תגובה: הפעלת כננת בלי להרים טורים - מדוע אני נוהג כך.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סולי
ה-לא שלך יותר מדי החלטתי לטעמי, לא גיבית את ההמלצה שלך בעובדות רק הערכה והשערה.. בעוד שששדרוג המינוס והפלוס הראשיים ברכב הם המלצה מקובלת בתחום.
כמו שכתבת ניתן לכתוב שבהחלט יש מצב שלכבלים אין משמעות בהגנה על האלטרנטור...
מדוע התעלמת מההודעה שלי, גיביתי אותה בעובדות מהשטח, גם עם גל פריקה עמוקה וגם עם לייפו4 (למרות שזה לא הדיון אבל משכת לשם אז גם לזה נתתי דוגמא).
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
סולי,
לא התעלמתי, פשוט ניסיתי לא לגנוב \ להסיט את הדיון. אבל מאחר שפנית אלי במפורש, אני אנסה לענות.
בסופו של יום המערכת של הטעינה (כבלים ומצבר) זו מערכת עם התנגדות קטנה ביותר (חלקי אוהם) שעובדת בהספקים מאוד חזקים.
בכל הדיונים של החלפת מצבר ראשי למצבר ליתיום, בזמן שכולם היו מרוכזים במצברים, אני כל הזמן נסיתי להעלות את החשש מה יקרה למערכת החשמל \ טעינה ברכב. החשש שלי היה מההתנהגות של ליתיום בזמן טעינה (למשל ההתנגדות הפנימית הנמוכה של ליתיום).
מבלי להכנס ליותר מדי תאוריה, ברכב (מתח נמוך, 12V) להתנגדות של המוליכים יש תפקיד חשוב בתכנוני השרידות של המערכות.
שיש לך 12V, אז אם יש בחוטים התנגדות של חצי אוהם, זה אומר שגם אם הצרכן מקצר, הזרם לא יעבור 24A.
הרבה מערכות ברכב, שורדות הרבה תקלות (ושטויות שאנחנו עושים) בזכות התובנה של מתח נמוך והתנגדות מובנת.
שנים של אבולוציה, המערכות של הרכב תוכננו ונבנו עבור מצבר עופרת. ליתיום שונה מעופרת - עקומת הטעינה שונה, מתחי הטעינה שונים, ההתנהגות של מצבר טעון שונה (עופרת ממשיך להזרים זרם, ליתיום מפסיק) וכו'.
חנן למשל, משקיע הרבה תשומת לב לטורים בטעינה ראשונה למצבר ריק, הוא התקין הרבה ניטורים נוספים, הוא עם מודעות (מה למשל לעשות אם מצבר ליתיום, ללא BMS, נפרק נמוך מהמתוכנן).
לדעתי הפרוייקטים שעשיתם \ תיארתם, עובדים ושורדים בזכות זה שאתם לא לוקחים את המערכת לקצה המעטפת. חלקכם במודע ושליטה, וחלקכם לא במודע, וזו רק שאלה של זמן עד שתגלו :-(
שאנחנו מדברים על מצברים שנפרקים נגיד עד 10V, וטעינה שמגיעה ל 14.2V ואנחנו רוצים לראות זרם טעינה של נגיד 50A , אנחנו מדברים על פחות ממאית (1/100) של אוהם. מאחר וההתנגדות הפנימית של המצברים (ליתיום ועופרת, תקינים) נמדדת באלפיות אוהם, מה שבעצם קובע את זרם הטעינה זו ההתנגדות של המעגל כולו (כנראה, למרות החששות שלי, לכן בשלב הזה הפרוייקטם האלו שורדים).
קורוזיה, מגע קצת רופף, וטעינה נחלשת לערכים אפסיים, אבל מהצד השני, בהחלט יש מצב, ששיפור של ההתנגדות (אפילו בעשירית אוהם), ומצבר קצת יותר חזק, והאלטרנטור הולך.
החלפה של הכבל, יכולה לעשות את ההבדל בין אלטרנטור ששורד שנים, לבין אלטרנטור שישרף במקרה קיצון הראשון (נגיד מצבר גדול יותר או מסוג אחר, או סתם פריקה עמוקה יותר).
אני לא אומר שזה לא אפשרי, אני רק מנסה להגיד שעם ציוד המדידה שיש לנו (מתי פעם אחרונה כיילת את הרב מודד שלך?), אם המשפטים הכללים "אני החלפתי מצבר וזה עובד" ( איזה מצבר? איזה כבלי? לכמה פרקת אותו? איזה אלטרנטור? איזה מערכת טעינה?), עם הידע שיש לנו... זה לא מספיק.
עובדה שנדב מדווח על זרם טעינה אחד, אני על שני, וחנן על שלישי, ולאף אחד בדיון הזה אין את הכלים להסביר למה בכל רכב רואים את מה שרואים.
שמשחקים עם איזה משאבה, או לד-בר הכי גרוע, שורפים פיוז. זה זול וזה לא מסוכן.
שמתעסקים במערכת הטעינה, ומשנים רכיבים משמעותיים כמו סוג המצבר, ואפילו לא מבינים את התפקיד של הכבל ( מעבר להולכה בלבד), ולא מבינים את החישובים של הייצרן, אני חושב שזה מסוכן.
במקרה הטוב זה יקר, במקרה הפחות טוב זה פוצע והורג.
שאני "משחק" אם דברים שאני לא מכיר, אני מנסה לגדר את הסיכון, תמיד לחשוב מה יקרה אם הכל יקרוס. אני יכול לעמוד בזה? או לא?.
אם יש ספק, אז אין ספק. תחשוב כמה המשפט הזה חכם.
My two cents
אם אתה רוצה לפתח את הנושא בבקשה תפתח שרשור נפרד.
תגובה: הפעלת כננת בלי להרים טורים - מדוע אני נוהג כך.
דברים חשובים. ואני מזכיר שהעלינו אותם כשהתלבטתי מה יעשה מצבר אופטימה למערכת הטעינה הקשישה בקמפר.
אבל זה לא דיון על ליתיום או על מערכות טעינה משודרגות (יש לקנות להיילקס שלי אלט' 150 אמפר אטום למים אם מדברים על שידרוגים), אלא על איך נכון להפעיל כננת במערכת חשמל סטנדרטית קונבנציונלית.
אסף.
תגובה: הפעלת כננת בלי להרים טורים - מדוע אני נוהג כך.
תודה על התשובה המעמיקה.
כאמור הנושא לא מדבר על ליתיום כראשי, ייתכן וזה שווה נושא שרשור נפרד (כבר פתחתי אחד)
אבל שדרוג המוליכים כן רלוונטי לנושא השרשור, כל אלו שהוציאו פה מדריכים .. טועים? או מתעלמים ממשהו? וממליצים של שדרוג שהןא בפוטנציה יגרום לנזק לאלט?
שים לב שהמדריכים בתוצאות החיפוש מגיעים מעולם השטח, אודיו, וואןלייף .. סתם כתחזוקה וצעד מונע..... וכו'... הם די כללים ולא מתייחסים לבעיתיות בנושא עם רכב כזה או אחר...
אני תמיד חשבתי שהיצרנים מחשבים את הסנט ולכן לא עובדים עם מוליכים גדולים.
https://www.google.com/search?q=3+bi...667&dpr=3#ip=1
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תגובה: הפעלת כננת בלי להרים טורים - מדוע אני נוהג כך.
אסף,
נחזור לדיון המקורי.
מעבר לתחושות בטן, האם מדדת זרמים בזמן ארוע כינון?
האם אתה יודע להגיד מה זרם הטעינה בסרק ( בזמן כינון של כמה דקות, שהמצבר מתחיל להתרוקן)?
מה קורה לזרם שאתה מעלה טורים ל 1500? מה קורה למתח?
אולי כל הגישה שלך נשארת ברמת התאוריה ( כלומר הבדל זניח בעוצמת טעינה).
אם זה המקרה, ובהתייחס לאמירה של חנן על קרור טוב יותר שהסלד עולה, אולי הפרקטיקה הנהוגה של לעלות קצת טורים נכונה?
אתה מוזמן באיזה חמישי בערב למפגש בברוש, יש שדה גדול ועץ חזק, נקשור לעץ ונבדוק.
ציוד מדידה - צבת לזרם, מד מתח, מד טמפ' לייזר, עלי.
בשר ושתיה על הקהל.
תגובה: הפעלת כננת בלי להרים טורים - מדוע אני נוהג כך.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
edish
האם יהיה נכון לחבר בוסטר בעת כינון?
לא.
ייתכן שתזדקק לו במצב טעון מיד אחרי הכינון ...
(מנסיון, וגם מהיכרות אישית עם אחד מרפי...)
תגובה: הפעלת כננת בלי להרים טורים - מדוע אני נוהג כך.
זיו. כתבתי שאני לא יודע מה הזרמים.
וההזמנה נרשמה. מקסימום במפגש קיץ (עוד חודש וחצי או משהו כזה)
אסף.