הוא שאל כמה זה נותן, לא כמה הסיני כתב.
תעשה בדיקה ותדווח.
ובכלל, מצבר עופרת מלא צריך להגיע ל 12.6v, תרוקן קצת את המצבר, תניע, תפעיל את המקרר ותבדוק מתי המצבר מלא.....
יקח לך ימים!
באחריות, התערבות על בירות למפגש הבא.
Printable View
דרך אגב, תחזור לסרטון ולקטע שאתה מכוון אליו, ותקשיב טוב, כמה פעמים הוא אומר -
Deap cycle battery
ו
Two different battery type
זה דיון, שנתחן פה עשרות פעמים-
מאוד לא מומלץ לחבר סוגים שונים של סוללות, סתם במקביל ( עם איזולטור) (ולכן, למקרה שלו, הוא מאוד! צודק).
אבל,
לפי מה שכתבת ( ואיך שזה נראה), הסוללה שלך, זו סוללת עופרת רגילה ( ולכן, כל ההסבר שלו, פשוט לא רלוונטי למקרה שלך).
יתרה מזאת, התכנון של המעגל שלך, מתעלם מהמפל מתח שיש על ה DC2DC.
ולכן, לא רק שזה מיותר, זה פשוט יקח לך המון זמן להטעין את המצבר הקטן (אם סוללת עופרת אמורה להגיע נגיד ל 12.6, אז מעל 11.5V, הזרם טעינה ירד לבערך חצי אמפר, ומעל 12, זה כבר ירד ל 200-300 מיליאמפר).
בקיץ הקודם, כחלק משיעורי לימוד בניית המערכת הסולרית לטיולים, המקרר חובר למצברון 3אמפר, כאשר הפאנל 60w מחובר אליו.
עבד יופי, מעל שעה (נותק כי הניסוי הסתיים..).
כל עוד הפאנל נתן מעל 2אמפר, מתח המצבר כמעט ולא זז.
גם בניתוק הפאנל מתח המצבר היה תקין.
על פניו,
ביום שמשי ישראלי טיפוסי, נראה לי שמצבר 20אמפר במעגל כזה יכול להחזיק את המקרר עובד כל עוד יש שמש.
השאלה לא הייתה ללא חיבור פאנל סולרי או כשהמצבר מקבל טעינה כלשהיא, שהרי ברור שאז הוא יחזיק את המקרר ...
השאלה הייתה ועודנא כמה זמן יעבוד המקרר רק מהמצבר הזה, בהנחה שמנגנון cut-off מוגדר למינימום, ויותר מזה, כמה מחזורים כאלו יחזיק המצברון
לפני השנתיים ראיתי סוללה ייעודית דומה בנפח (15800ma) ולטענת המוכר האוסטרלי, זה אמור להחזיק לפחות 10שעות
המדען המטורף
בזמנו בדקתי כמה זמן מקרר 45ל מחזיק עם מארז אנרגיה סיני שהיה רשום עליו 68K (שזה יחידות סיניות מאאד ליברליות..), כאפשרות של תחליף למצבר צרכנים.
לקצר לך את הפרטים, זה לא עובד.
קצת פחות מקוצר, ״אין תחליף למצבר צרכנים אמיתי בגודל מתאים לצרכנים״.
בלילה נעים עם טמפ סביבתי של 24 מעלות המקרר שהיה מלא בתכולה קרה מראש, עם בקבוק קפוא אחד (לדמות תכולה בטיול אחרי נסיעת כביש), כבה אחרי קצת יותר מ-12 שעות.
חישוב אנרגיה הראה למארז יש סד״ג של 3 אמפר סה״כ.
אז לכאורה האיש צודק אם אתה מפעיל מקרר שכבר קר, במזג אויר חורפי..
בניסוי במשך היום, בטמפ סביבתי קצת מעל 30מעלות (מקרר בצל), המקרר התנתק לאחר כ-3 שעות.
מצבר עופרת רגיל של 20אמפ ועוד משומש.. ייתן לך בערך אותו דבר אבל תהרוג אותו די מהר.
http://www.jeepolog.com/forums/showt...9%D7%A0%D7%99?
זוג של כאלה עבד אצלי כמה שנים טובות בקמפר. מצברים מעולים.
נטענו מהאלטרנטור, דרך isolator ובלי שום משחקי מתחים.
אסף.
הבנתי שהוא דיבר על מצבר פריקה עמוקה, ועדיין, אני לא רואה הבדל מבחינה עקרונית.
מה זה משנה אם זה פריקה עמוקה או לא לעניין רמת הטעינה שתגיע למצבר המשני, אם בכל מקרה האלטרנטור דוגם רק את מצב הטעינה של המצבר הראשי??
זה הרי המצב הטבעי שאמור להיות, מצבר ראשי טעון במלואו, ומצבר משני מרוקן.
לגבי יעילות הממיר, לפי המוצהר מדובר על 95%. כמה זה משמעותי, לא יודע. נראה לי זניח
את מתח היציאה אני מתכוון לקבע על 13.6V ואת זרם הטעינה למקסימום שייתן.
אם בכל זאת זרם הטעינה למצב המשני, ללא הממיר, יהיה גבוה יותר, אז כנראה שהוא באמת יצטרך לזוז הצידה.
אבדוק ואדווח בהמשך.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
שתי בעיות נפרדות שונות.
1- שני מצברים, מאותו הסוג ( עופרת במקרה הזה), יכולים להטען במקביל, לא צריך DC2DC.
2- אם כבר שמים DC2DC ( וכאמור אתה לא צריך) אז חשוב לבחור את הסוג הנכון. במקרה שלך, מתח המקור (המצבר הראשי) זהה למתח הצרכן ( כי שניהם אותו הסוג).
זה אומר שאתה לא יכול להשתמש ב DC2DC מהסוג הזה -Step down back .
אתה צריך סוג שנקרא continue ( זה סוג של DC2DC, ששומר על מתח מוצא קבוע, גם אם המתח כניסה נמוך ממתח היציאה).
זיו,
אני מנסה להבין למה אתה מוריד מרמת הזרם ככל שמתח המצבר עולה בזמן טעינה?
הלו מדובר על CCCV, לא?
הזרם לא נשאר קבוע?
ואם הזרם קבוע, בהנחה שנוציא ממנו 6A
לאחר שימוש של נגיד 5 שעות בזרם צריכה ממוצע של 3.5 אמפר, הגענו ל 17.5Ah שנצרכו מהמצבר.
אם המטען מספק 6 אמפר קבוע, אז הרי שתוך פחות משלוש שעות הוא אמור להחזיר למצבר את מה שנצרך, לא?
לגבי ה dc2dc, אם תחום מתחי הכניסה שלו הוא 7-32V ותחום מתחי היציאה שלו הוא 0.8-28V, אז תיאורטית אני יכול לשים בכניסה 12V, שזה בתחום, ולהוציא ביציאה 24V, שזה גם בתחום.
ז"א הוא יכול לשמש גם כ buck (מתח יציאה קטן ממתח כניסה), וגם כ boost (מתח יציאה גדול ממתח כניסה)...
זה מה שאני מצפה לראות מתוך המפרט (אם כי מנוגד להגדרתו...).
אני עוד צריך לבדוק את זה...זה מעניין.
טל.
אווופפפססס...
זה כבר לא מדויק.
כל עוד יש שם DC2DC באמצע בין המצרים, זה מבטיח שלא משנה מה יקרה, הזרם על הממסר לא יעבור נגיד 10A.
זה ערך שכל ממסר רכב סטנדרטי של 30a מחזיק בלי בעיה ( וזה מה שטל משתמש עכשיו).
חיבור ישיר של שני מצברי עופרת ( שאחד מהם, רוקנו לו את האמא... כל הלילה) יכול ליצור זרמים יותר חזקים ( אולי לזמן קצר, אבל עדיין, לא בשביל הממסר הזה).
אבל דורון צודק, טל לא צריך איזולטור של 300-400A , הוא צריך משהו הרבה יותר פשוט.
וממסר של 200A , זה גרושים.
שהיתי צריך משהו כזה, קניתי ממסר שמיועד לסטרטר של אופנוע.
אני אשים קישור בהמשך.
ולעניינינו - אתה מדבר על מצבר של יופיאס שיכול / אוהב/ צריך להיטען במתח מעל 13.8 וולט, טעינה של 13.5 היא לשימור. להיטען מהמתח של האלטרנטור, בלתי יציב ככל שיהיה - לא יפריע לו או לאף אחד אחר. לכן ה dcdc מיותר.
גם אין לך מה לחשוש מזרם יתר. גם בתחילת טעינה כשהוא ריק, הוא לא ימשוך זרם גבוה, ואם כן זה יהיה לשניות.
כאמור, זוג כאלה אצלי בקמפר נטענו עם חוט של 2.5 ממר ובלי שום בעיות - החזיקו שנים.
אסף.
לעניין הזרמים בין שני המצברים....
תיאורטית זה יכול גם להגיע ל150 אמפר בשלב הראשוני שיכול להיות גם יותר מכמה דקות...
איך?
הזרם שווה למתח חלקי ההתנגדות.
ההתנגדות הפנימית של מצבר עופרת היא מאוד נמוכה, בערך 0.02Ω, המתח הוא הפרש המתחים בין המצברים בוא נניח 3V
(מתח טעינה מינוס מתח המצבר מרוקן)
אז 3 חלקי 0.02 מביא אותנו ל 150A.
אין קשר להספק האלטרנטור, ומצבר התנעה עופרת, הוא חסר רסן לספק את כל הזרם הנדרש במכה...הוא הרי בנוי לזה.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
מעבר להתנגדות הפנימית (ויש לך שני מצברים אז אלו שתי התנגדויות פנימיות) יש גם את ההתנגדות של המוליכים והחיבורים. אם תכניס את הכל למישוואה הזרם יהיה נמוך בהרבה
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
צודק, תודה על התיקון.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
טוב אז התפניתי לשחק קצת עם dc2dc
1. המפרט מטעה...פונקציית buck בלבד...לא ניתן להוציא מתח מוצא העולה על מתח כניסה. ניתן להגיע למתח מוצא שווה למתח הכניסה אבל לא יותר.
2. בבדיקת זרם (קצר) עם וולטמטר ניתן להגיע ל 8A. עדיין לא יודע להגיד מה זרם הקו בעומס.
3. טעינה של שעה בערך הצליחה להעלות את מתח המצבר המשני מ 10.8V ל 13.3V
4. בחיבור המקרר למצבר המשני הוא נפל די מהר לעד כדי 9V, העברתי אותו לטעינה עם שוקו חם בבית לכמה ימים...אחרי זה נבדוק שוב את תפקודו.
תובנות עד עכשיו (לא סופיות כמובן)
1. יש מצב שניתן להטעין את המצבר המשני באמצעות ה dc2dc ואפילו בזמן סביר.
2. עם ממיר או בלי ממיר המעגל שבניתי מתפקד בדיוק כפי שציפיתי. הפעולה האוטומטית של הניתוק והחיבור בין המצברים, בהתאמה למצב מנוע, מונע או לא, היתה המטרה העיקרית של המעגל.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
תחזור ותקרא את מה שאתה בעצמך כתבת -
1-טעינה של שעה בערך הצליחה להעלות את מתח המצבר המשני מ 10.8V ל 13.3V2-
בחיבור המקרר למצבר המשני הוא נפל די מהר לעד כדי 9Vאתה מבין שמשהו לא בסדר?
מצבר עופרת של 20AH שטעון ל 13.3 לא נופל כל כך מהר ל 9V.
או שהמצבר פשוט דפוק, או שהמדידות שלך לא טובות, או ששתי התשובות נכונות :-(
דבר אחד בטוח, במצב הזה, המסקנה הנחרצת על היכולת לטעון עם ה DC2DC בזמן סביר, לא הוכיחה את עצמה (עובדה שהמתח ירד מיד ל 9V).
מספיק שהמדידה בוצעה מייד אחרי הםסקת הטעינה והיא לסרת ערך.
צריך לתת למצבר לפחות חצי שעה מנוחה.
שלא לדבר שזו עלולה להיות טעינה קצרה מדי.
בכל מקרה סביר מאוד שהמצבר הזה כבר סיים את חייו
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
הכל נכון מתוקים...רשמתי - המצבר כרגע בטעינה מלאה ומפנקת עם מטען בבית לכמה זמן שיצטרך. מנסיון, זה עושה פלאים למצברים שלי...
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk