חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי or65
לי יש רתכת כזו והיא דווקא סבבה אומנם היא הגבילה אותי באחד הריתוכים שלי על ברזל עבה במיוחד 2סמ עובי היא התחממה ועצרה אותי למשך 15 דקות אבל חוץ מהקטע הזה ( קח בחשבון שהרצתי גם אלקטרודות אחד אחרי השניה משהו כמו 3 ברצף על אותו יציקת ברזל ואז היא התחממה )
חוץ מזה היא ממש סבבה ואני מרתך איתה כול יום ובהתחלה זה באמת קצת סיוט ללמוד איתה אבל אם אתה ניצמד לרתך מקצועי אז אין שום בעיה
אור
אור, לרתך פלטה 2 ס"מ עובי... סבבה... אבל להמתין שתתקרר 15 דקות... אישית אני מעיף אותה דרך החלון... רתכת נועדה לעבוד... ולא להתחמם, אבל שוב כל אחד והדרישות שלו...
אשאל אותך שאלה, נראה לך שרתכת טובה... יעני ממוצעת יכולה לעלות כל כך קצת כסף ושתקבל ממנה הכל??? לכן היא גם מתחממת... וזה אפילו בסדר... רק שלא מתאימה לכל אחד...יש לי רתכת רגילה ...180 אמפ בת אולי 15 שנה... כבדה פחד... אבל אני איתה מרתך כמה שרק צריך והיא לא נעצרת כלל...אבל שוב זו הדרישה שלי....
אישית מעדיף לעבוד אם הרתכת האלקטרונית כאשר משתמש באלקטרודות...הרבה יותר נעימה וחזקה... כמו כן גם עושה לפי דעתי את העבודה יותר טוב... למרות שהיא עולה יותר מזו שנמכרת בהום סנטר ובשאר הרשתות שיווק...
נראה לי שהמונח יציקת ברזל אינה נכונה... והכוונה לפלטת ברזל...לרתך יציקה צריך אלקטרודה מאוד מיוחדת ויקרה פחד... מה עוד שהסוג של רתחת שלך אינה מסוגלת לרתך יציקה...
שאלה לרתכי ה CO2 כאן.....
1. איך אתם מרתכים ??? כמו בריתוך אלקטרודה ...דהיינו ביכיוון מרחוק ולכיוון שלכם...(משיכה) או מכם והלאה???
2. מה עובי סליל עדיף...0.8 או 1 מ"מ???
3. שימוש בגז CO2 או תערובת???
4. מישהו כאן משתמם בספרי לפני הריתוך??? (הספרי לריתוך מכל הסוגים)
5. האם יש שיטה או סוד להימנע מכל הקיצים שנדבקים למה שמרתכים בשימוש ב CO2???
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אבו שפם
שאלה לרתכי ה CO2 כאן.....
1. איך אתם מרתכים ??? כמו בריתוך אלקטרודה ...דהיינו ביכיוון מרחוק ולכיוון שלכם...(משיכה) או מכם והלאה???
2. מה עובי סליל עדיף...0.8 או 1 מ"מ???
3. שימוש בגז CO2 או תערובת???
4. מישהו כאן משתמם בספרי לפני הריתוך??? (הספרי לריתוך מכל הסוגים)
5. האם יש שיטה או סוד להימנע מכל הקיצים שנדבקים למה שמרתכים בשימוש ב CO2???
1. לא יודע, אני לא מסוגל לעבוד עם arc והאמת,לא רוצה ללמוד.
2.יש(לפחות לי) רק 2 עובי חוטים, .024(.0.6) ו 035(0.8)
אני מודע שיש חוט יותר עבה, אבל לא למכונות מתחת ל225 אמפר
0.6 הוא רק לפח, .8 0לכל השאר.
3. אני משתמש ב 75/25 ארגון co2
הנה למה:http://www.mig-welding.co.uk/welding-gas.htm
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
4. כן, וזה עוזר, אבל לא הכרחי.
5.נשמע לי שאתה משתמש ב co2 בלי ארגון, זאת הסיבה.
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
ג'ו, ראית היום מה קורה כשבנאדם שרגיל לאלקטרודות מנסה לרתך עם תיל.
וזה לא שלא עבדתי עם תיל, בערך 5% מהריתוכים שעשיתי היו עם תיל, מה לעשות, אין תקציב.
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
מה זה תיל?
זה כמו קאסם או סקד?
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אבו שפם
1. איך אתם מרתכים ??? כמו בריתוך אלקטרודה ...דהיינו ביכיוון מרחוק ולכיוון שלכם...(משיכה) או מכם והלאה???
אני מרתך גם וגם, איך שנוח לי יותר.
2. מה עובי סליל עדיף...0.8 או 1 מ"מ???
עובד רק עם 1 מ"מ, גם לפחים, וגם לברזל.
3. שימוש בגז CO2 או תערובת???
CO2 בלבד. לא ניסיתי תערובת ארגון.
4. מישהו כאן משתמם בספרי לפני הריתוך??? (הספרי לריתוך מכל הסוגים)
בספריי אני משתמש לקצה הידית, מונע הדבקויות של חומר אליה.
5. האם יש שיטה או סוד להימנע מכל הקיצים שנדבקים למה שמרתכים בשימוש ב CO2???
בריתוך נכון לא נדבקים כל כך הרבה, וגם אם נדבק זה יורד בקלות עם שפכטל.
.
לריתוכים עד 5 מ"מ אני משתמש בד"כ במיג, מעל לזה, בחשמלית.
מיג שלי היא 240 או 280, עם חוט באורך 3 מ', תלת פאזית על גלגלים, ואין לי שום בעייה לנייד אותה, אפילו שאני משתמש בבלון גדול.
נכון, לסככה שגובהה מעל 3 מטר לא אוכל לעבוד איתה, אבל בכל מה שקשור לעולם הרכב או לבנייה על שולחן - אין לה מתחרים.
ובכלל, בכל מה שקשור לפינישים, בעיקר בפח - היא מנצחת בגדול. בעצם - לא בגדול, בענק.
ואגב - אני חובב. לא מקצועי, ובסך הכל עם נסיון מעשי ממשי (אבל רב) של 3-4 שנים.
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
**** נמחק. ראו הודעה מס' 35 ****
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי kd2
+ הרתכת הזאת 115 ולא 220.
וכאן באה השאלה - האם שווה לקנות בחול ולהשתמש בממיר חזק מאוד (אם בכלל קיים במחיר הגיוני ).
פעם שאלתי וקיבלתי תשובה שלילית חד משמעית בנושא.
צודק רק עכשיו ראיתי אבל אם תסתכל באתר יש שם עוד רתכת כזו באותו מחיר שהיא 220
אור
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אבו שפם
אור, לרתך פלטה 2 ס"מ עובי... סבבה... אבל להמתין שתתקרר 15 דקות... אישית אני מעיף אותה דרך החלון... רתכת נועדה לעבוד... ולא להתחמם, אבל שוב כל אחד והדרישות שלו...
אשאל אותך שאלה, נראה לך שרתכת טובה... יעני ממוצעת יכולה לעלות כל כך קצת כסף ושתקבל ממנה הכל??? לכן היא גם מתחממת... וזה אפילו בסדר... רק שלא מתאימה לכל אחד...יש לי רתכת רגילה ...180 אמפ בת אולי 15 שנה... כבדה פחד... אבל אני איתה מרתך כמה שרק צריך והיא לא נעצרת כלל...אבל שוב זו הדרישה שלי....
אישית מעדיף לעבוד אם הרתכת האלקטרונית כאשר משתמש באלקטרודות...הרבה יותר נעימה וחזקה... כמו כן גם עושה לפי דעתי את העבודה יותר טוב... למרות שהיא עולה יותר מזו שנמכרת בהום סנטר ובשאר הרשתות שיווק...
נראה לי שהמונח יציקת ברזל אינה נכונה... והכוונה לפלטת ברזל...לרתך יציקה צריך אלקטרודה מאוד מיוחדת ויקרה פחד... מה עוד שהסוג של רתחת שלך אינה מסוגלת לרתך יציקה...
שאלה לרתכי ה CO2 כאן.....
1. איך אתם מרתכים ??? כמו בריתוך אלקטרודה ...דהיינו ביכיוון מרחוק ולכיוון שלכם...(משיכה) או מכם והלאה???
2. מה עובי סליל עדיף...0.8 או 1 מ"מ???
3. שימוש בגז CO2 או תערובת???
4. מישהו כאן משתמם בספרי לפני הריתוך??? (הספרי לריתוך מכל הסוגים)
5. האם יש שיטה או סוד להימנע מכל הקיצים שנדבקים למה שמרתכים בשימוש ב CO2???
אין לי ספק בכלל שהרתכת נועדה לעבוד ולא להתחמם אבל קח בחשבון שזו פעם ראשונה שזה קרה לה כמובן אני חושב אם הזמן גם לעבור מהרתכת הזו למשהו יותר רציני אבל זה בעתיד היותר רחוק כי בנתיים לא נתקלתי בבעיות איתה ושוב היא עובדת כמעט כול יום ועדיין אני לא יכול להגדיר את עצמי בתור מישהו שיודע לרתך כמו שצריך אז אני עדיין מתלמד עליה ואם הזמן נעבור הלאה
לגבי מישהו שחושב לקנות כזו אז אולי עדיף באמת לעשות כמו שאבו שפם ( זה השם ? ) אומר ולקנות אלקטרונית כי באמת יש כמה דברים שצריך להחליף בה ואתה מגיע למחיר של אלקטרונית פחות או יותר
אור
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
עוד טיפ קטן -
רצוי לקנות אלקטרודות מבית טוב, קניתי איזה זבל תורכי שנמכר באייס וזה מחרבן לי את הריתוכים.
גם אלקטרודות שפחות רגישות ללחות כמו ה 6013 הנפוץ, לא רצוי להחזיק לאורך זמן באחסנה, עדיף לרכוש בכמויות קטנות ולא להחזיק במשך הרבה זמן, או לאחסן במיכל מיוחד.
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
ניר,
האם כל מיכל אטום יכול לשמש לאחזקה או שצריך משהו מיוחד?
* כל מי שפנה אלי בה"פ בקשר למדריכי הריתוך - עמכם הסליחה הדוא"ל שלי לא מאפשר לי לשלוח
מעל 10 מגהבייט בהודעה אחת ( GMAIL ).
אם מישהו יכול לעזור , אני אשמח.
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי Bulldog
ג'ו, ראית היום מה קורה כשבנאדם שרגיל לאלקטרודות מנסה לרתך עם תיל.
וזה לא שלא עבדתי עם תיל, בערך 5% מהריתוכים שעשיתי היו עם תיל, מה לעשות, אין תקציב.
ריתוך חובבני בstick ו\או ריתוך "פושע" עם תיל ללא הגנה אינהרטית בזמן הריתוך עשויים להביא לתוצאות הרסניות ביחוד בכל מה שקשור למכונות ותחום הרכב,לא מדובר פה במשחק ,בין אם זה פגוש או כלוב התהפכות ,מכונה בה נמצא אדם צריכה להיות בנויה ברמה גבוה ע"פ תקנים ונהלי עבודה וביצוע.
באופן כללי מומלץ לישם כל פבריקציה לרכב בארגון' וגם את הפיקים לבניה הראשונית כדאי לעשות בtig עם פילר מתאים ,ולא תמיד נדרש בדיוק אותו החומר ,יש הרבה מה ללמוד בעולם המתכות מבחינת התאמת חומרים לריתוך ,חימום מוקדם,נקיון להכנה בשלבים(ויש כמה וכמה שלבים תלוי בחומר עבודה) ועוד,
אם כבר מזהמים אז עם אלקטרודה מתאימה בדיוק רב של החומר בעת הצורך גם אלקטרודות יעודיות לתנאי הריתוך.
לגבי MIG כבר מיצו את הנושא,אפשר להגיע לתוצאות יפות מבחינת רמת נקיון וחדירה,ובודאי לקצר פינות בענין הזמן אבל הריתוך בtig (באם נעשה בידי רתך מוסמך )זאת הדרך לכל בניה איכותית ,ואיכותית הכוונה פה לא בהכרח בפן האסטתי .
בקרת איכות מקצועית לריתוך (במיוחד ברכב) לא נעשית ע"י חובבן ולא רק ע"י טביעת עין ,ישנן שיטות רבות לאמידת חוזק ואיכות שנקבעו לפי תקנים אירופאים ואמריקאים שונים .
יש דברים שאפשר לעשות באופן חובבני, לדעתי דברים כמו ריתוך ברכב או לחלקים שלו עדיף להשאיר לבעל מקצוע ,אפילו לא למסגר פשוט.
אני אישית מעדיף את חוסר הניידות של הרתכת(300 קילו) על הניידות של הריתוך (המתפרק ...).
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
אתה לא טועה בעניין האיכות, רק שבשיקולים של עלות תועלת מול הצרכים (כולל הפיסיקלים) אין שום מניעה פרקטית לרתך שילדה או חלקים אחרים ע"י ריתוך mig מוגן בco כל עוד מדובר בפלדות המתאימות , הרי חלק מהרובוטים שמרתכים רכבים במפעלים הם כאלה. (אגב יש גם תילים לסגסוגות אחרות וניתן כמובן להגן עם ארגון בהתאם לצורך).
אגב זה חוטא לתכלית של המדריך לרתך החובב/מתחיל שכשמו כן הוא ולא כל ריתוך של סדק בפגוש באמת צריך בדיקת רנטגן ואישור טכניון. (למרות שבמשרד התחבורה אולי יחשבו אחרת)
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי יניב_ב
אתה לא טועה בעניין האיכות, רק שבשיקולים של עלות תועלת מול הצרכים (כולל הפיסיקלים) אין שום מניעה פרקטית לרתך שילדה או חלקים אחרים ע"י ריתוך mig מוגן בco כל עוד מדובר בפלדות המתאימות , הרי חלק מהרובוטים שמרתכים רכבים במפעלים הם כאלה. (אגב יש גם תילים לסגסוגות אחרות וניתן כמובן להגן עם ארגון בהתאם לצורך).
אגב זה חוטא לתכלית של המדריך לרתך החובב/מתחיל שכשמו כן הוא ולא כל ריתוך של סדק בפגוש באמת צריך בדיקת רנטגן ואישור טכניון. (למרות שבמשרד התחבורה אולי יחשבו אחרת)
ברור שיחשבו אחרת, רק אחרי שמתרחש אסון אז כולם חכמים.
לגבי ריתוך בMIG , תהליכי ריתוך במפעלים מתבצעים ע"י רובוטים עם תכנה מתאימה וקימות אופציות רבות בכלים עצמם שמשפיעות על החוזק ויכולת פיזור ברמת אחידות גבוהה במיוחד , אי אפשר להשוות ריתוך כזה לעבודה ידנית ,בטח לא של רתך לא מוסמך שעובד על שלדה לא בתולית , זה מאוד מטעה לחשוב שתפר יפה הוא תפר אופה.
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
הבעיה בריתוך מיג היא הידית המגושמת, בפינות מסוימות לא ניתן להגיע אליה ואז רק אלקטרודה תצלח.
רתכת אלקטרונית כדאי לקנות מאיכות טובה ובעוצמה של 150-180 אמפר
או רתכת רגילה שמנסיוני כל אמפר שם אמפר.
אני ממליץ מאוד להמנע ממסכה אלקטרונית זולה כל המסיכות בעלות של 300-500 ש"ח הן זבל,
אני סבלתי מספר ימים מכאבים בעיניים בעבודה עד שהבנתי שמקור הצרות הוא במסיכה האלקטרונית העלובה
וחזרתי לרגילה ועם זכוכית מגן במקדם 12.
מסיכה אלקטרונית טובה יש למילר ועולה כאלף ש"ח, רצוי לבדוק אם קונים מסיכה רגילה או אלקטרונית
את עובי ואיכות גוף המסכה , עזבו את מסיכות הקרטון או הפלסטיק הדקיקות וחפשו את המסכות שעשויות מחומרים עבים ורכים , לפני עשרים שנים הן נמכרו בחנויות ביחד עם סינרי עור עבים ואיכותיים
היום כבר אי אפשר למצוא איכות כזו אלא רק במחיר שמימי והשאר הוא זבל עלוב ודק.
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
אהה ועוד משהו למרתכים במיג:
אל תשתמשו בספריי! הוא מכיל חומר מסוכן (כבר שכחתי את שמו) , עדיף להשתמש במשחה האדומה .
זה עוד חסרון של ריתוך בגז מגן- עם אלקטרודה אפשר להשתמש במאוורר שמפזר את אדי ציפויי מבלי [
לפגוע בתפר ועם מיג הרוח מסיטה את הגז שאמור לזרום סביב התפר והוא מתחמצן .
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
[QUOTE=BackDoorMan]אהה ועוד משהו למרתכים במיג:
אל תשתמשו בספריי! הוא מכיל חומר מסוכן (כבר שכחתי את שמו) , עדיף להשתמש במשחה האדומה .
זה עוד חסרון של ריתוך בגז מגן- עם אלקטרודה אפשר להשתמש במאוורר שמפזר את אדי ציפויי מבלי [
לפגוע בתפר ועם מיג הרוח מסיטה את הגז שאמור לזרום סביב התפר והוא מתחמצן .[/
זה לא בדיוק נכון ,בריתוך באלקטרודה ישנם משקעים מסויימים מהציפוי שעשוים להצטבר באופן לא הומוגני ברתך אם לא יעברו פאזה באופן מוחלט בזמן הריתוך ,מאורר עשוי להגביר את ההסתברות להווצרות איזורים שאינם "טהורים" באיזור הריתוך בכך שהוא מאיץ חלקיקים לא מתכתיים לבריכה.
מי שרוצה לעבוד ב MIG או TIG ביעילות שיעבוד במקום סגור ורצוי עם מינדף בכוון שאיבה מתואם לכוון ההתקדמות(בעיקר כדי לא "לאכול" גז").
חוזר: כתבה חדשה - מבוא לריתוך לרתכים מתחילים
טוב ,בהרבה מקרים אפשר להשתמש במחיצות כך שהרוח תנשב בגובה פני הרתך ולא ליד התפר עצמו.
עדיין הסיגים שצפים על פני הבריכה מגינים על המתכת הנוזלית לעומת ריתוך בגז מגן שם ההגנה היא
גז שלא מהווה מחסום .