תמונות...
ככה נראה ראש עם חור לחיישן חום. שאין לי.
תמונות של תא המנוע "ריק" וגם עם הזרקה.
תמונה של סעפת היניקה + מצערת
אסף.
Printable View
תמונות...
ככה נראה ראש עם חור לחיישן חום. שאין לי.
תמונות של תא המנוע "ריק" וגם עם הזרקה.
תמונה של סעפת היניקה + מצערת
אסף.
קצת קדימה, קצת אחורה... היתה שבת מוזרה.
התחלתי בהחלטה להוריד מנוע. בעיקר בשביל לקחת אותו לאיציק כדי שישתול לי קינסרט שיחזיק את הגוז'ון שנשלף.
על מנת להוריד את המנוע צריך לפרק כמה מהפחים מסביב (מנוע קירור אוויר מכוסה בפחים שמתעלים את זרימת האוויר). פירקתי (שוב) את מערכת ההזרקה עם הסעפת והכל, פירקתי את הכיסוי של ראש שמאל והסתכלתי מקרוב על החור של הגוז'ון החסר. אם תסתכלו על התמונה של הראש בתגובה הקודמת, תראו שהגוז'ונים של הסעפת יניקה מוברגים למעשה ל"צלע" החיצונית ביותר. מבט מקרוב גילה מהצד הפנימי של אותה צלע הברגה תקינה- כלומר- הגוז'ון פשוט לא היה מוברג פנימה עד הסוף (איזה עד הסוף... היה מוברג פחות מחצי דרך. קצת לוקטייט, הברגתי את הגוז'ון הסורר עד שראיתי אותו יוצא מהצד השני. הסתדרנו.
אבל זה לא הכל. החיישן חום המאולתר, זוכרים? האילתור הוא חור של אחד מברגי כיסוי הפח, זה שלייד הגוז'ון הסורר ממקודם, שהורחב והוברז להברגה M10. כאמור, הקדח הוא קדח עובר בצלע קירור- לא מקום ממש מוצלח למדוד בו טמפרטורה. אבל אני לא יכול לחשוב על מקום אחר פנוי לקדח מוברז לחיישן- יש למישהו רעיון??? אני ממש אובד עצות.
רגע, חשבתם שזהו? אז הדיכאון האמיתי התברר לי כשפירקתי את הפגוש האחורי (כשחשבתי שאני בדרך להוריד את המנוע). אז ראיתי חור בתעלת האוויר שליד המניפה. חור ממש, באלומיניום, שנגרם מפגיעה של אבן או משהו קשה לפני קצת יותר מ20 שנה, ככל הנראה. עכשיו יש לי שתי אפשרויות- הראשונה- טלאי סביב החור. זה במקום , בלי בלבולי מוח ובלי להוריד את המנוע. השניה- את כל התעלה (יציקת אלומיניום שיושבת לרוחב המנוע) להחליף באחת תקינה שיש לי ממנוע אחר שפורק לחלקים. זה הפתרון הנכון, אבל שוב... המנוע צריך לרדת בשביל זה. וזה לא שלוקח יותר מחצי שעה לפרק מנוע מטרנספורטר (וכל מה שנשאר לי זה לפתוח 4 ברגים במצב הפירוק הנוכחי), זה שכשאין ליפט, זה סיפור מהתחת- צריך להפריד את המנוע מהגיר, ואז להרים את התחת של האוטו איזה 30-40 ס"מ באוויר. לא סימפטי במיוחד.
חוץ מזה, הרשלנות של המכונאי שטיפל במנוע בפעם האחרונה (זה שהחליף ראש) ממש מדהימה. כל החיבורים בין תעלות האוויר פתוחים- זה אומר שמערכת הקירור לא ממש עובדת. לאטום הכל תהיה עבודת נמלים, ואני לא בטוח שיש לי מהיכן להשיג את כל החלקים. בקיצור- עוד עבודה רבה לפנינו, אבל אני אופטימי... לאט לאט ובסוף זה עוד ייסע...
(נראה לי שגם את שבת העבודה הבאה אני אתחיל בהחלטה להוריד מנוע...)
אסף.
שישי של עבודה עם הספקים נאים, אבל גם הרבה עצבים.
הוצאת המנוע עברה בקלות, אחרי תכנון מדוקדק של הרמת הרכב מול גובה השולחן ההידראולי (מן עגלה שהפלטה העליונה שלה עולה ויורדת עם מנגנון דומה לשל ג'ק הידראולי).
להורדת המנוע, כמובן אחרי ניתוק כל מה שמחבר אותו לרכב, (וצילום חיבורי החשמל השונים), ואחרי פירוק הפחיות שבחלקו העליון (למעשה הדבר החשוב הוא לפרק את הפחית שמאחורי המניפה, שמונעת מהמנוע לזוז אחורה) הורדתי את הפגוש האחורי, אבל חיברתי מחדש את הבסיסים שלו (שמתחברים לשלדה), ואז הרמנו מהבסיסים הללו עם הייליפט, והנחנו בוקים מתחת לבסיסי הג'ק המקוריים שלפני הגלגלים האחוריים.
הרמנו ככה שהנקודה התחתונה של הרכב (הקורה שמתחת למכסה המנוע) מאחור תהיה בגובה 65 ס"מ מהרצפה (והגלגלים הקדמיים עדיין על הקרקע).
גובה השולחן ההידראולי במצב מינימום הוא 25 ס"מ, גובה המנוע 40.
השולחן ההידראולי מתחת למנוע, עם קרשים כדי לפזר את המשקל. רצועה מתחת לגיר, עדיין לא מתוחה. פתיחת ארבעת האומים שמחברים את המנוע לגיר. כאן גיליתי שהמנוע מחובר לגיר בשלושה ברגים בלבד. אחד מהשניים התחתונים שבור, וויתרו עליו. השני עקום. אני אחליף את שניהם.
פתיחת הברגים שמחברים את גשר המנוע לשלדה (אחד נחתך עם דיסק לאור מצבו העגום), הנמכה קלה של המנוע + גיר, ומתיחת הרצועה שמתחת לגיר. הסעת המנוע על השולחן ההידראולי אחורה עד שכל הבגים בחוץ, וכמובן ציר ההילוך הישיר מחוץ לקלאץ'. הנמכת המנוע, משיכת העגלה עם המנוע אחורה.
בשלב הזה התחלתי לפרק את החיפויים הנותרים, ולהתעצבן עם כל צעד.
קצת רקע- מנוע קירור אוויר מתקרר בעזרת מניפה ופחים שונים מסביבו שמנתבים את זרימת האוויר הקר והאוויר החם לאן שצריך, ולא פחות חשוב- מונעים ערבוב ביניהם.
בזמן הפירוק התברר לי שלא רק שאין את הבידוד סביב תא המנוע (שמונע כניסת אוויר חם מתחתית המנוע לתא המנוע), מתברר ש-
התרמוסטט עם התריסים שלו לא קיימים (לא נורא, זה יכול לגרום למנוע קר מדי- זה לא טוב, אבל
לפחות לא יכול לגרום התחממות).
מתחת לבית המניפה יש יציאות למחליפי החום שמיועדים לחימום הקבינה. מחליפי החום כפי שראיתי מראשף מחוברים בצורה רופפת. זה אומר שהאוויר בורח משם במקום לקרר את המנוע. יש בפנים תריסים שמתפקדים כשסתום אל-חוזר ומונעים כניסת אוויר חם ממחליפי החום חזרה לבית המניפה- או שלא. מישהו הוריד אותם. זה כבר ממש פוטנציאל לאסון. בנוסף, ה"ברך" עם השסתום של חימום הקבינה שאחרי מחליף החום השמאלי - לא קיימת (האוויר החם משתחרר לתחתית המרכב וכיוון שאין בידוד סביב תא המנוע- חזרה לתא המנוע).
מתחת למנוע, יש את הפחיות התחתונות ביותר- שמנתבות את האוויר החם שסביב סעפת הפליטה החוצה ולמחליפי החום- שלא יחזור בטעות למעגל הקירור. הן חסרות.
כל זה בנוסף למה שכתבתי בפעם הקודמת- לגבי החור שיש בבית המניפה.
אולי חשבו שזה מנוע קירור אוויר וכל הפחיות האלו מפריעות לאוויר לזרום... בקיצור- רשלנות של המכונאי שטיפל שנים ברכב, שלא לומר חבלה ממש. עוד לא דיברתי על זה שסביב הראש השמאלי שהוא החליף, המון נזילות שמן. סביב הראש הימני שמחובר למקום כבר 30 שנה- אין נזילות.
אני ממש כועס, ומתחיל לחשוש שאולי מצב המנוע לא טוב כפי שהיה אמור להיות. מי יודע כפה פעמים הוא התחמם ולא שמו לב? מעניין אותי אם החלקים השונים ירדו לאט לאט במשך השנים, או שהוא החליט לוותר על כולם בפעם בה הוא החליף את ראש שמאל..
סה"כ לפירוק המנוע- חצי יום (לא חצי שעה, יניב), בורג אחד חתוך עם דיסק (ועוד 6 ברגים של האגזוז שחתכתי אח"כ), ועבודה לא קשה מדי.
לגבי חיישן החום- יש לי פתרון- חרטתי גליל אלומיניום בקוטר חיצוני 30 ואורך 20 ממ, אני אקדח בו ואבריז מצד אחד הברגה M10 ומצד שני הברגה M10 עדינה, אבריג אותו על אחד מברגי הראש, ולתוכו את החיישן. ההנחה היא שטמפ' ברגי הראש זהה או קרובה מספיק לטמפ' הראש.
עוד מעט תמונות...
חוץ מכל זה, הזמנתי בולמים עם מק"ט מקורי, של בילשטיין. מומחי הטרנספורטר לא ממליצים באופן כללי להשתמש בבולמי גז לטרנספורטר, כי קבוע הקפיץ של הבולם מרים מעט את הרכב מאחור כיוון שהבולם מחובר ל"מנוף" מאחורי הזרוע העוקבת האחורית. במקרה שלי, החלטתי שזה יהיה בסדר, כי הקפיץ האחורי מעט שקוע, והרכב, באופן כללי, כבד. לחברות המובילות האחרות כבר אין, למרבה הצער, בולמים עם מק"ט מקורי לטרנספורטר, אלא בניה מיוחדת בהזמנה (כך שהבחירה היא מתוך היצע מוגבל מאוד). כך או כך, מדובר בוולמים יקרים- אבל מדובר בבטיחות ובנוחות נסיעה גם יחד, מה שהופך את ההוצאה לקלה יותר.
אסף.
יפה לך.
לפי התאורים שלך עברת בקלות את שלב המכונה בדרך לקורס טייס..
בהצלחה רבה לך.
ומה עם קצת תמונות?
או שהתחלת לכתוב ב"שיטת רכס"?
הנה תמונות...
אסף.
ועוד תמונות.
שאלה למי שמכיר את המנוע- החור הסגור שליד החיישן לחץ שמן (בתמונה) - האם משמש לחיישן טמפ' שמן בגרסה התעשייתית/ תעופתית של המנוע?
אסף.
הרבה מכונאים חכמולוגים העיפו את התרמוסטט במנועים האלה (בגלל שזה מנגנון מכני של קפיץ שדוחף תריסים במניפת הקרור. ואם יש תקלה, לכאורה, התריסים נשארים סגורים והמנוע מתחמם.) וכיום לא פשוט למצוא כזה מושלם. וזה חבל כי הוא חשוב.ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
אצלי בחיפושית יש תרמוסטט. תקין. יש לי גם שעון לחץ שמן של VDO ושעון טמפ'. ברכב יש גם את כל הפחיות ואת כל הגומיות.
אצלי, ביום הכי חם של השנה הרכב בקושי מגרד את ה 95 מ"צ.
לפני התרמוסטט הוא לא הגיע ל80...
אצלך ביום רגיל יקח לו המון זמן להגיע לטמפ' עבודה.
בכל אופן המנגנון עובד בצורה מכנית ויש לו כמה איבטוחים לוודא שהוא נשאר פתוח במקרה של תקלה כדי למנוע התחממות יתר. יש בלינק הזה יש קצת מידע
http://www.ratwell.com/technical/Thermostats.html
וגם בפורום החיפושיות בתפוז
התמונות האחרונות עלו מאוד קטנות , אם אתה מחפש תוכנה להקטנת תמונות לכל גודל בלחיצת כפתור ( תמונות באיכות מעולה בפחות מ100K ) יש לך את IMAGE RESIZER מקורית של ווינדוס , להורדה מהאתר של מיקרוסופט.
חפש בגוגל את צמד המילים.
למדתי קצת את נושא התרמוסטט, ולמרבה החרדה- במנוע TYPE4 כשהתרמוסטט לא עובד- המנוע קר מדי, אבל גרוע מכך- המצנן שמן לא מקבל אוויר! זה אומר קירור יתר לצילינדרים והראשים, ותת-קירור לשמן. פשוט זוועה.
אז... אם למישהו יש תריסים + תרמוסטט- אני אשמח מאוד.
אסף.
זה עוד חיסרון של חוסר בתרמוסטט. התחממות לא אחידה של המנוע השמן והראשים. התוצאה (בד"כ) סדקים בראש ונזילות שמן.
זו גם הסיבה שבחיפושית עם תרמוסטט אפשר לנסוע כמעט מיידית (הוראות היצרן אומרות מיידית) ואילו ב"משופרות" מומלץ להמתין כמה דק'
לא יודע אם זה עוזר או לא אבל בראשון באיזור התעשייה הישן בתחנת "דלק" חונה הדבר הזה:
סורי על האיכות - לילה+מצלמת פלאפון
הרבה זמן לא עדכנתי, והאמת היא שאני לא בסדר כי אני גם לא מצלם מספיק, אבל יש עדכון..
בשבועות האחרונים, טיפין טיפין, הפשטתי את המנוע, ניקיתי וצבעתי כל מה שצריך, פירקתי וניקיתי גם הרבה דברים מתוך תא המנוע, ופתחתי את קיר האש בין המנוע למיכל הדלק, כדי להחליף את הצינורות הגמישים ששם.
את בית המניפה תיקנתי, אחרי שגיליתי שזה של הונגון (מנוע 2 ליטר חדש יותר) לא מתאים בול, וצריך התאמות קלות בפחיות מסביב. אם אני עושה עבודות פבריקציה, עדיף לי לתקן את המקורי.
לא זוכר אם כתבתי או לא, אני מתכוון לבטל לחלוטין את מערכת החימום המקורית, ולהתקין מערכת חימום שפועלת על דלק, עצמאית. יעיל יותר, ופחות מסריח.
החדשות המרעישות הן שבחיפושי אחרי תריסים לתרמוסטט, הגעתי למצב של שליחת מיילים למגרשי פירוקים בכל מיני מקומות בעולם, עד שלפני כמה ימים ענה לי כריס מקולורדו שיש לו את התריסים, במחיר 29$. על הדרך הזמנתי גם קיט תרמוסטט (שעולה עוד 69$ וכולל הכל חוץ מהתרמוסטט עצמו) ועם משלוח של עוד 45$ (הרבה ברזל) החלקים יהיו לי ביד עוד שבועיים-שלושה.
כדי שתראו על מה מדובר, ככה נראית חווה בקולורדו שהפכה למשחטת טרנספורטרים:
http://www.bustedbus.com/udp/UDP_01.aspx?memberID=126
אגב זה:
זו אמונה תפלה, פשוט לא נכון. הקפיץ, אם לא מורכב הפוך, דואג שהתריסים יהיו במצב פתוח כשהמנגנון כושל.ציטוט:
בגלל שזה מנגנון מכני של קפיץ שדוחף תריסים במניפת הקרור. ואם יש תקלה, לכאורה, התריסים נשארים סגורים והמנוע מתחמם.
מצורף הסבר שהורדתי מthesamba.com
אסף.
שעון הקיץ מוסיף שעת עבודה משמעותית, ואני מצליח "לגנוב" כמה שעות פה ושם של עבודה על הקמפר בשבועות האחרונים.
כאמור, אני ממתין לחלק חשוב כדי לסגור את המנוע, ובינתיים הוא בחוץ, והחלטתי בינתיים לעבור על תא המנוע והמרחב שסביב הגיר, מצד לצד, ולהחליף כל מה שצריך.
מערכת החשמל (תמיד עושה לי רע להתעסק במערכת חשמל של רכב ישן שטופל על ידי חשמלאים ישראלים) - קודם כל, בצד ימין של תא המנוע מצאתי מפצל טעינה. זה נשמע טבעי כשאני כותב את זה, אבל עד לפני כמה ימים לא ידעתי מה זה או איך מחברים אותו, ולכן שאלתי וקיבלתי תשובות. פרט לזה החלפתי לא מעט חוטים ישנים, והרכבתי ממסר מתנע חדש, עם חיווט חדש. על הדרך השלמתי גם חיווט למצבר השני (שהיה מקורי ברכב והוסר ממנו). סה"כ המצב לא נורא, קצת אילתורים אבל לא משהו חריג.
הדבר הבא שטיפלתי בו היה השלמת החלפת צנרת הדלק. המשאבה החשמלית איננה המקורית, ואני מקווה שנותנת לחץ מספיק להזרקה. גם פילטר מקורי חסר, והרכבתי במקומו פילטר עגול של בוש שמיועד למערכות הזרקה. לפני המשאבה מיקמתי פילטר נוסף, מהסוג הזול (השקוף עם הנייר הצהוב בפנים) רק כדי להגן על המשאבה.
את צנרת החימום המקורית פירקתי, ואת הפתחים של הצנרת שהולכת לכיוון הקבינה סגרתי הרמטית (דאקטייפ ואזיקונים).
נשאר רק להחליף צינורות בלם גמישים, את זה אני דוחה למתי שיגיעו חלקי מערכת הבילום שהזמנתי מארה"ב.
מבחינת מצב הפח בתא המנוע- המגש של המצבר הראשי (צד ימין) חלוד למדי, אני אנקה, אצבע וארתך עליו פח עבה, מגלוון. בצד שמאל (של המצבר השני) במצב טוב בהרבה. באופן כללי יש בתא המנוע כמה נקודות חלודות, מכל מיני אלמנטים שפגעו בפח לאורך השנים ושיפשפו את הצבע. אני חושב לנקות ולצבוע את כל התא בצבע בהיר לפני שהמנוע יחזור פנימה, ככה שיהיה לו נעים.
חוץ מזה קניתי חוטי הצתה חדשים ופלאגים, ועשיתי אתמול הזמנה גדולה מCIP1 של גומיות לכל החלונות הקבועים, פילטר דלק (מקורי, שיהיה), הצתה אלקטרונית, צינורות לסעפת יניקה, ידית לדלת נהג, עיגולי ניקל לפנסים ראשיים, קיט שיפוץ לקליפרים, משאבות בלם אחוריות חדשות, גוז'ונים חדשים לחיבור מנוע-גיר ועוד כמה דברים, הכל בפחות מ450 דולר. יש למה לחכות...
אסף.
הפילטרים השקופים, אלה שנועדו לעבודה עם קרבורטור, מגבילים מאוד את הספיקה, עדיף להרכיב פילטר קטן וזול שנועד להזרקת דלק.
גם כשהוא לפני המשאבה?
(אגב, הלחצים והספיקה לא גדולים מדי, מדובר על פחות מ3 באר בין המשאבה לווסת הלחץ, וספיקה של מנוע 2 ליטר שלא רואה יותר מ4500 סל"ד)
אסף.
3 באר זה הלחץ בו עובדת המערכת אצלי, אמנם נפח המנוע גדול יותר אבל ההגבלה היא יחסית לספיקה של המשאבה, מה שנכנס (בלחץ נמוך) זה מה שיוצא (בלחץ גבוה).
יתרון נוסף של פילטר גדול יותר מהפילטרים השקופים, כאשר משתמשים במשאבה חיצונית, הוא שהפילטר לפני המשאבה משמש מעין מיכל ביניים , מקטין את הסיכוי שהמשאבה תעבוד ללא דלק כאשר המיכל כמעט ריק והרכב בסיבוב חד או עליה תלולה (האחרון לא ממש רלוונטי לקמפר אבל שיהיה..).
קיר אש צבוע, מפצל טעינה וממסר התנעה, חלודה במגש המצבר, משאבת דלק עם פילטרים
אסף.
עצבים...
כשהרכבתי את הגלגל ספר על האף, לא הבנתי איך זה אמור להחזיק מעמד בנסיעה בלי לעקם את הפח. רשמתי לעצמי הערה מנטלית לחזק את המתקן לכיוון הפגוש עם פח של 2-3 מ"מ כדי למנוע מהגלגל לעקם את הפח, אם מישהו יחליט לעמוד על הגלגל, או אם מישהו יעשה רוורס קטן וייתקל בו.
היום הורדתי את הגלגל מהמתקן כדי לקחת מידות לחיזוק.... וגיליתי שזה מאוחר מדי. מישהו כנראה טיפס על הגלגל (אין לי הסבר אחר, האוטו חונה בחניה) ועכשיו יש שקע מכוער סביבו, בפח של האף, שאין אליו גישה נורמלית מצד שני... עצבים.
אסף.
יש לפחחים דרך למשוך פח מבחוץ - מגנט חזק / ואקום , בורג קודח + סתימת החור
לא שווה להתבעס ...
מה עצבים ?
המתקן שמחזיק את הספייר מחובר פיזית לפח לא?
אז פשוט תמשוך דרכו
חוצמזה תמונות יעזרו
הוא מחובר לפח במקום גבוה. העיקום נמוך (בגובה תחתית הגלגל).ציטוט:
נכתב במקור על ידי סוזי המשתוללת
לא רוצה לצלם. זה מבאס אותי.
אני איישר, ועדיין זה מבאס תחת.
אסף.
אסף אלו הם החיים וזה רק פח
גם לי דפקו את האוטו פה ליד הבית מול הדלת שלי בלי שאף אחד ראה וכמובן שלא השאירו פרטים
אז מה ? שאני אקח ללב ?
תקן וזהו זה רק עיקוב קל בדרך למטרה
שמוליק, לא משנה מה תגיד, זה מבאס.
אגב, יש עוד התקדמויות, מהצד היותר משמח-
המקרר עובד! אמנם תרמו-אלקטרי מצ'וקמק, אבל עובד ומקרר. מסתבר שהיתה בעיה קטנה במתג, אבל מרגע שסידרתי אותו- זה עובד.
את ההשקעה במטען המצויין של CTEK שקניתי ב"שנפ", החזרתי- לקחתי מצבר בן כמה שנים שהיה באחת מהמכוניות של המשפחה עד שהוספד והוחלף באחר, מילאתי מים, חיברתי למטען... ולמרות שבהתחלה הוא הכריז עליו כ"בלתי טעין", אחרי חצי דקה הנורות הפסיקו להבהב, והמצבר נטען. כמה זמן הוא יחזיק מעמד? לא יודע, אבל לפחות יש לי מצבר לכל המשחקים עד שהרכב ייסע באמת עוד כמה חודשים, וכל זמן שהוא מחובר למטען, הוא נשמר במצב טוב. וכשמחירי המצברים נושקים ל1000 ש"ח, זה משמעותי.פירקתי את חיבור ה"חשמל חוף" המקורי (110V ) והתחלתי לתכנן מערכת חשמל חוף חדשה, תקנית ובלי יותר מדי סיבוכים- זה אומר חיבור חיצוני וקופסת שקעים פנימיים עם נתיך חצי אוטומטי- ומשם יציאה למטען שיחובר קבוע למצבר המשני (אם אפשרות שאני עוד חושב איך ליישם לטעון גם את המצבר הראשי).
פירקתי גם את כניסת המים למילוי המיכל- האביזר עצמו היה סדוק ולא שמיש. אני מחפש אביזר ייעודי, אבל נראה לי שאני אשתמש בצינור פלסטיק שחור רגיל, עם פקק מתברג.
שאלה- יש מצוף שאומר מה מפלס המים במיכל (כמו מצוף של מיכל דלק) ?
אסף.
מנסיוני באוסטרליה, אין מצוף. כל בוקר לפני תנועה, ממלאים עד הסוף.ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
הרכב היה איווקו.
אביגדור
חשבתי להתקין משהו יותר משוכלל, יש של יאכטות שעולה המון כסף. אולי יש יותר זול?
אסף.
ל vw החדשים יש חיישן שיושב במיכל עיבוי ומתריע על חוסר בנוזל ,
אצלי בפולקסוואגן יש הכנה אבל אין את החיישן עצמו
אולי גם אצלך יש ? או שאפשר להביא מיכל כזה "קומפלט" מפירוק או משהו
חופשת פסח היתה מועילה מאוד.
הכיפוף בפח- ייושר חלקית (תודה לאבי). בפתיחה של הפנלים הפנימיים, התגלתה העובדה כי הפנל עבר כבר די הרבה יישורים- יש סימני ריתוך של מסמרים (שפחחים משתמשים בהם ליישר את הפח). גם הסדקים בקאר-קיט רומזים על זה. האוטו עדיין עם "חיוך" קל, אבל זה כבר נראה יותר טוב.
שימו לב בתמונות לסימני הריתוכים, וגם לבלאגן החשמלי.
שימו לב גם לצורה בה מותקן המתקן לגלגל. באופן מוזר, יש עליו סימון TOP מאוד ברור, וגם הקדחים מתאימים לסימון... אבל זה בדיוק הפוך מכל מתקן מקורי אחר שראיתי. ההקנה ההפוכה, אגב, ממקמת את הגלגל יותר נמוך- וזה יותר חזק מבחינת הפח. אני חושב שהתקנה עם הTOP למטה תהיה חלק מהחיזוק.
לאחר מכן, ניקיתי היטב את תא המנוע מחלודה, במיוחד באזור מגשי המצברים. על המגשים שפכתי ומרחתי שכבה רצינית של המרייט (עובי של כמה מילימטרים) שזה פתרון שאני די אוהב למגשי מצברים. את שאר תא המנוע צבעתי בצבע יסוד עשיר באבץ. לא כל כך קל לצבוע בתוך תא מנוע סגור, וחוץ מזה היו לי עוד כל מיני בעיות (צינור לחץ אוויר דולף שלא שמתי לב אליו, למשל) ובאיזשהו שלב, מייד אחרי שלקתי שאיפה שאפילו מבעד למסיכה יכולתי להרגיש את האבץ נכנס לי לריאות, חשבתי לעצמי שחוץ מלהתיז לעצמי צבע לעין, עשיתי כל טעות אפשרית. כמובן ששניה אחרי זה התזתי לעצמי צבע לעין. בסופו של דבר יצא לא כל כך גרוע.
בינתיים הזמנתי דרך איביי פתח מילוי למיכל המים, וכניסת חשמל חוף בתקן אירופאי (מאנגליה). לגבי הפתח למיכל המים- זה מדהים, כי יש המון סוגים- אבל אני רציתי בדיוק את המקורי... ומצאתי. לא הייתי בטוח איך לחפש, אז באיזשהו שלב העתקתי מהחלק את המק"ט, ורשמתי אותו בגוגל. בדיוק את החלק שהורכב לפני 30 שנה על הקמפר שלי, מייצרים עד היום ועם אותו מק"ט. (מצורפת תמונה של המיכל. אגב- איך מנקים אותו? סתם סבון כלים? ). וזה נכון לעוד כל מיני חלקים במערכות היעודיות של הקמפר- השוק האמריקאי פשוט מדהים, לכל דבר יש שוק.
המון חלקים צריכים להגיע בימים הקרובים, ולא יהיה לי זמן לעבוד על האוטו. באסה. אבל גם סתם לפתוח חבילות זה כיף...
אסף.
המים, תודה לאל, הם מי שתיה, לא קירור. :mrgreen: אז לא חשוב לי אם המיכל מלא עד הסוף או לא, אלא מפלס המים (ומתי צריך למלא)...ציטוט:
נכתב במקור על ידי UNIX
אסף.