιχεν ωμι, ΰπι αχμιτεψπιδ - ιω λξδ ελξδ ξρμεμι ξιψεφιν μψλα δζδ.
ραιαϊ δςαεγδ διιϊδ ιεϊψ ξγεβξϊ ΰν ΰωϊι διιϊδ ξτριχδ μπρεϊ μγηεσ μϊελδ λμ ξιπι γαψιν μξθψεϊ ΰηρπδ αξχεν μζψεχ ΰεϊν μτη δχψεα...
δδβιεο α-NASCAR bars ΰμλρεπιιν δεΰ ωων ΰπι ιεωα - δλϊτιιν εδψΰω αημχ δςμιεο εδξεθεϊ ξξωιλιν μΰεψκ λμ δβεσ ςγ δγεεωεϊ.
αημχ δϊηϊεο ωμ δχωϊ δΰηεψιϊ ςεγ ηρψιν ξρτψ φιπεψεϊ εμων βν ξβις δβμβμ δΰηεψι εξρτχ ξιβεο βν λο, ΰπι αρτχ ΰν ϊφμιη μγηερ βμβμ γψκ λξεϊ δξεθεϊ ωξϊηαψϊ ων αρετε ωμ γαψ.
ΰν αψφεπκ μωπεϊ ΰϊ δλεϊψϊ ΰζ ΰτωψ "τψειιχθ ψτμιχϊ μεθερ μξιψεφι ξρμεμ ς"ι ξεθι ΰμξβεψ".
δϊεφΰδ δρετιϊ, μξι ωμΰ ξλιψ, ΰξεψδ μδιψΰεϊ λλδ αςψκ -
ξεθι
אני מסתכל על זה קודם כל כשלדה, כמבנה שאמור להיות קשיח בפיתול עד כמה שאפשר, ורק אחר כך ככלוב מגן. לכן ההרחקה הזאת של מוטות הצד והכיפופים בהם, שאינם משרתים את המטרה העליונה של קשיחות לפיתול, משכו את העין... אבל האמת שלא רציני מצידי לדבר על משהו שבבירור נמצא בשלבי עבודה ראשוניים. אם יש לך אגב שרטוטים/תוכניות אשמח לראות יותר... כמו כן הרכב נראה רחוק-רחוק מהתכנון המקורי של רון צ'מפיון, מה באמת נשאר שם מהתכנון המקורי? מידות כלליות, גיאומטרית מתלה קדמי אולי?
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
אז זו רק נקודת המבט שלך שזקוקה לשינוי :lol:...
אם תסתכל על הכלוב ככלוב תראה שהוא עונה על הדרישות ממש לא רע -
המוטות הצידיים מתרחקים מהגוף כדי ליצור חלל גדול יותר בין הנהג למה שפוגע בו והקשתות גבוהות מספיק כדי לעשות את אותה העבודה אם האוטו מתהפך.
ברור לך שהרגליים האחוריות חסרות עדיין, כן?
הן ייתחברו למבנה האחורי מתי שאני אסיים אותו.
אין לי שרטוטים של הכל ביחד, יש לי סקיצות עם מידות של פרטים ולהעלות אותן ממש לא יעניין, באמת.
מהתכנון של הדוד רון לא נשאר כלום מלבד ההשראה.
המידות קרובות למדי אבל השלדה שלי רחבה יותר ב-40 מ"מ כדי להכניס את המושב שרציתי, בסיס הגלגלים קצר יותר ב-25 מ"מ כי הדוד רון האריך אותו שלא לצורך והגיאומטריה של המתלה הקדמי מתוכננת סביב שימוש ביד סרן של אסקורט MK2 ואני משתמש ביד סרן של מיאטה.
חוץ מזה המתלה הקדמי של הלוקוסט מהספר ממש לא מזהיר...
התכנון של המתלה אצלי הוא פיתוח מקורי שלי.
נעזרתי בתוכנה שאני מניח שלפחות חלקכם מכירים McDermott Wishbone כדי לעצב את הגיאומטריה הרצויה בהתאם ליד הסרן של המיאטה.
מסרק ההגה של המיאטה קוצר כדי להתאים אותו למתלה החדש ולמנוע באמפ סטיר.
קישור לתוכנה (תוכנת חינם פרימיטיבית ויעילה ביתר), למי שרוצה להוריד -
http://www.locostusa.com/yahoo/Wishbone_setup.exe
מבחינת הבניה של השלדה אני לוקח הרבה יותר מקייטרהאם CSR מאשר מהתכנון של הדוד רון שמבוסס בכלל השלדות הישנות של ווסטפילד (ולא כ"כ דומה ללוטוס-קייטרהאם, למרות שהתוצאה הסופית נראית דומה מאוד לעין הלא מנוסה).
מוטי
ξχαμ ΰϊ λμ δπχεγεϊ ωδςμϊ. πιλψϊ δδωχςδ εδμιξεγ δψφιπιιν αιεϊψ ςεγ δψαδ μτπι ωηωαϊ αλμμ μδγμιχ ΰϊ δψϊλϊ... λξε ωφψικ!
εΰπι ηεωα ωζε δϊωεαδ μλμ δηαψδ δφςιψιν λΰο ωιω μδν ψϊλϊ, γιρχ εγεγ ξρβψ εξιιγ ψφιν μαπεϊ ξωδε ςμ βμβμιν. μΰ ξωπδ ξδ εΰικ, δςιχψ μηαψ αψζμιν αιηγ.
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
εϊερτϊ χθπδ μςπιιο ξεθεϊ δφγ, τωεθ ϊρϊλμ ΰιτδ πξφΰιν δξψτχιν ωμ δπδβ εϊαιο μαγ μξδ λγΰι μδψηιχ ΰϊ δξεθεϊ δηεφδ.
http://www.youtube.com/watch?v=3SOqKAo2RNM
ξεθι
ΰπι ξαιο ωζδ δεμκ μδιεϊ ηγ ξεωαι, δΰν δξεωα δεμκ μδιεϊ αΰξφς ΰε ςγιιο ξερθ δφιγδ λξε αξχεψ?
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
ωμιμι, δψλα γε ξεωαι λξε λμ δ-7ιν.
μαπεϊ λζδ γαψ αμι μδτηιγ ΰσ περς αρεσ?! ζδ αςψκ ηφι ξδλισ!
ξεθι
δπδ ΰϊψ ωμ αηεψ ΰηγ ωλαψ ριιν μαπεϊ ΰϊ δξλεπιϊ ωμε, βν διΰ ςν ξπες ωμ R1 -
http://underwood-racing.com/engine.htm
ξεθι
[quote=ξεθι ΰμξβεψ;229077]δπδ ΰϊψ ωμ αηεψ ΰηγ ωλαψ ριιν μαπεϊ ΰϊ δξλεπιϊ ωμε, βν διΰ ςν ξπες ωμ R1 -
http://underwood-racing.com/engine.htm
ξεθι[/
διι ξεθι πψΰδ ξξω λμι ξγδιν 8)
ξψωιν αιεϊψ
ξιδε δγεγ ψεο ?
διλο ΰπι ξεφΰ ϊρτψ ??
ξςπιιο .
ωξψε ςμ χωψ