ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
אהלן חברים, התייעצות קטנה אתכם.
אני רוצה רכב לסופשים, רכב שאני אוכל לקרוע איתו וליסוע איתו ולהנות ממנו. עכשיו התקציב שלי נורא קטן, עד 30K, לכן חשבתי על הפיתרון הבא, ואשמח אם תביעו את דעתכם.
אני רוצה לקנות סוזוקי סמוראי, כרכב משני, בן 30 ומעלה שמוגדר אספנות, משום שהמחירים שלהם נעים בין 17-22K לפי מה שראיתי ביד 2 , והביטוח והטסט הכל ביחד יצא לי בערך אלף שקל לשנה.
אני רוצה לקנות אותו, לפרק את המנוע, לנקות אותו, לנקות את כל בית המנוע מקורוזיה ומכל מה שהצטבר שם, להרים אותו לנקות קורוזיה בציריות, בקיצור לעשות לו טיפול שלם בעצמי ולהחליף כל מה שצריך , גם כי זה יהיה לי תענוג וגם כי אני אוכל להכיר את הרכב יותר טוב.
ככה אני אוכל להשאר עם הרכב הקטן שכבר יש לי (סוזוקי אלטו) שגם ככה עולה לי גרושים לתחזוקה, להוסיף רק את עלויות הסמוראי ולהנות מעולם השטח.
סליחה על החפירה, וכאן באה השאלה...האם הרעיון הזה אפשרי? או שלקנות סמוראי בן 30 זה כמו לקנות ספינה שוקעת? האם יש דברים שאני לא מודע אליהם? אולי אין זמינות חלקים לסמוראי?(מצד שני גם ככה לא אכפת לי לחכות חודש עד שיגיעו חלקים מחול, זה לא רכב ראשי).
בקיצור אשמח לשמוע דעות :)
-----------------------------------
ולמי שישאל למה לא פשוט לקנות ג'ימני ולסגור את העניין? כי עם ג'ימני לא יהיה לי נח ליסוע בכביש, והרכב שלי כרגע עושה 1-17, ולוותר על זה , פשוט חבל. הסמוראי ישאר איתי שנים, לא תהיה שום סיבה להחליף אותו, כמו תחביב. כמובן שעדיף כתחביב כזה ג'יפ סיקס וכאלה אבל למי יש כסף חח
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
לא בטוח שעומרי צודק.
סמוראי סטנדרטי במצב סביר יעלה סכום כזה.
רכב משופר ומלוקק יעלה הרבה יותר אבל כאלו יש מעט מאוד.
חבר קנה לא מזמן סמוראי בגיל אספנות.
מצב מכני טוב, חשמל ופחחות מזויעים בסדר גודל של 15
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
הבעיה היחידה שגם נחשבת יקרה היא פחחות. ואני לא מתכוון לקוסמטיקה קלה אלא למקומות שהרצפה כבר לא קיימת ואו יש חשש לסכנה לנוסעים. מעבר לכך, בתקציב שהצבת, אפשר בכיף למצוא סמוראי ולהביא אותו למצב סביר פלוס.
מי יודע, אולי ישארו כמה גרושים לנעילה ואז באמת יהיה קשה לעצור אותו.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
מה שאתה מתאר זה לא רכב לסופש, זה אחלה פרויקט לעבוד עליו בסופש.
לפי התכנית, ייקח המון זמן עד שתתחיל לטייל איתו.
עניין של תאום ציפיות..
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
יותר כלכלי לחפש סמוראי תקין.
כלומר חשמל ומרכב תקינים...
את המכניקה פותרים יחסית בזול ובהרבה עבודה עצמית.
פח רקוב מערכת חשמל בעייתית אלו שני הדברים היקרים/מורכבים ביותר לתיקון ברכב.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
לדעתי רוב הסמוראים בגיל האספנות רקובים ברמה כזו או אחרת.
רכבים שכבר עברו שיקום אמיתי וטוב בדרכ לא נמכרים.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
נכון... ובכל זאת קיימים רכבים מקוריים עם בודי וחשמל שלא התעסקו בהם יותר מדי.
המחירים שלהם לא יהיו 15... יותר לכיוון ה25..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
חבל על הזמן, כל הסמוראיים בני 30 עם חלודה שדורשת טיפול במיידי. גם השמורים שבהם.
הסיכוי שתמצא אחד שעשו לו עבודת פחחות יסודית (פירקו שילדה מהמרכב) הוא נמוך מאוד, יש בודדים כאלה. ואם כן, הוא יעלה מעל 30 אלף.
אם אתה הולך על סמוראי בן 30 ומעלה, אתה לא תוכל לברוח מפרויקט יסודי של פחחות.
או לנסוע על רכב מתפורר כמו שהרוב עושים, גם אופציה.
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
אחרי הרבה שנים כלים והתעסקות, כולל כל העבודות, פחחות, צבע, חשמל, מכניקה ושיפורים...
תעדיף למצוא את הכלי שמצב הפחחות שלו הוא הטוב ביותר, ואני מפריד באופן מוחלט בין קוסמטיקה לפחחות. כשמדברים על פחחות מדברים על חלודה לא שטחית, אלא אכילה של ספי חלונות דלתות רצפות תחתית מצבר תושבות מרכב וכו. הכלל הוא שאם יש חלודה שטחית סביב גומיית החלון, מסגרת החלון ככה''נ רקובה למוות.
קח מגנט של פיצה, או כל מגנט פרסומת ותעביר על האיזור. לא עם מגנט חזק. אם הוא לא נדבק או נופל בנקודה מסוימת, זה חלוד.
אחרי שעברת על כל הכלי, תחליט. אם זו מסגרת חלון בסמוראי, לא נורא. ניתן להחליף קומפלט במסגרת טובה. כנל דלת פה ושם או מכסה מנוע.
חלודה בקורות מרכב, תושבות. מרכב וחלקים באמבטיה עצמה, צריך להיות מאוד בררן בין חלודה שטחית, שעוד ניתן לבלום לפח רקוב שרחוק מרשעים ישועה.
צבע, בעיקר בסמוראי, זה עניין קליל אם יש לך ידים סבלנות ורצון לעבוד לבד...
מכניקה זה הדבר שפוסל הכי הרבה רכבים, ובסוף הוא הכי קל לפתרון. לדוגמה, מנוע מעשן ואוכל שמן, רב האנשים היו פוסלים במקום את הרכב, לעומת זו, חלודה במשטח מצבר כמעט אף אחד לא בודק, ולפעמים מצבר שנזל אוכל עד תושבות הבודי.
ההבדל בתיקון, הוא מנוע חדש/שיפוץ מנוע, אתה יודע לתחום את הנזק במחיר קבוע, לעומת פחחות עומק, שאתה יודע רק איפה מתחילה, ולפעמים המשפץ מתייאש (תשאל הרבה חברים כאן עם רכבים שונים) וכבר מעדיף להחליף בודי קומפלט מתורם איברים, שגם הוא צריך שיפוץ, רק הרבה יותר שפוי.
חשמל, לא מפחיד בכלל. ספר רכב, סכמת חשמל, סבלנות, והרבה קפה.
סמוראי הוא גם לא רכב שמצטיין ביתר אלקטרוניקה. לבנות צמה מאפס די פשוט אם יש סכמה וסבלנות.
בכל מקרה, בהצלחה
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
8ball
ההבדל בתיקון, הוא מנוע חדש/שיפוץ מנוע, אתה יודע לתחום את הנזק במחיר קבוע, לעומת פחחות עומק, שאתה יודע רק איפה מתחילה, ולפעמים המשפץ מתייאש (תשאל הרבה חברים כאן עם רכבים שונים) וכבר מעדיף להחליף בודי קומפלט מתורם איברים, שגם הוא צריך שיפוץ, רק הרבה יותר שפוי.
שפוי עאלק ...
מחזק את מה שאלי כתב - לבדוק טוב-טוב חלודות וסדקים בגוף ...
אולי כדאי שהחברים כאן שמכירים טוב את הרכב יציינו נקודות תורפה מועדות שכדאי לבדוק, במיוחד את אלו שקשה לתקן ...
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
++ לגבי הפחחות.
אחד מחברי האתר קנה רכב אספנות במצב מכני טוב ופחחות במצב בינוני (ככה הוא חשב במעמד הקנייה..) עם אותה מחשבה.
התוצאה היא שהוא לא מטייל..
המנוע מניע, הגיר משתלב, אבל כשחתיכות פח מתפרקות לך בשטח זה לא כייף.
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
פחחות לא מושלמת != רכב מתפרק בשטח.
רק אומר.
מנגד, בתור בעלים של סמוראי אספנות כרכב יחיד במשך כ-3 שנים כמעט, והיום הוא רכב ב'
אני מציע לך למצוא את האיזון - רכב עם פחחות מושלמת לא תמצא.
אז תסתפק ברכב עם פחחות ברמה טובה - סבירה, ובמצב מכני טוב-סביר. שיספק את הצרכים הבסיסיים שלך ומשם תתקדם.
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
חבר נראה לי דרכת על ***
בתקציב שלך י מגוון רכבים אחים במחירים נמוכים
שתוכל לעשות איתם אחלה רכב לסופשים
ביטוח טוסט לרכב מיושן יעלה סביב ה2000 וקצת בשנה..כזה קריטי?
Grand vitara 07
Arctic dvx 08
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
מחזק לגבי הפחחות.
ברכב לטווח ארוך אתה תחליף או תתקן כל חלק מכאני ברכב, זה רק עיניין של זמן.
לאומת זאת פח שנשמר עד היום ישמר אצלך לעוד 20 שנה.
פחחות טובה זו אומנות, יש היום מעט פחחים שמוכנים לעבוד על רכבי אספנות ומעטים מהם גם טובים, כמובן שהם יקרים.
מנוע, סרן, גיר וכו', זה ברגים...בורג לפה בורג לשם זה רק עיניין של זמן וסבלנות (טוב נו וגם כסף, כישורים וכלי עבודה נכונים).
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
כי להיתקע על "לנקות קורוזיה בציריות" זה מביך
תגובה: ייעוץ | רכישת רכב שטח אספנות לסופשים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
אני כל היום מטפל בקורוזיה בציריות.
מורח בשמן נחשים שגם מחזק את הברזל ומעלה מומנט.
בלי קישור למוצר זה לא שווה..