זיו,
בטיול לפני שבועיים, מזג אויר חורפי אבל לא קפוא.
מנוע הרכב כובה בשעה 17:00~, תאורת לד מחנה ומקרר, ומעט משאבת מים.
המקרר על ״0״, נפתח ונסגר לא מעט פעמים בערב, המצבר עמד בבוקר על12.6v
לא מודד כמה אמפרים, כי מזמן הבנתי שלא צריך, זה פשוט עובד.
Printable View
זיו,
בטיול לפני שבועיים, מזג אויר חורפי אבל לא קפוא.
מנוע הרכב כובה בשעה 17:00~, תאורת לד מחנה ומקרר, ומעט משאבת מים.
המקרר על ״0״, נפתח ונסגר לא מעט פעמים בערב, המצבר עמד בבוקר על12.6v
לא מודד כמה אמפרים, כי מזמן הבנתי שלא צריך, זה פשוט עובד.
קודם כל, הממוצע הספציפי הזה קצת משקר, כי הוא היה ממוצע של 36 שעות עם שני לילות ויום אחד.
בלילות היה בחוץ 13 מעלות וביום אם אני זוכר נכון היה 22 מעלות. הצ׳רוקי היה עם דלתות פתוחות במשך רוב היום אז הוא לא בנה "אפקט חממה"
וכן, המדחס עבד ממש מעט זמן. הפרש הטמפרטורות בין פנים לחוץ המקרר משפיע מאוד על צריכת החשמל כמו שאתה יודע, והמחנה הזה היה בצד הקל ביותר של הסקאלה מבחינת המקרר...
חברים יקרים,
אפשר סיפורי פולקלור, אבל לדעתי,
מי שלא רוצה הפתעות, ורוצה לבנות לעצמו מערכות טובות, לדעתי כדאי להכיר את העובדות.
אין לנו שום ספק שמצבר עופרת (70AH?), מחזיק מקרר לילה, חורפי שלם.
תחזרו למספרים, אם אני אומר שבלילה חורפי אנחנו מגרדים את 1AH, אז עצירה של 15 שעות מרוקנת מהמצבר פחות מ 20AH.
זה כמעט בתחום "המותר" למצבר עופרת של 70.
גיא לדעתי עם מצבר קטן יותר, ולכן "מזיק" יותר למצבר.
אבל זו לא השאלה.
דורון דיווח על צריכה ממוצעת של 0.22ah (לאורך 36 שעות שימוש), זה פחות מהצריכה אם משאירים דלת פתוחה (תבדקו).
אני אומר שזה מספר לא סביר.
דרך אגב דורון,
כל הציודים שאנחנו משתמשים, וצורות המדידה שלנו צריך להניח שאנחנו באפיצות של 10%.
אני לא יודע מה לעשות עם דיווח של 12.6V אחרי לילה של שימוש.
עד כמה שאני זוכר, מצבר עופרת תקין, מלא, כ20 דקות לאחר גמר הטענה, אמור להתייצב על 12.6.
המצבר שלי 70 אמפר שעה
ואם אתה אומר שהמצבר מתייצב על 12.8 ואחרי 15 שעות מראה 12.6
אז ... ?
תכלס, המנגנון עצירה אצלי מכוון על 11 וולט או משהו דומה .. אולי נקודה משהו.
והוא עובדתית לא הגיע לשם. גם לא היתה לי בעיה להניע... והכי מצחיק ..
גם נבואת הזעם של הנה אני הורס את המצבר עדיין לא התממשה.
אני מבטיח לעדכן כשזה יקרה.
זיו,
אני כבר לא מצליח לעקוב עם/אל/על מי אתה מדבר, לך למדוד חום, או אולי פשוט לישון [emoji846]
לילה טוב
גיא, דורון, (בשביל שנדב לא יתבלבל),
בניגוד למספר מוחלט, שיש לכם שתי מדידות (התחלה וסוף שימוש) כבר אפשר לעשות ניחוש.
אם אני זוכר נכון, מקובל להגיד על מצבר עופרת , ריקון של 25% מוריד את המתח בסביבות 0.3V ( לא זוכר מאיפה זה, מוזמנים לבדוק אותי).
אתם מדווחים על ירידה של 0.2V , נגיד שזה 15-20%, מצבר של 70ah,...
כלומר, צרכתם בסביבות 10AH ( ניחוש גס).
מספר הגיוני ללילה חורפי.
נדב דיווח על 8ah, לאורך 36 שעות ( רצופות, כלומר כולל יום)
כלומר , בין שליש לרבע מהצריכה שלכם.
קפיש???
נפל לידי מצבר עופרת קטן 20Ah, ומכיוון שיש כבר מקרר לרכב, שנקנה לרכב עבודה של הגברת וננטש...החלטתי לחבר בין השניים.
תיכננתי את מעגל הטעינה הזה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...4eebdf9e18.jpg
המטרה:
1. המשך פעולת מקרר מוזן מהמצבר המשני, בעיקר בזמני העצירות ואם יצליח אז גם בזמן החניה בלילה.
2. טעינה/חיבור חשמלי למצבר משני רק במצב מנוע מונע, לא לפני, לא בהפעלת סוויצ', ולא בזמן ההתנעה.
2. פשטות בביצוע.
3. עלויות שואפות לאפס..
בבדיקה ראשונה זה עובד. עדיין צריך לכייל את הממיר מתח, אבל זה עובד...
כמה זמן זה עוד יעבוד, כאן אתם רשאים לנבא...
המקרר. סיני 25L:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f62122f93f.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...833b91b764.jpg
המצבר:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...0c0dd61924.jpg
מיקומו ברכב:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...c00f5a9430.jpg
ריליי st
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...10ef6ea054.jpg
התחברות לפלוס אחרי סוויצ' שמגיע למנוע ווישרים (הכי קרוב):
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e69a2b8afb.jpg
ההתחברות לחוט מהאלטרנטור בדרכו ללוח שעונים:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...2f7eca60cd.jpg
ריליי st:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e6f0300a24.jpg
ריליי sw:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...9d4625488e.jpg
DC2DC:
מוצמד לסוללה עם סיליקון
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...9c99e32229.jpg
שאלה תיאורטית...
המתח למגען NC של ריליי st ולסליל עצמו בממסר מגיע בו זמנית.
יש לי ספק שברגע הראשוני, לשבריר שניה, זמן התגובה של הממסר, עובר מתח לממיר מתח.
אני רוצה למנוע זאת, להשהות טיפה את המתח למגען. איך אתם ממליצים לבצע? עם קבל?
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
כמה זמן עבודה של המקרר אפשר להוציא ממצבר כזה ?
המדען המטורף
נשבע לך, איבדתי אותך...
אם יש יתרון במצבר עופרת כמצבר צרכנים, זה בפשטות.
כל מה שצריך זה איזה מנגנון איזולטור, כזה או אחר, וזהו.
לא מבין מה אתה מנסה לעשות פה? למה DC2DC? מה עושה שם הטרנזיסטור?
לפי התמונה של הDC2DC אני מנחש, שהוא מסוג Step-down Buck, או במילים פשוטות, לא תוכל להטעין את המצבר עופרת למתחים הנדרשים.
אם תוכל קצת להסביר את השיקולים, אני אנסה להתייחס יותר מדוייק.
https://youtu.be/P6poRPUMKTI
02:50-07:30 ההסבר על זה. השתכנעתי.
טעינת המצבר המשני היא נפרדת מרמת הטעינה של הראשי. לכן ה DC2DC.
הטרנזיסטור הוא חלק מהרגולטור שבאלטרנטור. באמצעותו ניתן לקיים את התנאי לטעינה/חיבור בין המצברים אך ורק כאשר המנוע מונע (ושאין טעינה בגלל אלטרנטור תקול).
איסולטור עולה הון תועפות...
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
כמה אמפר ה DC2DC הזה מסוגל לתת
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
4-5A, אבל 1.5-2V נפילת מתח.
8A
Register a new account on the Banggood APP and get $100 of coupons. I just found an amazing item with free shipping.https://banggood.app.link/1i3GEHHGv5
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
דרך אגב, תחזור לסרטון ולקטע שאתה מכוון אליו, ותקשיב טוב, כמה פעמים הוא אומר -
Deap cycle battery
ו
Two different battery type
זה דיון, שנתחן פה עשרות פעמים-
מאוד לא מומלץ לחבר סוגים שונים של סוללות, סתם במקביל ( עם איזולטור) (ולכן, למקרה שלו, הוא מאוד! צודק).
אבל,
לפי מה שכתבת ( ואיך שזה נראה), הסוללה שלך, זו סוללת עופרת רגילה ( ולכן, כל ההסבר שלו, פשוט לא רלוונטי למקרה שלך).
יתרה מזאת, התכנון של המעגל שלך, מתעלם מהמפל מתח שיש על ה DC2DC.
ולכן, לא רק שזה מיותר, זה פשוט יקח לך המון זמן להטעין את המצבר הקטן (אם סוללת עופרת אמורה להגיע נגיד ל 12.6, אז מעל 11.5V, הזרם טעינה ירד לבערך חצי אמפר, ומעל 12, זה כבר ירד ל 200-300 מיליאמפר).
בקיץ הקודם, כחלק משיעורי לימוד בניית המערכת הסולרית לטיולים, המקרר חובר למצברון 3אמפר, כאשר הפאנל 60w מחובר אליו.
עבד יופי, מעל שעה (נותק כי הניסוי הסתיים..).
כל עוד הפאנל נתן מעל 2אמפר, מתח המצבר כמעט ולא זז.
גם בניתוק הפאנל מתח המצבר היה תקין.
על פניו,
ביום שמשי ישראלי טיפוסי, נראה לי שמצבר 20אמפר במעגל כזה יכול להחזיק את המקרר עובד כל עוד יש שמש.
השאלה לא הייתה ללא חיבור פאנל סולרי או כשהמצבר מקבל טעינה כלשהיא, שהרי ברור שאז הוא יחזיק את המקרר ...
השאלה הייתה ועודנא כמה זמן יעבוד המקרר רק מהמצבר הזה, בהנחה שמנגנון cut-off מוגדר למינימום, ויותר מזה, כמה מחזורים כאלו יחזיק המצברון
לפני השנתיים ראיתי סוללה ייעודית דומה בנפח (15800ma) ולטענת המוכר האוסטרלי, זה אמור להחזיק לפחות 10שעות
המדען המטורף
בזמנו בדקתי כמה זמן מקרר 45ל מחזיק עם מארז אנרגיה סיני שהיה רשום עליו 68K (שזה יחידות סיניות מאאד ליברליות..), כאפשרות של תחליף למצבר צרכנים.
לקצר לך את הפרטים, זה לא עובד.
קצת פחות מקוצר, ״אין תחליף למצבר צרכנים אמיתי בגודל מתאים לצרכנים״.
בלילה נעים עם טמפ סביבתי של 24 מעלות המקרר שהיה מלא בתכולה קרה מראש, עם בקבוק קפוא אחד (לדמות תכולה בטיול אחרי נסיעת כביש), כבה אחרי קצת יותר מ-12 שעות.
חישוב אנרגיה הראה למארז יש סד״ג של 3 אמפר סה״כ.
אז לכאורה האיש צודק אם אתה מפעיל מקרר שכבר קר, במזג אויר חורפי..
בניסוי במשך היום, בטמפ סביבתי קצת מעל 30מעלות (מקרר בצל), המקרר התנתק לאחר כ-3 שעות.
מצבר עופרת רגיל של 20אמפ ועוד משומש.. ייתן לך בערך אותו דבר אבל תהרוג אותו די מהר.
http://www.jeepolog.com/forums/showt...9%D7%A0%D7%99?
זוג של כאלה עבד אצלי כמה שנים טובות בקמפר. מצברים מעולים.
נטענו מהאלטרנטור, דרך isolator ובלי שום משחקי מתחים.
אסף.
הבנתי שהוא דיבר על מצבר פריקה עמוקה, ועדיין, אני לא רואה הבדל מבחינה עקרונית.
מה זה משנה אם זה פריקה עמוקה או לא לעניין רמת הטעינה שתגיע למצבר המשני, אם בכל מקרה האלטרנטור דוגם רק את מצב הטעינה של המצבר הראשי??
זה הרי המצב הטבעי שאמור להיות, מצבר ראשי טעון במלואו, ומצבר משני מרוקן.
לגבי יעילות הממיר, לפי המוצהר מדובר על 95%. כמה זה משמעותי, לא יודע. נראה לי זניח
את מתח היציאה אני מתכוון לקבע על 13.6V ואת זרם הטעינה למקסימום שייתן.
אם בכל זאת זרם הטעינה למצב המשני, ללא הממיר, יהיה גבוה יותר, אז כנראה שהוא באמת יצטרך לזוז הצידה.
אבדוק ואדווח בהמשך.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
שתי בעיות נפרדות שונות.
1- שני מצברים, מאותו הסוג ( עופרת במקרה הזה), יכולים להטען במקביל, לא צריך DC2DC.
2- אם כבר שמים DC2DC ( וכאמור אתה לא צריך) אז חשוב לבחור את הסוג הנכון. במקרה שלך, מתח המקור (המצבר הראשי) זהה למתח הצרכן ( כי שניהם אותו הסוג).
זה אומר שאתה לא יכול להשתמש ב DC2DC מהסוג הזה -Step down back .
אתה צריך סוג שנקרא continue ( זה סוג של DC2DC, ששומר על מתח מוצא קבוע, גם אם המתח כניסה נמוך ממתח היציאה).
זיו,
אני מנסה להבין למה אתה מוריד מרמת הזרם ככל שמתח המצבר עולה בזמן טעינה?
הלו מדובר על CCCV, לא?
הזרם לא נשאר קבוע?
ואם הזרם קבוע, בהנחה שנוציא ממנו 6A
לאחר שימוש של נגיד 5 שעות בזרם צריכה ממוצע של 3.5 אמפר, הגענו ל 17.5Ah שנצרכו מהמצבר.
אם המטען מספק 6 אמפר קבוע, אז הרי שתוך פחות משלוש שעות הוא אמור להחזיר למצבר את מה שנצרך, לא?
לגבי ה dc2dc, אם תחום מתחי הכניסה שלו הוא 7-32V ותחום מתחי היציאה שלו הוא 0.8-28V, אז תיאורטית אני יכול לשים בכניסה 12V, שזה בתחום, ולהוציא ביציאה 24V, שזה גם בתחום.
ז"א הוא יכול לשמש גם כ buck (מתח יציאה קטן ממתח כניסה), וגם כ boost (מתח יציאה גדול ממתח כניסה)...
זה מה שאני מצפה לראות מתוך המפרט (אם כי מנוגד להגדרתו...).
אני עוד צריך לבדוק את זה...זה מעניין.
טל.